Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2003, 23:28
lct
lct is offline
Eyzzz ff een vraagje, als je verkering hebt. Tot hoever mag je partner gaan met een ander in de omgang? Dus wanneer vind jij dat je partner vreemd gaat?
Oud 16-03-2003, 23:54
Verwijderd
goeie vraag, en dan ook hoever je met je eigen geslacht ver mag gaan ( bijv als je vriendin met een vriendin zoent is t net zo goed vreemdgaan)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 06:57
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Als mn vriend met een ander meisje zou zoenen!
Of heel klef doen...aan elkaar zitten en de hele tijd lachen ofzo dan kan ik denk ik ook wel jaloers worden...
Oud 17-03-2003, 07:53
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik ben heel jaloers aangelegd dus ik vind t al gauw te ver gaan. dus een beetje veel praten met lachen maakt mij al helemaal gek. maar daar zou ik t niet om uitmaken hoor. maar wanneer hij met andere meiden knuffelt en zoent en dat soort dingen is t voor mij over.
Oud 17-03-2003, 11:23
Thomas
Thomas is offline
Bij zoenen is voor mij die grens bereikt.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:36
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 17-03-2003 @ 00:54:
goeie vraag, en dan ook hoever je met je eigen geslacht ver mag gaan ( bijv als je vriendin met een vriendin zoent is t net zo goed vreemdgaan)
Mwah, als mijn vriend gewoon hetero is mag ie van mij met iedere jongen zoenen die hij wil omdat ik dan toch weet dat er niks achter zit. Net zo goed als dat ik gewoon met een meisje mag kunnen zoenen.

Ik zou het alleen niet doen als ik met iemand heb, maar op zich zou ik daar geen punt van maken dan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 17-03-2003 @ 12:23:
Inderdaad. En bij knuffelen hangt het af van de manier waarop..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:08
*StAmPeRtJe*
*StAmPeRtJe* is offline
Ligt eraan... ik accepteer het niet gauw als mijn vriend iemand anders knuffeld ofzo, omdat je de achterliggende gedachte niet weet. Zoenen is bij mij ook vreemdgaan. Maar als mijn vriend gaat knuffelen met een vreemd meisje dan heeft ie ook een groot probleem. Als het nou met m'n beste vriendin is, dan maakt het me niet uit, maar wel met een vreemde
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:17
G.T.C.
G.T.C. is offline
sja......zoiets blijft toch altijd moeilijk om te zeggen. Als zij met anderen jongens gezellig zit te praten ofzo, en lekker zit te lachen stoor ik mij daar niet zo aan. Een beetje knuffelen vind ik ook niet zo heel erg, want dat doe ik ook wel vaker bij anderen. Zolang ik niet achtetdochtig word, en zij dus alleen knuffelt enzo, uit vriendschap maakt het mij allemaal niet uit.
Maar echt elke andere vorm van intimiteit is voor mij over de grens!
Oud 17-03-2003, 14:49
Verwijderd
Citaat:
The same here... Vind vreemdgaan triest! Al hou ik nog zo veel van mn vriend, vreemdgaan is oprotten!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:54
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Zoenen. Dat kan ik niet waarderen. Knuffelen/afspreken/kusjes op wang geven vind ik geen probleem.
Oud 17-03-2003, 17:05
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Ok...ik ben un btje un apart geval:

- kus op de wang = niet vreemdgaan
- zoenen met een andere jongen = vreemdgaan
- zoenen met een ander meisje (die ik ken, en ik weet er van of ben er bij) mag van mij...

Ik kan het ook niet uitleggen...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:33
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
als hij met iemand anders tongzoent, ongeacht geslacht, een kusje op de mond vind ik redelijk normaal..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:37
Unexplained
Unexplained is offline
Zover ze zelf wil.

Wie ben ik om te bepalen wat zij wel en niet mag? Ze is oud en wijs genoeg om dat zelf te doen.
Oud 17-03-2003, 18:46
Verwijderd
ik vind 't vreemdgaan als-ie met een ander meisje zoent (incl.tong) zonder daarvoor vooraf toestemming aan mij te hebben gevraagd

waarom zou overigens knuffelen met iemand anders vreemdgaan zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 18:54
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-03-2003 @ 19:46:
ik vind 't vreemdgaan als-ie met een ander meisje zoent (incl.tong) zonder daarvoor vooraf toestemming aan mij te hebben gevraagd

waarom zou overigens knuffelen met iemand anders vreemdgaan zijn?
Mooi dat ik daarvoor geen toestemming zou verlenen.
Oud 17-03-2003, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Gerard SnEl schreef op 17-03-2003 @ 18:05:
Ok...ik ben un btje un apart geval:

- kus op de wang = niet vreemdgaan
- zoenen met een andere jongen = vreemdgaan
- zoenen met een ander meisje (die ik ken, en ik weet er van of ben er bij) mag van mij...

Ik kan het ook niet uitleggen...
nou, ik kan je vertellen dat je niet een geval apart bent hoor. mijn vriend denkt er ook zo over.. bij mij is het gewoon zo: zoenen, dan is het over weet ie.
duidelijk dacht ik zo...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:32
Signy
Signy is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 17-03-2003 @ 18:37:
Zover ze zelf wil.

Wie ben ik om te bepalen wat zij wel en niet mag? Ze is oud en wijs genoeg om dat zelf te doen.
Pffff. Zwak hoor. Zit je onder de plak of zo, dat je zo reageert.
Staat ze achter je met een knuppel?
Oud 17-03-2003, 19:40
framboosje
framboosje is offline
nou, ik ben héél erg jaloers en dus als hij naar mijn zien iets teveel of te lang met een meisje praat dan schreeuw ik et uit (niet letterlijk dan)... niet dat ik het daarom uitmaak of zo...
vanaf hij met iemand gaat zoenen, dan is voor mij de grens echt wel bereikt! doet er niet toe of het een meisje of jongen is...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
bij mij ook.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 20:18
roosmar
roosmar is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-03-2003 @ 20:50:
bij mij ook.
idem
Oud 17-03-2003, 20:30
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Signy schreef op 17-03-2003 @ 20:32:
Nee, helemaal niet.

Ik heb alleen geen zin om haar te controleren en te beperken in haar vrijheden. Ze doet maar wat ze wilt, als het mij niet bevalt verbreek ik de relatie. Heel simpel.

Als je voldoende respect voor elkaar hebt en elkaar een beetje kent, weet je wat je wel en niet kunt maken.
Oud 17-03-2003, 21:41
Verwijderd
Een ander neuken is toch wel uit den boze.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-03-2003 @ 22:41:
Een ander neuken is toch wel uit den boze.
... dat zowieso.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 22:10
wissie
wissie is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 22:23
bette4ever
bette4ever is offline
Als je vriend/vriendin met een ander tongt dan jijzelf. Waarom zou je met iemand anders gaan lopen zoenen als je verkering hebt? Dan betekend het toch ook nix voor die persoon
Oud 17-03-2003, 22:31
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 17-03-2003 @ 21:30:
Ik heb alleen geen zin om haar te controleren en te beperken in haar vrijheden. Ze doet maar wat ze wilt, als het mij niet bevalt verbreek ik de relatie. Heel simpel.
Volkomen mee eens en geen woord verder aan toe te voegen
Oud 17-03-2003, 22:34
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Signy schreef op 17-03-2003 @ 20:32:
Volges mij snap je t niet...
Of ben jij van mening dat je het doen en laten van je partner mag beheersen als je een relatie met die persoon hebt...tis alleen dat ze de consequenties van haar daden wel gaat dragen als ze te ver is gegaan.
Oud 18-03-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Nee, helemaal niet.

Als je voldoende respect voor elkaar hebt en elkaar een beetje kent, weet je wat je wel en niet kunt maken.
maar de vraag was ook niet wat ze zou mógen, maar vanaf welke handeling het jou over het algemeen niet meer zou bevallen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 10:41
Verwijderd
Ik kan me wel vinden in de stelling van Unexplained, maar als mensen per se een nadere invulling daarvan willen hebben:

elke handeling waaruit andere affectie dan louter vriendschappelijke blijkt vind ik niet kunnen. Daar kan dus vanalles onder vallen: op schoot zitten, op bepaalde manieren aanraken, noem maar op.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 10:52
Verwijderd
weer zo'n vreemde opmerking van mij:

wie heeft eigenlijk ooit de regel "ingevoerd" dat je alleen maar met je geliefde mag zoenen/sex/strelen? En waarom eigenlijk? Waarom zou je eigenlijk in een relatie niet mogen tongzoenen met een ander? Waarom mag je partner jou lichaam claimen en mag je alleen intiem met hem/haar zijn?

Hiermee wil ik trouwens neit zeggen dat ik t onzin vind en dat je zomaar met iedereen gaat zoenen als je zelfs ene relatie hebt hoor Alleen als je het je er zo over nagaa denken zie ik de logica nog niet echt..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 11:48
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 18-03-2003 @ 11:52:
wie heeft eigenlijk ooit de regel "ingevoerd" dat je alleen maar met je geliefde mag zoenen/sex/strelen? En waarom eigenlijk? Waarom zou je eigenlijk in een relatie niet mogen tongzoenen met een ander? Waarom mag je partner jou lichaam claimen en mag je alleen intiem met hem/haar zijn?
Dat is evolutionair zo gegroeid.
Kijk, het hebben van seks is natuurlijk bedoeld voor reproductie. Het zit in de genen dat de reproductie gebeurt met een 'partner', waarbij het mannetje exclusieve rechten heeft op dat vrouwtje - aangezien anders zijn genenreproductie mogelijk in het geding komt.

Tot zover het paringsgedrag van de Tibetaanse boskever, volgens Discovery Channel.

Waarom de mannetjes monogaam moeten zijn snap ik niet. Zal wel door de feministen komen die alles "gelijk" willen (wat er ongeveer op neer komt dat ze zich als mannen gaan gedragen).

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 18-03-2003 @ 12:48:
Dat is evolutionair zo gegroeid.
Kijk, het hebben van seks is natuurlijk bedoeld voor reproductie. Het zit in de genen dat de reproductie gebeurt met een 'partner', waarbij het mannetje exclusieve rechten heeft op dat vrouwtje - aangezien anders zijn genenreproductie mogelijk in het geding komt.
Puur wetenschappelijk gezien is het voor een geslaagde reproductie optimaal als het vrouwtje ook sex heeft met meerdere mannen. Net zoals de man zijn genen probeert te verspreiden, wil de vrouw de sterkste genen verkrijgen van iemand.

Citaat:
Waarom de mannetjes monogaam moeten zijn snap ik niet. Zal wel door de feministen komen die alles "gelijk" willen (wat er ongeveer op neer komt dat ze zich als mannen gaan gedragen).
Om de reproductie te waarborgen. Zonder monogamie en zonder de bescherming van het mannetje, kan het gebeuren dat een ander mannetje de kroost doodt, zodat het vrouwtje weer klaar is voor reproductie.

(zo gaat het bij de apen en ging het vroeger ook bij de mens)

[edit]
Mijn excuses. Deze eigenschap doet zich voor bij de bruine beren en de grizzly's volgens NGC. Al geloof ik dat het bij de aap ook zo is.

Laatst gewijzigd op 18-03-2003 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 13:49
miro
miro is offline
Laten merken dat hij interesse in iemand anders heeft. Noem ik niet echt vreemd gaan maar het kan bij mij al niet door de beugel. Dus overdreven flirten, afspraakjes maken. Overdreven interesse tonen dus
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 14:30
Verwijderd
bij het niet respecteren van mij gevoelens en daarom/mede daardoor met anderen in dusdanige mate loopt te flikflooien dat vooral de tegenpartij er een verkeerd beeld bij krijgt

Zoenen (muv wang uiteraard) is not done
seks (wat dan ook, met wie dan ook) is not done
knuffel (waarbij ze denkt: *hmmmm lekkerrrrrrr*) is not done
een blik ( die overduidelijk aantoont: *ik wil je*) is not done
aanraking (op verkeerde plaatsen en omstandighede/personen) is not done
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:15
Talon
Talon is offline
Citaat:
lct schreef op 17-03-2003 @ 00:28:
Eyzzz ff een vraagje, als je verkering hebt. Tot hoever mag je partner gaan met een ander in de omgang? Dus wanneer vind jij dat je partner vreemd gaat?
zoenen is al vreemd gaan
Oud 19-03-2003, 09:04
liefkindje
liefkindje is offline
zoenen is al te ver.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 14:38
annabegins
annabegins is offline
ik vind zoenen (met tong dan) ook vreemd gaan. gewoon een kus op de mond niet. en knuffelen ook niet. als ik dat nie meer zou mogen doen met n vriend .
Oud 19-03-2003, 14:59
Mindfields
Mindfields is offline
Omdat mijn vriendje niet echt veel met meisjes omgaat, weinig vriendinnen heeft, vind ik beetje klef doen al erg. Maar hij vindt het bij mij minder erg, omdat ik heel veel met andere omga. Rare vergelijking, maar misschien snap je het.
Oud 19-03-2003, 15:38
Loot
Loot is offline
Een paar dagen geleden is mijn vriend vreemdgegaan met zijn ex.
Na wat cliche zinnen van zijn kant (ik heb er zo'n spijt van, ik ben nog zo verlieft op jou etc) en wat gescheld van mijn kant heb ik het hem vergeven.
Iedereen om me heen zei dat ik het uit moest maken, maar ik ben gewoon nog zo verlieft op hem.

Normaal gesproken zou ik als mijn vriend met iemand anders zou zoenen het uitmaken, maar ik kon het gewoon niet. Opzich best zwak, maarja..
Zit er nu ook heel erg mee, ik kan hem dus gewoon niet vertrouwen...Maarja, hopelijk komt dat vertrouwen wel weer terug...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:12
Bounce
Bounce is offline
Net iets Teveel interesse tonen in een ander meisje wordt ik al gek van. En ik denk dat als je vriend iemand anders zoent of wat dan ook, zit de relatie al niet goed..
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 16:50
DaRealEvE
DaRealEvE is offline
Heeel vaak iemand opzoeken, over haar praten, met haar, vaak knuffelen dak vink nie leuk!! Tja het mag nog wel, maar zoenen gaat te ver!!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:32
Verwijderd
Als mn vriend zou zoenen met iemand anders is het echt meteen over... en ik kan het ook niet zo goed hebben... als hij de hele tijd niet veel tegen mij zegt... en als hij dan wel bij andere meisjes heel erg aardig doet enzo... en heel erg veel tegen ze praat... dan wordt k soms btje jaloers
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:02
guesst
guesst is offline
Citaat:
Nee, helemaal niet.

Totally agree...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 20:06
Verwijderd
Citaat:

ben ik met je eens er zit geen logica in...
Maar ja, ik heb me nu eenmaal grotendeels aangepast aan de maatschappij, dus ook ik vind dat-ie niet te ver moet gaan
Ik denk dat als je geen van beide gauw jaloers bent, en duidelijke afspraken maakt erover, en ook afspreekt dat er een veto is en dat één van de twee altijd de 'openheid' kan stopzetten, dat het dan best een tijdje kan werken... maar goed, de meeste mensen (zelfs ik) zijn te jaloers om het leuk te vinden als hun partner met een ander naar bed gaat
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 11:55
Vlekje
Vlekje is offline
Citaat:
lct schreef op 17-03-2003 @ 00:28:

Ik ben zelf nog al aanrakerig aangelegd. ALs ik iemand vertrouw raak ik die gene ook wel eens aan, dat gaat van een tik op de arm of been naar een aanraking op de bovenarm of buik als verstandshouding, of een knuffel. Bij sommigen ook ouwehoeren en dan neuzen of kusjes op de wang of mond. (nee, geen nek of hals, dat gaat me te ver )
Als ik dit doe, zou ik mn partner ook die vrijheid moeten geven. Bij sommige persoon voel ik me dan een beetje jaloers, maar ik weet dat ik me geen zorgen om hoef te maken. Bovendien toen ik met mn ex had, had ik een erg goede verstandshouding met een vriend van hem en hij met een vriendin van mij. Ouwehoeren kwam toen veel voor en knuffel en een kusje. Je voelt misschien dan wel iets op sommige momenten, maar als jij en je partner een goede relatie hebben, vormt dit ook geen bedreiging.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo gegroeid vanuit de maatschappelijk opvatting dat een relatie alleen waardevol is als hij alléén tussen twee personen is, met uitsluiting van andere personen. Gewoon historisch bepaald dus.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 14:56
Verwijderd
ik ben van mening dat vreemdgaan iets wat je danwel of niet doet uit respect voor je partner
Met citaat reageren
Oud 23-03-2003, 13:28
romytjuh
romytjuh is offline
Praten is gewoon toegestaan ik bedoel ik klamp me dus echt niet vast aan 1 persoon ik moet mijn sociale contacten ook onderhouden Hmm bij zoenen is het wel al vreemdgaan vind ik maar dan valt er nog over te praten denk ik.. Als er nou meer gebeurd zou zijn is het gewoon over dat hoef ik niet te pikken! maar ik ben niet zo bezitterig.. hij is m'n hondje niet
Oud 23-03-2003, 13:31
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Zoenen is de grens
Reageren

Regels voor berichten