Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2003, 14:22
Systematica
Systematica is offline
Ik heb zo'n gruwelijke fout gemaakt eind 3e. Ik heb voor C&M gekozen met biologie, en ik zit in 4 Havo, en ik zit mezelf de haren uit mn kop te trekken, omdat ik nu niet over kan stappen op N&G , zonder te blijven zitten

Heeft er iemand advies hoe ik dit t beste kan oplossen (of zeg gewoon hoe ''erg'' N&G is, dan ben ik ook weer blij) Thanx.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2003, 15:20
Verwijderd
Mja, als je écht N&G wil doen, moet je die overstap maar proberen (en dus blijven zitten, helaas). Een andere oplossing is er niet echt, tenzij je gewoon je C&M af wil maken en N&G vergeten...

Succes iig!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2003, 17:12
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
tja

een maand geleden kwam er nog een CMer naar onze NG klas.
die kwam, en ze hoefde lang niet alles in te halen, bij scheikunde kreeg ze zelfs een 6 (!) WTF voor de al gemaakte proefwerken.

nee dat is motiverent voor ons, of voor alle mensen die er onvoldoende voor staan
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 07:44
heumen
heumen is offline
Hangt er vanaf of je het nodig hebt voor je vervolgopleiding. Zo niet zou ik het vergeten.
Als je het wel nodig hebt voor je vervolgopleiding kun je ook nog kijken of je niet via een andere weg toegelaten kan worden. Als het echt niet anders kan en je wil heel graag N&G doen, is het ook niet zo erg om een jaar te blijven zitten, want dan hoef je niet nog examen te doen in vakken waar je toch geen zin in hebt.
Oud 19-02-2003, 08:39
Systematica
Systematica is offline
Das een goeie...maarja, ik overleef het wel...hoop ik. Tis echt raar als je denkt dat je iets wilt, je toch een jaar later opmerkt dat dat totaal niet is wat je zocht. Je kunt jezelf er ook niet voor waarschuwen, het onderbewustzijn spreekt pas op de meest rare momenten.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2003, 15:24
Lindaatjuh
Lindaatjuh is offline
Hallo! Ik zag je berichtje. Ik zit nu in de vierde en moet gaan kiezen wat ik volgend jaar wil gaan volgen. Ik denk er sterk over om NG te gaan doen, omdat ik misschien wel dokter wil worden. Ik las dat jij ook graag naar NG wil, ik zou (als je het echt heel graag wil) er toch goed over nadenken. Het zijn heel ander soort vakken, schei en natuurkunde vind ik persoonlijk niet makkelijk en wi B al helemaal niet. Als je het toch heel grag wil, zou ik het gewoon doen. Anders blijf je altijd mijn zo'n iritant gevoel rond lopen, groetjes Lin
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 12:23
nightwish_assie
nightwish_assie is offline
Is afhankelijk van wat je later wilt gaan doen.
Vaak als je scheikunde erbij kiest, kun je nog veel biomedische kanten op.
Kweet verder ook niks voor je, heb zelf n&t gedaan dus.
Veel suc6 ermee!

Greettzzz,

goth
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 14:44
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
als je i je vrije deel nog scheikunde en natuurkunde kiest en dat allemaal inhaalt is er tog geen probleem
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 15:31
sportbabe
sportbabe is offline
Tis wel een probleem als je dat vak al een jaar niet gevolgd hebt.

En om het tegen te maken, wiskunde B is echt %&$"#&
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 13:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan een bijspijkerkamp volgen aan de Universiteit Twente in de meivakantie voor 299, - Euro. Ga ik ook doen voor wiskunde B en Natuurkunde 1. Je kan maximaal vier vakken doen dus misschien kan je zo nog wat stof inhalen zodat je over kan stappen op NG zonder te blijven zitten. HEt kan trouwens ook nog in de zomervakantie. Dus als je het echt heel graag wilt en je vakantie ervoor over hebt dan lukt het misschien zo.

Ik doe zelf trouwens ng.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 17:09
Systematica
Systematica is offline
Dus dan zou je HEEL 4Havo in 1 vakantie doen??? dat klinkt leuk, maar dan zit ik echt te denken wat je dan het hele jaar op school doet (als gewone N&G-er) als je toch dat hele jaartje doet in de vakantie. Tis wel een leuk idee overigens...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2003, 10:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Na ja, kweet ook niet of je al de stof van het hele jaar in kan halen maar in de vierde overlappen wia1 en wib1 voor een gedeelte geloof ik wel dus dan hoef je niet alles in te halen en scheikunde natuurkunde en bio is ook niet zo veel (wij hadden alle vakken maar 40 uur per jaar) dat is maar een uurtje per week. Ik ga mn wiskunde en mn natuurkunde bijspijkeren omdat ik er niets van begrijp en ze me op school niet meer kunnen helpen dus ik weet ook niet hoeveel je in kan halen want ik ga pas in de meivakantie, ik heb er veel zin in trouwens.

meer info kan je vinden op www.twentesummercampus.nl geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 18:38
Def.P
Def.P is offline
SK is vet relaxed, simpel.
Natuurkunde is te volgen, zeker als je weet hoe een mongoldriehoekje werkt en weet hoe je grafieken moet tekenen.
Wi is makkelijk; eerst kansberekening, daarna statistiek.
Bi, allen maar wat over die leipe chromosomen.
Wie kiest er nou ook weer iets met C&M, dan ben je echt dom
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Def.P schreef op 13-03-2003 @ 19:38:
Natuurkunde is te volgen, zeker als je weet hoe een mongoldriehoekje werkt en weet hoe je grafieken moet tekenen.
Er zijn mensen waar C&M bij past hoor

Maar maar met wiskundeB ligt de nadruk zeker niet op statistiek ed. maar op differentieren, en ook integreren. Dus meer met formules en vergelijkingen rekenen.
Dat vind ikzelf leuker dan die kansen, maar ook dat verschild per persoon
Bovendien is natuurkunde ook meer dan alleen een driehoekje, want lang niet alle formules bestaan uit maar 3 grootheden.
Het is wel veel werken met formules.
Scheikunde is idd niet zo heel moeilijk, als je maar een beetje met mol kunt rekenen. Rekenen is voor de meesten het moeilijkste.
Biologie weet ik niet, want dat heb ik 2 jaar geleden afgesloten
had alleen bio 1
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Def.P schreef op 13-03-2003 @ 19:38:
Hm... hoezo is iemand die C&M kiest dom?
Misschien ben jezelf dom...

Bij natuurkunde gebruik ik nooit dat driehoekje, hij is ten eerste fout en ten tweede zijn er meer formules...
Wiskunde is geen kansrekening en statistiek, da's integreren, differentieren, buigpunten, raaklijnen... etc... en algebra...
En biologie is zeker niet alleen maar chromosomen...

Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:19
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Systematica schreef op 17-02-2003 @ 15:22:
Ik heb zo'n gruwelijke fout gemaakt eind 3e. Ik heb voor C&M gekozen met biologie, en ik zit in 4 Havo, en ik zit mezelf de haren uit mn kop te trekken, omdat ik nu niet over kan stappen op N&G , zonder te blijven zitten

Heeft er iemand advies hoe ik dit t beste kan oplossen (of zeg gewoon hoe ''erg'' N&G is, dan ben ik ook weer blij) Thanx.
wat wil je met N&G doen dan? je kunt toch ook gewoon wiskunde omwisselen in wiskunde B bijvoorbeeld en biologie laten vallen en dan scheikunde of natuurkunde pakken?

N&G is best relaxed trouwens (vind ik) hoef echt geen flikker te doen.. maar dat kan wel eens heel goed aan mij liggen
Oud 17-03-2003, 15:03
ducky
ducky is offline
Citaat:
Systematica schreef op 07-03-2003 @ 18:09:
Dus dan zou je HEEL 4Havo in 1 vakantie doen??? dat klinkt leuk, maar dan zit ik echt te denken wat je dan het hele jaar op school doet (als gewone N&G-er) als je toch dat hele jaartje doet in de vakantie. Tis wel een leuk idee overigens...
Het is wel mogelijk denk ik, ik zou er informatie over aanvragen als ik jou was. Ik heb (ergens anders) de wiskunde B1,2 van de 4e, 5e en 6e klas in 7 weken gedaan, en gehaald. Je moet alleen heel goed weten dat je je vakantie opofferd, en je moet het echt willen halen, en je best er voor doen, maar als ik jou zo hooor .
het is overgens niet zo dat je heel 4 havo in een paar weken doet, je doet een maar een aantal vakken die nu otbreken in je pakket.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten