Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 14:03
kleinedraak
Mijn vorige psychologie topic ging ook al over de dood. Een vetrouwingspersoon op school is vrijdag plots overleden. Op school is iedereen er uiteraard helemaal kapot van. Ik hoorde het via een vriendin zaterdag al. Zij kon het 2 en 3 jaar geleden goed met die man vinden en door de fusie van onze school is dat contact helemaal verwaterd. Zij was er helemaal kapot van maar ik weer nie hoe ik haar moet steunen want ik haat die man namelijk best wel erg!(zie topic:http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=197609 )Hij heeft mij veel pijn en verdriet gedaan. Mara blij ben ik heus niet dat hij dood is en dat denken wel veel mensen. Maar nu verteld ieder1 dus wat voor geweldig man het is en dat vind ik zo stom. aktijd als er iemand dood is wordt hij helemaal opgehemeld maar ik ken veel mensen die naar hem toe zijn gegaan en nu een hekel aan hem hebben!Ik vind het wel heel erg voor de kinderen die wel veel steun aan hem hadden. Want ik praat nu mety een gewone lerares en als die plots zou overlijden dan zou ik niet weten hoe ik verder moet want zij is op dit moment de enige persoon die mij nog in leven houdt. Normaal heb ik het ook nooit meer over die maar vrijdag heb ik het nog met die lerares over hem gehad en ik bed8 me dat ik hem nog iets moest vragen. (*ik denk dat ik zelf een beetje paranormaal ben*) Ik geloof niet in toeval maar ik zou niet weten hoe ik dit moet verklaren want die vraag wat ik in mij hoofd had zal ik nooit een antwoord op krijgen!!!!
*sow dit was ffe mijn verhaal* Vraagje aan jullie: zouden jullie en kapot van zijn als jullie praatje maatje zou overlijden(een leraar dan) en hoe zouden jullie een vriend/vriendin steunen als je zelf echt een hekel aan de man heb t gehad??? Thanx *knuf* es
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2003, 14:08
GoddeS
GoddeS is offline
Als mijn vertrouwenspersoon dood zou gaan zou ik niet anders willen. Diegene betekend zowveel voor mij.. Dat is ook de enigste in de hele wereld die ik vertrouw! ik vertrouw zelfs mijn vriendje niet zow veel.

Hij is mijn alles.. mijn leven.. ik kan niet zonder hem

LieffurT ik houw van je...
Oud 14-04-2003, 15:03
kleinedraak
van welke lieverd hou je?
Ik hoop wel voor je dat als je ooit van school af gaat je dan wel zonder hem kunt! Sterkte *kuzz*
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 15:52
lucy48
lucy48 is offline
Gaan jullie niet een beetje ver in het vertrouwen op een vertrouwnspersoon? Je zult het op den duur toch ook zonder deze persoon moeten kunnen.
Voor jou betekent die vertrouwenspersoon misschien heel veel, maar voor die vertrouwenspersoon ben jij waarschijnlijk maar een van de vele leerlingen die hij/zij helpt
Ik denk dat je niet zo afhankelijk van deze persoon zou moeten zijn, al is het natuurlijk wel heel erg als deze plotseling overlijdt
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 17:59
diane
diane is offline
Ik leunde tot 19 maart ook heel veel op mijn vertrouwens personen omdat ik bij hun mijn ei kwijt kon.Nu weet ik dat ik niet zo bijzonder voor ze was en hebben hun besloten dat ik niet meer welkom ben opschool.Ookal sloeg mijn hart wel over vandaag toen ik hoorde dat 1 van de vertrouwenspersonen was aangereden.Als ze toen ik opschool zat waren overleden had ik het vreselijk gevonden nu nog steeds maar anders
Oud 14-04-2003, 18:13
Miracle
Miracle is offline
Ik kan me het niet voorstellen dat je je hart uit kunt storten bij een leraar, voor de mensen die het wel doen hoop ik dat het helpt en dat ze er wat aan hebben. Maar zelf zou ik het never doen.
Voor Kleineghcdraak: Ik zou je vriendin duidelijk maken dat jij haar niet kunt troosten. Je kunt niet altijd je gedragen zoals anderen je willen hebben, dus doe dat ook niet. Ik hoop voor haar dat ze zich wel bij anderen uit kan storten, en dat ze begrijpt dat het buiten jou grenzen valt.
K weet niet hoever jou grenzen precies gaan (wil je er wel met haar over praten, maar wil je hem niet ophemelen. of wil je gewoon niks over hem horen) maar waar jou grens ligt kun je haar denk ik best uitleggen.

Succes!!
Oud 14-04-2003, 19:28
Margriet
Margriet is offline
Citaat:
dreen schreef op 14-04-2003 @ 19:13:
Ik kan me het niet voorstellen dat je je hart uit kunt storten bij een leraar, voor de mensen die het wel doen hoop ik dat het helpt en dat ze er wat aan hebben. Maar zelf zou ik het never doen.
Voor Kleineghcdraak: Ik zou je vriendin duidelijk maken dat jij haar niet kunt troosten. Je kunt niet altijd je gedragen zoals anderen je willen hebben, dus doe dat ook niet. Ik hoop voor haar dat ze zich wel bij anderen uit kan storten, en dat ze begrijpt dat het buiten jou grenzen valt.
K weet niet hoever jou grenzen precies gaan (wil je er wel met haar over praten, maar wil je hem niet ophemelen. of wil je gewoon niks over hem horen) maar waar jou grens ligt kun je haar denk ik best uitleggen.

Succes!!
Ik ben het redelijk met je eens, maar ik denk wel dat je je vriendin heel goed kunt helpen, ook al ben je het niet met haar eens. Je kunt haar helpen in haar verdriet, niet de reden van het verdriet...Sterkte!
Oud 14-04-2003, 21:19
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
als de leraar waar ik nu heel veel mee praat, zou overlijden, dan zou ik vrij hard gaan flippen denk ik.. ik weet het niet precies, maar ik ben nu net weer een beetje aan het opkrabbelen van de afgelopen drie jaartjes en dan zou ik tog wel terug kunnen vallen ben ik bang.. maar hoe je je vriendin zou kunnen steunen? tsjah.. ik zou het heel moeilijk vinden.. misschien gewoon luisteren naar haar.. dat helpt vaak al.
Reageren

Regels voor berichten