Advertentie | |
|
![]() |
|
Mijn woorden zijn gevangen
bedolven onder het zand Mijn woorden opgesloten hier zijn ze gestrand Mijn woorden zoeken doodvermoeid naar een veilige uitweg die leidt naar een redder ik... die ze zeg ![]()
|
ten eerste; waarom kraak je jezelf zo af?? schiet je toch niets mee op... zelfs als dit gedicht al heel erg slecht zou zijn (wat imo niet zo is) gaat t toch om de poging en de opbouwende kritiek die je krijgt, zodat je er wat van kunt leren enzo..>blablabla< nou ja, je snapt wat ik bedoel denk ik
![]() wat het gedicht betreft; eerste strofe vind ik erg goed; alleen zou ik in de tweede regel misschien 't zand zetten; voor mijn gevoel past dat beter in het ritme... de 2de strofe vind ik duidelijk minder, al begint t wel goed... met behoud van de huidige inhoud, wat ik er aan zou veranderen: mijn woorden zoeken doodvermoeid (naar) een veilige uitweg, die hen leidt naar een redder ik ... die ze zeg maar ik zou eigenlijk proberen de inhoud te veranderen, of eigenlijk de woordkeus, want de inhoud opzich is wel goed. ik zou proberen het ritme van de eerste strofe meer aan te houden, en de rijm in de tweede strofe meer benadrukken. in die eerste vind ik die erg mooi, maar in de tweede lijkt ie een beetje geforceerd zo van "help ik moet een rijmwoord hebben".... |
![]() |
|
Je moet jezelf niet zo afkraken! Dit is echt wel een gedicht met mogelijkheden!
Eerste strofe is prima, die kun je makkelijk zo laten. Ik vind dat de tweede strofe niet zo lekker loopt. Lees de eerste twee zinnen maar eens een paar keer voor jezelf voor...ik vind dat het net lijkt of het woord 'veilige' te lang is. Misschien vervangen door een ander woord? De derde zin is een soort vervolg op de tweede zin, en eigenlijk klopt dat niet in het ritme van het gedicht, want in de eerste strofe begin je de derde zin weer met 'mijn woorden'. Ik vind de eindzin wel okee, maar voor het mooie een beetje te kort. Bovendien zou je nog een paar strofes kunnen maken, want het gedicht heeft niet echt een climax ofzo, het blijft een beetje onduidelijk wat je precies wil met je woorden, of waarom ze zijn gevangen. Je kunt er vast nog wel een of meerdere strofes aan vastbreien, zodat het gedicht wat duidelijker en verassender wordt. Misschien voor de tweede strofe een nieuwe eindzin bedenken en deze eindzin gebruiken voor de laatste strofe die je nog gaat verzinnen? Hmmm..volgens mij wordt het niet echt duidelijker door mijn post.. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht Je Hart Topic - 173 darkfairy | 500 | 03-10-2016 17:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn dichtbundel Dingaantouwtje | 20 | 22-08-2009 19:26 | |
Psychologie |
Het grote gedichtentopic #5 Mariekje* | 496 | 22-05-2007 15:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[emotie lozing] Waar bleef mijn liefde? Soapsie | 15 | 04-04-2005 16:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Gelukkig gevangen... Secreet | 3 | 10-12-2003 16:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??) Lindatje | 2 | 17-10-2002 14:40 |