Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 20:49
Cinamon
Cinamon is offline
Hoi allemaal.
Ik heb hier nog NOOIT wat gepost. Maar ja, dan had ik daartoe de aanleiding niet. Nou goed, ik vroeg me af of dit hier wel hoort. Het gaat om het vak verzorging en ontbijten. (gezien dat nogal met je lichaam & gezondheid te maken heeft) Ik ben op zoek naar informatie over een italiaans ontbijt. Ik heb overal gezocht maar ik kan niks vinden. Of nou ja, niet iets wat van toepassing is. Ik heb zowat elke google-resultaat-op-zoekopdracht geprobeerd maar niks over inhoud en hoeveelheden (hoeveel mensen eten 's ochtends) van zo“n ontbijt.
Mijn vraag is, of jullie me konden helpen?
Alvast harstikke bedankt!
Oud 02-04-2003, 08:39
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik had een uitwisseling met Italie en de enige die in dat huis 's ochtends at was ik. Zij dronken koffie. Weinig ontbijt in Italie dus
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:58
Evito
Evito is offline
Weinig ontbijt, serieus? Valt me tegen. Ik dacht dat de Italianen wel schalen pasta naar binnen werkten. Maar dat kan ook aan het huis liggen he.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 09:06
poesiefox
poesiefox is offline
Een koffietje, en dan nog buiten de deur in een espessobar ook. Hooguit een broodje met jam. Net als de fransen en spanjaarden dus. Hoewel spanjaarden wel van die mierzoete turron serveren...
Oud 02-04-2003, 10:02
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Evito schreef op 02-04-2003 @ 09:58:
Weinig ontbijt, serieus? Valt me tegen. Ik dacht dat de Italianen wel schalen pasta naar binnen werkten. Maar dat kan ook aan het huis liggen he.
al die Italianen die meededen dronken alleen koffie.

om 13.30 aten we uitgebreid, heeeeel erg veel. pasta als voorgerecht, dan allemaal soorten vlees, groenten, fruitsalade en dan nog taart *misselijk* en het gezin waar ik logeerde at nog weinig vergeleken bij de rest..
's avonds (20.00 uur ofzo) aten wij iets van een salade ofzo, maar klasgenoten van mij kregen dan weer zoo veel
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 15:31
coecie
coecie is offline
ja toen ik in italie was aten ze ook vrij weinig al sontbijt en wąt ze aten was echt mierzoet, kaakjes met jam, kaakjes met honing, chocolade biscuitjes met pasta, af en toe zelfs een stukje taart.

als ik dan vroeg, kan ik niet gewoon een broodje met gorgonzola, of misschien een fruityoghurtje eten, keken ze allemaal heel verbaasd.
Oud 02-04-2003, 16:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik in Italie op vakantie was hadden ze daar van die knoertharde hele grote, bijna holle broodjes. Die waren we na een week wel zat en toen vonden we zachte broodjes met melk en vanille erin. Die smaakten een beetje zoetig. Verder croisantjes met jam erin en chocolade. Veel zoet dus idd.
Reageren

Regels voor berichten