Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2011, 10:08
LW
LW is offline
Hallo mensen,

Sinds een tijdje heb ik last van stress door wat aantal kleine dingen, door die stress krijg ik weer wat last van stress tics. Ik ga bijvoorbeeld wat met mijn hoofd schudden en met mijn ogen knipperen etc. Gezien mij dat stoort ben ik gaan internetten en kwam ik op sterrenmunt thee uit hier zou je rustig van worden en je tics worden dan aanzienlijk minder. Is dit nou serieus waar of niet? Ik heb net dus al een pakje van die thee gekocht, en ik vind het niet bepaalt lekker. Als het dus niet werkt drink ik het liever niet als wel.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 10:27
Verwijderd
Het helpt wel tegen stress om gewoon even rustig te gaan zitten met een warm drankje en niets anders te doen tot dat op is, maar er zitten geen stoffen in sterrenmuntthee waardoor dat beter zou werken dan iets anders. Sterker nog, de zoethout die erin zit verhoogt je bloeddruk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2011, 13:36
Verwijderd
Er zit geen caffeine in, dat zou ook wel enig effect kunnen hebben (iig als ik thee met caffeine drink merk ik wel duidelijk dat ik dat bv. beter niet vlak voor het slapen gaan moet doen). Maar als je sterrenmunt niet lekker vind, kun je ook prima een andere theesoort kiezen (en dan dus misschien ook zonder caffeine als je het idee hebt dat dat verschil kan maken tussen lekker rustig even ontspannen en niet kunnen ontspannen; bv. rooibos en ik geloof dat in kamille-thee ook geen caffeine zit).
Maar ik denk dat het even rustig worden vooral te maken heeft met, inderdaad, even rustig gaan zitten, warm drankje erbij en even niets doen of een beetje door een tijdschrift bladeren oid. Dat kan ook best met chocolademelk. En met ijsthee kan 't ook prima, in 't zonnetje.

Overigens kun je misschien ook eens zoeken naar wat ontspanningsoefeningen, dat is eigenlijk ook vooral heel rustig liggen en je hoofd leeg maken, gaat wel wat verder dan even rustig een kopje theedrinken. Dat soort oefeningen helpen bij mij heel goed (en ik doen hele basic dingen, feitelijk gewoon rustig liggen en goed op m'n ademhaling letten).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 16:10
Verwijderd
Thee werkt sowieso rustgevend, dus je kan gerust een andere smaak kiezen
Die Russische thee van lipton is een aanrader
Met citaat reageren
Oud 09-06-2013, 21:03
l.stoel
l.stoel is offline
Hoi!

Ik heb de laatste tijd ook veel last van stress met als gevolg daarvan slapeloosheid. Nu zou ik je willen adviseren om het probleem ten eerste bij de wortel aan te pakken door ervoor te zorgen dat je minder stresst maar in de tussentijd kan ik je ten zeerste een ontspannende thee aanraden die je in de supermarkt kunt krijgen, hartstikke lekker, en ik word er rustiger van.

Succes!!

Laatst gewijzigd op 10-06-2013 om 18:36.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten