Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik het wel ga doen, maar niet voor al mijn organen. Hart, dat vind ik een beetje een eng idee. Maar als ik mensen na mijn dood toch nog wat kan helpen, ja graag ![]()
||
Citaat:
Kreeg eergister zo'n herinner brief, maar ik zit nog te twijfelen. Wou eerst de keuze door iemand te laten maken als ik dood ben, maar mensen vinden dit niet een geschikte keuze want de meeste vinden het erg moeilijk om meteen na jou overlijden zo'n keuze te maken. Ik vraag eerst een hoop mensen om hun mening voordat ik hem opstuur
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zo'n ding al een jaar of 5 oid. Wat heb ik nog aan al die dingen als ik dood ben? 'k heb wel eens m'n bedenkingen (wie red je ermee? stel een moordenaar oid, maar voor 't zelfde geld ist een klein kindje met nog een heel leven voor zich), maar 'k heb het toch gedaan. |
![]() |
|
![]() |
Mijn nabestaanden mogen beslissen, zeg ik nu.
Je kan het altijd nog veranderen voor je dood (de vraag is: wanneer ga je dood?). Op zich zou ik het wel willen. Mijn moeder stond ook op een wachtlijst voor longen, maar ik heb ook een soort huivering over wat er na je dood zal gebeuren met je.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk wel dat ik al mijn organen ter beschikking stel
maar helemaal zeker weet ik het nog niet ik vind het wel een mooi idee dat je (misschien) iemand zou kunnen helpen, en wanneer je zelf een orgaan nodig hebt, zou ik de persoon ook dankbaar zijn die zijn of haar orgaan heeft afgestaan zow |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ja, mij werd het een tijdje geleden ook toegstuurd. Ik heb het -na een tijdje (lees: paar maanden)- weer teruggestuurd.
Heb besloten om geen donor te worden en wel om de volgende reden: Ik gun iemand die een lief kindje van 5 heeft verkracht geen organen van mij. Aangezien er geen mogelijkheid is om aan te geven dat je personen die (meervoudig) op het verkeerde pad terechtkomen geen organan wilt doneren, ben ik tot deze keuze gekomen. Als hierin verandering komt, dan zal ik donor worden. Degenen aan wie ik dan geen organen zal willen doneren zijn peronen die meervoudig (dus 2 of meer keer) een ernstig delict hebben gepleegd. Iedereen meot een tweede kans hebben vind ik, daarom vind ik het belangrijk dat mijn organen na een delict nog wel worden gedoneerd aan die persoon. Ik vind dat de overheid hier heel erg faalt, in de mogelijkheid deze keuzes aan te kunnen geven. ---Hieraan zou ik nog iets willen toevoegen--- Dat ik die personen die meervoudig een ernstig delict hebben gepleegd mijn organan niet gun, is neit de enige reden. Ook vind ik het slecht dat deze personen zich dan nog kunnen voorplanten waardoor de erfelijke eigenschappen van die persoon blijven bestaan. Niet altijd is zulk gedrag aan de de genetische eigenschappen te weiten, maar dan sta ik altijd nog achter mijn standpunt dat je niet meervoudig een delict moet begaan. Zie voor deze toevoeging ook http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=95000 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
mja
kweet het niet .. kwou altijd wel bloed doneren, maar ik dacht dat dat pas mocht vanaf je 18e ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor: Welke organen liever niet? Nickie | 158 | 06-03-2007 10:59 | |
Algemene schoolzaken |
Onderwerp werkstuk (groep 6, 7 en 8) Verwijderd | 53 | 04-07-2005 09:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geert Wilders presenteert partijprogramma #2 Verwijderd | 202 | 16-03-2005 12:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
orgaandonatie saartje 88 | 57 | 14-12-2004 12:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donorregister & bloeddonor Evil creature | 73 | 20-01-2004 22:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Donor: Ja, tenzij..? oneMen | 18 | 09-10-2001 16:48 |