Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2003, 17:32
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Wat is eigenlijk het verschil tussen meteen bij een bijvoorbeeld winkel solliciteren of je inschrijven bij een uitzendbureau? Wat zijn de voor- en nadelen van beide?

Tot nu toe heb ik twee baantjes gehad, in beide gevallen had ik gesolliciteerd bij mijn werkgever. Na mijn examen wil ik me misschien bij een uitzendbureau in gaan schrijven; het lijkt me dan makkelijker om werk te vinden. Een vriend van me zegt dat je als je via een uitzendbureau werkt, je over het algemeen beter betaalt krijgt, klopt dit?
Oud 05-04-2003, 17:36
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Uitzendbureau's moeten ook wat verdienen, en vragen een vergoeding van de werkgever, ten koste van jouw loon. Helemaal zeker weet ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 17:54
mR
mR is offline
Een uitzendbureau is een commerciële instelling die ook wat moet verdienen.

Schrijf jij je in bij een uitzendbureau, krijgen zij een bepaald percentage van je loon.

Het voordeel van een uitzendbureau is dat je op elk gewenst moment kan opstappen, je bent niet verplicht om de normaal gesproken 2 maanden ''uit te werken'' zodat je baas weer een nieuwe werknemer kan vinden.

Het nadeel is dat je baas je ook elk moment op de stoep kan zetten + t feit dat je dus minder verdient.

Ook is het werk via een uitzendbureau meestal maar voor bepaalde tijd, maximaal een half jaar dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 00:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Verder is het vaak zo dat lang niet de hele CAO van de dessbetreffende branch voor je geld maar een bepaalde CAO voor de uitznedburo's volgens mij het verschilt of die beter zijn of niet vaak niet hoor
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 07:12
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-04-2003 @ 01:07:
Verder is het vaak zo dat lang niet de hele CAO van de dessbetreffende branch voor je geld maar een bepaalde CAO voor de uitznedburo's volgens mij het verschilt of die beter zijn of niet vaak niet hoor
Dit heb ik echt tien keer door moeten lezen voor ik het snapte...
Vind je het heel erg als ik er even wat leestekens aan toe voeg?

Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-04-2003 @ 01:07:
Verder is het vaak zo dat lang niet de hele CAO van de dessbetreffende branch voor je geldt, maar een bepaalde CAO voor de uitzendburo's, volgens mij. Het verschilt of die beter zijn of niet. Vaak niet, hoor.
Wat al gezegd is, je verdient minder, omdat het bedrijf aan het uitzendbureau betaald en het uitzendbureau er ook aan 'moet' verdienen, dat wordt idd ingehouden op jouw salaris, als ik me niet vergis. Verder is het volgens mij wel zo dat als een bedrijf je op de stoep zet je, als je een bepaald uren contract hebt bij het uitzendbureau, gewoon door betaald krijgt van het uitzendbureau. Je zit dan dus niet ineens zonder salaris. Als je geen zin hebt om lang het zelfde werk te doen of lang bij het zelfde bedrijf te werken, dan is het wel handig ed om via een uitzendbureau te werken. En een voordeel is idd ook "dat je op elk gewenst moment kan opstappen, je bent niet verplicht om de normaal gesproken 2 maanden 'uit te werken' zodat je baas weer een nieuwe werknemer kan vinden".
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 10:02
Simpson
Simpson is offline
Uitzendbureau's houden geen geld in op jouw loon. Het bedrijf betaald het uitzendbureau voor hun diensten. Daarvoor in de plaats besteed het bedrijf het volledige verlonings- en verzekeringpakket uit aan het uitzendbureau en hoeven ze geen advertenties e.d. te zetten voor personeel. Daarnaast kun je bij een uitzendbureau kiezen uit zeer veel verschillende banen en ligt het salaris vaak hoger dan bij een regulier bedrijf.

Kijk ook anders op www.asastudent.nl dit is de site van een speciaal uitzendbureau voor studenten en scholieren. Succes!http://www.asastudent.nl
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:06
xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Bedankt voor jullie reacties

Citaat:
Simpson schreef op 07-04-2003 @ 11:02:
Uitzendbureau's houden geen geld in op jouw loon. Het bedrijf betaald het uitzendbureau voor hun diensten. Daarvoor in de plaats besteed het bedrijf het volledige verlonings- en verzekeringpakket uit aan het uitzendbureau en hoeven ze geen advertenties e.d. te zetten voor personeel. Daarnaast kun je bij een uitzendbureau kiezen uit zeer veel verschillende banen en ligt het salaris vaak hoger dan bij een regulier bedrijf.

Kijk ook anders op www.asastudent.nl dit is de site van een speciaal uitzendbureau voor studenten en scholieren. Succes!http://www.asastudent.nl
Kijk hier heb ik iets aan.. snap nu waar dat geld naartoe gaat enzo. Thanks.
Reageren

Regels voor berichten