Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2003, 20:50
The one who I am
The one who I am is offline
Why do you act like I choose to be
like I used to be
like I happend to be
me

That I was born here
raised here
made here
like it was my choise

Why can't my life be yours
my fate
my dreams
my hours

What I have seen
you can not possibly imagion
you can not feel
what I felt

When you rejected me
my life, my dreams
my future, my religion
my kind...

We are poor
we are born
we are human
no human is illegal!!

Laatst gewijzigd op 07-03-2003 om 20:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2003, 13:27
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
The one who I am schreef:

What I have seen
you can not possibly imagion
you can not feel
what I felt

dat moet "imagine" zijn .
verder vat ik niet helemaal waar het over gaat, maar dat kan aan mij liggen.. om een of andere reden vind ik de titel ook niet echt passen..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 14:43
Sundae
Sundae is offline
Citaat:
The one who I am schreef:

We are poor
we are born
we are human
no human is illegal!!
Deze strofe heeft volgens mij niets meer met de rest te maken.
Ik heb een beetje vraagtekens bij het gedicht. Ik vind de tekst niet echt pakkend. Er zijn teveel opsommingen, zoals
my fate
my dreams
my hours
Sowieso...je gebruikt het woord 'my' irriterend vaak bij je opsommingen.
Ook loopt het niet helemaal lekker, sommige zinnen passen niet in een strofe. Dan heb ik het idee van 'waar komt dat vandaan?'
Dus een tip: kijk er nog eens goed naar, verander hier en daar wat zinnen, en laat sommige stukjes misschien weg. Herschrijf het en plaats het dan nog eens. Ben benieuwd, ik denk dat je zeker nog iets met het gedicht kunt doen!
Oud 09-03-2003, 18:55
The one who I am
het gaat over vluchtelingen.. over mensen die "illegaal" in nederland zijn... Over mensen die we niet toelaten in onze maatschappij omdat ze toevallig ergens anders zijn geboren en omdat dat land nou net niet zo veel welvaart heeft als nederland.. Vandaar dat ik zo irritant vaan "my" gebruik.. om aan te geven hoe er gedacht wordt.. zo van dat ik JOUW land JOUW taal JOUW kleur JOUW internationaliteit.. en "WIJ" zijn rijker blanker georganiseerder enz enz... Vandaar de zin dat niemand illegaal is omdat we allemaal ook maar toevallig geboren worden waar we worden geboren...

Hmm dit maakt het gedicht vast niet mooier maar misschien is het beter te vatten... ik maakte me er opeens erg druk om omdat ik een of andere nare opmerking op de radio hoorde.. lekker interessant he

AQE
Oud 10-03-2003, 16:28
thugz-angel
thugz-angel is offline
IK VIND M MASTER!

xdelal
Oud 10-03-2003, 16:29
thugz-angel
thugz-angel is offline
Al dat gezeik altijd, dit is niet goed dat is niet goed, man, zeur niet zo!
(ik heb t over die mensen die altijd negatief commentaar moeten geven)

ja sorry hoor
Oud 10-03-2003, 17:58
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 10-03-2003 @ 17:29:

ja sorry hoor
daar is het forum voor, als je geen negatieve kritiek wil, moet je het niet hier posten.
Oud 10-03-2003, 19:00
Sundae
Sundae is offline
Citaat:
thugz-angel schreef op 10-03-2003 @ 17:29:

ja sorry hoor

Als je geen (negatieve) kritiek wil moet je hier niet posten (ik sluit me aan bij Gothic ). En je hoeft dit gedicht echt niet te gaan veranderen, maar je kunt de kritiek meenemen als je een nieuw gedicht gaat schrijven.
Oud 11-03-2003, 21:12
The one who I am
waarom is deze discussie gaande in mijn topic terwijl ik negatieve kritiek helemaal niet zo erg vind?!

Naja dus uhm geef maar gwoon lekker veel negatieve en/of positieve kritiek als jullie dat in huis hebben..

Rupseflups
Oud 11-03-2003, 21:19
hajo
hajo is offline
kritiek is niet negatief of positief bedoeld, het is opbouwend bedoeld!!! Zeker op het dop forum, we houden hier namelijk allemaal van elkaar
Oud 11-03-2003, 21:28
sublime
sublime is offline
vind de tekst echt heel erg mooi, alleen vind ik de laatste strofe er niet bij passen, al begrijp ik wel waarom je m erbij hebt geloof ik. maar volgens mij is het mooier zonder...

het ritme/de opbouw vind ik niet heel bijzonder, maar het 'totaal plaatje' vind ik wel erg goed... het brengt een gevoel over, kan het niet goed beschrijven...

nou ja, ik vind t ondanks de laatste strofe dus gewoon een mooi gedicht
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 21:32
The one who I am
Citaat:
sublime schreef op 11-03-2003 @ 22:28:
vind de tekst echt heel erg mooi, alleen vind ik de laatste strofe er niet bij passen, al begrijp ik wel waarom je m erbij hebt geloof ik. maar volgens mij is het mooier zonder...

het ritme/de opbouw vind ik niet heel bijzonder, maar het 'totaal plaatje' vind ik wel erg goed... het brengt een gevoel over, kan het niet goed beschrijven...

nou ja, ik vind t ondanks de laatste strofe dus gewoon een mooi gedicht
dank je
je hebt wel gelijk over die laatste strofe inderdaad.. ik struikel dr zelf ook over.. maar ja het is wel waar het hele gedicht om draait en wat ik duidelijk wou maken.. dus ik vind zelf dat ik het er niet uit kan laten.. ook omdat dit gedicht gebaseerd is op de zin "no human is illegal" dat staat op een pand gespoten op de munt en daar heb ik over lopen nadenken.. dus ik vind het ene beetje moeilijk om die zin eruit te laten.. maar ik zal dr nog wel ff over na denken.. tnx voor je reactie
Oud 11-03-2003, 21:39
sublime
sublime is offline
Citaat:
The one who I am schreef op 11-03-2003 @ 22:32:
dank je
je hebt wel gelijk over die laatste strofe inderdaad.. ik struikel dr zelf ook over.. maar ja het is wel waar het hele gedicht om draait en wat ik duidelijk wou maken.. dus ik vind zelf dat ik het er niet uit kan laten.. ook omdat dit gedicht gebaseerd is op de zin "no human is illegal" dat staat op een pand gespoten op de munt en daar heb ik over lopen nadenken.. dus ik vind het ene beetje moeilijk om die zin eruit te laten.. maar ik zal dr nog wel ff over na denken.. tnx voor je reactie
misschien kun je proberen een strofe te schrijven met dezelfde inhoud, maar die meer in de stijl is van de andere strofes, qua opbouw dus.. want dat was vooral wat mij 'stoorde', dat de opbouw opeens zo anders was...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:23
Xtroardinary
Xtroardinary is offline
Ik vind het eigenlijk een beetje een rommelig gedicht maar de gedachten erachter zijn wel goed! die laatste alinea vind ik echt nergens op slaan..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:46
The one who I am
Citaat:
Xtroardinary schreef op 13-03-2003 @ 12:23:
Ik vind het eigenlijk een beetje een rommelig gedicht maar de gedachten erachter zijn wel goed! die laatste alinea vind ik echt nergens op slaan..
haha maar de laatste alinea is de hele gedachte erachter haha
Oud 13-03-2003, 16:52
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Xtroardinary schreef op 13-03-2003 @ 12:23:
Ik vind het wel een mooi gedicht, inderdaad een beetje rommelig maar wel goed. Die laatste alinia had krachtiger gekunt, maar zeker de laatste regel moet je zo houden, die is heel sterk. (beetje voor de hand liggend, maar sterk)
Oud 14-03-2003, 10:35
Xtroardinary
Xtroardinary is offline
Citaat:
The one who I am schreef op 13-03-2003 @ 17:46:
haha maar de laatste alinea is de hele gedachte erachter haha
Dat vind ik juist niet goed omschreven, de verkeerde woorden gebruikt.. en het stukje past niet bij de andere alinea's, het zit anders in elkaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten