Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Zelf geen goede ervaringen mee (lees: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=399923).
Maar goed, zo hoeft het niet bij jullie te zijn. Als het echte liefde is, vooral doen. Age is just a number! Je omgeving zal misschien moeilijk reageren, maar nogmaals, als het echte liefde is, maakt dat niks uit... |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
2) Hetzelfde niveau is een illusie: iemand van 30 maakt een hele andere ontwikkeling mee dan iemand van 19. Mogelijk zijn ze nu op hetzelfde niveau, maar volgend jaar kan dat beeld al helemaal scheef zijn. 3) Elkaar begrijpen en met elkaar kunnen praten heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Een gelijkwaardige relatie heeft veelal met machtsposities te maken, en bij iemand die ouder is, zijn die vaak sterker aan wezig door meer levenservaring en natuurlijk overwicht. Citaat:
En een vrouw van 30? Natuurlijk zou de seks erg lekker kunnen zijn, ik zou zelfs een aardige vriendschap op kunnen bouwen, maar een evenwichtige relatie? Nee. Citaat:
1) Jij bent 22, zij is 19. Groot verschil omdat je waarschijnlijk in een andere fase in het leven zit. 2) Dat leeftijd geen moer zegt is onzin. Ontwikkeling is inherent aan de leeftijd. 3) Hetzelfde niveau is een illusie: iemand van 30 maakt een hele andere ontwikkeling mee dan iemand van 19. Mogelijk zijn ze nu op hetzelfde niveau, maar volgend jaar kan dat beeld al helemaal scheef zijn. 4) Elkaar begrijpen en met elkaar kunnen praten heeft niets met een gelijkwaardige relatie te maken. Een gelijkwaardige relatie heeft veelal met machtsposities te maken, en bij iemand die ouder is, zijn die vaak sterker aan wezig door meer levenservaring en natuurlijk overwicht.
|
toen ik 17 was, had ik een relatie met een man van 30... omgeving ging er niet echt goed mee om, maar ik vond het niet erg en hij ook niet. De reden dat het uitging, had op zich weinig met leeftijd te maken. Hij was ook best een 'jonge' dertiger, dus dat verschilt per persoon.
|
Verwijderd
|
Wat opvallend eigenlijk...alleen meisjes reageren positief op de vraag, en jongens zijn eigenlijk allemaal tegen...
![]() Ik weet niet wat ik er zelf van vind. Op zich kan het natuurlijk wel, een meid van 19 is oud genoeg om voor zichzelf te beslissen wat ze wil. Ook hier weer komen we op het aloude punt: een kerel van 30 is niet te oud voor een meisje van 19, een meisje van 19 is te jong voor een kerel van 30. Ik snap niet wat hij in zo'n jong ding ziet: zoals gewoonlijk, zeker bang voor de midlife crisis (of gewoon bang voor assertieve vrouwen van zijn eigen leeftijd, dat ligt nog meer voor de hand). |
![]() |
||
Citaat:
Ik zit al jaren op het zelfde niveau met mijn vriend en dat zal nog jaren zo doorgaan! En een machtspositie hebben wij niet, we zijn alle 2 gelijk aan elkaar en we laten elkaar in ons waarden we zijn baas over ons zelf en niet over elkaar. En levens ervaring? dat is echt niet aan leeftijd gebonden je kan zoveel mee maken als je wilt, en dat heb je ook niet altijd in de hand.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
het is opzich geen probleem, maar iemand van 30 heeft een heel ander denkpatroon en meer wijsheid dan iemand van 19. deze persoon heeft maar liefst 11 jaar meer leeftijdservaring! de getallen spelen geen rol, klopt helemaal, maar waarschijnlijk botsen jullie karakters gigantisch door het leeftijdsverschil. is dat niet het geval (en vindt hij jou ook leuk) dan wens ik je veel succes met de relatie.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Kinderen opvoeden, heeft denk ik niks te maken met het leeftijdsverschil tussen de ouders. Mijn vriend heeft al een dochter van 4 jaar en ik heb dezelfde opvattingen over opvoeding dan hij. Ik ken mensen die op hun 18de volwassener zijn dan sommigen op hun 30ste. Ik denk dat het vooral afhangt van hoe volwassen je zelf bent. En als je zelf geen problemen hebt met het leeftijdsverschil, dan zou ik zeggen go for it! Als je dit bespreekt met je misschien toekomstige partner, en het lukt, dan is er geen probleem, toch?
||
Citaat:
tuurlijk heeft iemand van 30 meer levenservaring, maar dat wil niet gelijk zeggen dat dat een negatief iets moet zijn. je kan het ook zien als iets positiefs wat een rol kan spelen in een goede relatie dmv de ander vertellen over fouten dingen enz. tuurlijk heeft elkaar begrijpen er ook mee te maken, buiten dat ligt de machtsverhouding per relatie natuurlijk anders en kan je hier helemaal niet over oordelen, ondanks dat in dit geval de man ouder is, niet gelijk wilt zeggen, omdat hij meer ervaring heeft, dat hij ook de boventoon voert. dat kind van 14 was maar een voorbeeld. en zo 'waarm denk je in godsnaam' is dat niet want er zijn echt wel genoeg mensen van rond jou leeftijd die wat kunnen voelen voor meisjes van 14 oid(dit geld ook voor de vrouw van 30) En dat je zegt dat je niet meer dan een goede vriendschap zou kunnen hebben met een vrouw van 30, vind ik vrij naif *met nog een puntje erbij* want je zou er maar 1 tegenkomen waar je toevallig wel een relatie zou mee kunnen beginnen. blaat ... uiteindelijk vind ik dat je conclusies trekt die je niet kan trekken aangezien er altijd mensen zijn die er anders over denken...(overigens niet allemaal dus ga me dara niet op afzeiken) tsja dat was t wel zo'n beetje ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik vraag me af wat meiden ervan vinden als een jongen van 19 een vriendin heeft van 30
![]() Want vooralsnog hoor ik alleen maar verhalen van een oudere vriend, maar zelf 8 jaar ouder zijn dan je vriend zie ik nergens terug...
||
Citaat:
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een jonge moeder is onwenselijk omdat zij zelf niet genoeg levenservaring heeft om het kind mee te geven, en omdat zij daardoor haar eigen carrière en ontwikkeling door het gootsteenputje spoelt. Een oude vader lijkt mij ook niet wenselijk, aangezien de fysieke conditie op oudere leeftijd flink achteruit gaat. Een kind wil lekker stoeien met pappa, en als het een jongetje is voetballen. Haalt vader zijn kind van school, vragen zijn vriendjes: "is dat je opa?" Daar maak je zo'n kind echt niet gelukkiger mee. Citaat:
Citaat:
Citaat:
- Meisjes van 14 zijn makkelijk onder de duim te houden. - Meisjes van 14 zijn makkelijk te krijgen voor een jongen van 18-20 (omdat het stoer staat bij haar vriendinnen, zo'n jongen meer geld heeft en ook een verdere ontwikkeling - meisjes proberen zich aan zo'n jongen op te trekken) - Meisjes van 14 zijn vaak nog maagd waardoor seksuele prestaties van de jongen niet te vergelijken zijn. Mannen haten vergelijkingen en zeker confrontaties als het om seks gaat. - Meisjes van 14 zijn vaak in de experimentele fase van hun seksualiteit: ze zijn vrij makkelijk over te halen tot seksuele activiteiten. - De jongen lijkt slim vergelijken bij het meisje. Een meisje van zijn eigen leeftijd lult hem er zo uit. Een 14 jarige weet al die stof uit de 4e nog niet... Ergo: goed voor de eigenwaarde. - Ze zijn lekker slank. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Naar wat ik heb geleerd over leefstijdsfasen is het zo dat meisjes op hun 18e als volwassen en uitgegroei/ontwikkeld zijn, en jongens op hun 21e. Daarna ben je beidden volwassen, en volwassenheid is geen fase meeer. Mijn ouders schelen 8 jaar, zijn nu 13 jaar getrouwd en 20 jaar samen. Mijn moeder was 24 toen ze mij kreeg en ik heb 2 jongere broertjes. Dat is vrij jong maar vooralsnog is er nog nooit enig verschil in het respecteren naar elkaar toegeweest. Niveauverschillen zullen er in iedere relatie wel zitten, maar of dat helemaal relevant is in een relatie zijn de persoonlijke denkbeelden van jongeren deze tijd. Iemand van 19 kan makkelijk iets opbouwen met iemand van 30, iedere relatie heeft een kans op falen en het ligt aan de personen zelf of dat ook werkelijk zal gebeuren. Overigens of het verstandig is gezien hij je baas is ben ik nog neit echt over uit.
Unexplained, denk jij zo gemiddeld te zijn dat je jezelf met alles en iedereen hier kunt vergelijken?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als hij seks wil en jij niet zeg je hem dat, punt.
||
Citaat:
en wat die sex betreft...heb het ook gehad, een man van dertig. hij wilde sex, en ik ook wel, maar niet zo snel. Als hij het dan accepteert, prima, maar bij mij was dat niet zo en dan is het snel over. Succes
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
probleem ander land Oliveya | 42 | 06-10-2010 14:40 | |
Liefde & Relatie |
GROOT leeftijdsverschil gekkie32 | 83 | 11-06-2007 22:40 | |
Liefde & Relatie |