Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2003, 22:15
Balance
Balance is offline
Als je voor een toets mag halen wat je wilt, je staat hoe dan ook voldoende, leer je er dan nog voor?
Ik heb bijvoorbeeld dat ik voor mijn laatste toets van anw een 0 mag halen en dan nog een 5,9 (=6) sta op m'n examenlijst. Maar haal ik een 5,1, dan sta ik een 6,5 (=7).

Leer jij in zo'n geval door voor de 7 of heb je zoiets van 'een 6 is prima', laat mij die 0 (of 1) maar halen! En is dat alleen als het je laatste toets ergens van is of ook bij een gewone toets, midden in het jaar?

mijn broer zei bij een 7,5 altijd dat hij voor 2 punten te veel had geleerd en dus de volgende keer maar eens een stuk minder zou gaan leren (wat hij vervolgens met een 3,5 dan ook deed...)
Oud 24-03-2003, 07:32
ananas15
ananas15 is offline
Ik ga wel nog gewoon leren, maar niet zitten zwoegen voor een 10!
Oud 24-03-2003, 09:17
DarkRaven
DarkRaven is offline
Als ik maar voldoende sta. Misschien nog wel ff doorbladeren, maar echt "leren" doe ik niet. Of ik nou een 6 of een 7 sta, het is allebei voldoende
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:19
Thomas
Thomas is offline
Ja, tuurlijk. Dat gemiddelde is natuurlijk belangrijk. Door een laag cijfer te halen gaat dat gemiddelde onlosmakelijk naar beneden. Toch wel leren, maar niet zo intensief als ik dat normaal zou doen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 11:48
autodropje
autodropje is offline
misschien een beetje doorbladeren, maar vooral als het heel moeilijk is ofzo ga ik er echt niet veel tijd aan besteden.
Oud 24-03-2003, 12:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ligt eraan...
Komt dat cijfer nog op een diploma te staan? Zo ja, dan zou ik er toch voor leren...
Komt er een vervolgvak of stof die erop volgt en waar dit belangrijk is? Zo ja, dan zou ik ervoor leren.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 13:44
Arun
Arun is offline
Gaan voor een voldoende, maar niet overmatig inspannen (doe ik toch al nooit..). Besteed dan je tijd aan een vak waar je minder goed in bent/voor staat.

Die voldoende zit in de pocket, maar ik zou er wel een beetje voor leren..
Oud 24-03-2003, 13:45
loeka
loeka is offline
Natuurlijk ga je leren, als je weet dat je cijfer op je rapport omhoog gaat als je 6 haalt. Wie wil er nou krap een 6 staan. Het zou toch veel mooier en leuker zijn als je dik een 6 staat, het leifste nog hoger.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:07
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
we hebben 4 van de 6 scheikunde toetsen gehad,
en ik kan niet meer onvoldoende komen

toch blijf ik braaf leren, is wel leuk voor op het raport
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 14:36
m'neer
m'neer is offline
Op 't HBO mag ik cijfers met elkaar compenseren, dus hoef ik maar 'n 4.0 per tentamen te halen. Ik ga echter wel voor een voldoende, maar het is geen noodzaak. Als ik volgend jaar op de universiteit terecht kom ga ik wel voor goede cijfers.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:09
Verwijderd
Ik zou zeker wel gaan leren, maar het heeft wel verlaagde prioriteit. Dus het komt lager dan bijvoorbeeld trainen of een bioscoopje pikken
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:15
Zazoo
Zazoo is offline
dan ga ik voor de 0
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:20
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wil overal een 8 voor staan

Maar als 't bijv. m'n laatste cijfer is en ik sta met een 1 een 8 en met een 9 ook, dan maakt het me niet uit.
Oud 24-03-2003, 15:32
Miess
Miess is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 24-03-2003 @ 16:20:
Ik wil overal een 8 voor staan
Wil je een lotingstudie ofzo gaan doen dan?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:45
Breg
Breg is offline
ik zou leren, ik wil na het vwo grag in het buitenland gaan studeren en dan nemen ze je vaak eerder aan met een 8 dan met een 6. En als ik in Nederland blijf wil journalisitiek gaan doen----> moet voor geloot worden, maar als ik dan op mn diploma gemiddeld een 8 sta, word ik automatisch toegelaten, daarom zou ik toch leren.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2003, 15:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het wel leren, maar je zit een stuk relaxter op die toets als je weet dat je niet perse een hoog cijfer hoeft te halen om met een voldoende over te gaan.
Oud 24-03-2003, 15:52
Quiana
Quiana is offline
Zonde om m'n cijfer mee omlaag te halen,
ook al sta ik nog voldoende.
Zou gewoon leren, als 't kan, waarom niet..
Oud 24-03-2003, 16:37
Blisss
Blisss is offline
Voor mn examenlijst (schoolonderzoeken) leer ik sowieso voor het maximum, ik slaag liever met zevens en achten dan helemaal net met vijven en zessen. Bovendien ga ik een stuk ontspannener het examen in met allemaal achten voor mijn SE's. Een laatste proefwerk voor mijn laatste rapport in 5vwo, waarvoor ik een 1 mag halen om voldoende te staan, ga ik niet uitvoerig leren. Dat boeit dan toch nergens voor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten