Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2003, 10:32
axel tha best
axel tha best is offline
Ik zou zo graag willen weten hoe het is om iets te breken. soms heb ik de neiging van de trap te springen om iets te breken. is dat normaal?? hebben meer mensen dat??
Oud 09-03-2003, 10:34
Verwijderd
Je krijgt een gierende en verlammende pijn. Vervolgens mag je een hele tijd met gips rondlopen waaronder het enorm gaat jeuken (en je kan er niet bij).

Meer hoef ik niet te weten eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:37
Doopy
Doopy is offline
het lijkt me niet gezond om die neiging te hebben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 10:38
fakie01
fakie01 is offline
met een beetje geluk mag je eerst ook nog aan de pijnstillers...
Oud 09-03-2003, 10:39
Quiana
Quiana is offline
Nou, niet op een manier om te kijken
hoe pijn oid voelt.. Hou niet van pijn. :\
Wel om te kijken hoe het voelt om van iets heel hoogs naar beneden te springen.. (heel hoog in mijn beleving =
dakje van de schuur oid. )
Of hoe het voelt om bijna te stikken.
Oud 09-03-2003, 10:45
Fantôme
Fantôme is offline
uhh, nee, lijkt me idd niet goed. Aandacht nodig (zo van, kijk, ik heb gips?!!) xxxxx
Oud 09-03-2003, 11:21
MaNiAcSki
MaNiAcSki is offline
zucht..
Ga maar niet beginnen tis echt niks aan..
besides iets breken uit vrije wil zal je niet zo makkelijk afgaan

Maar bull shit niet aan beginnen neem dat maar van mij aan
I know
Oud 09-03-2003, 11:22
framboosje
framboosje is offline
ja, ik heb soms ook wel het gevoel dat ik dat moet doen... hoe het is om iets te breken...
soms laat ik me dan van de trap vallen (--> niet echt gezond, dus ik raad je aan het niet te doen) en dan hoop ik meestal wel dat ik iets gebroken heb of een hersenschudding of zo heb...

maar dat heb ik wel met meer dingen... soms verlang ik ook naar bijvoorbeeld één of andere ziekte (kaner of iets dergelijk)... (--> vind ik best erg, maar zo denk ik nu eenmaal...)

iig heeft het niets met aandacht te maken zoals "..." schreef...
volgens mij heeft het meer te maken met te willen voelen wat andere mensen in die omstandigheden voelen... en eigenlijk is ook dit weer ergens een beetje belachelijk, aangezien gevoel voor iedereen anders is en je dus nooit kunt voelen wat een ander voelt...

nja, wat je eraan kunt doen weet ik eigenlijk ook niet... (nou ja, als je er al iets aan wilt doen dan...) iig, mensen die tips hebben voor mij om er iets aan te veranderen, mogen mij die wel altijd geven!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:36
Anne
Anne is offline
Ehm... ik heb het ook weleens hoor. Maar dat is meer omdat ik gips wel vind, de pijn hoef ik niet te voelen...
Oud 09-03-2003, 14:28
Steefjuh
Steefjuh is offline
Ja, die neiging heb ik ook. Maar dat heb ik ook: ik vind gips ook wel cool man!!!

O ja, en degene die deze topic heeft gemaakt is mn broertje: het zieke wezen van nederland!!!

Hij heet alex maar noemt zich altijd "Axel the best" stoer he?!!!

(not)

groetjes van je lieve zus

Steefjuh
Oud 09-03-2003, 14:31
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
Steefjuh schreef:
Ja, die neiging heb ik ook. Maar dat heb ik ook: ik vind gips ook wel cool man!!!

O ja, en degene die deze topic heeft gemaakt is mn broertje: het zieke wezen van nederland!!!

Hij heet alex maar noemt zich altijd "Axel the best" stoer he?!!!

(not)

groetjes van je lieve zus

Steefjuh
aardig zusje heb je, alex
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 14:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
axel tha best schreef:
Ik zou zo graag willen weten hoe het is om iets te breken.
Waarom wil je dat zo graag weten als ik vragen mag? Het lijkt me in ieder geval niet erg prettig. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en hopelijk blijft dat zo.

Citaat:
axel tha best schreef:
Soms heb ik de neiging van de trap te springen om iets te breken. Is dat normaal?? Hebben meer mensen dat??
Er zullen misschien wel meer mensen zijn die ook zo'n neiging hebben, maar het lijkt me in ieder geval niet normaal. Als ik jou was zou ik proberen om van die neiging af te komen voordat er leterlijk ongelukken gebeuren.

Offtopic: Ik zag dat er op het Feedbackforum een topic over jou is geopend. Ik denk dat het een goed idee is om zelf eens een kijkje in dat topic te nemen.
Oud 09-03-2003, 15:15
sas0105
sas0105 is offline
Hallo,

Nou ik kan meepraten over breken hoor!! Ik heb al 32 keer wat gebroken en ik kan zeggen dat het absoluut niet leuk is

Saskia
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:32
Verwijderd
Ik heb ook een hele tijd rondgelopen met de nieuwsgierigheid om te weten hoe het is om iets gebroken te hebben.
Ik denk dat dat niet meer dan normaal is.
Ik had trouwens geen drang om me arm te breken ofzo, maar toen dat gebeurde was het aan de ene kant er zuur, maar aand e andere kant ook wel weer 'informatief'.

Het zelfde had ik bij het kneuzen van ribben, dat was trouwens echt niet fijn, dan kan je helemaal niks.

Ik vraag me nu ook wel eens af hoe het is om onder narcose te gaan, of bewusteloos te zijn, maar ik zit daar nou niet echt op te wachten. Lijkt me niks prettigs.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Betamethason schreef:
Of hoe het voelt om bijna te stikken.
Absoluut niet cool.
Ik had het bij me duikcursus en moest het ademapparaat uit doen 5 meter onder water, en ik kreeg een slok water naar binnen en flipte helemaal, kreeg geen lucht. Binnen een paar tellen was ik boven water.

Nu weet ik wel dat panieken onder water het stomste is wat je kan doen en je nooit snel moet opstijgen.
Maarja, zeg dat maar tegen iemand zonder lucht onder water.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 15:39
Anne
Anne is offline
Citaat:
sas0105 schreef:
Ik heb al 32 keer wat gebroken
32!
Oud 09-03-2003, 15:44
sas0105
sas0105 is offline
Ja het is erg veel, maar ja dat ligtt aan mijn ziekte kan ik niks aan doen. Ik heb broze botten waardoor het breken vanzelf gaat

saskia
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 11:04
axel tha best
axel tha best is offline
klote steefjuhhhhhh ( nee das lekker leuk) flikker een end op!!! je ben eg een debiele zus
Oud 10-03-2003, 14:36
Steefjuh
Steefjuh is offline
so, jij bent stoer man!!! hou nou maar weer je mond tegen me ja?!!!!?

dombo
Oud 10-03-2003, 16:24
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ik zou ook wel es willen weten hoe dat voelt, maar weet dat t behoorlijk veel pijn doet, dus ik denk niet dat ik t ooit ga doen. Trouwens, ik ben toch veel te laf om van de trap te springen of mezelf expres te laten vallen ofzo

Stikken lijkt me trouwens echt vreselijk, dat is echt iets wat ik nooit mee wil maken
Oud 10-03-2003, 16:25
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Ik heb vorig jaar mijn elleboog gebroken, en ja het deed pijn. Maar zo erg was dan niet, ik moest niet naar school, ik werd altijd gediend, en dat voor 4 weken...
Oud 10-03-2003, 19:49
karamba
karamba is offline
Het is allemaal best wel herkenbaar. Ik zou het eerder doen voor de aandacht om te laten zien dat ik wat heb ofzo... maar het is zo zonde dat ik dan van te voren pijn moet lijden. Ik heb nog nooit iets gebroken dus wil gewoon eens weten hoe het is...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:52
Doopy
Doopy is offline
Citaat:
axel tha best schreef op 10-03-2003 @ 12:04:
klote steefjuhhhhhh ( nee das lekker leuk) flikker een end op!!! je ben eg een debiele zus
Citaat:
Steefjuh schreef: so, jij bent stoer man!!! hou nou maar weer je mond tegen me ja?!!!!?
gezellig, zo'n familie ruzie!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:16
Vogeltje1987
Vogeltje1987 is offline
Hallo allemaal,
Ik wil ff reageren op framboosje.
Wat jij zegt kan echt niet hoor !!!!!!
Stom wijf. Denk es ff na. Hoe jij mensen hiermee pijn te doen. Zeggen dat je verlangt naar kanker !!!!
Dat is heel erg hoor voor mensen die kanker gehad hebben of nog hebben. Denk ff na

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:55
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
WHAHHAAHHAHAH

lach me echt helemaal dood om deze post
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Vogeltje1987 schreef op 10-03-2003 @ 21:16:
Hallo allemaal,
Ik wil ff reageren op framboosje.
Wat jij zegt kan echt niet hoor !!!!!!
Stom wijf. Denk es ff na. Hoe jij mensen hiermee pijn te doen. Zeggen dat je verlangt naar kanker !!!!
Dat is heel erg hoor voor mensen die kanker gehad hebben of nog hebben. Denk ff na
Ze had er zelf al zo iets bij gezet.

Ik denk dat iedereen hier op het forum, tot op bepaalde hoogte, wel moet kunnen zeggen wat hij/zij denkt, zonder dat er meteen gescholden moet worden. Ik snap jouw reactie ook wel, maar ik denk dat framboosje zelf heel goed beseft dat wat ze zegt erg is ed (ze zegt zelf nl al: 'vind ik best erg, maar zo denk ik nu eenmaal...'). Ik snap ook dat je er op wilt reageren, maar laat dan in het vervolg dingen als 'stom wijf' ed achterwege. En dingen als 'denk ff na' zijn ook overbodig, denk ik, omdat ze er echt al wel over na gedacht heeft.

Laatst gewijzigd op 10-03-2003 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 21:29
Verwijderd
ik heb ook de neiging me botten te breken... niet om te voelen hoe t is, maar ja ik weet niet, om me zelf te straffen ofzo ik weet niet...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 00:13
MrOizo
MrOizo is offline
Hmm apart topic, zeker na de korte conversatie tussen broer en zus...

Ohjah misschien verveel je je teveel dat je teveel tijd hebt om aan deze dingen te denken, of je moet eens wat meer dingen vinden die je interresant vind om te doen en die leuk zijn enz, misschien dat je dan minder aan deze dingen denkt...
Oud 11-03-2003, 16:18
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
ik vind dit echt absurd klinken hoor. Graag iets willen breken of wat dan ook? Dat wens je toch niet? Of is het puur de nieuwsgierigheid naar de pijn? Maar dan zou ik het evengoed heel erg raar vinden.

kijk ik zeg niet dat ik helemaal 100 procent ben en alles op een rijtje heb, maar iets graag willen breken, door jezelf van de trap te laten vallen of het op een andere manier te proberen daar kan ik echt niet bij.

Mensen zullen deze gedachtes misschien niet bewust oproepen en kunnen er misschien niks aandoen, maar dat neemt voor mij niet weg dat zoiets echt ontzettend bruut is.
Oud 11-03-2003, 16:20
ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Zou ik ff je kaak komen breken dan?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:29
Rickjansen84
Rickjansen84 is offline
Heb nooit iets gebroken, en ook nooit de iririrtante neiging gehad om dit te doen.. ik zou zeggen breek maar iets, dan weet je hoe het voelt he.. en als je in het gips zit denk je wat ben ik toch een druif, en doe je het niet meer..

Pz
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:37
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
framboosje schreef op 09-03-2003 @ 12:22:

soms laat ik me van de trap vallen en dan hoop ik meestal wel dat ik iets gebroken heb of een hersenschudding

soms verlang ik ook naar bijvoorbeeld één of andere ziekte (kanker of iets dergelijk)

iig heeft het niets met aandacht te maken zoals "..." schreef...
volgens mij heeft het meer te maken met te willen voelen wat andere mensen in die omstandigheden voelen

Ben jij wel helemaal lekker in je hoofd? Kijk dat jij je expres van de trap laat donderen moet jij helemaal lekker zelf weten, maar om gewoon lekker te zeggen van 'K verlang naar kanker'. Ik val zowat ter plekke van me stoel hier!

weet je hoeveel mensen er zon verdriet hebben om kanker? weet je hoeveel mensen er op dít moment aan kanker lijden, ervoor vechten!!! Dat er familieleden of andere mensen zijn die naaste hebben verloren of gaan verliezen aan kanker zoals ik?

Hoe kun je het in je hoofd halen om te zeggen dat je er naar 'verlangt'. Verlangen gebruik je als je iets als prettig ervaart. Pijn is niet prettig, op geen enkele wijze, hoe kun je daar dan in godsnaam naar verlangen???

en dan niet gewoon je hoofd stoten, nee ga maar gelijk voor de dodelijke ziekte kanker. Ik vind dit zo, maar dan ook zo onmenselijk om zulke woorden in je mond te nemen!

Dat dit jouw verlangen is, en dat jij die aandacht zo prettig vind wanneer jij kanker hebt, wat vind jij daar zelf nou van?! VInd je dat normaal? Wordt je er zelf niet bang van?

Ben je nou niet bang dat je morgenochtend wakker wordt en misschien ook écht kanker hebt, met de gedachte dat je nog maar een paar maanden te leven hebt? Dat je je familieleden verdriet, pijn en woede aandoet? Dat jij helemaal als een of ander plantje aftakelt en je een ontzettende lijdensweg moet begaan, en dan opeens ben je dood. Is dat waar je naar verlangt? is dát wat je wilt??! Of ga je de vlag uithangen met 'Mensen mijn verlangen is bevredigd, ik heb kanker!'

ik kan hier écht niet bij, ik lijk wel de enige in dit topic die zich zo erg opwindt over deze post. Wat is dit nou voor taal man! Ik verlang naar kanker......

En je hoeft geen smoesje te gebruiken door te zeggen van 'Het heeft te maken met het willen voelen van wat een ander voelt in zon situatie' want dat wil niemand! niemand hoeft te weten hoe een pijn dat doet en wat voor lijdensweg je moet begaan. Je kan niet verlangen naar een dodelijke ziekte als kanker.

je kan je hoogstens afvragen wat voor soort pijn het is. Maar er naar verlangen??!!!!

ik heb hier echt geen woorden meer voor, dit kan toch gewoon niet?

Dat jij aandacht wil op welke manier dan ook dat zoek je zelf maar uit, dan donder je maar lekker van die trap af, al breek je al je botten, al hou je er een fantastische hersenschudding aan over, dat vind ik al gestoord om dat 'verlangen' te hebben.

maar hoe gestoord moet een mens wel niet wezen om naar kanker te verlangen om op deze manier zijn aandacht te krijgen??

zeker nooit kanker van dichtbij meegemaakt
Oud 11-03-2003, 19:11
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 11-03-2003 @ 17:37:
-knip-
Nu geef je r juist aandacht, en dat wil ze misschien juist ook.

Je hebt wel gelijk, Ik snap het ook niet...
Het lijkt ook niet dat ze er erg me zit dat ze dat wil (botten breken etc)...
beetje vreemd..

Misschien moet framboosje dat even beter uitleggen?
Ik kan me zoiets niet voorstellen...
Gaat het om de pijn?
Oud 12-03-2003, 20:22
MaNiAcSki
MaNiAcSki is offline
Mense doe niet zo dom

breken is heul nix aan
Oud 13-03-2003, 07:30
sas0105
sas0105 is offline
Maniacski!! BEn het helemaal met je eens (en wij kunnen het weten

Saskia
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:44
Rioto
ik ben het volledig eens met HelpMePlease

Framboos jij bent echt een domme doos!
Hoe the fuck kan je verlangen naar zo,n erge ziekte !
Ben je niet helemaal 100% in je kop of zo .
Mensen zoals Jou moeten ze verplicht in een gekke huis stoppen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:28
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
framboosje schreef op 09-03-2003 @ 12:22:
Blablablabla
Ik had jou toen 2 dagen voor kerst mee moeten nemen naar een avondwake van een moeder van een vriend van mij die aan kanker is overleden. Ze lag daar open opgebaard, dus dan had je die zieke gedachte meteen uit je hoofd gehaald!
Oud 13-03-2003, 15:46
Fortisi
Fortisi is offline
Als ik op de roltrap sta wil ik altijd mezelf laten vallen, want die randen hebben van die scherpe punten...dan zie ik helemaal voor me hoe die punten ..tja ik zal maar niet in details treden..maar ik maak me daar verder geen zorgen over want ik weet dat ik het toch niet doe.

[edit] en wat zit iedereen toch te zeuren over wat framboosje zegt?? het is toch niet alsof ze er trots op is??
Zodra iemand iets "vreemds" zegt is ze meteen "gek" en "ziek in d'r hoofd" oja nou dáár heeft ze behoefte aan hoor, ze wéét dat kanker een erge ziekte is, jullie hoeven dat echt niet nog een keer of 5 te herhalen hoor...[/edit]

Laatst gewijzigd op 13-03-2003 om 15:51.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:40
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 13-03-2003 @ 16:46:
Als ik op de roltrap sta wil ik altijd mezelf laten vallen, want die randen hebben van die scherpe punten...dan zie ik helemaal voor me hoe die punten ..tja ik zal maar niet in details treden..maar ik maak me daar verder geen zorgen over want ik weet dat ik het toch niet doe.

[edit] en wat zit iedereen toch te zeuren over wat framboosje zegt?? het is toch niet alsof ze er trots op is??
Zodra iemand iets "vreemds" zegt is ze meteen "gek" en "ziek in d'r hoofd" oja nou dáár heeft ze behoefte aan hoor, ze wéét dat kanker een erge ziekte is, jullie hoeven dat echt niet nog een keer of 5 te herhalen hoor...[/edit]
Een gezonde gedachte is het nou eenmaal niet, toch?
Oud 13-03-2003, 17:31
poesiefox
poesiefox is offline
Framboosje wil zichzelf straffen, en een ziekte als kanker is dan een hele nare straf. Ze wil het juist omdat het zo erg is, niet omdat het haar zo leuk lijkt.

Ze snijdt ook in zichzelf. Dit meidje is echt heel erg in de war, dus niet zo tegen te keer gaan svp. Ze heeft het al moeilijk genoeg.
Oud 13-03-2003, 21:38
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 13-03-2003 @ 16:46:

Zodra iemand iets "vreemds" zegt is ze meteen "gek" en "ziek in d'r hoofd" ze wéét dat kanker een erge ziekte is, jullie hoeven dat echt niet nog een keer of 5 te herhalen hoor...[/edit]

ben jij ook niet goed dat jij het soms voor haar opneemt? godsamme wat mankeert jou!

zeuren? zeuren? ik geef verdomme me mening over iets heel ergs ja, KANKER. Waar mijn oom aan gestorven is, me opa, een kennis, een vriend, mijn schoonmoeder heeft het gehad.

Krijg wat man! Als iemand zegt dat hij verlangt naar kanker vind ik dat ik daar wat van mag zeggen. En dat is alles behalve zeuren. Jij hebt zeker ook nooit kanker van dichtbij meemgemaakt of wel soms. Een beetje mens kan zich voorstellen dat je niet zomaar zegt dat je naar kanker verlangt.

En als je zoiets op het forum zet kun je wel zulke kwade reacties verwachten. Tis toch ook niet normaal of wou je me komen vertellen van wél.

En ja ik vind iemand echt ziek in ze kop als ie verlangt naar kanker, doodziek zelfs. Wou jij me zeggen dat je in orde bent als je naar kanker verlangt. Ongeacht of je daar nou trots op bent of niet, het wordt wel gezegd, openbaar gemaakt en daar gaat het om, dus heb ik alle recht om te zeggen wat ik daarvan vind.

En volgens jou wéét zij dat kanker een erge ziekte is.

zal ook gerust wel, maar ik denk alleen niet dat zij weet dat er een verschil is tussen 'weten dat kanker erg is ' en 'verlangen naar kanker'

geldt ook voor jou.

Het woordje 'verlangen' is helemaal niet van toepassing op de ziekte kanker.

nogmaals, ik ben echt zwaar pissed, ik heb zoveel dierbaren verloren aan kanker, en dan zijn er mensen die zeggen dat ik zeur? dat je zoiets in je mond durft te nemen....
Oud 13-03-2003, 21:42
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 13-03-2003 @ 18:31:

Ze snijdt ook in zichzelf. Dit meidje is echt heel erg in de war, dus niet zo tegen te keer gaan svp. Ze heeft het al moeilijk genoeg.

ach wat een shit. Ik snijd ook in mezelf , ben nou ook niet helemaal gezond heb ook heel veel problemen en het moeilijk genoeg, er zijn mensen hier op de wereld die zijn zowat aan het eind van hun latijn, zwaar depressief, helemaal op......

die plegen zelfmoord of weet ik wat.

Maar come on, heb jij ooit iemand eerder horen zeggen dat hij naar kanker verlangt?

Of die gene nou in de war is of niet, je bent toch niet dom om te beseffen dát je helemaal niet naar zoiets kun verlangen.

Godsamme het spijt me wel hoor, maar ben ik nou achterlijk ofzo?

Jullie staan een beetje buiten de realiteit volgens mij door het maar lekker af te schuiven op 'Ze is in de war dus niet zo tegen haar tekeer gaan'

ik geef mijn mening en die vind ik heel terrecht, en nogmaals.

In de war of niet, als je zon topic opent kun je dit soort reacties verwachten.

klaar.
Oud 14-03-2003, 19:48
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
HelpMePlease schreef op 13-03-2003 @ 22:38:
ben jij ook niet goed dat jij het soms voor haar opneemt? godsamme wat mankeert jou!

zeuren? zeuren? ik geef verdomme me mening over iets heel ergs ja, KANKER. Waar mijn oom aan gestorven is, me opa, een kennis, een vriend, mijn schoonmoeder heeft het gehad.

-en mijn oom, en mijn tante die daardoor geen kinderen meer kan krijgen, ja ik weet wat kanker is lieverd.

Krijg wat man! Als iemand zegt dat hij verlangt naar kanker vind ik dat ik daar wat van mag zeggen. En dat is alles behalve zeuren. Jij hebt zeker ook nooit kanker van dichtbij meemgemaakt of wel soms. Een beetje mens kan zich voorstellen dat je niet zomaar zegt dat je naar kanker verlangt.

moet ík wat krijgen, oh dankje.
Als iemand zoiets zegt dan zou ík denken, wat is er met dat meisje aan de hand hoe kan ik haar helpen om van die verlangens af te komen, ik ga niet meteen over mezelf zitten zeuren en over hoe zielig ík ben en wat ík heb meegemaakt...

En als je zoiets op het forum zet kun je wel zulke kwade reacties verwachten. Tis toch ook niet normaal of wou je me komen vertellen van wél.

-Nou vertel jij me dan eens wat wél normaal is.

En ja ik vind iemand echt ziek in ze kop als ie verlangt naar kanker, doodziek zelfs. Wou jij me zeggen dat je in orde bent als je naar kanker verlangt. Ongeacht of je daar nou trots op bent of niet, het wordt wel gezegd, openbaar gemaakt en daar gaat het om, dus heb ik alle recht om te zeggen wat ik daarvan vind.

-Dus jij vind het goed om een zogenaamd "doodziek" persoon nog eens te gaan vertellen hoe zíek ze in haar hoofd is?

En volgens jou wéét zij dat kanker een erge ziekte is.

zal ook gerust wel, maar ik denk alleen niet dat zij weet dat er een verschil is tussen 'weten dat kanker erg is ' en 'verlangen naar kanker'

-heeft ze gezegd dat het hetzelfde is dan?

geldt ook voor jou.

-heb ík gezegd dat dat hetzelfde is dan?

Het woordje 'verlangen' is helemaal niet van toepassing op de ziekte kanker.

-jij hebt totaal geen idee wat er in iemands hoofd kan omgaan, als zij zegt dat zij ernaar verlangt dan doet ze dat, ik heb eens keer verlangt naar een auto-ongeluk, ga je me nu ook vertellen wie er in jouw omgeving allemaal is doodgegaan aan ene auto-ongeluk? ben ik nu ook ziek in mijn hoofd?

nogmaals, ik ben echt zwaar pissed, ik heb zoveel dierbaren verloren aan kanker, en dan zijn er mensen die zeggen dat ik zeur? dat je zoiets in je mond durft te nemen....

jij en jouw omgeving hebben niks te maken met deze persoon en haar verlangens.

Als we zo gaan beginnen dan zouden er veel topics gesloten moeten worden :
"ik verlang naar kanker" nee dat mag je niet zeggen want mijn moeder is overleden aan kanker

"ik snijd in mezelf" nee dat mag je niet zeggen want ik heb dat ook ooit meegemaakt

"ik wil zelfmoord plegen"nee dat mag je niet zeggen want ik heb ook mensen verloren op die manier...

Het gaat om háár gevoelens, en zij zou zich niet gehindert moeten voelen om hulp te zoeken omdat ze daar mensen mee zou kunnen kwetsen.
Reageren

Regels voor berichten