Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2002, 15:58
Juice
Juice is offline
Lastig, lastig, lastig... ik las hier ooit een review over Jeepers Creepers, waarin stond dat de film geschikt was voor liefhebbers van het teen slasher genre, maar voor een kieskeuriger publiek misschien wat minder. Vreemd. Er zijn zat kieskeurige liefhebbers van teen slashers. Maar ja, het is dan ook vaak niet slim horrorreviews te vertrouwen, als ze geschreven zijn door een niet-horror-fan. Zo las ik laatst ergens dat Valentine cliché zou zijn. Vanwege een moordenaar met een masker & groot mes, domme slachtoffers enz. Ook vreemd. Als Valentine cliché is vanwege meskiller met masker, in Meet the Parents cliché omdat het de zoveelste komedie met grappen is. Je moet eerst kennis van het genre hebben, wil je er iets over schrijven.

Jammer dat veel reviewers dat niet snappen.
Oud 19-03-2002, 16:01
the exploding boy
the exploding boy is offline
idd. Hebben veel reviewers geloof ik wel vaker last van.
Ik lees dus eigenlijk zowieso al geen recensies en ik ga eigenlijk af op
1)de regisseur
2)de acteurs
3)tadaaa... de voorkant van (op video) het hoesje en ander sop de filmposter...

Dat zegt mij veel meer
Met citaat reageren
Oud 19-03-2002, 16:11
Juice
Juice is offline
Voor meer betrouwbare horrorreviews...
www.joblo.com/arrow

Die zijn dus wel geschreven door een horrorfan. Op check mijn reviews op www.horror.nl, als die site eindelijk af is.
Oud 19-03-2002, 19:02
legatus
legatus is offline
m'n eigen post verknalt domdom...

[Dit bericht is aangepast door legatus (20-03-2002).]
Oud 20-03-2002, 02:28
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dat je hier kritiek op reviews geeft is al merkwaardig, er word hier een mening gedeeld geen review gegeven.
Wellicht doelde hij op mijn review.

Ik drukte mezelf misschien wat onzorgvuldig uit. Met teen slashers bedoelde ik de meuk die de laatste jaren in grote getale uit Hollywood is komen rollen. Als je die over het algemeen goed/leuk vond, zul je je aan Jeepers Creepers waarschijnlijk geen bult stoten.

Ik pretendeer trouwens niet een fantastische recensent te zijn. Integendeel. Iedereen is trouwens welkom zijn reviews te sturen naar s.com.

Ben ik niet een horror-fan? Niet in de zin dat horror m'n favo genre is, maar het is wel een mooi genre.
Oud 20-03-2002, 15:14
Juice
Juice is offline
Je kunt oppervlakkige tieners en killer met een masker nou eenmaal verwachten als je naar een slasher gaat kijken. Moet je niet over zeuren, hoort gewoon bij het genre.
Oud 20-03-2002, 15:56
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Je kunt oppervlakkige tieners en killer met een masker nou eenmaal verwachten als je naar een slasher gaat kijken.
Dan mag jij je slasher-genre kennis wel eens wat gaan bijschafen.

Het gat waar de huidige slasher-genre inzit misschien wel, kijk eens naar DEEP RED/PROFONDO ROSSO of HALLOWEEN.
Oud 21-03-2002, 07:09
Anonymous John
Anonymous John is offline
Er zijn genoeg slasherfilms zonder achterlijke tieners en mannen met maskers op. Ik zou idd je horrorkennis proberen uit te breiden.
Oud 21-03-2002, 16:50
Juice
Juice is offline
Mij horrorkennis is uitgebreid, ik heb zowel Deep Red (masterlijk)als Halloween meerdere malen gezien. De laatste bevat trouwens wel domme tieners.
Ik bedoelde ook niet dat jet echt bij het genre hoort, maar dat je je er in ieder geval niet aan moet ergeren (dat wil zeggen, als ze niet té dom zijn natuurlijk).
Oud 21-03-2002, 17:30
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Maar dat je je er in ieder geval niet aan moet ergeren (dat wil zeggen, als ze niet té dom zijn natuurlijk).
Uiteraard mogen we ons eraan ergeren, en het betekend gelijk dat de film slecht is. Slasherfilms betekenen niet dat er domme ongeloofwaardige tieners in voor komen, dit betekent een slecht script/verhaal.
Oud 22-03-2002, 17:08
Juice
Juice is offline
Iedere film met domme tieners is slecht? En Halloween dan? Friday the 13th?
Ik heb nooit gezegd dat slasher gegarandeerd domme tieners bevatten, alleen dat dit vaak het geval is en het behoorlijk zinloos is je hieraan te ergeren.
Oud 22-03-2002, 19:04
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Iedere film met domme tieners is slecht?
Heb jij iemand dat horen zeggen, of typen in dit geval, hier?

Citaat:
Juice schreef:
Ik heb nooit gezegd dat slashers gegarandeerd domme tieners bevatten
Hebben wij je ook niet van beschuldigd, alhoewel je zelf wel eerder de opmerking maakte dat je "oppervlakige tieners en killer met een masker nou eenmaal kunt verwachten als je naar een slasher gaat kijken", je maakt jezelf dus schuldig door deze opmerking.

Citaat:
Juice schreef:
alleen dat dit vaak het geval is en het behoorlijk zinloos is je hieraan te ergeren.
Je ergeren aan een slechte film is ook zinloos, het veranderd niks aan het feit dat hij slecht is: maar daarom is hij het nog wel. Domme tieners kunnen effectief zijn mits dat de bedoeling is van de schrijver/regisseur.

Uiteraard is het een teken dat je beter kunt ophouden met films maken, of/en nog veel te leren hebt als je constant je handen vuilt maakt aan cliche's.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-03-2002).]
Oud 22-03-2002, 22:18
Juice
Juice is offline
Nu zeg je toch zelf je dat slashers met domme tieners slecht zijn.
Oud 23-03-2002, 15:59
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Nu zeg je toch zelf je dat slashers met domme tieners slecht zijn.
In hemelsnaam WAAR zeg ik dat? Quote het even zodat je me met m'n neus erin kunt drukken...
Oud 24-03-2002, 09:25
Juice
Juice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Uiteraard mogen we ons eraan ergeren, en het betekend gelijk dat de film slecht is. Slasherfilms betekenen niet dat er domme ongeloofwaardige tieners in voor komen, dit betekent een slecht script/verhaal.

Oud 24-03-2002, 09:26
Juice
Juice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Domme tieners kunnen effectief zijn mits dat de bedoeling is van de schrijver/regisseur.

Uiteraard is het een teken dat je beter kunt ophouden met films maken, of/en nog veel te leren hebt als je constant je handen vuilt maakt aan cliche's.

[Dit bericht is aangepast door legatus (22-03-2002).]
Oud 24-03-2002, 15:40
legatus
legatus is offline
Nou zie ik echt nergens dat ik de opmerking maak dat slashers met domme tieners slecht zijn.

Je quote zelfs een stuk waar ik zeg dat domme tieners effectief kunnen zijn.
Oud 25-03-2002, 11:39
Juice
Juice is offline
Nog één keertje dan:

[QUOTE]legatus schreef:
[B] Uiteraard mogen we ons eraan ergeren, en het betekend gelijk dat de film (en nu komt het) slecht is.

Oud 25-03-2002, 12:16
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Nog één keertje dan:
I stand corrected.

Ik heb er gruwelijk over heen gelezen, maar het is ook waar: horrorfilms met domme tieners op het niveau van achterlijk zijn slecht. Nou moet je ook niet elke horrorfilm met een miniscule scene waarin tieners zitten gelijk gaan analyseren als dom. Domme volwassenen kunnen net zo irrant zijn.

Maar het is een feit dat VALENTINE slecht is en vol cliche's zit, maar ben wel benieuwd nu naar je reviews, en wat voor argumentatie je daar gebruikt.

[Dit bericht is aangepast door legatus (25-03-2002).]
Oud 25-03-2002, 14:35
Juice
Juice is offline
Citaat:
legatus schreef:
I stand corrected.

Ik heb er gruwelijk over heen gelezen, maar het is ook waar: horrorfilms met domme tieners op het niveau van achterlijk zijn slecht. Nou moet je ook niet elke horrorfilm met een miniscule scene waarin tieners zitten gelijk gaan analyseren als dom. Domme volwassenen kunnen net zo irrant zijn.

>Mee eens.

Maar het is een feit dat VALENTINE slecht is en vol cliche's zit,

>Mwoah, bij slashers vid ik dat nooit zo erg (behalve natuurlijk als het heel overdreven is).

maar ben wel benieuwd nu naar je reviews, en wat voor argumentatie je daar gebruikt.

Ik hou niet zo van de het huidige teen slasher genre (ook al zitten er wel wat aanraders bij), maar voor echte fans van dit genre is Valentine best te doen. De film heeft spanning en Jamie Blanks regiseerd ook niet slecht.

[Dit bericht is aangepast door legatus (25-03-2002).]
Oud 25-03-2002, 14:37
Juice
Juice is offline
Overigens hebben Friday the 13th en Halloween beiden erg domme tieners, en het zijn allebei topfilms.
Oud 26-03-2002, 14:25
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Overigens hebben Friday the 13th en Halloween beiden erg domme tieners, en het zijn allebei topfilms.
Geen topfilms voor mij, en goed vanwege het verhaal en de sfeer.

Aan wat ik me kan herinneren viel het ook nog wel mee met 'domme' tieners. We weten nou wel dat pre-marital sex een zonde is en dat je dan moet sterven aan de hand van een ontsnapte gek
Oud 26-03-2002, 15:02
Juice
Juice is offline
Citaat:
legatus schreef:
Aan wat ik me kan herinneren viel het ook nog wel mee met 'domme' tieners. We weten nou wel dat pre-marital sex een zonde is en dat je dan moet sterven aan de hand van een ontsnapte gek [/B]
Iemand morst boter op haar jurk en trekt haar kleren dus maar uit?
En in Friday; iemand wordt in een ruimte vol dozen achtervolgd door een killer, maar in plaats van ze te gooien, duwt ze ze van hun stapels af. Lijkt me behoorlijk dom. Zitten wel meer van zulk soort dingen in die film.
Oud 26-03-2002, 15:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef:
Iemand morst boter op haar jurk en trekt haar kleren dus maar uit?
En in Friday; iemand wordt in een ruimte vol dozen achtervolgd door een killer, maar in plaats van ze te gooien, duwt ze ze van hun stapels af. Lijkt me behoorlijk dom. Zitten wel meer van zulk soort dingen in die film.
Het is al wel tien jaar geleden dat ik de originele halloween en friday the 13th heb gezien, beide goede sfeer en beter dan de vervolgen. Kan me niet alles goed herinneren.

Sfeer mist vooral in de meeste moderne horrorfilms, daarnaast zijn halloween en friday the 13th de voorlopers van de hedendaagse amerikaanse (tiener)slashers dus vond ik het toendertijd niet zo erg.

Friday the 13th en Halloween zijn qua muziek en beeld ook niet cliche, misschien wat ouderwets maar ze bouwen niet op standaard schrikeffecten als harde muziek en flitsende montage waar (gebrek aan) spanning mee gefabriceerd word.
Oud 26-03-2002, 18:23
Juice
Juice is offline
Klopt. Verder niets over te zeggen.
Bij de moderne slasher vind ik Scream wel goed, ook vanwege de satire.
Oud 04-04-2002, 17:09
Diesel
Diesel is offline
House 2, Jeepers Creeprs zijn best wel goede horror films. De beste ooit vind ik zonder twijfel The Shining van Stanley Kubrick.....
Oud 05-04-2002, 16:23
Uice
Uice is offline
Kubricks versie van de Shining is uitstekend als film, maar komt als een teleurstelling na het lezen van het meesterlijke boek.
Eén van mijn favorieten is Tobe Hoopers klassieker the Texas Chainsaw Massacre.
Reageren

Regels voor berichten