Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Goed, laten we aannemen van wel, dan heb ik 't dus fout. Maar dat laat wel weer duidelijk zien hoe makkelijk internationale verdragen in het volkenrecht worden geschonden, omdat er immers geen sancties zijn (behalve oorlog en dat wilde men nou juist voorkomen). |
![]() |
|
Maar de VS moet haar bek houden over Irak en hoe deze haar krijgsgevangenen behandeld, want zelf lappen ze de geneva conventie gewoon aan hun laars (Guatanamo Bay)
http://www.hrw.org/press/2002/01/us012802.htm En >>> dit <<< kun je ook hoogstwaarschijnlijk toevoegen aan het verhaal..... ![]() De VN zouden Irak wel kunnen aanspreken hierop.
Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 09:58. |
![]() |
||
Citaat:
Ohja... door in beeld die mensen te ondervragen...... Waarom is dat eigenlijk verboden? Misschien ziet iemand anders het hierbij staan? http://193.194.138.190/html/menu3/b/91.htm (in 1950 was tv nou niet iets heel gewoons)
|
Oorlog met regels geloof ik ook niet zo in. Afmaken die hap. Als de CNN laat zien hoe Iraakse krijgsgevangenen water krijgen, dan kan AL Jazheera laten zien hoe Amerikaanse krijgsgevangenen de kogel krijgen. Of wat dan ook, point is, mensen moeten helemaal zelf weten wat ze in een oorlog doen.
|
![]() |
Regels tijdens een oorlog zijn een nobel streven, dus als men denkt dat het nuttig is, moeten ze vooral blijven bestaan. Wanneer het echter echt op oorlogvoeren op leven en dood aankomt, denk ik niet dat die regels nog nageleefd worden. Aan de andere kant: voor oorlogsmisdaden bestaan wel degelijk straffen.
||
Citaat:
weg wereld.
|
![]() |
Er zou geen enkele soldaat zich overgeven als hij niet wist dat hij in krijgsgevangenschap goed behandeld zou worden. Zonder de regels van de Conventie van Geneve zou iedereen zich liever dood vechten.
Dus die spelregels hebben ook nog een praktisch nut. War is war ja, maar er is een grens nodig om te zorgen dat in geval van oorlog niet alles in totale chaos uitmondt, omdat je als soldaat toch al aan het killen bent geslagen en dan net zo goed als een beest tekeer kunt gaan. Enig fatsoen heb je nodig, ook als mens, om na die oorlog nog terug te kunnen naar vrouw en kinders en daar je niet kapot te hoeven schamen. Maar genade en fatsoen betoon je alleen aan je tegenstander, als je dezelfde behandeling terug kunt verwachten.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En werden er alleen maar nog ergere bommen ontwikkeld. Zonder die verdragen ben ik ervan overtuigd dat er nog meer rotzooi gebruikt was, dan dat er al gebruikt is. Vergeet niet dat levens er niet zijn om mee te spelen!
||
Citaat:
Of levens er zijn om mee te spelen weet ik niet. Wat ik wel weet dat het in ieders kunnen ligt om met een leven te spelen. Als je niet wil dat jij dat leven bent, dan moet je daar zelf voor zorgen. Het veilig stellen van mijn leven als je toch tijd over hebt, mag je achterwege laten, omdat ik, waar ik het nodig vind, mijn eigen hachje wel probeer te redden. Wat ik hier allemaal mee wil zeggen: Wees verantwoordelijk voor je eigen doen en laten, en niet voor het mijne.
||
Citaat:
bush: 'de zin van het leven is dat de mensheid blijft strijden tot het einde der tijden' (maar dan in het engels) enne neem ook is een appel terwijl je wandelt, doet een mens ook goed
||
Citaat:
edit: als we google ook niet hadden.... inter arma leges silent: In the time of war the laws are silent.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
yup.
conventie van genève (jullie vergeten allemaal dat streepje! eikels...) daarin staat ook dat het gebruik van biologische wapens NIET toegestaan is. en chemische wapens maar zo-zo. traangas mag wel; maar mosterdgas is valsspelen. en blauwzuur ook. en er staat idd ook in dat je krijgsgevangenen met respect moet behandelen. dus geen nazi-kamp toestanden. je bent verplicht ze voedsel te geven (en genoeg, en niet over datum), en foleteren mag ook niet... hoewel psychologisch martelen wel mag. en dan doel ik neit op de gevangene in kwestie in een witte kamer met rode stippen zetten en een rood balletje geven. (of een rode kamer, witte stippen en wit balletje) maar je mag em een beetje uitschelden enzo.... meer niet ![]() dus geen shocktherapie. dat doen ze alleen in vietnam en baghdad. irakezen hadden nog een leuke techniek: blinddoek omdoen: dan die blinddoek in de fik steken. geloof je: dan ga je janken; is best eng ![]() gelukkig zijn onze strijdkrachten die periode voorbij; hebben wij niet nodig om te winnen. en wat betreft het onderwerp nederland - irak. op open terrein zouden wij kunnen winnen: maar hebben niet genoeg mensen om een grote stad in te nemen waar een paar duizend irakezen zitten. zo van: wij hebben beter spul en mensen; maar zij hebben méér spul en mensen. zouden echter duitsland en/of frankrijk erbij zetten; dan gaat het al iets anders..... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
VS: Israël schond waarschijnlijk wapenafspraken MoHaMeDJaLaL | 138 | 11-02-2007 10:31 | |
Weer Londen, of loos alarm? THC1 | 181 | 28-07-2005 13:49 | |
Martelende Amerikanen eisen schadevergoeding AP Love & Peace | 132 | 02-01-2005 22:59 | |
Marteling Sadam Hussein TheRedArrow | 62 | 14-07-2004 23:23 | |
Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen Rollo Tomasi | 500 | 22-05-2004 22:56 | |
juichende amerikanen na neerschieten irakees Gimmeshelter | 148 | 22-03-2004 18:01 |