Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar in iedergeval bedankt!! Kusskus |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet precies wat je zoekt...maar hier een paar urls, kun je zelf kijken of en wat je er mee kunt.
Opleiding Docent Theaterdans Klassieke dans/jazzdans, Opleiding docent Danser/dansdocent/choreograafenz., enz., enz., enz., enz., enz. http://www.its.ahk.nl/its/schools.htm |
![]() |
|
![]() |
ik ben op de open dag van de dansacademie in Rotterdam geweest.. Vorig jaar trouwens al..
Het schijnt de beste school van Europa te zijn, en het zag er allemaal leuk uit.. Je moet er wel een hoop voor kunnen, maarja, daarvoor wil je ook naar een dansacademie zou ik denken.. site: http://www.hmd.nl edit: de link aangepast
|
![]() |
1: je wil naar een van de academies om docent te worden?
2: wil je docent klassiek ballet / jazz / modern ballet worden??? dit zijn twee vragen om te beginnen waarmee je al een aantal van de opleidingen uitsluit. dan de academies: - den haag heeft geen opleiding voor dansdocent. wil je toegelaten worden op het hbo voor danser, dan moet je uitermate goed zijn en dit lukt alleen mensen die al een complete opleiding gedaan hebben (hetzij op een van de andere conservatoria / hetzij in het buitenland) - amsterdam heeft een hbo-opleiding voor docent dans. de theaterschool staat goed aangeschreven en je kan er verschillende richtingen kiezen. je hoeft niet perse een perfecte techniek te hebben om er door te komen. ook meiden die nog maar een jaar dansen komen er door. er wordt namelijk ook gekeken naar muzikaliteit, expressie en je lichaam. - rotterdam is modern gericht. zelf heb ik van insiders gehoord dat de sfeer steeds slechter wordt. je krijgt er wel klassiek, maar de hoofdmoot is modern. ook is dd (docent dans) in rotterdam een ondergeschoven studie, want ze richten zich meer op ud (uitvoerend dans). - tilburg is qua techniek en niveau niet goed. de sfeer mag er misschien gezellig zijn, maar er komen veel studenten geblesseerd van af. of studenten die na hun opleiding absoluut nix meer met dansen te maken willen hebben doordat hun plezier in dansen verknald is. tilburg is overigens een academie die meer op jazz gericht is. - arnhem is vrij goed en schijnt ook gezellig te zijn. ik weet dat hier ook veel aandacht bij modern ligt, maar je krijgt er zeer goede klassieke lessen. - haarlem. vanaf dit jaar is er een mbo-opleiding docent dans in haarlem. zelf weet ik hier nix vanaf, maar ik hoorde het van de week bij mij op school ook in groningen zit er dacht ik nog iets (als ik het goed weet) als je audities wilt gaan doen, zou ik je aanraden snel te zijn. bij de meeste scholen zijn de eerste auditierondes al gehouden en vaak is de laatste ronde in mei een bezemronde, alleen als je heel goed bent, wordt je dan aangenomen, omdat ze de klassen al volgemaakt hebben. als je nog vragen hebt, stel ze gerust. ~SKIP~ |
![]() |
|
![]() |
Ik had mijn antwoord al bijna klaar totdat ik de allerlaatste post staat, waarin ongeveer alles staat wat ik wilde zeggen.
Mijn zus heeft de opleiding docent theater dans gedaan in Amsterdam. Dat is zeker een goede school die hoog aangeschreven staat in klassiek ballet, jazz dance, en moderne dans. De audities zijn wel vrij streng. Als je wat meer modern georienteerd bent, is Rotterdam een aanrader. Tilburg heeft een stuk lager niveau en van Arnhem weet ik niet veel van. Voor Haarlem zou ik niet snel kiezen omdat het net opgezet is, dan ben je dus eigenlijk een soort proefkonijn. Bovendien zijn dansscholen er vast minder happig op om MBO'ers aan te nemen dan HBO'ers. Persoonlijk zou ik absoluut voor Amsterdam gaan. PS: voor de audities moet je inderdaad snel zijn, want ik weet dat ze bijvoorbeeld in Amsterdam al zijn begonnen.
|
Heel erg bedankt allemaal..
Ik weet het van die audities ik zit namelijk zelf al helemaal in die wereld.. zit al op de opstap in Tilburg elke zaterdag.. Maar dat tilburg zo laag aangeschreven staat wist ik dus niet! ![]() Ik hoop dat ik binnen nu en 3 jaar aangenomen word.. En tsja die MBO.. schijnt gewoon in de Cios te zitten is meer streetdance kant op maar dat is toch niet echt wat ik wil.. want inderdaad ze hebben liever iemand met een HBO dan eentje met een MBO!! Echt super bedankt!! ![]() Kusskuss jetje |
![]() |
|
![]() |
nog ff extra info over arnhem. gister was een vriendin van mij op les die dus in arnhem zit (2de jaar hbo uitvoerend).
ze heeft havo en eerste jaar in rotterdam gedaan, maar niveau in arnhem is veel beter. de school is ook veel breder. niet alleen gelimiteerd tot modern / klassiek / jazz, maar ook flamengo, werelddans, etc. zelf ben ik ook bezig geweest om te kijken voor een auditie in arnhem. is van vrijdagochtend tot zondagmiddag, je kan slaapzak meenemen en daar slapen en dan heb je drie dagen les. eerste dag een paar algemene lessen, tweede dag werk je aan een solo onder begeleiding van studenten daar en die voer je 's avonds in de theaterzaal daar uit en dan zondag hoor je de uitslag. zitten wel kosten aan verbonden, toendertijd nog F90,- dacht ik. ja, sorry dat ik het zeg, maar tilburg is dus echt niet zo goed. ik zou je aanraden veel naar open dagen te gaan en te kijken wat je trekt. veel suc6 met je keuze en je dans. ~SKIP~ |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar denken jullie nu heel anders over dan vroeger? Verwijderd | 106 | 25-11-2009 00:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel calorieen nodig? Buskruitje | 23 | 28-01-2005 18:23 | |
Lifestyle |
Cultuur Roozie | 50 | 23-10-2002 02:49 | |
Vrije tijd |
meidenvoetbal raar? wat vinden jullie linkingurl | 44 | 05-08-2002 23:53 |