Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 12:51
wondersbestaan
wondersbestaan is offline
Ik heb veel eens gehoord dat er speciale (kruiden)thee is voor als je gespannen bent omdat je bijvoorbeeld een (rij)examen hebt. IK ben hier wel in geïntereseerd, maar weet er eigenlijk niet zo veel van. Misschien zijn hier mensjes die weten hoe het heet, hoe het werkt en waar ik het kan kopen?
Alvast dankjewel (ervaringen zijn ook welkom!! )
Oud 07-03-2003, 14:24
Kinshi
Kinshi is offline
kamillethee is volgens mij rustgevend.. zelf nog nooit geprobeerd hoor
Oud 07-03-2003, 14:27
k28
k28 is offline
als jij denkt dat het rustgevend is, is het rustgevend. Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat er zo'n wonderthee bestaat. Een kopje pickwick met suiker en een zachte stoel...daar kan niets tegenop...(op theegebied dan)
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 15:14
Verwijderd
neit perse thee.. soep werkt ook goed. gewoon iets warms, warme chocolademelk helpt bijv ook wel

ik word dr moe van (en dus ook rustig)

ach je meot het natuurlijk wel lekker vinden, anders helpt t niet maar verder denk ik dat alle theesoorten wel goed zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 18:04
*Novah*
*Novah* is offline
Kamillethee zou inderdaad rustgevend moeten zijn.
Maar ik zou je graag wat anders aanraden..zelf heb ik goede ervaringen met druppels van Bach..Rescue Remedy heet het geloof ik. Van een paar druppels wordt je al vrij rustig in stressvolle situaties. Ik heb zelf echt het idee dat het ontzettend goed helpt, en als ik iets moet doen waar ik tegenop zie, dan neem ik altijd een paar druppels in. Ik wordt daar echt veel rustiger van. Ze verkopen het volgens mij bijna wel bij elke
Natuurzaak. Hopelijk heb je hier iets aan
Oud 08-03-2003, 11:11
wondersbestaan
Citaat:
*Novah* schreef:
Kamillethee zou inderdaad rustgevend moeten zijn.
Maar ik zou je graag wat anders aanraden..zelf heb ik goede ervaringen met druppels van Bach..Rescue Remedy heet het geloof ik. Van een paar druppels wordt je al vrij rustig in stressvolle situaties. Ik heb zelf echt het idee dat het ontzettend goed helpt, en als ik iets moet doen waar ik tegenop zie, dan neem ik altijd een paar druppels in. Ik wordt daar echt veel rustiger van. Ze verkopen het volgens mij bijna wel bij elke
Dankje, ik denk dat ik hier wel iets aan heb.
Zal eens kijken bij een natuurwinkel.
Wat me net te binnen schiet....Volgens mij heb ik die druppels al een keertje gehad. Ben onder behandeling geweest bij een alternatief genezer en toen ben ik een keer helemaal gaan flippen. Volgens mij heeft ze mij toen ook wat van die drupppels gegeven. Dacht ik net pas aan....
Maar zal er nog even achteraan gaan.
Oud 08-03-2003, 18:01
Buffy
Buffy is offline
sinds een week of 8 weet ik dat ik last heb van stress. sinds die tijd drink ik amper koffie meer (terwijl ik eerst liever koffie had ipv thee of fris) maar eigenlijk alleen maar thee, en ik voel me er beter bij dan wanneer ik een kop koffie neem. ik drink "gewone" thee en vruchtenthee, maar kamillethee heb ik nog niet geprobeerd. het heeft bij mij iig wel wat rustgevends

liefs Buffy
Oud 08-03-2003, 18:03
Fortuynist
Fortuynist is offline
Thee kan je ook meer energie geven. Is ook handig!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 19:25
wondersbestaan
Citaat:
Buffy schreef:
sinds een week of 8 weet ik dat ik last heb van stress. sinds die tijd drink ik amper koffie meer (terwijl ik eerst liever koffie had ipv thee of fris) maar eigenlijk alleen maar thee, en ik voel me er beter bij dan wanneer ik een kop koffie neem. ik drink "gewone" thee en vruchtenthee, maar kamillethee heb ik nog niet geprobeerd. het heeft bij mij iig wel wat rustgevends

liefs Buffy
Ik drink zelf sinds ongeveer een half jaar ook heel veel thee (en veel water, verder eigenlijk bijna geen fris ofzo). Ik ben er mee begonnen in een periode waarin ik nogal veel stress had, maar niet bewust met het idee van ontspanning, maar het helpt iig wel. Maar ik was ook wel benieuwd naar 'speciale thee' voor spanning, want ik heb daar wel eens over gehoord. Maar kamillethee heb ik ook nog nooit geprobeerd, dus dat moet ik ook maar eens aanschaffen....
Oud 11-03-2003, 17:53
Verwijderd
je hebt thee waar valeriaan inzit...bijvoorbeeld avondmelange van zonnatura.

Valeriaan is een homeopatisch rustgevend middel, net als bijvoorbeeld sint-janskruid. Ik word erg rustig van deze thee, probeer het maar eens!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:13
Dashja
Dashja is offline
Thee van Celestial Seasonings en dan de variant Tension Tamer (vrouw met draak op het doosje)
werkt bij mij echt heel goed!!
Je hebt er ook nog andere smaken met andere werkingen van,
de echte thee-liefhebber, moet het echt eens proberen! Ik ben
er inmiddels wel verslaafd aan!

Ze zijn bij sommige supermarkten te koop, anders wel in de
natuurwinkel!

Dashja

Regels voor berichten