Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2002, 20:55
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
In welke mate heeft cultuur invloed op je lifestyle?

Houd je van klassieke muziek, ga je weleens naar een concert of snap je werkelijk niet wat mensen er mooi aan vinden.
Bezoek je musea, welke schilder bewonder jij enz.

Vertel!
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 21:06
Aurelia AutumnRain
Avatar van Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Soms luister ik weleens naar klassieke muziek, maar dan vooral de muziek die in Fantasia word gespeeld.
Naar een concert ga ik nauwelijks of het moet echt een artiest zijn die ik heel graag wil zien.
En museums zijn wel leuk, maar het ligt er net aan wat voor een museum het is.
In het Haags Gemeente Museum hebben ze bijvoorbeeld altijd wel leuke tentoonstellingen vind ik.
Van een mode ontwerper die hele aparte dingen met stoffen doet. Of hoe huizen er in de 18de en 19de eeuw uitzagen enzo.
Of het Afrika Museum, bij Arnhem geloof ik.
En dat museum in Antwerpen. Vorig jaar ben ik 2 keer met school naar de tentoonstellig MULITATE geweest (over mensen die hun lichaam beschadigen om er mooit uit te zien, corsetten, van die kleine chinese schoentjes, piercings enz.)
Geweldig!
__________________
In Chocolate We Trust.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:11
maar
Avatar van maar
maar is offline
Cultuur in die zin heeft wel een redelijk grote invloed op mijn lifestyle. Mijn ouders zijn beide erg geinteresseerd in - en weten veel over kunst en klassieke muziek. We bezoeken regelmatig musea, en gaan ook best vaak naar een opera, concert, balletuitvoering e.d. Ik zet zelf ook vaak klassieke muziek op, omdat ik dat toch het mooist vind, heel ontspannend ook.
Ik ben blij dat mijn ouders me al van jongs af aan met cultuur in aanraking gebracht hebben; zij zien het als deel van de opvoeding, en daar ben ik het mee eens. Ik zal het bij mijn evt. kinderen later dus ook op een vergelijkbare manier aanpakken
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:17
Verwijderd
Wacht even.. Impliceer je nu dat cultuur zich beperkt tot klassieke muziek, musea en schilders??
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:19
Verwijderd
Klassieke muziek luister ik nooit, en zulke concerten bezoek ik dus ook niet..
Mijn ouders zijn niet bepaald geïnteresseerd in musea ofzo, dus ik ben er vroeger ook nooit mee naar toe genomen.. met school moesten we wel vaker, maar dat waren meestal ook niet de meest boeiende tentoonstellingen.
Pas in de vijfde klas gingen we dingen bezoeken die ik ook wel interessant vond, en in de zesde zijn we naar Rome geweest, dat was 8 dagen alleen maar cultuur, en dat was geweldig!
Nja, ik ben nog nooi vrijwillig naar een museum geweest, is ook niet echt mogelijk hier in de buurt.. misschien dat ik het nog ooit zal doen..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 21:46
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
eXo schreef:
Wacht even.. Impliceer je nu dat cultuur zich beperkt tot klassieke muziek, musea en schilders??
Lees de post nog eens één keer heel goed door. Zoek vooral goed naar de afkorting "enz.". Neem vervolgens een woordenboek ter hand en kijk bij "enzovoort".

Juist, Roozie impliceert hier dus natuurlijk niet dat cultuur zich slechts beperkt tot klassieke muziek, musea en schilders.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:46
Verwijderd
Ik ben gigantisch fan van surrealisme, en dan met name Salvador Dali en Giger. Ik ben twee keer naar het officiele Dali-museum in Girona geweest, heb zijn huis gezien, ben in zijn geboorteplaats geweest.. Dali is geweldig, en dat geldt ook voor Giger. Meer schilders die ik erg goed vind zijn Luis Royo, Jacek Yerka, Wayne Barlowe.. Mm, ik besef net dat het er eigenlijk net iets te veel zijn om allemaal op te noemen. Dat is dus voornamelijk surrealisme. Dat is niet het enige wat ik goed vind, fantasy, cartoontekenen en manga kan ik ook waarderen. Qua cartoons ben ik bijvoorbeeld fan van onder andere Garfield en het werk van Erik Pigors. Verder heb je nog een kunstenaar die ik met de tijd stoerder vind worden, maar die volgens mij niet echt in een hokje te plaatsen is - dat is Mark Ryden. Zelf teken ik ook, meestal surrealistisch vermengd met wannabe-manga. Een soort van enge goedkope anime, dus.

Muziek. Muziek speelt een grote rol in mijn leven. Telt ook als cultuur, toch? Ja. Ik luister voornamelijk industrial, gothic en black/trash metal, maar ook eighties, reggae, sommige soorten punk, klassiek, drum 'n base (ik zal het vast fout schrijven) en bepaalde jazzartiesten kan ik goed aanhoren. En ik speel gitaar.
Zie mijn cu2 (www.paranoide.cu2.nl) maar voor een bandoverzicht en verder geblaat over muziek.

Concerten en festivals. Hier kan ik kort zijn - ik ga er veel minder vaak heen dan ik zou willen.
Ik ga met kerst wel naar het Zwanenmeer van Tchaikovsky (is klassiek ballet).. Zal ik ongetwijfeld ook wel fout hebben geschreven, maar dat maakt niet uit.

Verder heb ik vijf jaar op toneel gezeten, wat in mijn ogen ook als cultuur geldt.

Ik post ook maar gelijk was plaatjes van kunstenaars die ik goed vind.. Ik neem wel aan dat iedereen Giger, Luis Royo en Dali kent, dus hen post ik niet. In geval dat je ze niet kent - Jij cultuurbarbaar! Hup, rennen naar mijn cu2 om de plaatjes te zien jij! Tsk, tsk. *kijkt afkeurend*

Jacek Yerka:


Wayne Barlowe:


Mark Ryden:








Geweldig, geweldig
http://www.markryden.com/index.html

Laatst gewijzigd op 12-10-2002 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 22:47
Verwijderd
Ik kan het niet laten:



Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
Ik ben gigantisch fan van surrealisme, en dan met name Salvador Dali en Giger. Ik ben twee keer naar het officiele Dali-museum in Girona geweest, heb zijn huis gezien, ben in zijn geboorteplaats geweest.. Dali is geweldig, en dat geldt ook voor Giger. Meer schilders die ik erg goed vind zijn Luis Royo, Jacek Yerka, Wayne Barlowe.. Mm, ik besef net dat het er eigenlijk net iets te veel zijn om allemaal op te noemen. Dat is dus voornamelijk surrealisme. Dat is niet het enige wat ik goed vind, fantasy, cartoontekenen en manga kan ik ook waarderen. Qua cartoons ben ik bijvoorbeeld fan van onder andere Garfield en het werk van Erik Pigors. Verder heb je nog een kunstenaar die ik met de tijd stoerder vind worden, maar die volgens mij niet echt in een hokje te plaatsen is - dat is Mark Ryden. Zelf teken ik ook, meestal surrealistisch vermengd met wannabe-manga. Een soort van enge goedkope anime, dus.

Muziek. Muziek speelt een grote rol in mijn leven. Telt ook als cultuur, toch? Ja. Ik luister voornamelijk industrial, gothic en black/trash metal, maar ook eighties, reggae, sommige soorten punk, klassiek, drum 'n base (ik zal het vast fout schrijven)
Bass
Citaat:
Paranoide schreef:
en bepaalde jazzartiesten kan ik goed aanhoren. En ik speel gitaar.
Zie mijn cu2 (www.paranoide.cu2.nl) maar voor een bandoverzicht en verder geblaat over muziek.

Concerten en festivals. Hier kan ik kort zijn - ik ga er veel minder vaak heen dan ik zou willen.
Ik ga met kerst wel naar het Zwanenmeer van Tchaikovsky (is klassiek ballet).. Zal ik ongetwijfeld ook wel fout hebben geschreven, maar dat maakt niet uit.

Verder heb ik vijf jaar op toneel gezeten, wat in mijn ogen ook als cultuur geldt.

Ik post ook maar gelijk was plaatjes van kunstenaars die ik goed vind.. Ik neem wel aan dat iedereen Giger, Luis Royo en Dali kent, dus hen post ik niet. In geval dat je ze niet kent - Jij cultuurbarbaar! Hup, rennen naar mijn cu2 om de plaatjes te zien jij! Tsk, tsk. *kijkt afkeurend*
Giger is echt vet. Royo heeft ook wel aardige tekeningen maar het meeste van hem vind ik te pop/pulpachtig en emotieloos. (vreemd want Andy Warhol vind ik wel weer helemaal geweldig)

Citaat:
Dwarfie schreef:
*blaat*
Nou ik vind dat ze het wel inpliceert juist omdat ze bepaalde dingen wel vermeldt en ander niet. Pokemon en de Ketchup girls zijn net zo goed cultuur als Faust en Ludwig Von.

Maar goed, om dan maar even binnen het kader van de klassieke muziek en musea. Heel toevallig ga ik morgen naar de Anton Philipzaal in den Haag waar een voorstelling is van een intepretatie van oa. Tchaikovski en Rachmaninoff (en nog wat meer maar die kende ik geloof ik niet of die ben ik vergeten). Thuis luister ik het met vlagen. En ik luister uh.. metal/industrial/dance/ska/grunge enzow..

Musea bezoek ik vrij weinig, laatste bezoek was met de Theo Van Gogh expeditie in Amsterdam, toen ben ik 'm eindelijk een beetje gaan waarderen.. sommige stukken dan. Als je het verhaal erachter hoort is het toch leuker vind ik. Heb op m'n bescheiden site een pagina met wat voorbeelden van kunst die ik wel mooi vind..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:42
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

Jacek Yerka:

Wayne Barlowe:

Mark Ryden:
Mooie voorbeeldjes van wat niet mijn smaak is
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 10:51
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
maar schreef:
Cultuur in die zin heeft wel een redelijk grote invloed op mijn lifestyle. Mijn ouders zijn beide erg geinteresseerd in - en weten veel over kunst en klassieke muziek. We bezoeken regelmatig musea, en gaan ook best vaak naar een opera, concert, balletuitvoering e.d. Ik zet zelf ook vaak klassieke muziek op, omdat ik dat toch het mooist vind, heel ontspannend ook.
Ik ben blij dat mijn ouders me al van jongs af aan met cultuur in aanraking gebracht hebben; zij zien het als deel van de opvoeding, en daar ben ik het mee eens. Ik zal het bij mijn evt. kinderen later dus ook op een vergelijkbare manier aanpakken
Same here, ik zit er de laatste tijd zelfs sterk over te denken om misschien toch kunstgeschiedenis i.p.v. rechten te gaan studeren... hou me er gewoon superveel mee bezig, met kunst en cultuur, vind het geweldig om me daar helemaal in te verdiepen dus misschien moet ik dat maar gewoon gaan doen Wat me tegenhoudt is dat je er praktisch niks mee kunt
Maar kortom cultuur heeft zeker een hele grote invloed.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:01
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik ben best Moluks opgevoed, dus met de Molukse cultuur, en dat heeft zeker invloed op me.

Cultuurvoorbeelden zoals hierboven, niet echt, ik ga niet naar de opera(1x geweest, vond het niet geweldig), naar het ballet(behalve naar m'n zusje toen die er nog opzat) en ook niet echt naar musea en ik luister ook geen klassieke muziek, het is wel mooi op zich, maar niet iets wat ik zelf opzet. Mijn interesses liggen daar ook niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 12:55
scala
scala is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Mark Ryden *boel plaatjes* Geweldig, geweldig
http://www.markryden.com/index.html
wow wat koel kende ik nog helemaal niet! gaaf zeg

ontopic:
m'n ouders zijn best wel cultuurfreaks dus dat heb ik wel zo'n btje meegekregen. Vroeger heel veel musea bezocht, dans al m'n hele leven, heb toneel gespeeld, in een musical gespeeld, ga vaak naar theatervoorstellingen en concerten en musicals. Luister ook allerlei soorten muziek en hou van films. En tot slot studeer ik Algemene Cultuurwetenschappen dus ja cultuur heeft wel een invloed op m'n leven&lifestyle.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:15
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Even mijn ireresses maar neergezet...


Vooral stromingen als het impressionisme en het naturalisme vind ik geweldig en dan vooral verhalen van bijvoorbeeld Louis Couperus die naar mijn idee verhalen schrijft die meer op toneelstukken lijken.
Ik lees dus vaak boeken uit die tijd en vooral zijn verhaal "de binocle".

Een aantal geweldige kunstenaars zijn naar mijn idee:

Edvard Munch






Bill Viola





Dali



Modigliani

etc.

Ik ga eigenlijk best vaak naar tentoonstellingen toe of gewoon naar het museum.

Verder ben ik ook redelijk toneel verslaafd. Ik ga ongeveer 1x per maand naar een tonelstuk of musical, dat ligt aan het geld ( ) en natuurlijk wat er speelt. Vroeger ging ik vooral naar Latijnse toneelstukken, maar dat kwam omdat ik dat op school had.

Ik heb ook vaak meegedaan in toneelstukken, want dat blijft gewoon geweldig

Concerten ga ik ook redelijk vaak heen, maar niet klassieke ofzo daar heb ik het geduld niet voor.

Ik vind het op zich toch wel redelijk belangrijk dat je gewoon een beetje so called "cultuur"ervaring hebt. Maar dit geldt dus uiteraard voor mezelf , wat anderen doen zal mij een zorg zijn.

nja....

dat wasset...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:27
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Mja ik ben best 'klassiek'.
Ik speel vanaf mijn 8e piano, we hebben een hele mooie Schimmel thuis .
Verder zit ik al jaren op klassiek ballet, ik dans ook spitzen, en ben ook begonnen met jazzballet.
Mijn muzieksmaak is heel divers: ik luister veel jazz en klassieke muziek (classicFM ), maar ook lounge of dance.
Naar concerten ga ik niet zo heel vaak, omdat ik niet veel mensen ken die dat leuk vinden, maar ik vind het echt heel leuk, vooral balletvoorstellingen, toneel en opera.
Ik heb als extra vak op school drama gekozen, toneelspelen dus. Het is leuk om te doen, maar ook om stukken te analyseren of te regisseren.

Het heeft allemaal best een invloed op m'n leven. Ik zou gek worden als ik vanwege een blessure oid niet meer kon dansen, of als we de piano zouden verkopen.

Ik heb een tijdje gedacht om naar de balletacademie te gaan, maar daar heb ik vanaf gezien, omdat het lichamelijk heel zwaar is en je carriere maar zeer kort duurt (op je 35ste moet je stoppen omdat het te zwaar wordt).

Het heeft dus in principe geen invloed op mijn toekomst, maar ik wil mijn kinderen zeker een beetje klassiek opvoeden. Ik wil ze zeker de mogelijkheid geven om een instrument te leren bespelen en zal ze zeker stimuleren in dit soort dingen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:29
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ken je het boek Tongkat van Peter Verhelst?
Bill Viola, kende ik niet, maar nu ik die afbeeldingen zie, volgens mij heeft die gast de omslag van dat boek ook gemaakt? Lijkt superveel hierop namelijk

edit: gericht aan exploding boy
__________________
Terug in NL!

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 14:07.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:54
Verwijderd
ja houd wel van kunst en cultuur. Favoriete kunstenaars:

Theo van Doesburg, Picasso, Roy Liechtenstein, en Modriaan, vooral zijn laatste werken
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 14:44
Verwijderd
Cultuur heeft een enorme invloed op mijn lifestyle. Ik ben dagelijks met kunst en cultuur bezig door mijn studie algemene cultuurwetenschappen. En in mijn vrije tijd ben ook wel bezig met kunst. Ik lees graag en ik ga graag naar de film, het theater of het museum. Ik heb het wel een beetje van huis uit meegekregen, maar ook weer niet helemaal. Mijn ouders zijn meer van die types die houden van lage kunst zoals cabaret.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2002, 15:10
Faery
Faery is offline
Giger & andere surrealisten.

*weigert verhaal van masj te quoten*
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:12
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Roozie schreef:
In welke mate heeft cultuur invloed op je lifestyle?
Nee nee dat zeg je verkeerd,
ik ben zoveel met cultuur bezig dat mijn lifestyle invloed heeft op de cultuur
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 16:50
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Ik ging vroeger wel vaak naar klassieke concerten (soms mocht ik mee met m'n oudjes), ik kan er wel van genieten maar ik haat het om zolang op mijn kont te moeten zitten en niet bewegen. Ik ga dus liever naar 'pop'-concerten... Ik hou me wel graag bezig met kunst d.w.z. ik hou ervan in musea rond te lopen (bv. SMAK) en in kunstboeken te bladeren, dan kan ik echt even van de wereld zijn. Ik schilder zelf ook graag maar dat is minder om aan te zien .

Ik hou het meest van de volgende schilders:

Félicien Rops:


Herman Brood:


Edvard Munch (maar daar staan hier al plaatjes van in)

Egon Schiele:


Marc Chagall:


Klimt (ik weet het cliché maar ik hou ervan):


Henri de Toulouse-Lautrec:


Escher:


En Ensor (die met de maskers)

Laatst gewijzigd op 13-10-2002 om 16:56.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:16
Verwijderd
Escher ja! DIE ben ik dus vergeten.. Ik loop al dagen met het idee rond dat er nog iemand bij moest.

..Bij ons in het wiskundelokaal hangt btw een waanzinnig mooie reproductie van Escher, over de hele muur heen.

*upt hiermee ook maar gelijk* zonde dat een goed topic zo snel zakt.

En nu ga ik echt slapen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef:
Giger & andere surrealisten.

*weigert verhaal van masj te quoten*
Roel! Wat ontzettend slecht van je! Had ik nou niet van je verwacht. *kijkt afkeurend*
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:18
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Wacht even.. Impliceer je nu dat cultuur zich beperkt tot klassieke muziek, musea en schilders??
Ja, idd
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 23:31
Verwijderd
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik vrij weinig aan 'echte' cultuur doe. Ik ga niet vaak naar musea of concerten, of je moet houseparties tot 'cultuur' rekenen. Wel ben ik erg geïnteresseerd in filosofie, zowel klassieke als populaire en toegepaste. Mijn favorieten zijn Bentham, Beccaria, Rawls en Mill. Ook grote hedendaagse (strafrechtsfilosofische) auteurs als Pompe, van Bemmelen, Röling, Knigge en Melai lees ik veel. Dat is niet van invloed op mijn lifestyle, wel van invloed op mijn studie en de mate waarin ik die serieus neem.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 08:45
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Escher ja! DIE ben ik dus vergeten.. Ik loop al dagen met het idee rond dat er nog iemand bij moest.

..Bij ons in het wiskundelokaal hangt btw een waanzinnig mooie reproductie van Escher, over de hele muur heen.
Die hebben wij ook!

En ik schrijf nog wel een andere keer een interessant verhaaltje.
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:30
sinsere
Avatar van sinsere
sinsere is offline
Ik heb eindexamen gedaan in tekenen, drama, ckv1 en ckv2 en het is geweldig!
Je kunt er zoveel mee doen .. echt super!!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:41
- Cadaveria -
- Cadaveria - is offline
Hmm.. Ik kom nooit in musea.. maar houd wel van kunstzinnige dingen als fantasy-schilderijen / artworks, aparte foto-composities en ik vind die dingen die paranoide postte ook wel koel Muziek.. jah.. muziek.. heel belangrijk voor mij.. en dan vooral industrial / metal / drum 'n bass / gothic.. *blah*
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 16:50
shanli
shanli is offline
Die plaatjes van Masj vind ik wel koel(vooral die auto of zo ) en die met die maskers
Maar ik ga nooit naar musea waar ze zo'n dingen tentoonstellen
Soms ga ik daar wel naar toe ,...,der schiet me nu wel niet iets te binnen.
Naar concerten ga ik bijna niet

Eigenlijk ben ik een heel oncultureel mens (niet anti cultureel )
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:32
a new noise
a new noise is offline
ik heb nog een oude adventure game getekend door Giger...
Darkseed
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 17:47
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Ken je het boek Tongkat van Peter Verhelst?
Bill Viola, kende ik niet, maar nu ik die afbeeldingen zie, volgens mij heeft die gast de omslag van dat boek ook gemaakt? Lijkt superveel hierop namelijk

edit: gericht aan exploding boy
Idd...
Ik denk trouwens dat hij sinds een maand in mijn straat is komen wonen (Peter Verhelst), heb hem al vaak zien lopen...De volgende keer klamp ik hem vast, ziezo heeft hij een stalkster bij...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:13
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
ik heb nog een oude adventure game getekend door Giger...
Darkseed
Woah, die wil ik ook!
Ik wist helemaal niet dat hij ooit spelletjes-dingen heeft getekend.. Wel dat hij voor die ene film, Alien heette ie geloof ik, alle monsters/aliens en de 'omgeving' had ontworpen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 18:31
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Idd...
Ik denk trouwens dat hij sinds een maand in mijn straat is komen wonen (Peter Verhelst), heb hem al vaak zien lopen...De volgende keer klamp ik hem vast, ziezo heeft hij een stalkster bij...
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:19
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
Woah, die wil ik ook!
Ik wist helemaal niet dat hij ooit spelletjes-dingen heeft getekend.. Wel dat hij voor die ene film, Alien heette ie geloof ik, alle monsters/aliens en de 'omgeving' had ontworpen.
te downloaden op http://www.the-underdogs.org/ denk ik
(is abandonware = zo oud dat het gratis is)



briljant qua sfeer en verhaal het spel
playability is KUT, je MOET bijv op bepaalde plaatsen zijn op een bepaalde tijd. Of je moet een voorwerp oppakken, want de 2de keer dat je op die plaats komt is het weg.

maar toch zeker de moeite waard
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 21:53
Verwijderd
Citaat:
a new noise schreef:
te downloaden op http://www.the-underdogs.org/ denk ik
(is abandonware = zo oud dat het gratis is)



briljant qua sfeer en verhaal het spel
playability is KUT, je MOET bijv op bepaalde plaatsen zijn op een bepaalde tijd. Of je moet een voorwerp oppakken, want de 2de keer dat je op die plaats komt is het weg.

maar toch zeker de moeite waard
'k ga 'm ook maar downen dan

en Masj: schaam je dat je Alien niet kent hij heeft de Alien en decorstukken etc voor Alien 1, 2 en 4 ontworpen dacht ik..

overigens..

ook een microfoonstand voor KoRn,
een gecustomisede Harley
een museum
en giger bars
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:01
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
'k ga 'm ook maar downen dan

en Masj: schaam je dat je Alien niet kent hij heeft de Alien en decorstukken etc voor Alien 1, 2 en 4 ontworpen dacht ik..

overigens..

ook een microfoonstand voor KoRn,
een gecustomisede Harley
een museum
en giger bars
Die microfoonstandaard is stoer! Om heel eerlijk te zijn is die standaard het beste aan Korn, in mijn ogen.

En ik ken Alien wel, ik was degene die zei dat hij daar alles voor had ontworpen.. Hoor! Ik heb hier ergens dat boek liggen waar alle (goed dan, niet alle, gewon veel) van zijn ontwerpen voor die film(s) staan.

Wat voor museum? Waarom weet ik dat niet? *kijkt panisch*

Rutger: Ik ga'm zo downloaden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2002, 22:02
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
a new noise schreef:
te downloaden op http://www.the-underdogs.org/ denk ik
(is abandonware = zo oud dat het gratis is)



briljant qua sfeer en verhaal het spel
playability is KUT, je MOET bijv op bepaalde plaatsen zijn op een bepaalde tijd. Of je moet een voorwerp oppakken, want de 2de keer dat je op die plaats komt is het weg.

maar toch zeker de moeite waard
hmm, je kan er alleen maar deel 2 downloaden, die toch wel minder schijnt te zijn, wel mooier (en daar doe ik het toch eigenlijk voor) maar minder leuk en minder sfeer. Toch maar ff kijken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:

Wat voor museum? Waarom weet ik dat niet? *kijkt panisch*
at ease

Zo from the top of my head is het een omgebouwd kasteel in Frankrijk ergens (geloof ik, iig wel in Europa), dat sinds het begin van vorig decennium een Giger Museum is. Enkele topstukken zijn de Spell room (de Spell werken ken je wel denk ik) en een hele stoere gigerstyle tafel met stoelen enzo
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 11:33
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
In welke mate heeft cultuur invloed op je lifestyle?
>> In die zin dat ik sommige kunst wel kan waarderen, maar wel heel kritisch ben. Ook voor mezelf. Ik heb altijd veel getekend en geknutseld. Dingen in elkaar zetten, ook kleren en dergelijke. zowel voor school als voor mezelf. Dat ging niet altijd van harte (voor school dan) omdat het zo opgelegd was. We kregen een voorgekauwde opdracht en ik deed veel liever wat ik zelf leuk vind. Ik vind het jammer dat ik zo beperkt ben geweest op school, want hoewel we eigenlijk overal het materiaal wel voor hadden moesten we ons bepekerken tot wat de leraar goed dunkte. Helaas....

Houd je van klassieke muziek, ga je weleens naar een concert of snap je werkelijk niet wat mensen er mooi aan vinden.
>> Als kindje was ik er helemaal weg van, nu vind ik er weinig meer aan. Er zijn nog maar weinig stukken die ik echt kan waarderen. Ik ben nooit naar concerten geweest, maar heb zelf wel aan veel klassieke concerten meegedaan (sopraansex).

Bezoek je musea, welke schilder bewonder jij enz.
>> Ik bezoek nauwelijks musea, haal het meer uit boeken.

Vind Nicci de Saint Phalle en fotograaf Edwin Olaf (hieronder) wel erg fijn









__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 14:50
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline

die zijn idd wel erg vet, kende ik nog niet. Nou hou ik me er ook niet zo mee bezig, kom vrijwel nooit in een museum, luister bijna nooit klasiek.

Sommige artiesten vind ik wel mooi, vooral Chad Michael Ward:



Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:08
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Same here, ik zit er de laatste tijd zelfs sterk over te denken om misschien toch kunstgeschiedenis i.p.v. rechten te gaan studeren...
Je kunt het er altijd nog naast gaan doen? Mijn zus studeert bedrijfskunde in Rotterdam en volgt een aantal vakken bij kunst- en cultuurbeleid juist omdat ze er zo geinteresseerd in is.
Ik zou zelf ook zoiets doen, met rechten ben je verzekerd van een baan en als je tijd over hebt doe je nog een paar kunstvakken, omdat het zo leuk is!
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:10
Ninnoc
Ninnoc is offline
Nee cultuur heeft geen invloed op je lifestyle, het is een deel van de lifestyle (of niet natuurlijk).
Bij mij is het zeker een deel, ik hou ontzettend van kunst ed.
Ik ga niet erg vaak naar musea ed (behalve op vakantie) maar zou het eigenlijk wel vaker willen doen. opera, ballet ed vind ik ook erg tof maar ja op een of andere manier ga ik daar toch niet snel heen, ten eerste heb ik niet zo veel geld en ten tweede ga je ook niet alleen en waarom weet ik niet maar met mijn vrienden doe ik zoiets ook niet snel. Wat ik wel doe is dat ik dingen als bijv. de hele kwestie rond het stedelijk museum (verhuizing naar zuidas of niet, geheel of gedeeltelijk enzo) 'volg'. Ik keek ook met een bepaalde kijk naar de overstomingen een tijdje geleden. Waarom?? Omdat ik half jaar geleden naar praag ben geweest en de stad een ontzettende indruk op me heeft gemaakt en ik erg bang was dat de overstroming de oude binnenstad zou bereiken en een enorme schade zou aanrichten een bijv. de schilderingen aan de buitenkant van oude huizen ed.
Wat je interrese voor cultuur uithaalt in je leven is denk ik dat je oprecht kan zien dat iets mooi is enzo (iemand kan een schilderij teringmooi vinden maar als je echt erg geinterreseerd erin ben kun je het ook begrijpen zeg maar), en heeft te maken met de manier waarop je in het leven staat, ik denk dat echte interrese voor cultuur als dit vooral voorkomt bij levensgenieters en intellectuelen. (reageert u gerust)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:12
Ninnoc
Ninnoc is offline
laten we ons niet beperken met plaatjes posten met schilderijen ed maar ook praten over de relatie cultuur - lifestyle, anders wordt het meer een K&L topic
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:16
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Same here, ik zit er de laatste tijd zelfs sterk over te denken om misschien toch kunstgeschiedenis i.p.v. rechten te gaan studeren... hou me er gewoon superveel mee bezig, met kunst en cultuur, vind het geweldig om me daar helemaal in te verdiepen dus misschien moet ik dat maar gewoon gaan doen Wat me tegenhoudt is dat je er praktisch niks mee kunt
Maar kortom cultuur heeft zeker een hele grote invloed.
ik heb ook sterk getwijfelt om die studie te gaan doen (er bestaat truwens ook een studie kunst en management ofzo). Maar inderdaad het berperkte heeft me tegen gehouden. Ik wil niet mijn hele leven met kunst bezig zijn. Het is iets wat me ontzettend interreseerd maar het is een luxe product eigenlijk en ik wil ook met 'grotere zaken' bezig zijn. Wel wil ik volgend jaar misschien vakken ervan volgen , dat is een mooie oplossing vind ikzelf (ik weet alleen niet of het ervan komt gezien ik ook recht wil doen en vakken politieke filosofie)
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 15:24
Roozie
Avatar van Roozie
Roozie is offline
Ik zal eens even mijn eigen topic-vragen beantwoorden!

Cultuur heeft wel invloed op mijn lifestyle!

Op mijn 5e werd ik naar blokfluitles gesleept om vervolgens op mijn 8e met viool te beginnen, iets wat ik al vanaf mijn 4e wilde.
Vanaf mijn 10e heb ik in allerlei symfonie-orkestjes gespeeld. Eerst in orkesten van de muziekschool zelf, later in Symfonia Jong Twente.

Mijn ouders houden zelf ook veel van klassieke muziek en namen me altijd mee naar het Orkest van het Oosten. Ze kopen ook weleens cd's voor me!

Ook ging ik vaak naar voorstellingen, bijvoorbeeld balletuitvoeringen van mijn zus (ze heeft de vooropleiding Conservatorium gedaan).

Vanaf de 4e heb ik de vakken CKV2 en CKV3 gehad. Dit heeft pas echt invloed gehad. Door CKV2 ben ik me ontzettend gaan interesseren voor de schilderkunst. We hadden dan ook vaak tripjes naar musea in het hele land. Ik heb hier heel veel van geleerd. 2 zomers geleden ben ik dan ook met mijn ouders naar het Picasso Museum en het Miró museum in Barcelona geweest en het Dali Museum in Girona. Mijn ouders stonden buiten te wachten op mij!

Met CKV3 heb ik leren tekenen, voor het eerst had ik een leraar die ons vrij liet in de opdrachten. Van alle uren die ik aan school heb gewerkt zijn het de meeste aan tekenen geweest. Erg leuk.

Als het ook nog even kan ga ik naar popconcerten en andere voorstellingen, maar op dit moment staat alles een beetje op een laag pitje!

Het enige wat ik nu nog aan cultuur doe is klassieke muziek luisteren als ik een beetje wil relaxen.
__________________
Green eyes, you're the sparklight
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef:

die zijn idd wel erg vet, kende ik nog niet. Nou hou ik me er ook niet zo mee bezig, kom vrijwel nooit in een museum, luister bijna nooit klasiek.

Sommige artiesten vind ik wel mooi, vooral Chad Michael Ward:

toffe plaatjes
he! vette shit man!!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 19:07
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
. Ik wil niet mijn hele leven met kunst bezig zijn. Het is iets wat me ontzettend interreseerd maar het is een luxe product eigenlijk en ik wil ook met 'grotere zaken' bezig zijn.
Ja das dus precies wat ik ook heb
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 01:46
Verwijderd
Ja,

ik ben laatst nog met m'n pa naar de opera geweest
erg leuk...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2002, 23:28
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
(sopraansex).

Wat een briljant achterlijke typfout
Sopraansax mensen, sax.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 12:46
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Cultuur heeft een redelijke invloed op mijn lifestyle.

Ik ga regelmatig naar een museum als er een leuke of interessante tentoonstelling is, en soms ook met school.

Ik wil later fotograve worden en ik ben dan ook dol op foto tentoonstellingen, vooral uhm..... nouja even de naam kwijt vind ik goed.
Het is in ieder geval een fotograaf uit het begin van de 20e eeuw. Hij maakte echt super goed foto's voor die tijd.

Verder ben ik dol op films en zit ik zelf bij een toneelgroep.
Ook ga ik nog wle eens naar een concert als er een leuk concert is in de buurt. (muziek is ook een hobby van me)

Tsja, en dan hou ik ook nog van architectuur dus probeer ik zo veel mogelijk steden te bezoeken waar interessante architectuur te vinden is, al wil dat nog niet zo lukken wat geld aan betrefd, maar rome, napels, pompeie, parijs en luik ben ik nu geweest naast een aantal nederlandse steden.
Als het even mee zit ga ik binnenkort naar berlijn met mijn vader. Hij heefd daar een tijdje gewoont en heefd daar nog spullen liggen bij een kennis, dus als hij die gaat ophalen kan ik mee

Bijna mijn hele familie bestaat uit cultuurliefhebbers trouwens, het komt dus niet uit het niets.

Zelf, heb ik blokfluit, altfluit, viool en gitaar gespeeld.
Ik begon op mijn 4e met viool maar het werd helaas te duur. Uiteindelijk heb ik Avm gedaan waarna ik ben overgestapt op blokfluit en toen ik dat niks meer vond altfluit. Dat was ik op een gegeven moment ook wel weer zat en begon ik met gitaar. (wat overigens mijn hele familie doet)

Ik ben altijd al dol geweest op tekenen, schilderen enz. Toen ik nog heel klijn was nam mijn vader me altijd mee naar de kunstacedemie waar hij op zat. (aki) Uiteindelijk koos ik op de havo voor cultuur en maatschappij zodat ik tekenen en handvaardigheid kon kiezen. Het kwam er op neer dat ik vaker bij tekenen of handvaardigheid zat dna bij andere vakken en ben daardoor blijven zitten, het jaar daarop kreeg ik ziekte van pfeifer dus zou ik weer blijven zitten en ben ik naar het mbo gegaa. Eerst wist ik echt niet wat ik moest doen totdat ik de opleiding ontdekte die ik nu doe, medewerker toegpaste vormgeving. Daaar heb ik deze vakken: tekenen, grafiek, grefische vormgeving, computeren, ruimtelijke vormgeving, fotografie en nederlands en gym. Januarie moeten we een richting kiezen en dan kies ik voor fotografie, daarna wil ik nog een hbo opleiding voor fotografie gaan doen. En als hobby ernaast muziek.

Ok dit is zo'n beetje mijn cultuur geschiedenis.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.

Laatst gewijzigd op 20-10-2002 om 12:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Cultuur: nostalgie & de kunstmatige cultuur
me-nu
9 02-03-2011 08:43
De Kantine Br33z4h-cultuur[De ontwikkeling van een internetgeneratie}
DG
23 20-08-2004 18:08
Levensbeschouwing & Filosofie Achterlijke cultuur, says who?
IGRA
3 04-05-2004 20:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische cultuur gevaarlijk?
jeas
53 18-03-2004 16:19
Levensbeschouwing & Filosofie cultuur?
lovetear
8 20-09-2003 09:23
De Kantine De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie.
Verwijderd
96 29-08-2002 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.