Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2003, 15:44
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik vertrek morgenavond naar Oostenrijk,met de bus heel de nacht rijden,en voormiddag.
Nu,wat kan ik meenemen om eventuele honger in de bus te stillen? (ik heb wel vaak honger als ik snachts wakker ben) en voor smorgends, want boterhammen zijn dan niet meer zo vers smorgends?
en lekkere dingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2003, 15:51
Verwijderd
Zachte broodjes voor de eerste tijd dat je in de bus zit, met stroop of pasta, want jam trekt er helemaal in en kaas of vlees bederft. Voor de volgende ochtend van die verpakte muslirepen en right-repen en sultana's, en worteltjes in een luchtdicht doosje blijven ook verbazingwekkend lang goed.
Fruitella doet 't altijd goed in bussen, daar kun je ook nog wat van uitdelen, net zoals fruitmentos. Zoete snoepjes in een rolletje, ga daar maar gewoon voor. En als je nog een luchtdicht doosje hebt, dan kun je daar koek enzo in doen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:55
Verwijderd
Zelf vreet ik altijd erg graag dingen als sultana in de bus, 't vult en het is lekker Daarnaast neem ik erg graag een fles vruchtensap mee, zorgen dat het niet te warm wordt, dus niet in de zon leggen. Dat is erg lekker 's ochtends of wanneer je wat reisziek wordt.

Verder niet te veel snoep, maar vooral hartige dingetjes. Of worteltjes, dat is ook erg lekker in de bus *denkt aan Rome*.

En tja, brood is niet zo'n goed idee idd, eerste dag wel, maar daarna wordt het vies... (slap, zacht, bah)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-04-2003 @ 16:55:
Zelf vreet ik altijd erg graag dingen als sultana in de bus, 't vult en het is lekker Daarnaast neem ik erg graag een fles vruchtensap mee, zorgen dat het niet te warm wordt, dus niet in de zon leggen. Dat is erg lekker 's ochtends of wanneer je wat reisziek wordt.

Verder niet te veel snoep, maar vooral hartige dingetjes. Of worteltjes, dat is ook erg lekker in de bus *denkt aan Rome*.

En tja, brood is niet zo'n goed idee idd, eerste dag wel, maar daarna wordt het vies... (slap, zacht, bah)
Offtopic: ik dacht ook aan Rome toen ik het over worteltjes had worteltjes hebben ons gered op de st. Pieter!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 16:39
Davine
koekies, rollen snoep, zakken met zacht snoep (maar nie in de zon laten liggen , dat gaat plakken), chippies
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:04
Cola_Light
Cola_Light is offline
In de meeste bussen heb je tegenwoordig wel zo'n kraantje voor kokend water. Ik neem altijd cup a noodle mee. Echt een aanrader!!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 17:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga zondagnacht naar de Provence (Zuid-Frankrijk) en ik neem een zak mueslibollen of krentebollen en een pak liga's mee. Verder natuurlijk veel drinken.
Oud 03-04-2003, 18:51
mandarijn
mandarijn is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 03-04-2003 @ 16:51:
Zachte broodjes voor de eerste tijd dat je in de bus zit, met stroop of pasta, want jam trekt er helemaal in en kaas of vlees bederft. Voor de volgende ochtend van die verpakte muslirepen en right-repen en sultana's, en worteltjes in een luchtdicht doosje blijven ook verbazingwekkend lang goed.
Fruitella doet 't altijd goed in bussen, daar kun je ook nog wat van uitdelen, net zoals fruitmentos. Zoete snoepjes in een rolletje, ga daar maar gewoon voor. En als je nog een luchtdicht doosje hebt, dan kun je daar koek enzo in doen.
kaase n vlees bederft echt niet zo snel, zolang je het maar niet in de volle zon houd, en geen rauw vlees (rosbief, filet american oid) meeneemt
als je het brood nou in zilverfolie doet, en dan in een broodbakje, kan je dat makkelijk 1á anderhalve dag bewaren!
een flesje drinken een dag vante voren (dat je weggaat) in de koelkast doen, en dan de fles in zilverfolie verpakken (de dop niet) dan blijft dat ook lekker lang koud....

ik hoop dat je er wat aan heb
Oud 03-04-2003, 19:00
Verwijderd
ik neem altijd lekkers mee op die reizen... doen iedereen in de bus ook.. tja ik heb ook wel 4 keer broodjes meegenomen maar die eet ik dan gewoon niet, dan koop ik liever bij het station nog wat... ja niet echt gezond maar op al mijn busreizen is het tot nu toe wel zo gegaan
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 19:34
Sannetje
Sannetje is offline
nog een handige tips: Vries een flesje drinken in en neem dat mee, dan heb je later op de dag nog fris drinken, en als je vlees/kaas meeneemt bij dat flesje, blijft alles koel
Oud 03-04-2003, 19:49
Quiana
Quiana is offline
Snoep, verpakt eten (sultana ed),
komkommer (in folie), paprika (ook in folie), fruit..
De meeste dingen zijn redelijk lang houdbaar
als je ze in folie verpakt..
Brood in broodtrommeltjes word bij mij altijd
zo door elkaar gehusseld..
Oud 04-04-2003, 08:50
PrimRose
PrimRose is offline
- pringles (handig zo'n hersluitbare doos)
- 1,5 liter fles water (of ander drinkbaar spul)
- gevulde koeken (die zijn toch al zacht, dus kunnen ook niet "zacht" worden door zon oid)
- fruit
- enz.
Oud 04-04-2003, 10:46
Verwijderd
Krentenbollen, meuslibollen, kaasuienbollen, enz. blijven langer goed, omdat er geen beleg op zit...vind ik dan iig. Ik neem altijd gewoon broodjes mee, ook al zijn die niet meer te vreten, maar ja... Verder een aantal halve liter flesjes met drinken. Wat chips, sultana-achtige-dingen, soms koekjes ofzo, fruit en iig kauwgom. Dat was het wel weer zo'n beetje. M'n vriend neemt ook nog Pringels en snoep/koek mee.

Veel plezier btw!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 15:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb net inkopen gedaan en ik heb het volgende gekocht om mee te nemen:

- flesje spa fruit
- zonnatura rijstwafels met van dat kaas / ui / tomaat prut ertussen
- pakje crackertjes
- zak mueslibollen
- pak liga evergo bosvruchten
- flesje water

Zal toch wel genoeg zijn om 16 uur in een bus te zitten. Ik ga zondagnacht om vier uur weg, op reisweek naar de Provence, ik heb er heel veel zin in, behalve in de heen en terugreis.
Oud 04-04-2003, 16:29
coecie
coecie is offline
breakers
da's echt lekker en makkelijk

yoghurt is sowieso heel erg cool
Oud 05-04-2003, 21:18
Veenbes
Veenbes is offline
M&M's en Spa, nadeel van M&M's is natuurlijk wel dat ze gaan smelten, maar je doet er wel lekker lang mee.
Oud 06-04-2003, 10:26
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
coecie schreef op 04-04-2003 @ 17:29:
breakers
da's echt lekker en makkelijk

yoghurt is sowieso heel erg cool
wordt dat niet snel warm? en dan is het dus niet meer lekker

Regels voor berichten