Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 13:13
bitchy
bitchy is offline
hey,

wat vinden jullie daar nou van??? kan dit

ik ben 19, hij is 30.....
Oud 10-03-2003, 13:14
Verwijderd
Kijk, als jij nou 2 was en hij 13, dan zou het niet kunnen... maar in deze situatie lijkt het mij erg overkomelijk, tenzij je erg zelf grote problemen mee hebt...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:15
Verwijderd
Zondaar!

Gij zult branden in de hel
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:17
Mij2003
Mij2003 is offline
Zelf geen goede ervaringen mee (lees: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=399923).

Maar goed, zo hoeft het niet bij jullie te zijn.
Als het echte liefde is, vooral doen. Age is just a number!
Je omgeving zal misschien moeilijk reageren, maar nogmaals, als het echte liefde is, maakt dat niks uit...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:17
cheela
cheela is offline
ik ben 22 mijn vriend 30 ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen
Oud 10-03-2003, 13:42
bitchy
bitchy is offline
bijkomend probleempje:

hij is zo'n beetje mijn baas......
Oud 10-03-2003, 13:45
Verwijderd
lijkt me alleen een probleem als je collega's jaloers worden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:47
JerkOfAllTrades
JerkOfAllTrades is offline
ik denk dat het eerder aan de leeftijd ligt (jij 19) dan aan het verschiol..Stel je bent ouder (zeg 25 en hij dus 35) zou het waarschijndleijk eerder geaccepteerd worden dan nu..Waarschijndelijk ook omdat je dan meer in elkaars "gebied" (allebei werkende en in vrijwel hetzelfde stadium)..Nu heb jij nog andere dingen die je leuk vind dan hem/...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:48
bitchy
bitchy is offline
tja, collega's mogen zoiezo niet weten.
anders wordt ik waarschijnlijk ontslagen. Het mag niet.

enne, leeftijdverschil, ik zie eigenlijk niet zo'n groot probleem daar, maar hoe gaan mijn ouders reageren, en de rest van de omgeving??
Oud 10-03-2003, 13:49
poesiefox
poesiefox is offline
Op je 19e ben je meerderjarig. Dan ga je wat mij betreft je goddelijke gang maar hoor! Al was-ie 86!
Oud 10-03-2003, 13:55
Verwijderd
Een vriendin van mij is ook 19 en heeft een vriend van 30..

Dat is nu toch al meer dan anderhalf jaar aan en ze zijn gewoon gek op elkaar. De relatie verschilt echt absoluut niet van relaties van vriendinnen die iets met een leeftijdsgenoot hebben, behalve dan dat haar vriend op zichzelf woont enzo..

De omgeving zal best even geshockeerd zijn denk ik.. De ouders van die vriendin van mij hebben ook veel moeite gehad het te accepteren maar ze kunnen niet veel anders.. Verder hebben haar vrienden en vriendinnen het gewoon geaccepteerd hoor, we kennen hem allemaal en het is een coole gozer! (ik zou em ook zeker geen 30 geven).

Die cijfertjes hoeven echt maar heel weinig te betekenen, het gaat erom hoe je er zelf mee omgaat.

Dat hij je baas is lijkt me echter een groter probleem.. Om nou een relatie te hebben die al moeilijk is door het leeftijdsverschil (want tuurlijk is dat wel ietsjes gecompliceerder enzo) ook nog geheim te moeten houden lijkt me wel een hele zware druk op die relatie leggen!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:21
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
bitchy schreef:
hey,

*pok*
Ik vind *censuur*

Groeten
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:35
Unexplained
Unexplained is offline
Ik vind je een sukkel, want kennelijk gun je jezelf geen evenwichtige relatie.
Oud 10-03-2003, 14:48
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, evenwicht heeft niks te maken met leeftijd. als de levenservaring/niveau van denken en doen tzelfde is dan zie ik het probleem niet.
als jij morgen een meisje tegen zou komen van 14 of een vrouw van 30 die jij helemaal geweldig vind, en dat wederzijds is, dan zeg je ook niet ja daaag je bent niet even oud als mij ..als je van iemand houd dan staat meestal weinig in de weg is mijn mening...

en als je dit niet serieus bedoelde heb ik nix gezegd...
Oud 10-03-2003, 14:55
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het niet kunnen, omdat jullie in een totaal verschillende wereld leven. Unexplained vat dit uiterst correct samen.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:13
cheela
cheela is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
tussen mij en me vriend zit dus 8 jaar, leeftijd zegt geen moer als je maar met elkaar kan praten, en elkaar begrijpt en op het zelfde niveau zit! wat is dan het probleem?? die paar getallen??
Oud 10-03-2003, 15:19
Angeles
Angeles is offline
Ik vind het wel raar dat jij zou worden ontslagen en niet hij, hij heeft als baas meer verantwoordelijkheid en hij zou eerder moeten zorgen dat het niet gebeurt, als het niet mag.

In de meeste bedrijven wordt de hoogstgeplaatste overgeplaatst in zo'n geval.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:33
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat stond bij mij onder *censuur*
Ja, zo'n vent is wel oud en wijs, alleen er is maar een ding goed mis met hem, hij vind jonge meisjes geil
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Crimson Death schreef:
Dat stond bij mij onder *censuur*
Ja, zo'n vent is wel oud en wijs, alleen er is maar een ding goed mis met hem, hij vind jonge meisjes geil
Nou nou...het gaat hier niet om een meisje, maar om een meerderjarige jonge vrouw.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:52
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
blackfairy schreef:
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, evenwicht heeft niks te maken met leeftijd. als de levenservaring/niveau van denken en doen tzelfde is dan zie ik het probleem niet.
1) Dat leeftijd geen moer zegt is onzin. Ontwikkeling is inherent aan de leeftijd.
2) Hetzelfde niveau is een illusie: iemand van 30 maakt een hele andere ontwikkeling mee dan iemand van 19. Mogelijk zijn ze nu op hetzelfde niveau, maar volgend jaar kan dat beeld al helemaal scheef zijn.
3) Elkaar begrijpen en met elkaar kunnen praten heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Een gelijkwaardige relatie heeft veelal met machtsposities te maken, en bij iemand die ouder is, zijn die vaak sterker aan wezig door meer levenservaring en natuurlijk overwicht.
Citaat:
als jij morgen een meisje tegen zou komen van 14 of een vrouw van 30 die jij helemaal geweldig vindt, en dat wederzijds is, dan zeg je ook niet ja daaag je bent niet even oud als mij ..als je van iemand houd dan staat meestal weinig in de weg is mijn mening...
Waarom denk je in godesnaam dat ik geïnteresseerd zou kunnen zijn in een kind van 14? Wat heeft zij mij te bieden behalve haar maagdelijkheid?
En een vrouw van 30? Natuurlijk zou de seks erg lekker kunnen zijn, ik zou zelfs een aardige vriendschap op kunnen bouwen, maar een evenwichtige relatie? Nee.
Citaat:
cheela schreef:
tussen mij en me vriend zit dus 8 jaar, leeftijd zegt geen moer als je maar met elkaar kan praten, en elkaar begrijpt en op het zelfde niveau zit! wat is dan het probleem?? die paar getallen??
Ik val bijna in slaap bij je argumentatie.
1) Jij bent 22, zij is 19. Groot verschil omdat je waarschijnlijk in een andere fase in het leven zit.
2) Dat leeftijd geen moer zegt is onzin. Ontwikkeling is inherent aan de leeftijd.
3) Hetzelfde niveau is een illusie: iemand van 30 maakt een hele andere ontwikkeling mee dan iemand van 19. Mogelijk zijn ze nu op hetzelfde niveau, maar volgend jaar kan dat beeld al helemaal scheef zijn.
4) Elkaar begrijpen en met elkaar kunnen praten heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Een gelijkwaardige relatie heeft veelal met machtsposities te maken, en bij iemand die ouder is, zijn die vaak sterker aan wezig door meer levenservaring en natuurlijk overwicht.
Oud 10-03-2003, 15:59
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
PIE schreef:
Nou nou...het gaat hier niet om een meisje, maar om een meerderjarige jonge vrouw.
Alsnog is een vent van 30 een harige volwassen vent, en dat jonkvrouwmensch van 19 nog een slagje eronder
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:03
amelie18
amelie18 is offline
toen ik 17 was, had ik een relatie met een man van 30... omgeving ging er niet echt goed mee om, maar ik vond het niet erg en hij ook niet. De reden dat het uitging, had op zich weinig met leeftijd te maken. Hij was ook best een 'jonge' dertiger, dus dat verschilt per persoon.
Oud 10-03-2003, 16:04
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
bitchy schreef:
hey,

:/ Tsja.. Beetje groot verschil, maar alsnog beter dan bijvoorbeeld 12 en 18 ofzo (terwijl dat verschil nog kleiner is ook)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:11
Verwijderd
Wat opvallend eigenlijk...alleen meisjes reageren positief op de vraag, en jongens zijn eigenlijk allemaal tegen...

Ik weet niet wat ik er zelf van vind. Op zich kan het natuurlijk wel, een meid van 19 is oud genoeg om voor zichzelf te beslissen wat ze wil. Ook hier weer komen we op het aloude punt: een kerel van 30 is niet te oud voor een meisje van 19, een meisje van 19 is te jong voor een kerel van 30. Ik snap niet wat hij in zo'n jong ding ziet: zoals gewoonlijk, zeker bang voor de midlife crisis (of gewoon bang voor assertieve vrouwen van zijn eigen leeftijd, dat ligt nog meer voor de hand).
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:21
cheela
cheela is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Ik val bijna in slaap bij je argumentatie.
1) Jij bent 22, zij is 19. Groot verschil omdat je waarschijnlijk in een andere fase in het leven zit.
2) Dat leeftijd geen moer zegt is onzin. Ontwikkeling is inherent aan de leeftijd.
3) Hetzelfde niveau is een illusie: iemand van 30 maakt een hele andere ontwikkeling mee dan iemand van 19. Mogelijk zijn ze nu op hetzelfde niveau, maar volgend jaar kan dat beeld al helemaal scheef zijn.
4) Elkaar begrijpen en met elkaar kunnen praten heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Een gelijkwaardige relatie heeft veelal met machtsposities te maken, en bij iemand die ouder is, zijn die vaak sterker aan wezig door meer levenservaring en natuurlijk overwicht.
Dat is dus jouw mening, moet ze zelf weten, ik bewijs alleen dat het wel degelijk kan een relatie met iemand die ouder is!
Ik zit al jaren op het zelfde niveau met mijn vriend en dat zal nog jaren zo doorgaan! En een machtspositie hebben wij niet, we zijn alle 2 gelijk aan elkaar en we laten elkaar in ons waarden we zijn baas over ons zelf en niet over elkaar.
En levens ervaring? dat is echt niet aan leeftijd gebonden je kan zoveel mee maken als je wilt, en dat heb je ook niet altijd in de hand.
Oud 10-03-2003, 16:29
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Ik ben 20 en mijn vriend is 28. En ik heb daar absoluut geen problemen mee.
Oud 10-03-2003, 16:45
cheela
cheela is offline
andere stelling dan meer bedoelt voor Unexplained.
Kunnen mensen dan met 8 a 10 jaar leeftijds verschil dan wel normaal een kind opvoeden.
Oud 10-03-2003, 16:48
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
nare man schreef:
Wat opvallend eigenlijk...alleen meisjes reageren positief op de vraag, en jongens zijn eigenlijk allemaal tegen...

Tuurlijk... dat heet marktwerking.... Het aanbod vrouwen neemt af terwijl de vraag gelijk blijft.... (Totdat we zelf met tieners en twintigers aan de haal gaan als we dertig zijn)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:51
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
ach ja, alle jongens zien leuke meisjes voor dr neus weggekaapt worden door oudere gasten, dan krijg je enigszins jaloezie he!?

Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:00
@Moon
@Moon is offline
Pffff wel een groot verschil hoor, maar toch lang niet zo veel als bij een klasgenoot van me. Ze was 18 en ging met een vent van 40 ofsow?? Maar goed het is nu al weer uit en valt ze opeens terug op een jongen van 2 jaar jonger
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:01
Mo6
Mo6 is offline
het is opzich geen probleem, maar iemand van 30 heeft een heel ander denkpatroon en meer wijsheid dan iemand van 19. deze persoon heeft maar liefst 11 jaar meer leeftijdservaring! de getallen spelen geen rol, klopt helemaal, maar waarschijnlijk botsen jullie karakters gigantisch door het leeftijdsverschil. is dat niet het geval (en vindt hij jou ook leuk) dan wens ik je veel succes met de relatie.
Oud 10-03-2003, 17:02
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
@Moon schreef:
Pffff wel een groot verschil hoor, maar toch lang niet zo veel als bij een klasgenoot van me. Ze was 18 en ging met een vent van 40 ofsow?? Maar goed het is nu al weer uit en valt ze opeens terug op een jongen van 2 jaar jonger
op een ouwe fiets moet je het leren
Oud 10-03-2003, 17:34
Da King
Da King is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 10-03-2003 @ 18:02:
op een ouwe fiets moet je het leren
oud, niet bejaard
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:39
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Kinderen opvoeden, heeft denk ik niks te maken met het leeftijdsverschil tussen de ouders. Mijn vriend heeft al een dochter van 4 jaar en ik heb dezelfde opvattingen over opvoeding dan hij. Ik ken mensen die op hun 18de volwassener zijn dan sommigen op hun 30ste. Ik denk dat het vooral afhangt van hoe volwassen je zelf bent. En als je zelf geen problemen hebt met het leeftijdsverschil, dan zou ik zeggen go for it! Als je dit bespreekt met je misschien toekomstige partner, en het lukt, dan is er geen probleem, toch?
Oud 10-03-2003, 17:45
blackfairy
blackfairy is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-03-2003 @ 16:52:
1) Dat leeftijd geen moer zegt is onzin. Ontwikkeling is inherent aan de leeftijd.
2) Hetzelfde niveau is een illusie: iemand van 30 maakt een hele andere ontwikkeling mee dan iemand van 19. Mogelijk zijn ze nu op hetzelfde niveau, maar volgend jaar kan dat beeld al helemaal scheef zijn.
3) Elkaar begrijpen en met elkaar kunnen praten heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Een gelijkwaardige relatie heeft veelal met machtsposities te maken, en bij iemand die ouder is, zijn die vaak sterker aan wezig door meer levenservaring en natuurlijk overwicht.

Waarom denk je in godesnaam dat ik geïnteresseerd zou kunnen zijn in een kind van 14? Wat heeft zij mij te bieden behalve haar maagdelijkheid?
En een vrouw van 30? Natuurlijk zou de seks erg lekker kunnen zijn, ik zou zelfs een aardige vriendschap op kunnen bouwen, maar een evenwichtige relatie? Nee.
leeftijd heeft dan misschien wel iets van inbreng, maar heeft nix te maken met gevoelens en hoever je bent in ontwikkeling.

tuurlijk heeft iemand van 30 meer levenservaring, maar dat wil niet gelijk zeggen dat dat een negatief iets moet zijn. je kan het ook zien als iets positiefs wat een rol kan spelen in een goede relatie dmv de ander vertellen over fouten dingen enz.

tuurlijk heeft elkaar begrijpen er ook mee te maken, buiten dat ligt de machtsverhouding per relatie natuurlijk anders en kan je hier helemaal niet over oordelen, ondanks dat in dit geval de man ouder is, niet gelijk wilt zeggen, omdat hij meer ervaring heeft, dat hij ook de boventoon voert.

dat kind van 14 was maar een voorbeeld. en zo 'waarm denk je in godsnaam' is dat niet want er zijn echt wel genoeg mensen van rond jou leeftijd die wat kunnen voelen voor meisjes van 14 oid(dit geld ook voor de vrouw van 30)
En dat je zegt dat je niet meer dan een goede vriendschap zou kunnen hebben met een vrouw van 30, vind ik vrij naif *met nog een puntje erbij* want je zou er maar 1 tegenkomen waar je toevallig wel een relatie zou mee kunnen beginnen. blaat ...

uiteindelijk vind ik dat je conclusies trekt die je niet kan trekken aangezien er altijd mensen zijn die er anders over denken...(overigens niet allemaal dus ga me dara niet op afzeiken)

tsja dat was t wel zo'n beetje
Oud 10-03-2003, 18:35
cheela
cheela is offline
Citaat:
sunshine1982 schreef op 10-03-2003 @ 18:39:
Kinderen opvoeden, heeft denk ik niks te maken met het leeftijdsverschil tussen de ouders. Mijn vriend heeft al een dochter van 4 jaar en ik heb dezelfde opvattingen over opvoeding dan hij. Ik ken mensen die op hun 18de volwassener zijn dan sommigen op hun 30ste. Ik denk dat het vooral afhangt van hoe volwassen je zelf bent. En als je zelf geen problemen hebt met het leeftijdsverschil, dan zou ik zeggen go for it! Als je dit bespreekt met je misschien toekomstige partner, en het lukt, dan is er geen probleem, toch?
helemaal mee eens!
Oud 10-03-2003, 18:39
Sithan
Sithan is offline
Ik vraag me af wat meiden ervan vinden als een jongen van 19 een vriendin heeft van 30
Want vooralsnog hoor ik alleen maar verhalen van een oudere vriend, maar zelf 8 jaar ouder zijn dan je vriend zie ik nergens terug...
Oud 10-03-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
bitchy schreef op 10-03-2003 @ 14:13:
hey,

ik vind dat je op zoek bent naar een vaderfiguur.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 19:19
xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Sithan schreef op 10-03-2003 @ 20:39:
Ik vraag me af wat meiden ervan vinden als een jongen van 19 een vriendin heeft van 30
Ja, zo iemand ken ik, hij is al 2 jaar met haar samen en ze hebben samen een kind en het gaat goed. Verder vind ik daar niets van, wanneer je allebei volwassen bent kun je daar zelf goed genoeg over oordelen.
Oud 10-03-2003, 20:15
bitchy
bitchy is offline
misschien ben ik wel op zoek naar een vaderfiguur
maar als ik van hem hou en hij van mij

wat is dan eigenlijk het probleem???

hij betekend heel veel voor me
en nee, hij geilt niet op jonge vrouwen
hij geeft om me
Oud 10-03-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
bitchy schreef op 10-03-2003 @ 21:15:

wat is dan eigenlijk het probleem???

Niets. maar je vroeg wat ik er van vond.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 00:09
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
cheela schreef op 10-03-2003 @ 17:21:
Dat is dus jouw mening, moet ze zelf weten, ik bewijs alleen dat het wel degelijk kan een relatie met iemand die ouder is!
Natuurlijk kan het. Een vent van 45 kan ook met een meisje van 13 neuken. Of het goed is, is natuurlijk een tweede vraag die je jezelf moet stellen.
Citaat:
Ik zit al jaren op het zelfde niveau met mijn vriend en dat zal nog jaren zo doorgaan!
Hoe weet je dat het zo doorgaat?
Citaat:
En levens ervaring? dat is echt niet aan leeftijd gebonden je kan zoveel mee maken als je wilt, en dat heb je ook niet altijd in de hand.
Daar geloof ik niet in. Natuurlijk zullen er individuele gevallen zijn waar het zo opgaat, maar door de sociale structuur van veel mensen gaat die vlieger gewoon niet op. Mensen gaan om met mensen van hun eigen leeftijd, en zullen ook ongeveer een parallelle ontwikkeling doormaken.
Citaat:
andere stelling dan meer bedoelt voor Unexplained.
Kunnen mensen dan met 8 a 10 jaar leeftijds verschil dan wel normaal een kind opvoeden.
Dat lijkt mij een onwenselijke situatie.
Een jonge moeder is onwenselijk omdat zij zelf niet genoeg levenservaring heeft om het kind mee te geven, en omdat zij daardoor haar eigen carrière en ontwikkeling door het gootsteenputje spoelt. Een oude vader lijkt mij ook niet wenselijk, aangezien de fysieke conditie op oudere leeftijd flink achteruit gaat. Een kind wil lekker stoeien met pappa, en als het een jongetje is voetballen. Haalt vader zijn kind van school, vragen zijn vriendjes: "is dat je opa?" Daar maak je zo'n kind echt niet gelukkiger mee.

Citaat:
blackfairy schreef op 10-03-2003 @ 18:45:
leeftijd heeft dan misschien wel iets van inbreng, maar heeft nix te maken met gevoelens en hoever je bent in ontwikkeling.
Daar geloof ik niet in. Natuurlijk zullen er individuele gevallen zijn waar het zo opgaat, maar door de sociale structuur van veel mensen gaat die vlieger gewoon niet op. Mensen gaan om met mensen van hun eigen leeftijd, en zullen ook ongeveer een parallelle ontwikkeling doormaken.
Citaat:
tuurlijk heeft iemand van 30 meer levenservaring, maar dat wil niet gelijk zeggen dat dat een negatief iets moet zijn. je kan het ook zien als iets positiefs wat een rol kan spelen in een goede relatie dmv de ander vertellen over fouten dingen enz.
Dan krijg je dus een vaderfiguur in je relatie, en dat heeft niets met evenwichtigheid te maken.
Citaat:
dat kind van 14 was maar een voorbeeld. en zo 'waarom denk je in godesnaam' is dat niet want er zijn echt wel genoeg mensen van rond jou leeftijd die wat kunnen voelen voor meisjes van 14 oid
En waarom ze dat doen:
- Meisjes van 14 zijn makkelijk onder de duim te houden.
- Meisjes van 14 zijn makkelijk te krijgen voor een jongen van 18-20 (omdat het stoer staat bij haar vriendinnen, zo'n jongen meer geld heeft en ook een verdere ontwikkeling - meisjes proberen zich aan zo'n jongen op te trekken)
- Meisjes van 14 zijn vaak nog maagd waardoor seksuele prestaties van de jongen niet te vergelijken zijn. Mannen haten vergelijkingen en zeker confrontaties als het om seks gaat.
- Meisjes van 14 zijn vaak in de experimentele fase van hun seksualiteit: ze zijn vrij makkelijk over te halen tot seksuele activiteiten.
- De jongen lijkt slim vergelijken bij het meisje. Een meisje van zijn eigen leeftijd lult hem er zo uit. Een 14 jarige weet al die stof uit de 4e nog niet... Ergo: goed voor de eigenwaarde.
- Ze zijn lekker slank.
Citaat:
dit geld ook voor de vrouw van 30
Sommige jongens van mijn leeftijd hebben nou eenmaal een Oedipus-complex en behoefte aan een moederfiguur.
Citaat:
En dat je zegt dat je niet meer dan een goede vriendschap zou kunnen hebben met een vrouw van 30, vind ik vrij naïef *met nog een puntje erbij* want je zou er maar 1 tegenkomen waar je toevallig wel een relatie zou mee kunnen beginnen.
Lijkt mij onwaarschijnlijk, aangezien ik nog volop in ontwikkeling ben. Over een jaar ben ik dan volledig uit zo'n relatie 'gegroeid' als we nu op hetzelfde niveau zouden zitten.
Citaat:
uiteindelijk vind ik dat je conclusies trekt die je niet kan trekken aangezien er altijd mensen zijn die er anders over denken...(overigens niet allemaal dus ga me dara niet op afzeiken)
Ik kan best de discussie voeren door middel van argumenten en enige logica. Laat ik voorop stellen dat eenieder vrij is om te doen wat hij/zij wil (binnen de grenzen van de wet), maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook verstandig vind.

Citaat:
bitchy schreef op 10-03-2003 @ 21:15:
misschien ben ik wel op zoek naar een vaderfiguur
maar als ik van hem hou en hij van mij
Ik houd van kip met appelmoes.
Citaat:
hij betekend heel veel voor me
Dat hij veel voor jou betekent zegt natuurlijk helemaal niets over zijn intenties en de kwaliteit van jullie relatie, om over de continuïteit nog maar te zwijgen.
Citaat:
en nee, hij geilt niet op jonge vrouwen
hij geeft om me
Kun jij mij het verschil uitleggen?
Oud 11-03-2003, 07:22
cheela
cheela is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 11-03-2003 @ 01:09:

Dat lijkt mij een onwenselijke situatie.
Een jonge moeder is onwenselijk omdat zij zelf niet genoeg levenservaring heeft om het kind mee te geven, en omdat zij daardoor haar eigen carrière en ontwikkeling door het gootsteenputje spoelt. Een oude vader lijkt mij ook niet wenselijk, aangezien de fysieke conditie op oudere leeftijd flink achteruit gaat. Een kind wil lekker stoeien met pappa, en als het een jongetje is voetballen. Haalt vader zijn kind van school, vragen zijn vriendjes: "is dat je opa?" Daar maak je zo'n kind echt niet gelukkiger mee.

dit is echt de grootste bullshit die ik gehoord heb, en zit hardop te lachen, iemand van 30 met een baby is niet te oud hoor, dat is zo rond het gemiddelde om vader te worden. En ik mag dan geen 19 zijn, maar 22 valt ook nog onder de noemer jong, en ik heb er geen enkel probleem mee mijn kind normaal op te voeden en het een normaal leven te geven! Dat jij nou niet genoeg levens ervaring hebt om een kind mee te geven... tja daar moet je zelf wat aan doen maar hier bij mijn man en mij gaat het prima hoor! Mijn carriere loopt gewoon door, ben eigen baas en alles verloopt super! kwestie van plannen!!
Oud 11-03-2003, 08:52
Era
Era is offline
Naar wat ik heb geleerd over leefstijdsfasen is het zo dat meisjes op hun 18e als volwassen en uitgegroei/ontwikkeld zijn, en jongens op hun 21e. Daarna ben je beidden volwassen, en volwassenheid is geen fase meeer. Mijn ouders schelen 8 jaar, zijn nu 13 jaar getrouwd en 20 jaar samen. Mijn moeder was 24 toen ze mij kreeg en ik heb 2 jongere broertjes. Dat is vrij jong maar vooralsnog is er nog nooit enig verschil in het respecteren naar elkaar toegeweest. Niveauverschillen zullen er in iedere relatie wel zitten, maar of dat helemaal relevant is in een relatie zijn de persoonlijke denkbeelden van jongeren deze tijd. Iemand van 19 kan makkelijk iets opbouwen met iemand van 30, iedere relatie heeft een kans op falen en het ligt aan de personen zelf of dat ook werkelijk zal gebeuren. Overigens of het verstandig is gezien hij je baas is ben ik nog neit echt over uit.

Unexplained, denk jij zo gemiddeld te zijn dat je jezelf met alles en iedereen hier kunt vergelijken?
Oud 11-03-2003, 16:57
amelie18
amelie18 is offline
Citaat:
bitchy schreef op 10-03-2003 @ 14:13:
hey,

Ik denk dat het feit dat je dit hier plaatst al zegt dat het niet helemaal goed zit. Anders zou je zeggen: fucj de rest van de wereld, als we elkaar maar hebben....
Oud 11-03-2003, 17:25
Verwijderd
dertig is toch helemaal niet zo oud? 't is maar nét twintiger-af!
ga er gewoon voor meisje... je zal nooit weten hoe het geweest zou zijn als je het nooit probeert hé. beter even een gokje wagen dan de rest van je leven misschien blijven afvragen en spijt hebben.

xxx
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:43
bitchy
bitchy is offline
nogmaals thnxx voor de re's!

nog een probleempje:

wat nou als hij seks wil en ik nog niet????

enne amelie: misschien ben ik het er wel mee eens maar mijn omgeving???????????
Oud 11-03-2003, 17:57
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
jullie zijn allebei volwassen, dus zou wel moeten kunnen denk ik .
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 19:31
Era
Era is offline
Citaat:
bitchy schreef op 11-03-2003 @ 18:43:

nog een probleempje:

ehhhh...nu ga ik aan je twijfelen.

Als hij seks wil en jij niet zeg je hem dat, punt.
Oud 11-03-2003, 20:13
amelie18
amelie18 is offline
Citaat:
bitchy schreef op 11-03-2003 @ 18:43:

nog een probleempje:

ja daar heb je gelijk in.
en wat die sex betreft...heb het ook gehad, een man van dertig. hij wilde sex, en ik ook wel, maar niet zo snel. Als hij het dan accepteert, prima, maar bij mij was dat niet zo en dan is het snel over. Succes
Reageren

Regels voor berichten