Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2003, 11:40
spitmymindout
spitmymindout is offline
Uhm, hoi?

Ik ben twee jaar depressief geweest, dacht er weer vanaf te zijn na een aantal terugvallen (dat woord klinkt zo zielig he) maar nu heb ik een hele erge. Gedachten die me normaal op de been houden helpen nu niet meer, het lijkt net of ik een deel in mezelf niet kan bereiken, voel me de hele tijd rusteloos en koud, ik denk alleen maar aan wat ik moet, maar niks lukt...ect. Ik word er heel erg moe van...doorgewinterde terugvallers die tips hebben misschien?

xSpit (ik heb altijd zo het gevoel dat ik aan het zeuren ben als ik erover praat)
Oud 17-03-2003, 16:53
ananas15
ananas15 is offline
Heey meis,

ik herken veel in je verhaal, ik ben een tijdje lichtelijk depri geweest, maar nu opeens, echt spontaan ben ik in een depressie terecht gekomen, dus ik kan niet echt goed raad geven, maar ga er in ieder geval met iemand over praten.
Oud 17-03-2003, 17:26
Verwijderd
Hmz.. Mijn allerergste terugval en meteen de dag dat ik mij het allerallerkutste heb gevoeld was slechts zo'n 6 maanden geleden gok ik.. En toen ik daaruit ben gekomen (hij was kort maar erg krachtig) is het helemaal goed gekomen met me..

Hier wil ik alleen maar mee zeggen dat hoe erg het ook is, betere tijden altijd aanbreken. Je bent er altijd uitgekomen, waarom zou dat dit keer niet zo zijn?

Misschien is het feit dat dingen die je altijd op de been hielden niet werken een boodschap dat je toe bent aan nieuwe dingen en daar dus naar op zoek moet gaan, een nieuwe stap zetten. Denk es niet aan wat je moet, maar denk es aan wat je wil

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:34
Orsino*
Orsino* is offline
Nou, ik hoop niet dat die "doorgewinterde terugvallers" tips hebben, want als je doorgewinterd bent is er toch goed wat mis.

Citaat:
Dusjcrib schreef op 17-03-2003 @ 18:26:

Misschien is het feit dat dingen die je altijd op de been hielden niet werken een boodschap dat je toe bent aan nieuwe dingen en daar dus naar op zoek moet gaan, een nieuwe stap zetten. Denk es niet aan wat je moet, maar denk es aan wat je wil
Dit vind ik wel een goeie, zoek iets nieuws, waar zit je mee? Misschien kun je iets ondernemen wat daar een reactie op is, iets leuks. Bedenk jezelf dat als je de hele tijd denkt aan dingen moeten, er alleen maar meer druk op komt te liggen en de teleurstelling des te groter als het mislukt. Ik weet niet of het voor jou werkt, maar misschien kun je een strak schema maken qua 'moeten' (school bijvoorbeeld), dat je je daar aan kan houden, en voor de rest lekker rustig aan doen!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 17:46
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, ik denk ook dat je er wel weer uitkomt. Misschien duurt het even, en moet je een andere manier zoeken, maar je komt er wel weer uit!!
Sterkte!!

En trouwens, tips vragen aan doorgewinterde terugvallers is indd niet slim, je moet juist tips vragen aan mensen die eruit zijn gekomen, de tips van de terugvallers werken waarschijnlijk toch niet
Oud 17-03-2003, 17:58
C'est moi
C'est moi is offline
blijf bezig, denk en doe vooral leuke dingen blijf niet te lang op bed liggen en praat er over met iemand die je vertrouwd over jou problemen wat er jou dwars zit. blijf vooral niet te lang op bed liggen want dat werkt ave rechts.
groetejs chretienne
Oud 18-03-2003, 13:42
Verwijderd
herkenning.... ik ben altijd bang dat ik trugval... ik heb ook heel vaak t gevoel dat ik trugval vooral als ik me klote voel...
praat erover zou ik zeggen.... zoek afleiding ofzo...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 15:46
Secret_girl3
Secret_girl3 is offline
Ik zou als ik jou was er met de dokter overhebben , en je weet de dokter heb beroepsgeheim!
Dus je hoeft ook nergens bang voor te zijn...

liefs , secretgirl
Met citaat reageren
Oud 21-03-2003, 17:53
spitmymindout
spitmymindout is offline
dankjulliewelll en ja, dat van die doorgewinterde types was een beetje raar he.
Zit dr nog steeds middenin *zucht* (ik dacht dat het nou eindleijk nooit meer in die mater teug zou komen vandaar..) maar heb wel iemand op school ingelicht. Ik vind het echt irritant. Maargoed, dat lijkt me logisch he.

doei en nogmaals dankjulliewellllllll

xSpit
Reageren

Regels voor berichten