Advertentie | |
|
![]() |
|
Soms in de studio (vol met Sliedrechters) wil ik wel eens automatisch Sliedrechts gaan praten, maar als ik dan weer thuis kom praat ik weer gewoon 'normaal'. Als iemand vraagt of ik wat Sliedrechts wil praten klinkt het ook van geen moer
![]()
|
![]() |
Ik praat Twents. Ene keer erger dan de andere keer. Ligt eraan hoe degene praat met wie ik aan het praten ben. Uhm, lekker duidelijk hé? Probeer wel eens ABN te praten, maar lukt nie echt. Ach ja, iedereen zijn eigen taaltje. Zo blijft het nog interessant! X mij
|
![]() |
iemand zei vorige week nog tegen mij dat ik een Rotterdams accent heb, maar dat is dus een accent en geen dialect, want ik doe het onbewust en ik ook niet gewoon ABN praten. Nou ja, misschien als ik er heel erg op let...
|
Ik spreek gewoon ABN naar wij dachten.. wel heb ik soms een heel klein accent uit de Betuwe (arnhem/nijmegen) of Achterhoek ook al woon ik hier nog maar 3 jaar.. gaat toch vanzelf!!
Wil geen accent hebben hoor... Ik vind Vlaams echt wel een cool accent... alleen al daarvoor zou ik zo in Vlaanderen gaan wonen (: |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet om aan te horen gewoon! En dan heb ik het over het Broekhoven-accent hé. Écht plat Tilburgs wat haast niet te verstaan is (wat de mensen 'vroeger' spraken) is wel ![]() Ikzelf spreek keurig ABN alleen dan kun je natuurlijk horen dat ik uit Brabant kom. Zachte G he ![]() Af en toe een woordje plat zoals himmel ipv helemaal mar dat gaat automatisch.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Depressie of aanstellerij? dreklop | 8 | 02-05-2014 00:13 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #83 Geel | 500 | 23-02-2011 15:05 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |