Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 16:13
Iotje
Iotje is offline
Een kennis van mij moet binnenkort verschijnen voor de politierechter.
Hij heeft negen maanden geleden samen met een klien gozertje een aotoraam ingeslagen en m.b.v. papieren die in de auto lagen heeft hij de auto in de fik proberen te steken. Hij heeft bekend.
Hij moet nu dus voor de politierechter verschijnen.

De vragen zijn:

1. Is het toegestaan om jezelf te verdedigen bij een politierechter?

2. Is dit aan te raden? Of juist af te raden? Waarom?

Als je dat allemaal zelf mag doen, hoe kun je dan het beste te werk gaan en hoe gaat het dan ?

Voor de FB' ers: Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen dus als jullie beter plek vinden: verplaatsuh!
Oud 20-08-2002, 16:38
Onlyme
Onlyme is offline
Volgens mij is het wel toegestaan. Alleen mits je Moskovic van je achternaam heet, zou ik het niet proberen.
Oud 20-08-2002, 16:45
WijfMan
WijfMan is offline
Waarom wil hij zichzelf verdedigen?
Hij heeft bekend.
Oud 20-08-2002, 17:26
Shock
Shock is offline
t mag wel, maar over het algemeen weet je niet genoeg over het wetboek van strafrechten om dat succesvol te kunnen doen
Oud 21-08-2002, 16:18
BBEM
BBEM is offline
het staat natuurlijk wel goed als je jezelf op een goede manier probeert te verdedigen
Oud 21-08-2002, 16:36
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
WijfMan schreef:
Waarom wil hij zichzelf verdedigen?
Hij heeft bekend.
Het gaat nu alleen nog om het bepalen van zijn straf!
Hij kan hoogsten een half jaar cel krijgen wat hoogstv waarschijnlijk omgezet wordt in werkstraf. Maar dat is op z'n hoogst! Maar..... als het aantal uren werkstraf te hoog is moet hij van school af! Hij doet havo sprint (dagopleiding) en werkt daarnaast om dat te kunnen bekostigen------------->er is geen tijd over voor de werkstraf!!!!!!!!
Oud 21-08-2002, 17:38
Bor
Bor is offline
Citaat:
Iotje schreef:

Hij kan hoogsten een half jaar cel krijgen wat hoogstv waarschijnlijk omgezet wordt in werkstraf. Maar dat is op z'n hoogst! Maar..... als het aantal uren werkstraf te hoog is moet hij van school af! Hij doet havo sprint (dagopleiding) en werkt daarnaast om dat te kunnen bekostigen------------->er is geen tijd over voor de werkstraf!!!!!!!!
werkstraf kan je toch afkopen?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:51
schuldige omstander
schuldige omstander is offline
je mag jezelf wel verdedigen, je wordt alleen waarschijnlijk heel snel onder tafel geluld en klem gezet door zo'n aanklager. Dus advocaat kan handig zijn, die zijn meer op hoogte van gang van zaken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 18:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
schuldige omstander schreef:
je mag jezelf wel verdedigen, je wordt alleen waarschijnlijk heel snel onder tafel geluld en klem gezet door zo'n aanklager. Dus advocaat kan handig zijn, die zijn meer op hoogte van gang van zaken.
Exact. Maar iedereen heeft het recht zichzelf te verdedigen.
Oud 22-08-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Iotje schreef:

Tsja dan had ie maar beter moeten nadenekn over zijn trieste daad........En echt niet dat de rechter medelijden heeft met het feit dat ie op school zit en dat wil afmaken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 12:43
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:

Tsja dan had ie maar beter moeten nadenekn over zijn trieste daad........En echt niet dat de rechter medelijden heeft met het feit dat ie op school zit en dat wil afmaken
je hebt wel gelijk..klinkt cliché maar wie zijn billen brandt zal toch echt op de blaren moeten zitten.. dacht ie nou echt dat ie ermee weg zou komen? das namelijk nog triester..
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 13:39
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Milk schreef:

je hebt wel gelijk..klinkt cliché maar wie zijn billen brandt zal toch echt op de blaren moeten zitten.. dacht ie nou echt dat ie ermee weg zou komen? das namelijk nog triester..
Wedden dat ie niet zoveel uur krijgt????
Oud 22-08-2002, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Iotje schreef:

jah laten we er om gaan wedden pffffffffff
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 16:31
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Nee. STFU.
Oud 22-08-2002, 16:43
Koen
Koen is offline
Citaat:
Iotje schreef:

Dat zal wel niet het Nederlandse rechtssysteem kennende, al mag ie hier wat mij betreft best een half jaartje voor zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten