Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 11:11
de
de is offline
..een tijdje terug stap ik de McDonalds binnen om eens te genieten van een overheerlijke BigMac.

Achter de kassa staat een meisje, ik denk van een jaar of 17.
Ze zat me enigzins glazig aan te kijken toen ze me binnen zag komen met mijn bootschoenen, ribbroek en twee Ralph Lauren overhemden.
Maar op dat moment schonk ik daar geen aandacht aan, het was van geen importantie.

Wegens de grote drukte was ik genoodzaakt om haar kassa te nemen, wat me geen probleem leek.
Omdat ik veel kleingeld bij had en nog wat nodig had om mijn fiets uit de stalling te halen, pakte ik een hoop kleingeld en zei ik ''dan krijg ik ongeveer twee euro terug' uit mijn haast omdat ik op dat moment enigzins geobsedeerd was door het grote aantal muntjes in mijn portemonnee.
Maar op het moment dat ik dit zei zei ze op een enigzins spottende toon ''meen je dat nou'', met een smalende/minachtende glimlach op haar grimas.
Op het moment zinde ik op een passende wraak.

Toen ik ongeveer 5 min. samen met een vriend op een bankje zaten, kwam ze aan met twee hamburgers.
Ze zei 'hier hebben julie je hamburgers', maar ik kon het nog niet nalaten om haar terug te pakken door te zeggen 'meen je dat nou?
Toen ze met een gefrusteerd, binnendmonds vloekend gizicht vertrok was ik voldaan en mijn dag kon niet meer stuk.

Mijn vraag aan julie: worden julie ook wel eens schaamteloos behandeld door winkelpersoneel?
Advertentie
Oud 24-06-2002, 11:26
beuk
beuk is offline
wat een brutale medewerker
Oud 24-06-2002, 11:29
independancy wanted
independancy wanted is offline
^
||
||

[edit] de's verhaal [/edit]

Nouja, schaamteloos behandeld... Dat komt denk ik wel wat door hoe ik eruit zie. Als ik in een winkel net zoals ieder ander mens een beetje sta te kijken, komt er 9 van de 10 keer iemand van de beveiliging naast me staan, die vervolgens helemaal niets zegt, maar wel verdraaid goed in de gaten houdt wat ik aan het doen ben. Ze hebben misschien ook wel gelijk, dat zou ik zelf in zijn positie waarschijnlijk ook wel doen, dus ik stoor me er niet echt aan. Wel vind ik het een beetje sneu, aangezien ik nog nooit iets gestolen heb oid, dus het vooroordeel is in mijn geval vrij onterecht.
Oud 24-06-2002, 11:30
Black Sugar
Black Sugar is offline
Tjees zo erg is dat toch niet wat ze deed.
Vooral schagerijnig winkelpersoneel in dat soort zaken (Mac enzow) kan ik goed begrijpen, het is echt kutwerk als het druk is en daar word je echt niet vrolijker (en dus beleefder) van.
Oud 24-06-2002, 11:33
de
de is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Tjees zo erg is dat toch niet wat ze deed.
Vooral schagerijnig winkelpersoneel in dat soort zaken (Mac enzow) kan ik goed begrijpen, het is echt kutwerk als het druk is en daar word je echt niet vrolijker (en dus beleefder) van.
niet mee eens, ik vind het pure normsvervaging

ik kom daar om rustig mijn eten op te eten, niet om uitgekafferd te worden door de eerste de beste troela
en ik neem toch aan dat ze een cursus hebben gehad hoe ze met stress om kunnen gaan...
Oud 24-06-2002, 11:36
beuk
beuk is offline
Citaat:
de schreef:

niet mee eens, ik vind het pure normsvervaging

ik kom daar om rustig mijn eten op te eten, niet om uitgekafferd te worden door de eerste de beste troela
en ik neem toch aan dat ze een cursus hebben gehad hoe ze met stress om kunnen gaan...
Dan moet je niet naar de Mac gaan. Ik heb weleens gelezen dat de formule ervan juist is om een ongezellige sfeer te kweken. Je gaat er niet rustig natafelen ofzo, nee, snel opeten en meteen weer weg. Zo kunnen ze zoveel mogelijk mensen bedienen.

Ze hebben er weinig baat bij om je vriendelijk te behandelen, waarschijnlijk kom je toch wel terug...
Oud 24-06-2002, 11:40
independancy wanted
independancy wanted is offline
Citaat:
beuk schreef:

Dan moet je niet naar de Mac gaan. Ik heb weleens gelezen dat de formule ervan juist is om een ongezellige sfeer te kweken. Je gaat er niet rustig natafelen ofzo, nee, snel opeten en meteen weer weg. Zo kunnen ze zoveel mogelijk mensen bedienen.

Ze hebben er weinig baat bij om je vriendelijk te behandelen, waarschijnlijk kom je toch wel terug...
da's waar ja. Maar dat wil niet zeggen dat je het er zomaar mee eens moet zijn dat je uitgekafferd wordt door het personeel. Dat is dan idd normvervaging
Oud 24-06-2002, 11:42
beuk
beuk is offline
Citaat:
independancy wanted schreef:

da's waar ja. Maar dat wil niet zeggen dat je het er zomaar mee eens moet zijn dat je uitgekafferd wordt door het personeel. Dat is dan idd normvervaging
Ik vind het nogal overtrokken, uitkafferen is hier nogal een groot woord. Je bent niet in een vijfsterrenrestaurant ofzo..
Oud 24-06-2002, 11:49
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
beuk schreef:

Ik vind het nogal overtrokken, uitkafferen is hier nogal een groot woord. Je bent niet in een vijfsterrenrestaurant ofzo..
Je kunt je idd ook aanstellen.
Oud 24-06-2002, 11:50
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Schandaaaaaaaaaaaaaaaalig echt
Oud 24-06-2002, 11:53
de
de is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Schandalig echt
Opzich was dit niet eens zo erg, het was maar een voorbeeld, om duidelijk te maken hoe er op vooral kleding wordt gereageerd.
En dat irriteerde mij..
Oud 24-06-2002, 11:56
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de schreef:

Opzich was dit niet eens zo erg, het was maar een voorbeeld, om duidelijk te maken hoe er op vooral kleding wordt gereageerd.
En dat irriteerde mij..
Het feit alleen al dat je voor de zoveelste keer aan het benadrukken bent dat je TWEE RL polo's, bootschoenen en weet-ik-veel-wat draagt zegt genoeg over jou en denk ik ook over je uitstraling. Denk eens na bij hoe je zelf op mensen over komt en wat je ermee bereikt.
Oud 24-06-2002, 11:57
Verwijderd
Ik ben al 3x de Mac in Ehv uitgeschopt!

PS. wat heeft dit met lifestyle te maken, is dit niet een DK topic
Oud 24-06-2002, 12:00
Faery
Faery is offline
Vieze klotekakker, flikker op uit ons multinational-bedrijf en ga je vol lopen vreten in een té rustig 5sterrenrestaurant! .. waarna ze je meerdere bigmac's tegen je hoofd aan smeet.

Maak je druk zeg...
Oud 24-06-2002, 12:01
de
de is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Het feit alleen al dat je voor de zoveelste keer aan het benadrukken bent dat je TWEE RL polo's, bootschoenen en weet-ik-veel-wat draagt zegt genoeg over jou en denk ik ook over je uitstraling. Denk eens na bij hoe je zelf op mensen over komt en wat je ermee bereikt.
Pff

daar gaat het mij helemaal niet om, ik had dat toevallig die dag aan en ik vermeld het om mijn betoog kracht bij te zetten..
Oud 24-06-2002, 12:02
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de schreef:

Pff

daar gaat het mij helemaal niet om, ik had dat toevallig die dag aan en ik vermeld het om mijn betoog kracht bij te zetten..
Uhu Als je 't mij vraagt is dat nou juist je grote zwakheid. Maar goed, never mind.
Oud 24-06-2002, 12:03
J-roen
J-roen is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Precies,
en volgens mij ben jij (de) juist zelf degene die altijd op kleding etc. let en mensen lekker snel veroordeeld....
Zo'n houding spreekt veel mensen niet echt aan..
Oud 24-06-2002, 12:04
de
de is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:

Uhu Als je 't mij vraagt is dat nou juist je grote zwakheid. Maar goed, never mind.
Stond jij toen niet toevallig aan de kassa?
Oud 24-06-2002, 12:04
miro
miro is offline
Ik word niet zo vaak slecht behandeld. Ligt denk ik ook meer aan je eigen uitstraling/arrogantie. Wel was het vervelend toen ik in Parijs wat dat bij iedere winkel je tas werd uitgepluisd. Dat is iets persoonlijks vind ik.
Oud 24-06-2002, 12:10
Verwijderd
ik vind dit meer een topic voor de kantine...
Oud 24-06-2002, 12:13
Joanie
Joanie is offline
Erger: ongemotiveerd personeel..
Ze staan als een zombie, praten als een zombie en gedragen zich als een zombie... OH PLZ! get a life! Of zoek werk wat je leuk vind... Of probeer enigzins te lachen...
Maarja, ik ben altijd zo flauw om te zeggen: mooi weer he, buiten (terwijl t stort van het regen). Dan krijgen ze flauw lachje om je gerust te stellen van: ja ik kan nog lachen

Heb een hekel aan da soort mensen...
Maar verder nee, niets ernstigs mee gemaakt
Oud 24-06-2002, 12:14
BBEM
BBEM is offline
gewoon een grote bek teruggeven maar wel op zo'n manier dat je jezelf niet voor lul zet natuurlijk.
Oud 24-06-2002, 12:23
Verwijderd
Ach, ik word eigenlijk nooit echt onbeschoft behandeld door winkel- of horecapersoneel. Het enige waar ik soms wel eens last van heb is als ik met vrienden in een snackbar of shoarmatent zit, en de aldaar aanwezige locals vinden het nodig om opmerkingen te maken over klotestudenten of iets in die geest. Meestal zijn dat verpauperde, steuntrekkende veertigers met shaggies op hun lip.
Oud 24-06-2002, 12:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hehehe cool verhaaltje en net goed voor die meid.
Neu, dat is mij nooit gebeurd.
Oud 24-06-2002, 12:45
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
kan ik me goed iets bij voorstellen..vooral bij vervelende 16-jarige kakkertjes die denken voor € 4,75 een volledig verzorgde maaltijd en een zoete glimlach van de serveerster te krijgen

Weg ermee
Advertentie
Oud 24-06-2002, 12:48
Verwijderd
koop een taart en vier t
Oud 24-06-2002, 13:05
Roos
Roos is offline
Citaat:
de schreef:
..een tijdje terug stap ik de McDonalds binnen om eens te genieten van een overheerlijke BigMac.
[/B]
Kijk, hier ga je al de fout in
Oud 24-06-2002, 13:08
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
rosi schreef:

Kijk, hier ga je al de fout in
Ja...wie gaat er nou naar de MacDonalds?????????? Burger King is veel beter
Oud 24-06-2002, 13:10
Verwijderd
Hm, raar dat de opmerking van dat meisje als 'brutaal' wordt aangeduidt.

Ik kom trouwens sowieso niet in die ranzige Macs...ooit nog eens naar binnen geweest om naar het toilet te gaan (en even wat te schrijven ) en daar werd ik nonstop aangestaard...alsof ze dachten: 'wat doet die gast hier in the name of god?'.

Ohnee ze waren natuurlijk gehypnotiseerd door mijn geweldige looks.
Oud 24-06-2002, 13:24
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
de schreef:
met mijn bootschoenen, ribbroek en twee Ralph Lauren overhemden.
[/B]
Wat doe je dan ook in de mc-donalds?!?...je hebt blijkbaar geld zat om wat kwalitief beter voer te gaan halen
Oud 24-06-2002, 13:28
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
de schreef:

Toen ik ongeveer 5 min. samen met een vriend op een bankje zaten, kwam ze aan met twee hamburgers.
Ze zei 'hier hebben julie je hamburgers', maar ik kon het nog niet nalaten om haar terug te pakken door te zeggen 'meen je dat nou?
Misschien heb ze nog wel op de hamburgers lopen spugen ook...
Oud 24-06-2002, 13:31
snoopy
snoopy is offline
ik weet niet of iemand "dit was het nieuws" gezien heeft? Daarin werd dit onderwerp ook behandeld. Er werd gezegd, dat je soms in een winkel (m.n. kledingwinkels!) behandeld wordt, alsof je blij mag zijn dat je daar iets mag kopen... nou ja.
Oud 24-06-2002, 13:36
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Wat doe je dan ook in de mc-donalds?!?...je hebt blijkbaar geld zat om wat kwalitief beter voer te gaan halen
Ach, als je het lekker vind.
Oud 24-06-2002, 13:45
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Nou zeg...poeh poeh..., wat ben jij brutaal behandeld, meneer in je twee ralph lauren overhemden
Oud 24-06-2002, 13:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
de schreef:

Stond jij toen niet toevallig aan de kassa?
Ik zou het wel geweest kunnen zijn... alleen ben ik niet Zo dom om daar te gaan werken...
Oud 24-06-2002, 13:48
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Citaat:
AlmereGirl schreef:
Nou zeg...poeh poeh..., wat ben jij brutaal behandeld, meneer in je twee ralph lauren overhemden

wtf is Ralph Lauren??..
Oud 24-06-2002, 13:50
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
Gothic schreef:
alleen ben ik niet Zo dom om daar te gaan werken...
Iemand moet het doen?

Ik heb meer respect voor een medewerker van de MacDonalds dan een scholiertje dat thuis zit te luieren.
Oud 24-06-2002, 13:51
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:

wtf is Ralph Lauren??..
Dat is een redelijk prijzig kledingmerk...heb zelf ook wel wat RL dingen in m'n kast liggen......schep er alleen niet graag over op wat deze heer wel doet.

Al kom ik in m'n afgetrapte bristol schoenen en m'n roze legging de Mac ingelopen.......
Oud 24-06-2002, 13:53
Joanie
Joanie is offline
Citaat:
KontraDix schreef:

Ohnee ze waren natuurlijk gehypnotiseerd door mijn geweldige looks.
RIGHT! En da mag ik geloven??? *lonkt naar bewijs*
Oud 24-06-2002, 14:02
Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
en even wat te schrijven
vieze vandaal
Oud 24-06-2002, 14:10
Juliah
Juliah is offline
De brutaliteit van de klanten...het personeel moet wel.

Soms is het te erg, maar de klanten zijn 9 van de 10 keer nog erger. Ik werk in een winkel en daar is dat iig het geval. Jammer genoeg, zo'n klant verziekt soms je hele dag.

Dat meisje zal misschien gedacht hebben 'weer iemand die het beter denkt te weten, die denkt dat ik dom ben' oid. Dan geven ze dat soort reacties. Maar je reactie terug vind ik wel cool.
Oud 24-06-2002, 14:14
de
de is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Maar je reactie terug vind ik wel cool.
Ik vond hem zelf ook wel geslaagt eigenlijk
Oud 24-06-2002, 14:28
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
de schreef:
Sneu.
Oud 24-06-2002, 14:40
Verwijderd
Citaat:
de schreef:

Mijn vraag aan julie: worden julie ook wel eens schaamteloos behandeld door winkelpersoneel?
Ik doe zelf soms irritant tegen klanten. In de AH dus; van die irritante 20 jarige yuppen, gadverdamme wat een vervelend volk.

Sja
Oud 24-06-2002, 14:41
Verwijderd
Citaat:
de schreef:

lachen om je eigen grapjes...........
Oud 24-06-2002, 14:42
de
de is offline
Citaat:
jellerd schreef: