Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2003, 16:59
wiebenik
wiebenik is offline
Oke het zit zo, ik heb een lieve vriend, in totaal hebben we al drie jaar een relatie, met een paar maanden tussenstop.
Ik hou van hem en vind het altijd fijn om bij hem te zijn en te knuffelen enzo. Maar echt behoefte aan sexueel contact heb ik niet meer. Ik vind dat heel vervelend voor hem en heel soms doe ik het tegen mijn zin in. Ik weet niet hoe het komt. Verder heb ik altijd het gevoel dat wij te verschillend zijn. Maar ondanks dat hou ik heel veel van hem en ben ik bang hem kwijt te raken. Hij weet dat ik hiermee zit en vind het ook vervelend. Hij zegt dat hij me absoluut niet kwijt wil en dat hij nog steeds stapelgek op me is.

Maar nu is er nog een probleem bijgekomen. Ik ben heel erg verliefd geworden op een jongen die ik al een tijdje ken en waar ik vroeger veel mee omging. Ik kwam hem laatst tegen en vond hem ineens heel aantrekkelijk. En toen ik terugdacht aan hoe het altijd was met hem, concludeerde ik dat we altijd ontzettend veel lol hadden samen en dat hij ook naar me luisterde als ik ergens mee zat. Ik denk nu dat ik met hem veel meer gemeen heb.
Heel veel mensen zeiden altijd dat hij mij leuk vond, maar ik heb het altijd ontkent omdat ik dat niet wilde. Maar nu zou ik het best willen geloven.

Maar goed, ik chat nu af en toe met hem, maar het is nooit echt boeiend. Ik ben niet van plan om het hem te vertellen, niet zolang ik nog met mijn vriend samen ben.

Binnenkort ga ik op vakantie en mijn vriend gaat ook mee en ik ben in ieder geval van plan om het tot dan nog aan te houden met mijn vriend, omdat die vakantie misschien weer een andere wending geeft aan onze relatie. Ookal heb ik sterk mijn twijfels, ik wil het nog wel een kans geven.

Nou is mijn vraag: Hoe zouden jullie zo'n situatie aanpakken en is dit wel goed wat ik doe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2003, 17:05
krasiegirly
krasiegirly is offline
Hej,
Ik zou er met je vriend over gaan praten. Want je "bedriegt" hem nu wel een beetje. Je moet gewoon eerlijk tegen hem zijn. En wie weet kunnen jullie er samen uit komen? ik heb zelf ook weleens dat ik hem een beetje zat wordt. Dan ga ik gewoon leuke dingen met vriendinnen doen en dan zie ik hem ffies 3 dagen niet. En als ik hem daarna weer zie... Dan krijg ik weer die kriebeltjes in me buik. misschien moet je dat een keer proberen.
Succes Meissiej!
XizZ..
Oud 06-03-2003, 17:22
poesiefox
poesiefox is offline
Nu al kiezen. De een of de ander. En dan degene die je niet kiest ook echt helemaal opgeven.Als je er een in reserve houdt, ga je niet echt voor de ander, en het is niet eerlijk tegenover de reserve-kandidaat.

Kutsituatie, je betaalt een prijs, wat je ook kiest. Kiezen op elkaar en doorbijten, want dit gaat effe pijn doen.
Oud 06-03-2003, 19:18
Gerard SnEl
Gerard SnEl is offline
Je keuze niet laten afhangen van die jongen op wie je verliefd bent. Je wilt met je huidige vriend verder of je wilt niet met hem verder. Maar daar heeft die jongen op wie je verliefd bent nx mee te maken.
En ZEKER NIET tegen je zin met je vriend vrijen. Het is gewoon zo fout. Ik zou het ook niet waarderen als mijn vriendin het tegen haar zin in deed...

Maargoed...zo denk ik erover en ja...ik heb makkelijk lullen...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 20:02
avantasia
avantasia is offline
Ga allemaal rare dingen doen waar je vriend bij is. Totale gedragsverandering, daar kan hij vast niet tegen.
Doe onverwachte dingen, ga constant bij andere staan, drink dure drank op zijn kosten. maak hem kwaad!!!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:20
wiebenik
wiebenik is offline
Ik weet ook wel dat het oneerlijk is wat ik doe, maar een relatie van 3 jaar geef je niet zo makkelijk op, want ik hou wel echt van hem. Het is zo verschrikkelijk moeilijk, ik ben er echt de hele dag mee bezig. Ik weet echt niet wat ik nou moet doen..

Ik wil jullie bedanken voor de reacties en zeggen dat alle serieuze reacties welkom zijn, want het helpt me wel denk ik...
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 13:30
Mandarijke
Mandarijke is offline
maar als je toch al verliefd wordt op een andere jongen, dan is er al iets niet goed in je relatie........ik zou daar eens naar kijken..!
Oud 09-03-2003, 13:40
liesemies
liesemies is offline
ik zou zeggen praat met je vriend over dat je niet meer seksueel tot hem aangetrokken bent
probeer dan je gevoelens op een rijtje te zetten dat je nog wel echt bij hem wil blijven of dat je liever met die andere jongen zou beginne waar je op verliefd bent
en wees gewoon altijd eerlijk tegen je vriend
hij zal je dan beter begrijpen
want als hij het op een andere manier te weten komt dan is er zeker en vast ruzie
en dat wil je vast niet

voor de rest veel succes
Oud 09-03-2003, 14:19
Verwijderd
Aangezien het een relatie van drie jaar is, neem ik aan dat het echt serieus is en dat je misschien wel van plan bent altijd samen te blijven. Laat in dat geval je relatie niet meteen afhangen van een verliefdheid op iemand anders. Mensen die 25 jaar getrouwd zijn, zijn immers ook wel eens verliefd geweest op iemand anders, maar hebben gewoon gekozen voor de zekere liefde en niet voor de spanning van het verliefdzijn.
Maar wil je je vriend nog steeds? Als je tegen je zin sex met hem hebt, is het dan zo dat jij op dat moment echt geen sex wilt, of dat je gewoon op dat moment niet zo veel om sex geeft (dus zeg maar: 'kiezen op elkaar, ogen dichtknijpen, snel-snel sex hebben en opluchting als het voorbij is' of 'ach, je hebt nu toch tijd, je vriend is lief, en sex is toch ook wel gezellig')? Wat ontbreekt er in je relatie dat er voor zorgde dat je verliefd werd op iemand anders?
Je zegt dat je van je vriend houdt en hem niet kwijt wilt raken, dan is het nog lang niet te laat. Eventjes je best doen voor de relatie... je gaat samen op vakantie, maak het romantisch, doe wild met elkaar, zorg ervoor dat het een bijzondere vakantie wordt. En praat er met je vriend over, dat je het verliefdheids-gevoel ten opzichte van hem wilt aanwakkeren, want ik neem aan dat je dat wil.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 17:28
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
avantasia schreef:
Ga allemaal rare dingen doen waar je vriend bij is. Totale gedragsverandering, daar kan hij vast niet tegen.
Doe onverwachte dingen, ga constant bij andere staan, drink dure drank op zijn kosten. maak hem kwaad!!!
doe dit dus niet
zet t voor jezelf op n rijtje, praat er met je vriend over. misn komen jullie er samen nog uit. bekijk voor jezelf wat die andere jongen voor je betekent en vergeet niet dat je zo lang samen was met je vriend. neem iig geen overhaaste beslissingen.
Oud 09-03-2003, 18:24
Palmboompje
Palmboompje is offline
Het lijkt erop dat jij nog met hem bent simpel vanwege het feit dat je eraan gewend bent met hem samen te zijn. Na 3jaar ben je aan elkaar gehecht en is het als een gewoonte geworden. Misschien ben je bang om die 'gewoonte' te doorbreken omdat jullie al zo lang hebben, maar ik ben van mening dat dat niet de juiste reden is om een relatie aan te houden.
Tis wel logisch dat je nog van hem houdt, want jullie zijn niet voor niks al zo lang samen. En dat je hem niet wil kwetsen begrijp ik ook wel. Maar als jij zo ondertussen al aan een andere jongen denkt lijkt mij het moment daar om er mee te stoppen. Je moet het ook niet zien als 'zo makkelijk opgeven'.. Jullie hadden het leuk samen, maar zie jij jezelf de rest van je leven met hem samen blijven. Als ik zo lees wat je opschrijft over dat jullie weinig gemeen hebben denk ik dat niet. Kijk, het kan positief zijn, maar blijkbaar zie jij die verschillen tusesn jullie niet positief anders zou je er niet over beginnen.
Een vriendin van me zat in een soortgelijke situatie. Die heeft het na zes (!) jaar uitgemaakt. En ze is tot nog toe alleen maar heel erg gelukkig met haar (moeilijke!) besluit. Ze ziet de relatie met haar ex als een mooi deel van haar leven en in zekere zin houdt ze nog van hem. Maar uiteindelijk ziet ze in dat het beter zo is.
Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes en sterkte!
Oud 11-03-2003, 13:47
wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
Palmboompje schreef op 09-03-2003 @ 19:24:
Het lijkt erop dat jij nog met hem bent simpel vanwege het feit dat je eraan gewend bent met hem samen te zijn. Na 3jaar ben je aan elkaar gehecht en is het als een gewoonte geworden. Misschien ben je bang om die 'gewoonte' te doorbreken omdat jullie al zo lang hebben, maar ik ben van mening dat dat niet de juiste reden is om een relatie aan te houden.
Tis wel logisch dat je nog van hem houdt, want jullie zijn niet voor niks al zo lang samen. En dat je hem niet wil kwetsen begrijp ik ook wel. Maar als jij zo ondertussen al aan een andere jongen denkt lijkt mij het moment daar om er mee te stoppen. Je moet het ook niet zien als 'zo makkelijk opgeven'.. Jullie hadden het leuk samen, maar zie jij jezelf de rest van je leven met hem samen blijven. Als ik zo lees wat je opschrijft over dat jullie weinig gemeen hebben denk ik dat niet. Kijk, het kan positief zijn, maar blijkbaar zie jij die verschillen tusesn jullie niet positief anders zou je er niet over beginnen.
Een vriendin van me zat in een soortgelijke situatie. Die heeft het na zes (!) jaar uitgemaakt. En ze is tot nog toe alleen maar heel erg gelukkig met haar (moeilijke!) besluit. Ze ziet de relatie met haar ex als een mooi deel van haar leven en in zekere zin houdt ze nog van hem. Maar uiteindelijk ziet ze in dat het beter zo is.
Hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes en sterkte!
Hier heb je wel gelijk in, maar als ik eraan denk hoe het zou zijn zonder hem, barst ik ook weer in tranen uit. Ik ben bang dat ik dan ik hem dan uit het oog verlies, omdat hij bijvoorbeeld geen vrienden wil zijn ofzo, dat idee maakt me echt heel verdrietig.
Ik hou echt van hem, maar toch vind ik dat een relatie meer moet bevatten dan alleen houden van. Alleen het is zo vertrouwd en zo veilig... En dan die ander...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 14:31
Elisaaa
Elisaaa is offline
Ik kan me goed voorstellen dat dit een hele vervelende situatie is. Hoewel het hier al een aantal keer is gezegd, zou ik je toch aanraden om met je vriend te praten. En je hoeft niet meteen die andere jongen erbij te halen. Maar je kunt het er wel met je vriend over hebben dat je iets mist in jullie relatie. Een goed gesprek kan vaak een heleboel ophelderen. Maar probeer eerst aan jullie realtie te werken, en pas als je denkt dat dat geen zin meer heeft en je gevoelens voor die andere jongen alleen maar groter worden, zou ik overwegen om het uit te maken. Drie jaar wil je natuurlijk niet zomaar op het spel zetten.
Misschien is het trouwens wel verstandig om voor die vakantie al even een gesprekje te hebben. En als je het idee hebt dat je relatie een sleur wordt, ga dan eens wat aparte, leuke, nieuwe dingen doen samen!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 15:38
shut*up
shut*up is offline
zo, t zou mijn verhaal kunnen zijn... ik zit in hetzelfde schuitje.. als je toevallig behoefte heb om er over te praten moet je me maar een berichtje sturen, okee?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2003, 18:49
wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
shut*up schreef op 11-03-2003 @ 16:38:
zo, t zou mijn verhaal kunnen zijn... ik zit in hetzelfde schuitje.. als je toevallig behoefte heb om er over te praten moet je me maar een berichtje sturen, okee?
Echt klote he....
Ik ben nu dan terug van vakantie, maar het heeft geen zin gehad en toch blijf ik het moeilijk vinden om de knoop door te hakken. Het begint echt aan me te vreten, ik heb nergens meer zin in en huil regelmatig, omdat ik het ook zo'n rot idee vind zonder hem te moeten zijn. Daarbij voel ik me zo verschrikkelijk schuldig, vanwege het feit dat ik ook bij een ander wil zijn. Ik heb het gevoel dat ik niet meer terug kan krabbelen, omdat dit al te lang duurt, maar verder gaan durf ik ook niet. Ik vind het zo verschrikkelijk om hem pijn te moeten doen. Ik denk dat als ik hem weer zie maar weer eens goed met hem probeer te praten. Ik heb hem al een aantal keren duidelijk proberen te maken dat ik twijfel over onze relatie, maar hij lijkt het maar niet te begrijpen of hij wil het niet begrijpen. Het is zo moeilijk...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 20:27
wiebenik
wiebenik is offline
Het is uit...
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:10
wietsie
wietsie is offline
Wat vreselijk voor!
ik heb net alles gelezen en het was echt een kut situatie!
maar ik denk wel dat je de goede beslissing heb t genomen...
na drie jaar kan je natuurlijk op elkaar uitgekeken zijn, maar toch nog veel van m houden!
hoe reageerde hij? en hoe ga je het nu verder doen met die andere jongen enzo??
iig heel veel sterkte!!
Liefs Wiets
Oud 05-04-2003, 12:51
wiebenik
wiebenik is offline
Citaat:
wietsie schreef op 05-04-2003 @ 13:10:
Wat vreselijk voor!
ik heb net alles gelezen en het was echt een kut situatie!
maar ik denk wel dat je de goede beslissing heb t genomen...
na drie jaar kan je natuurlijk op elkaar uitgekeken zijn, maar toch nog veel van m houden!
hoe reageerde hij? en hoe ga je het nu verder doen met die andere jongen enzo??
iig heel veel sterkte!!
Liefs Wiets
Dankje voor je lieve reactie, hij vond het wel erg en wilde me niet kwijt, maar hij wilde ook wel zekerheid en dat heb ik hem gegeven.
En wat die andere jongen betreft, daar ben ik nog steeds gek op, maar voorlopig laat ik dat ff rusten, anders zit ik alleen maar met een schuldgevoel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 12:55
wietsie
wietsie is offline
Citaat:
Dankje voor je lieve reactie, hij vond het wel erg en wilde me niet kwijt, maar hij wilde ook wel zekerheid en dat heb ik hem gegeven.
graag gedaan en ik denk dat het beter is zo ookal doet het nog wel pijn!

Citaat:
En wat die andere jongen betreft, daar ben ik nog steeds gek op, maar voorlopig laat ik dat ff rusten, anders zit ik alleen maar met een schuldgevoel.
je lijkt me erg verstandig... klinkt heel raar als ik het zeg, maar ik zou in jou plaats precies hetzelde doen... het is net uit met iemand waar je 3 jaar mee had en dan zou ik niet meteen weer aan een nieuwe beginne, ookal vin je m nog zo leuk
maar da wil niet zeggen dat het nooit kan!
ik wens je veel geluk toe met die andere jongen en je moet je niet te veel schuldig voelen, want jij kan er oko niks aan doen dat je verliefd bent geworden op een ander!!
kus wiets
Oud 05-04-2003, 14:27
blupie
blupie is offline
komt me bekend voor ... had vorig jaar ongeveer dezelfde situatie. uiteindelijk belande ik met die jongen waar ik verliefd op was in bed (hij was alleen nog maar met mij shirtje aan het prutsen hoor) maar toen stopte ik hem en zei van jij hebt toch een vriendin? hij: ja. jij ook een vriendje toch?! en daarbij, ze vind het toch niet erg. ze moet niet zeiken man!
toen had ik dus ehct zoiets van HUH? als je iemand zo makkelijk kennelijk bedondert, dan pas je niet bij mij. toen ben ik dus maar weggegaan. en toen begon ik na te dneken van goh, dit zou mijn vriendje nooit doen, dus we zijn bijelkaar gebleven. (nog een jaar ofzo, uiteindleijk ging het geowon niet goed meer)
maargoed, wat ik nog wou zeggen, sommige hier zeiden dat je EERST moest kiezen, maar dat werkte bij mij ook niet. ik had voor mijn vriendje gekozen, (ik was ook al langer op die jongen verliefd) maar het kwam gewoon zo uit, en dan is het héél erg moeilijk om bij je keuze te blijven....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten