Er zit geen caffeine in, dat zou ook wel enig effect kunnen hebben (iig als ik thee met caffeine drink merk ik wel duidelijk dat ik dat bv. beter niet vlak voor het slapen gaan moet doen). Maar als je sterrenmunt niet lekker vind, kun je ook prima een andere theesoort kiezen (en dan dus misschien ook zonder caffeine als je het idee hebt dat dat verschil kan maken tussen lekker rustig even ontspannen en niet kunnen ontspannen; bv. rooibos en ik geloof dat in kamille-thee ook geen caffeine zit).
Maar ik denk dat het even rustig worden vooral te maken heeft met, inderdaad, even rustig gaan zitten, warm drankje erbij en even niets doen of een beetje door een tijdschrift bladeren oid. Dat kan ook best met chocolademelk. En met ijsthee kan 't ook prima, in 't zonnetje.
Overigens kun je misschien ook eens zoeken naar wat ontspanningsoefeningen, dat is eigenlijk ook vooral heel rustig liggen en je hoofd leeg maken, gaat wel wat verder dan even rustig een kopje theedrinken. Dat soort oefeningen helpen bij mij heel goed (en ik doen hele basic dingen, feitelijk gewoon rustig liggen en goed op m'n ademhaling letten).
|