Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2004, 21:31
Loesje86
Avatar van Loesje86
Loesje86 is offline
Nou ik was dit jaar van plan met 3 vriendinnetjes op vakantie te gaan naar Spanje. Alleen is er nog wel een probleempje over de keus om met de bus te gaan of met het vliegtuig. Op zich vind ik het jammer om meer dan 100 euro te betalen, om met het vlieguig te gaan. Maar zo'n busrit is ook wel een lange zit. Dus wie is er vorig jaar met de bus naar Spanje geweest? Hoelang heeft de rit geduurt? En vond je dat het te doen was? Of zou je de volgende keer toch voor het vliegtuig kiezen??
__________________
** wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... **
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 21:33
Verwijderd
bus is kei gezellig en leer je veel mensen kennen , vliegtuig is veel comfortabler en sneller.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 21:46
guess what
Avatar van guess what
guess what is offline
Bus lijkt me verschrikkelijk. 24 uur opgepropt en tussen als je pech hebt irritante mensen zogenaamd grappige films kijken. doe mij maar een vlieg ticket.
__________________
All in the name of white trash
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:17
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
2 jaar terug met Bus naar barcelona geweest, 24 uur zitten en hangen. Zelf vond ik het geweldig, af en toe is het opgekropt zitten kut, maar met muziek erbij ging het goed
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 22:26
Freestyler*
Freestyler* is offline
Het kan wel vervelend zijn als je bijv wilt slapen maar er zijn een paar lawaaierige gasten ofzo, maar ik besteed dat geld liever aan iets anders
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 06:35
Wawl
Wawl is offline
Bus is kut, zeker als je naar Spanje gaat.

Het vliegtuig is echt vele malen beter.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 06:51
Bassie&Adriaan
Avatar van Bassie&Adriaan
Bassie&Adriaan is offline
Neem maar gewoon het vliegtuig dat is veel comfortabeler. Wij gingen toen we op pakjesjacht gingen ook met het vliegtuig.
__________________
Adriaan is acrobaat....en Bassie zit vol kattenkwaad
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 07:11
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Gs met het vliegtuig, dat is veel fijner dan urenlang in een overvolle bus te zitten....
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 07:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Als je heel snel boekt zijn die vliegtickets nog niet eens zo duur hoor.

Mn broer ging vliegen naar Barca.. Kocht ticket in feb? Mn andere broer wou later ook mee, kocht ticket in mei geloof ik en was volgens mij minstens het dubbele kwijt
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 08:18
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bus is gezellig, maar niet comfortabel.

Vliegtuig is niet eens zo heel duur, wel veel gedoe, maar wel lekker snel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 08:34
Verwijderd
Ik ben vorig jaar met de bus naar Malgrat de Mar geweest en ik vond het erg leuk! De heenreis was alleen klote. We hadden een nieuwe bus, dus in belgie stonden we meteen 4 uur langs de kant van de weg en de stoelen konden niet naar achteren, dus je moest rechtop blijven zitten en slapen.
's Nachts was het bij ons in de bus erg rustig en niet te koud door de airco. Dat was de terugreis wel anders, ik had het zoo koud!! maar ja.. dan ben je natuurlijk gewend aan het weer in Spanje.
Al met al, vond ik de busreis erg gezellig! Maar ja.. met de vliegtuig is natuurlijk comfortabeler en je bent er sneller. Mij leek het ook wel leuk om met de vliegtuig te gaan, maar overal zag ik dat je op de camping een huurtent kreeg en mijn vriend en ik hebben een eigen tent.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:04
Verwijderd
Ik ben met de bus naar Rome gegaan, en dat was hartstikke gezellig . Je hebt niet superveel ruimte, maar dat heb je in het vliegtuig ook niet, en de bus daar kun je tenminste elke twee uur een kwartiertje uit, behalve 's nachts dan. We vertrokken zondag om 7 uur en we waren er maandag om 5 uur .
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:05
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Het kan best gezellig zijn, maar voor lange mensen is het zeker geen pretje.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 09:30
Verwijderd
Ik ben in 2000 met de bus naar Spanje geweest, maar je moet er wel tegen kunnen. De stoelen zitten op zich wel lekker, maar slapen erop is vrijwel niet te doen. Onze bus maakte gelukkig wel vaak een tussenstop, dat vond ik wel fijn, om even je benen te strekken. Ik zou persoonlijk voor het vliegtuig kiezen, jammer dat dat duurder is.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:21
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Ik ben vorig jaar met mijn vriend met de bus naar spanje geweest. Voor mij is het 100% meegevallen, behalve dat slapen niet zo super gaat (maar dat vond ik niet echt belangrijk). Mijn vriend vond het iets minder omdat hij zn benen niet goed kwijt kon, maar desondanks gaan we dit jaar weer met de bus (Solmar) richting de spaanse costa's
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 11:41
Lionheart
vliegtuig
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 12:03
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben vroeger weleens met de bus gegaan toen ik nog heel klein was en er dus weinig van merkte. Tegenwoordig ga ik lekker met het vliegtuig. Ik ben heel snel ziek door al dat geschommel in die bus, het vliegtuig is ook veel sneller (maar confortabel? Het lijkt wel alsof die zitplekken steeds krapper worden. Het is 2 uur en 20 minuten in het vliegtuig dus het valt wel mee)
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 12:07
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 23-01-2004 @ 10:04:
Ik ben met de bus naar Rome gegaan, en dat was hartstikke gezellig . Je hebt niet superveel ruimte, maar dat heb je in het vliegtuig ook niet, en de bus daar kun je tenminste elke twee uur een kwartiertje uit, behalve 's nachts dan. We vertrokken zondag om 7 uur en we waren er maandag om 5 uur .
oh das wel leuk
goed idee trouwens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2004, 12:18
Verwijderd
vliegtuig is comfortabeler,maar niet zo gezellig
zeker als je met een paar vrienden/vriendinnen gaat is de bus echt gaaf,beetje met andere mensen kletsen etc. als je pech hebt en bij kutvolk in de bus zit heb je altijd je eigen vriendjes/vriendinnetjes nog dus vervelen zul je je niet,oh en reken er maar niet op dat je slaapt,dan valt het altijd mee en als je echt wil slapen veel alcohol drinken (heb ik op de terugweg gedaan vorig jaar,verder niks meegekregen van die hele terugreis )
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 12:51
Verwijderd
Ik zou echt nooit met de bus zijn, dat is dus echt een hel, 24uur lang zitten, echt een hel. Vliegtuig is maar 100 euro duurder en je bent er zo. Vooral de terugreis met de bus lijkt mij erg, dan ben je helemaal brak en dan moet je nog in zo'n stomme bus zitten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 12:56
Verwijderd
Ik ga dit jaar ook naar Spanje met vrienden en we hebben bewust voor het vliegtuig gekozen We hadden weinig zin om zo lang opgepropt in een bus te zitten. Het vliegtuig is een stuk sneller en scheelt echt reistijd. Aangezien we toch maar 8 dagen hebben, wilden we er liever snel zijn En bovendien leek het slapen in een bus ons niks
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:02
Verwijderd
spanje
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:03
the tourist
the tourist is offline
Ik ben een paar jaar geleden met de bus naar Spanje geweest. Als je je er een beetje op insteld en wat leuks mee neemt voor onderweg, is het best leuk. En vast ook wel gezellig. Waarschijnlijk slaap je niet veel, maar die slaap haal je wel weer in (of je moet van plan zijn de volgende dag gelijk al van alles te gaan doen).
Het vliegtuig is natuurlijk wel comfortabeler en je bent er sneller, maar het is een stuk duurder. Ik zou gewoon met de bus gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:53
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Neem een paar boeken en een discman mee en de lange rit valt best mee.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 13:55
Kuzco
Avatar van Kuzco
Kuzco is offline
Met de bus naar Spanje is kut.
Je moet het ervoor over hebben.
__________________
"I'm not listening!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2004, 14:34
Verwijderd
Ik ben één keer met de bus naar Spanje geweest, en een keer naar Rome. Dit jaar ga ik weer met de bus naar Spanje.
Een vliegtuig is idd veel comfortabeler, maar met de bus is heel gezellig (en lang niet zo oncomfortabel als veel mensen denken). Mijn vader heeft een hernia gehad, en daardoor veel last van zijn rug, maar hij had in de bus nergens last van.
Als je dus geen zin hebt om min. €100,- extra te betalen, kun je net zo goed met de bus gaan. Heel goed te doen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 15:42
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik ben afgelopen zomervakantie met de bus naar Benidorm geweest. In totaal 28 uur onderweg geweest en ik weet nu 1 ding zeker -> dat doe ik nooit meer. Door bepaalde dingen zaten wij bij een reisorganisatie waar verder bjina geen jongeren mee mee gaan. Maar behalve dat heb je toch te weinig ruimte om echt goed te kunnen slapen. Als je aankomt ben je al moe, en dan moet je vakantie nog beginnen.

Ik zou absoluut voor het vliegtuig kiezen. Mocht je toch voor de bus kiezen dan raad ik het je aan om warme kleding in de bus mee te nemen (het wordt snachts namelijk aardig koud) en neem je eigen muziek mee.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 16:24
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ga met vrienden gewoon ergens in eigen land, alhoewel ik liever naar Spanje wilde, maar eigenlijk van de andere kant vind ik alles goed. Het enige waar ik tegen op zou zien als we naar Spanje zouden gaan is die busreis, dan ging ik nog liever met het vliegtuig, maja das wel weer duurder...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:23
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik zou de trein kiezen.

Voor mij telt het milieu. Vliegen binnen Europa is voor mij dus uitgesloten.

Anders de bus.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:37
frozenfountain
frozenfountain is offline
Met de bus is vermoeiend. Ga liever met het vliegtuig!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 23:54
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik vond naar Parijs met de bus al verschrikkelijk, laat staan Spanje.
Ik zou voor het vliegtuig kiezen of de trein (maar volgens mij is dat duurder)
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 13:34
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-01-2004 @ 00:23:
Ik zou de trein kiezen.
Wat verrassend
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-01-2004 @ 00:23:
Ik zou de trein kiezen.

Voor mij telt het milieu. Vliegen binnen Europa is voor mij dus uitgesloten.

Anders de bus.
Maar dan moet je zoveel overstappen enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 15:57
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Ik ben zowel met de bus als het vliegtuig, de auto en de trein wel eens naar Spanje geweest.

Bus: +/+de lange rit is juist wel gezellig,
-/- de stop in Limburg op de heenreis is irritant, en op de terugweg als je al die mensen moet afzetten en jij bent pas een van de laatsten is superirritant.

Vliegtuig: +/+ je bent supersnel op plaats van bestemming
-/-ik vind dat inchecken en wachten op koffers superirri, maar je leert wel weer mensen kennen. En ook maar hopen dat je geen vertragingen hebt.

Trein: weer eens wat anders, je kunt lekker die hele trein doorwandelen en overal even buurten. Tis alleen niet echt comfortabel.

Auto: de hele reis is gewoon klote, maar wel weer handig als je op de plaats van bestemming ergens heen wil.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:12
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Van Rotterdam Centraal naar Barcelona:

8:24 vertrekken, overstappen in Bruxelles-Midi en Perpignan, aankomst om 21:48

Reistijd 13 uur en 24 minuten.

Flinke concurrentie voor het vliegtuig.
Want vergeet niet, die 2 uur en 20 minuten die genoemd werden zijn alleen de pure vliegtijd. Je zal eerst naar Schiphol moeten en inchecken enzo, en in Barcelona sta je niet midden in de stad als je gaat vliegen; met de trein wel. En je moet eerst je bagage halen als je vliegt.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 16:23
klaartje101
Avatar van klaartje101
klaartje101 is offline
Ik heb naar Italië geweest met de bus. Ik vond het helemaal niet erg om zo lang in de bus te zitten.
Alleen als je telkens even slaapt en dan weer wakker wordt krijg je zo'n gore smaak in je mond. Dus bij elke stop ging ik even mijn tandenpoetsen bij de wegrestauranst. En het gaat ook heel erg stinken in de bus! En verbied je medereisigers dat ze met deodorant gaan spuiten in de bus.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2004, 16:56
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik zou met de bus gaan, is waarschijnlijk wel gezellig, ik ben verleden jaar met het vliegtuig naar Spanje gegaan. Het was de eerste keer dat ik in een vliegtuig zat, iedereen probeerde me gerust te stellen, maareuh kdenk niet daddek nog eens vlug in een vliegtuig zal kruipen. Jeetje, heel de tijd veranderen waar we zouden landen omdat er onweer was en dan zo een rare landing en als hij lande vloog iedere mens vooruit omdat hij zo kort remde, nopes mij krijgen ze er echt niet gauw weer in. De vlucht terug naar België was in ieder geval veel comfortabeler. Ik zou dus gaan voor de bus !
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 18:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
met de bus is echt tien keer niks
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:03
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 24-01-2004 @ 17:12:
Van Rotterdam Centraal naar Barcelona:

8:24 vertrekken, overstappen in Bruxelles-Midi en Perpignan, aankomst om 21:48

Reistijd 13 uur en 24 minuten.

Flinke concurrentie voor het vliegtuig.
Want vergeet niet, die 2 uur en 20 minuten die genoemd werden zijn alleen de pure vliegtijd. Je zal eerst naar Schiphol moeten en inchecken enzo, en in Barcelona sta je niet midden in de stad als je gaat vliegen; met de trein wel. En je moet eerst je bagage halen als je vliegt.
Met de trein op vakantie is best wel tof.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:06
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Vice schreef op 24-01-2004 @ 23:03:
Met de trein op vakantie is best wel tof.
Ja.

Mooi uitzicht, je kan wat bewegen, het is (meestal) niet zo heel duur, het is redelijk snel, heel betrouwbaar, en milieuvriendelijk.

Allemaal dingen waar vliegtuig noch bus tegenop kan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:09
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
geef my maar vliegtuig...maar ik zou ook ens met de bus nr het buitenland. leer je eens ff een nieuwe (opgepropte) sfeer kennen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 22:11
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Nou dat met die koffers van de ene naar de andere trein slepen vond ik wel wat minder. En je kunt niet vanaf elk station in een rechtstreekse trein naar Spanje stappen. Dus dat zie ik niet bepaald als voordelen.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2004, 23:47
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 24-01-2004 @ 23:11:
Nou dat met die koffers van de ene naar de andere trein slepen vond ik wel wat minder. En je kunt niet vanaf elk station in een rechtstreekse trein naar Spanje stappen. Dus dat zie ik niet bepaald als voordelen.
Je moet het zien als een geheel, de reis als begin van een avontuurlijke vakantie.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 08:03
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
ik ben met de bus gegaan ... zat vol hollanders die naar spanje gingen om 2 weken te party'en en 'lollig' doen

en het was ... nou ... HELL!!!
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 08:45
Paris
Avatar van Paris
Paris is offline
Citaat:
guess what schreef op 22-01-2004 @ 22:46:
Bus lijkt me verschrikkelijk. 24 uur opgepropt en tussen als je pech hebt irritante mensen zogenaamd grappige films kijken. doe mij maar een vlieg ticket.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 09:40
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Mederiacvm schreef op 25-01-2004 @ 00:47:
Je moet het zien als een geheel, de reis als begin van een avontuurlijke vakantie.
Oh maar dat zie ik ook wel zo, alleen ik vind stukken van de reis in z'n geheel gewoon wat minder.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:47
Fleurrr
Fleurrr is offline
Wij hadden percies hetzelfde probleem, 2 van de groep wilde ook perse met de bus (wegens budget) maar als je met de bus gaat kan je meestal maar 10 (8dagen daar) of 17 (15 dagen daar) dagen gaan. En de eerste optie was de kort en de 2e optie kwam niet goed uit. DUs nu gaan we 11 dagen vliegen, scheelt in verhouding 80 euro, veel sneller en comfortabeler. Opzich heeft bussen ook wel wat hoor, je hebt in Nederland al 'vrienden' gemaakt voor de rest van de vakantie!
Succes, het is een hele klus!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 12:55
Inbraak
Inbraak is offline
Citaat:
damaetas schreef op 25-01-2004 @ 09:03:
ik ben met de bus gegaan ... zat vol hollanders die naar spanje gingen om 2 weken te party'en en 'lollig' doen
Ja, daarom ga je er toch ook heen
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:14
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-01-2004 @ 19:11:
met de bus is echt tien keer niks
precies.
en helemaal als je moet slapen.
ik kon niet slapen en die eikels hadden de airco aan
dat was heel erg koud.
mjuh gelukkig gaan we bijna nooit met de bus op vakantie.
helaas heb je als je met school weg gaat wel dat ze met de bus gaan
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 13:31
Pogo the Monkey
Avatar van Pogo the Monkey
Pogo the Monkey is offline
Bus.

Is gezellig.
__________________
Jeuxeur.fr - "Pogo! C'est magnifique!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Hoi dikke troll #1809
Verwijderd
500 27-06-2015 21:52
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Liefde & Relatie En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel 13
WolterB
486 20-07-2005 14:05
De Kantine Zwollenaren opgelet!
Verwijderd
7 13-05-2004 23:22
Seksualiteit WAAR ben jij ontmaagd?
Qimm
277 30-10-2003 20:57
De Kantine de planning voor morgen
simple creed
119 09-07-2002 23:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.