Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het lijkt erop dat jij nog met hem bent simpel vanwege het feit dat je eraan gewend bent met hem samen te zijn. Na 3jaar ben je aan elkaar gehecht en is het als een gewoonte geworden. Misschien ben je bang om die 'gewoonte' te doorbreken omdat jullie al zo lang hebben, maar ik ben van mening dat dat niet de juiste reden is om een relatie aan te houden.
![]() Tis wel logisch dat je nog van hem houdt, want jullie zijn niet voor niks al zo lang samen. En dat je hem niet wil kwetsen begrijp ik ook wel. Maar als jij zo ondertussen al aan een andere jongen denkt lijkt mij het moment daar om er mee te stoppen. Je moet het ook niet zien als 'zo makkelijk opgeven'.. Jullie hadden het leuk samen, maar zie jij jezelf de rest van je leven met hem samen blijven. Als ik zo lees wat je opschrijft over dat jullie weinig gemeen hebben denk ik dat niet. Kijk, het kan positief zijn, maar blijkbaar zie jij die verschillen tusesn jullie niet positief anders zou je er niet over beginnen. Een vriendin van me zat in een soortgelijke situatie. Die heeft het na zes (!) jaar uitgemaakt. En ze is tot nog toe alleen maar heel erg gelukkig met haar (moeilijke!) besluit. Ze ziet de relatie met haar ex als een mooi deel van haar leven en in zekere zin houdt ze nog van hem. Maar uiteindelijk ziet ze in dat het beter zo is. Hopelijk heb je er wat aan. Groetjes en sterkte!
||
Citaat:
Ik hou echt van hem, maar toch vind ik dat een relatie meer moet bevatten dan alleen houden van. Alleen het is zo vertrouwd en zo veilig... En dan die ander... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik kan me goed voorstellen dat dit een hele vervelende situatie is. Hoewel het hier al een aantal keer is gezegd, zou ik je toch aanraden om met je vriend te praten. En je hoeft niet meteen die andere jongen erbij te halen. Maar je kunt het er wel met je vriend over hebben dat je iets mist in jullie relatie. Een goed gesprek kan vaak een heleboel ophelderen. Maar probeer eerst aan jullie realtie te werken, en pas als je denkt dat dat geen zin meer heeft en je gevoelens voor die andere jongen alleen maar groter worden, zou ik overwegen om het uit te maken. Drie jaar wil je natuurlijk niet zomaar op het spel zetten.
Misschien is het trouwens wel verstandig om voor die vakantie al even een gesprekje te hebben. En als je het idee hebt dat je relatie een sleur wordt, ga dan eens wat aparte, leuke, nieuwe dingen doen samen! |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben nu dan terug van vakantie, maar het heeft geen zin gehad en toch blijf ik het moeilijk vinden om de knoop door te hakken. Het begint echt aan me te vreten, ik heb nergens meer zin in en huil regelmatig, omdat ik het ook zo'n rot idee vind zonder hem te moeten zijn. Daarbij voel ik me zo verschrikkelijk schuldig, vanwege het feit dat ik ook bij een ander wil zijn. Ik heb het gevoel dat ik niet meer terug kan krabbelen, omdat dit al te lang duurt, maar verder gaan durf ik ook niet. Ik vind het zo verschrikkelijk om hem pijn te moeten doen. Ik denk dat als ik hem weer zie maar weer eens goed met hem probeer te praten. Ik heb hem al een aantal keren duidelijk proberen te maken dat ik twijfel over onze relatie, maar hij lijkt het maar niet te begrijpen of hij wil het niet begrijpen. Het is zo moeilijk... |
![]() |
|
![]() |
Wat vreselijk voor!
ik heb net alles gelezen en het was echt een kut situatie! maar ik denk wel dat je de goede beslissing heb t genomen... na drie jaar kan je natuurlijk op elkaar uitgekeken zijn, maar toch nog veel van m houden! hoe reageerde hij? en hoe ga je het nu verder doen met die andere jongen enzo?? iig heel veel sterkte!! Liefs Wiets
||
Citaat:
En wat die andere jongen betreft, daar ben ik nog steeds gek op, maar voorlopig laat ik dat ff rusten, anders zit ik alleen maar met een schuldgevoel. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
maar da wil niet zeggen dat het nooit kan! ![]() ik wens je veel geluk toe met die andere jongen en je moet je niet te veel schuldig voelen, want jij kan er oko niks aan doen dat je verliefd bent geworden op een ander!! kus wiets
|
![]() |
komt me bekend voor ...
![]() toen had ik dus ehct zoiets van HUH? ![]() maargoed, wat ik nog wou zeggen, sommige hier zeiden dat je EERST moest kiezen, maar dat werkte bij mij ook niet. ik had voor mijn vriendje gekozen, (ik was ook al langer op die jongen verliefd) maar het kwam gewoon zo uit, en dan is het héél erg moeilijk om bij je keuze te blijven.... ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
grote probleem begonnen bij zoiets kleins... jekentmetogniet | 29 | 03-04-2010 18:53 | |
Liefde & Relatie |
Berichtje gelezen.. Persoontje | 72 | 27-03-2005 10:02 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Sterven was voor klimmer geen optie -> Klimmer amputeert eigen arm ekki | 19 | 19-05-2003 18:41 | |
Liefde & Relatie |
Je wilt hem zien, maar je ziet er niet uit.. wat doe je? Verwijderd | 46 | 05-05-2003 17:20 | |
Werk, Geld & Recht |
nexia - legio lease ekki | 26 | 21-04-2003 19:18 | |
Liefde & Relatie |
Wat zouden jullie doen als... Missy1234567890 | 6 | 24-09-2002 17:43 |