Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 22:56
Simon
Simon is offline
Kzit er al een tijdje over te denken om een tv-kaart aan te schaffen, maar had een paar vraagjes voor mensen die al zo'n ding hebben.
  • Ben je zelf tevreden over het ding? Wat vind je niet handig, waarom liever een tv?
  • Heeft iemand enig idee hoe het met het afspelen van dvd's (incl. geluid via versterker) gaat, als je televisie kijkt op je comp? Welke draadjes leg je hoe aan?
  • Zijn er manieren om het lawaai dat uit je computer komt te temperen?

Fenks!
Oud 15-03-2003, 22:59
Martin
Martin is offline
Ik heb een Pinnacle, ben er best tevreden over en gebruik hem meer dan mijn TV. De software die erbij zat vind ik een beetje slecht, kan inmiddels ook verbeterd zijn.

Wat betreft het geluid dempen, gewoon even de schuiven bij je volumeregeling naar beneden schuiven en die van je TV-kaart gewoon voluit zetten.

Succes met je zoektocht!

Offtopic: Dan ben je beheerder en gebruik je nog geen tags zoals de regels voorschrijven
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 23:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
Simon schreef op 15-03-2003 @ 23:56:

Ben je zelf tevreden over het ding? Wat vind je niet handig, waarom liever een tv?
Hij was z'n geld wel waard ja. Hou er rekening mee dat de ontvanger minder krachtig is dan die van een 'echte' tv. Zo hebben we hier in huis 4 tv's aangesloten en zelfs met een goede signaal versterker merk je dan toch dat een echte tv beter omgaat met een zwakker signaal. Heb je 't signaal echt voor jezelf dan is dat natuurlijk geen probleem.

Ik heb overigens een Hauppage Radio (Tv kaart met ingebouwde radio tuner, das meer sier dan nuttig overigens ). Ik meen me te herinneren dat de verschillen tussen de kaarten van Pinnacle en Hauppage erg klein zijn. M'n broertje heeft een Terratec Cinergy en die doet 't ook prima.

Het voordeel is met name de prijs denk ik. Ik heb nu een Tv kaart zitten in een Pc die ik verder nergens anders voor gebruik, en dan is 't makkelijk om voor weinig geld toch nog wat leuks met je spullen te kunnen doen, door bijvb van een relatief oude Pc een tv te maken. Het hangt een beetje af van je eisen of je een Tv kaart koopt of toch in een echte Tv investeert..
Citaat:

Heeft iemand enig idee hoe het met het afspelen van dvd's (incl. geluid via versterker) gaat, als je televisie kijkt op je comp?
Dvd's en televisie kijken op je comp tegelijk? Hier ontgaat me even de moraal. Wil je nou een DVD kijken op je PC, of Tv kijken op je Pc of een externe DVD speler op je Pc aansluiten?

Citaat:
Zijn er manieren om het lawaai dat uit je computer komt te temperen?
Over welk lawaai hebben we 't nu? Het lawaai uit de systeemkast zelf? Die komt voornamelijk van de koelers, daar is weinig tegen te doen. Niet op een makkelijker manier iig..
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 09:30
Talon
Talon is offline
Citaat:
Koen schreef op 16-03-2003 @ 00:59:
Hou er rekening mee dat de ontvanger minder krachtig is dan die van een 'echte' tv. Zo hebben we hier in huis 4 tv's aangesloten en zelfs met een goede signaal versterker merk je dan toch dat een echte tv beter omgaat met een zwakker signaal. Heb je 't signaal echt voor jezelf dan is dat natuurlijk geen probleem.
aha.. dus daar ligt het aan..
dacht dat het aan het programma lag dat erbij kwam..
er zit bij ook een versterker tussen..
het zou dus schelen als hij rechtstreeks op de CAI aansluiting zit?

en kan een tvkaart trouwens overweg met composiet video?
Oud 16-03-2003, 09:35
Martin
Martin is offline
Citaat:
Talon schreef op 16-03-2003 @ 10:30:
De meeste wel, dan moet er een geel contactje op je kaart zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 09:38
Simon
Simon is offline
Bedankt voor de reacties.

Wat die dvd betreft: ik wil als ik een dvd speel in mijn externe dvd-speler, het beeld op mijn beeldscherm en het geluid via mijn versterker. Hoe?

Geluid van de koelers. Die kan ik natuurlijk uit zetten, maar dan moet ik niet al te lange films kijken.
Oud 16-03-2003, 09:45
Talon
Talon is offline
Citaat:
Simon schreef op 16-03-2003 @ 10:38:
Bedankt voor de reacties.

Wat die dvd betreft: ik wil als ik een dvd speel in mijn externe dvd-speler, het beeld op mijn beeldscherm en het geluid via mijn versterker. Hoe?
als hij met composiet video overweg kan, kan je op die manier de tvkaart aansluiten op je externe dvd.
geluid is geen probleem, dmv een optische of een coax kabel (als je geluidskaart dat ondersteunt) en anders kan je altijd nog de line-in op je geluidskaart gebruiken, en de andere kant (cinch)aansluiten op uitgang op je dvd
Oud 16-03-2003, 09:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Over je koelerprobleem:

Heb je naast je CPU cooler en PSU (voeding) cooler ook nog andere coolers, zoals casefans? Die zou je evt. wel uit kunnen doen.

Geluidproduktie moet je goed afstemmen op je CPU temperatuur. Als je temperatuur van je processor niet boven de 47 graden uitkomt, kun je best wat casefans uit doen.

Als je je CPU temp wilt weten kun je het beste MBM downloaden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/3487
Oud 16-03-2003, 09:48
Talon
Talon is offline
Citaat:
Talon schreef op 16-03-2003 @ 10:30:
stomme vraag..
ik kijk net bij de instellingen van het prog en daar staat het bij
tvtuner
composiet
s-video

Reageren

Regels voor berichten