Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2003, 16:33
Stepsje
Stepsje is offline
Hoihoi
Ik ben in het weekend vaak alleen thuis. En wil dan gewoon wat simpels klaarmaken voor mezelf.
Hebben jullie misschien nog wat leuke recepten (voor 1 pers. dus) die makkelijk te maken zijn en waar je ook niet 10 verschillende ingrediënten voor nodig hebt.
Mijn eigen inspriratie raakt een beetje op....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2003, 16:36
Evito
Evito is offline
Spinazie met aardappelen
Broccoli met rijst, gebakken shii-take paddestoelen en een spinazie-burger
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 17:29
Cola_Light
Cola_Light is offline
Soep met warm stokbroodjes uit de oven
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 19:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Pasta met boursin + brocolli + kipfilet

of de uitgebreide versie:

Pasta met brocolli + kipfilet + prei / bosuitjes + paprika + creme fraische + bouillonblokje in 500 ml water opgelost = heel erg lekker en niet veel werk maar klinkt ingewikkeld. Je kan meer maken en het restje invriezen.
Oud 31-03-2003, 20:31
Loesje86
Loesje86 is offline
Heeeey!! bak een klein stokbroodje in de oven.. kook 1 of 2 eitjes... zorg voor kaas, ham, tomaat en komkommer... en je hebt een heerluk broodje gezond.. kunt er dan ook nog een lekkur soepje bij doeN!! Kuzz LoesjuH!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:40
Verwijderd
gevulde paprika!

-grote paprika wassen en in de lengte doormidden snijden, binnenkant (wit) eruitsnijden.
-rijst koken (1 kopje ofzo) en afgieten.
-vleesvervanger (vegetarische burger oid) in stukjes snijden en bakken en door de rijst gooien.(ik eet vegetarisch, maar je kan ook wat gehakt gebruiken)
-paprikahelften vullen met rijstmengsel, beetje geraspte kaas eroverheen (evt nog even in de oven om te laten smelten):

KLAAR

je kan de paprikahelften ook nog ff koken, maar ik eet ze zo.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 13:39
Stepsje
Stepsje is offline
Thnx
Die pasta die lijkt me wel lekker, ik zou dan denk ik wel gehakt gebruiken ipv kip
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 20:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met gehakt kan het idd ook maar omdat daar vrij veel vet uitkomt zou ik dat dan wel afgieten voor je de rest van de groenten erbij gooit, anders wordt het zo vet als je er ook creme fraische bij doet.
Oud 03-04-2003, 20:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Owja, nog een tipje: neem een klein bouillonblokje anders wordt het heel erg zout als je het slechts in 500 ml water oplost. Meestal moet er bij die grote bouillonblokjes veel meer water, even goed op letten dus.
Oud 03-04-2003, 20:48
Vlooienband
Vlooienband is offline
Gehakt kan je gewoon zonder boter bakken, dat is veel minder vert en het spul blijft ook niet aan de bodem van de pan plakken.
Gewoon het vuur op de middelste stand zetten en erbij blijven.

Wat je kan doen is bijvoorbeeld bij de AH een pakje cordon bleu halen, daar zitten dan twee stuks in, elke dag neem je d'r een. Koop ook wat rauwkost (2 euro voor een klein bakje), met tomaten, paprika, etc. Dat bij elkaar, met evt een aardappel, is al een hele gezonde maaltijd. De saus kan je zelf maken, met een beetje fantasie, mayo en olie kom je al een heel eind.

Dag twee kan je de cordonbleu van de vorige dag nemen, met bijvorbeeld.. tarly en leftovers van de groente van de vorige dag.
Reageren

Regels voor berichten