Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2002, 20:53
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
Nu zien we het weer in de oostelijke landen van europa niet @^@#$**@^, waarom staan ze niet links, 'in' de Noordzee? dan staan ze nix in de weg

meningen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 20:54
zus en zo
zus en zo is offline
mja...zit iets in...
maar de meeste nederlanders vinden rusland niet zo heel boeiend... dus gaan ze daar voor staan...
en t weer komt meestal vanaf de noordzee... dus is wel zo handig als je dat kan zien.
Oud 18-08-2002, 20:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ja...

Doen ze bij de Nederlandse kaarten ook.

Met als gevolg dat de Randstad altijd héél goed te zien is, en het Oosten (zoals waar ik woon) weg valt.

Nog zo'n voorbeeldje van Randstad-voortrekken is bij de NS... wist je dat álle Intercity-lijnen in de Randstad beginnen/eindigen? ALLE?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:59
PV
PV is offline
Omdat Nederland meer naar links dan naar rechts ligt.. dus hebben ze meer ruimte om te staan en hun armen te gebruiken enzo. Zelfde bij een kaart van Nederland zelf denk ik, dr staat meer Duitsland op dan Noordzee
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:00
SpiritX
SpiritX is offline
Zodat ze met hun rechterhand kunnen aanwijzen, zonder met hun rug naar de kijker te hoeven gaan staan?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:05
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
SpiritX schreef:
Zodat ze met hun rechterhand kunnen aanwijzen, zonder met hun rug naar de kijker te hoeven gaan staan?
Oud 18-08-2002, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Nog zo'n voorbeeldje van Randstad-voortrekken is bij de NS... wist je dat álle Intercity-lijnen in de Randstad beginnen/eindigen? ALLE?
Nogal een beetje logisch als je nadenkt. Daar wonen ten eerste de meeste mensen en er moeten ook veel mensen heen om daar te werken. Dus moeten er ook goede verbindingen e.d. zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:07
DJ Incompetent
Citaat:
SpiritX schreef:
en dat kan niet met de linkerhand gedaan worden?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:08
SpiritX
SpiritX is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
en dat kan niet met de linkerhand gedaan worden?
Niet de meest voor de hand liggende keuze als je rechts bent....
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:09
Verwijderd
Citaat:
SpiritX schreef:

Discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:11
DJ Incompetent
Citaat:
SpiritX schreef:

ten 1e. niet iedereen is rechts, ten 2e. dat moeten ze dan maar aanleren
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:12
Verwijderd
Ga met je vraag naar klokhuis
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:12
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat boeit het nou het weer in Polen, Rusland en Turkije is toch niet zo belangrijk als dat bij ons. Misschien kunnen ze ff naar links lopen om nog wat commentaar op die landen te geven... ennuh de Noordzee is veel te klein voor die weerlui OK de Atlantische Oceaan is beter
Oud 18-08-2002, 21:14
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
ten 1e. niet iedereen is rechts, ten 2e. dat moeten ze dan maar aanleren
Tuurlijk niet... waarom aanleren...
Als er een linkshandige weerman/vrouw is zal die vast wel links gaan staan... 't is alleen nog niet voorgekomen...
Oud 18-08-2002, 21:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef:
Nogal een beetje logisch als je nadenkt. Daar wonen ten eerste de meeste mensen en er moeten ook veel mensen heen om daar te werken. Dus moeten er ook goede verbindingen e.d. zijn.
Groningen-Amsterdam
Maastricht-Amsterdam
Enschede-Amsterdam
Nijmegen/Arnhem-Amsterdam
Vlissingen-Amsterdam
...allemaal rechtstreeks...

Maastricht-Groningen:

2x overstappen, en nergens goede overstap-aansluitingen.

Waarom dat?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:15
Kjem
Kjem is offline
omdat dat tv-tje waar ze naar moeten kijken links zit??!!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Groningen-Amsterdam
Maastricht-Amsterdam
Enschede-Amsterdam
Nijmegen/Arnhem-Amsterdam
Vlissingen-Amsterdam
...allemaal rechtstreeks...

Maastricht-Groningen:

2x overstappen, en nergens goede overstap-aansluitingen.

Waarom dat?
Omdat niet veel mensen met de trein naar Maastricht willen of andersom. En nu kappen met offtopic gelul dat doe ik ook
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:22
DJ Incompetent
Citaat:
Mr.Oizo schreef:
Wat boeit het nou het weer in Polen, Rusland en Turkije is toch niet zo belangrijk als dat bij ons. Misschien kunnen ze ff naar links lopen om nog wat commentaar op die landen te geven... ennuh de Noordzee is veel te klein voor die weerlui OK de Atlantische Oceaan is beter
Hoe kan jij nou bepalen hoe belangrijk het weer daar is? Het weer op zee (wat ze geeneens aangeven) is dan nog onbelangrijker denk ik. Voor vakantiegangers die naar Turkije, Polen of whatever gaan lijkt het me wel fijn om te weten wat voor weer t daar is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:23
DJ Incompetent
Citaat:
Paperz schreef:

Tuurlijk niet... waarom aanleren...
Als er een linkshandige weerman/vrouw is zal die vast wel links gaan staan... 't is alleen nog niet voorgekomen...
ja dat hoop ik wel ja , en aanleren om de redenen die ik al gegeven hebt lijkt me
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:26
Luca
Luca is offline
TJa, misschien omdat West-Europa beter is Dan de rest van de wereld.
Oud 18-08-2002, 21:38
Verwijderd
ik denk dat t te maken heeft met het aanwijzen... en ook met dat om te zien voor mensen misschien de meest logische indeling is? met eh hoe heet het, Gulden Snede enzo, de leer van waar mensen naar kijken... ze zetten die kaart zo neer dat je blik eerst naar nederland wordt getrokken, of eerst naar amsterdam, en waar dan de meeste ruimte over is, daar gaat de weerman m/v staan
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 22:59
Captain
Captain is offline
Ho STOP ! Mag ik eeeeeven ingrijpen. Kijkt men hier wel goed naar het weerbericht? Elke weerman- of vrouw begint terwijl hij/zij het oosten van Europa bedekt en zodoende Nederland en omgeving te kunnen laten zien en de ontwikkelingen van weer boven de zee en het continent uit te kunnen leggen. Het weer in Nederland wordt namelijk voor 90% bepaald door weerssystemen boven de Noordzee en de Atlantische Oceaan. Als ze klaar zijn met dat praatje, draaien ze ook altijd even om zodat ze het weer in de Baltische staten, de balkan en de oostkant van de Middellandse zee kunnen laten zien.

Wat Nederlandse kaarten betreft geldt dat ook. Het weer voor NL komt meestal uit het westen of zuid-westen. Vrij logisch dat je dat dan ook laat zien.
Oud 19-08-2002, 13:19
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Voor vakantiegangers die naar Turkije, Polen of whatever gaan lijkt het me wel fijn om te weten wat voor weer t daar is.
Ja kijk maar dat is toch maar voorspellen voor de eerste drie dagen en aangezien mensen langer dan 3 dagen op vakantie gaan hebben ze meer bijvoorbeeld aan een radiootje op vakantie met de wereldomroep.
Oud 19-08-2002, 13:39
Roos
Roos is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ja...

Doen ze bij de Nederlandse kaarten ook.

Met als gevolg dat de Randstad altijd héél goed te zien is, en het Oosten (zoals waar ik woon) weg valt.

Zo hoort het, knul
Oud 19-08-2002, 16:35
Paulaah
Paulaah is offline
Als je oplet kom je erachter dat ze zich ook wel eens omdraaien..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2002, 16:37
Paulaah
Paulaah is offline
En bovendien staan de monitoren waar ze naar kijken aan de linkerkant..
Als je ze ook rechts zou moeten zetten.. dannem.. is dat duur
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

wat een gelul, de intercity van amsterdam-groningen stopt toch echt in Groningen..............en de intercity Haarlem-Eindhoven/Maastricht stopt toch echt in Eindhoven of Maastricht............lul niet zow stjom en alstjeblieft fleet admiral ga niet gelijk 1-1-2 bellen, omdat jij denkt dat de treinen allemaal in de randstad stoppen en eindigen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:12
Verwijderd
bestaat er een intercity haarlem-maastricht?
gaaf...
dan mogen ze ook wel een intercity enschede-maastricht maken, vind ik
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:25
WolterB
WolterB is offline
omdat ze rechtshandig zijn. voor linkshandigen is het handiger om aan de linker kant te van zo'n kaart te staan, draaien ze niet weg van het scherm, is vriendelijker
Oud 19-08-2002, 22:20
Verwijderd
Omdat, als je heel Europa en het relevante gedeelte van Azië in beeld wilt krijgen, Nederland altijd aan de linkerkant ligt en ze natuurlijk niet voor hun vaderland willen staan D:
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:
gaaf...
Yepz, vanuit Haarlem rijdt de enige intercity met directe aansluiting, dus zonder overstappen.
Mwah Enschede zal wel in Eindhoven overstappen zijn of nie? Valt dus mee...
Oud 20-08-2002, 20:23
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef:
gaaf...
Haarlem-maastricht is 1 van de belangrijkste intercity's van Nederland, hij begint in Haarlem daarna Amsterdam, Duivendrecht, Utrecht CS, s'Hertogenbosch, Eindhoven, Roermond en dan door naar Maastricht, hij rijdt dus door 6 grote steden waaronder Amsterdam de hoofdstad, Utrecht het knooppunt van Nederland en rijdt door 4 provinciehoofdsteden (Haarlem, Utrecht, s'Hertogenbosch en Maastricht).............Als je een lijn zou maken tussen Enschede en Maastricht zal je niet veel boeienders tegenkomen als Arnhem of Nijmegen...................en dus niet veel reizigers hebben............Haarlem-Maastricht zit elke dag en elke trein weer helemaal vol........
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 23:49
KazzZ
KazzZ is offline
tjonge de topics raken op

denk niet dat veel mensen in het verre oosten geïntereseerd zijn
Oud 21-08-2002, 01:10
Verwijderd
Omdat het oosten gewoon geen fuck voorstelt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 06:23
Verwijderd
Citaat:
jellerd schreef:
wat een gelul, de intercity van amsterdam-groningen stopt toch echt in Groningen..............en de intercity Haarlem-Eindhoven/Maastricht stopt toch echt in Eindhoven of Maastricht............lul niet zow stjom en alstjeblieft fleet admiral ga niet gelijk 1-1-2 bellen, omdat jij denkt dat de treinen allemaal in de randstad stoppen en eindigen
Nogal logisch dat ze ook in Groningen, Eindhoven en Maastricht stoppen. Hij bedoelt eerder dat er geen intercitylijnen Eindhoven - Groningen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 15:41
Captain
Captain is offline
Toch weer bijzonder interessant hoe één iemand ervoor kan zorgen dat het eerst over de positie van weermannen- en vrouwen gaat, en vervolgens over intercities die in de randstad beginnen of eindigen.

Let's come to the point, of open een ander topic? t is maar een ehh...suggestie Tsjooooooek !
Oud 21-08-2002, 21:15
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Alsof ik me hier druk om ga maken, de balluh...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
jellerd schreef:

Haarlem-maastricht is 1 van de belangrijkste intercity's van Nederland, hij begint in Haarlem daarna Amsterdam, Duivendrecht, Utrecht CS, s'Hertogenbosch, Eindhoven, Roermond en dan door naar Maastricht, hij rijdt dus door 6 grote steden waaronder Amsterdam de hoofdstad, Utrecht het knooppunt van Nederland en rijdt door 4 provinciehoofdsteden (Haarlem, Utrecht, s'Hertogenbosch en Maastricht).............Als je een lijn zou maken tussen Enschede en Maastricht zal je niet veel boeienders tegenkomen als Arnhem of Nijmegen...................en dus niet veel reizigers hebben............Haarlem-Maastricht zit elke dag en elke trein weer helemaal vol........
100% met je eens, vinnik ook, de trein is altijd vet vol, kan het weten, studeer in Sittard, reis al 2 jaar het laatste stukkie met die trein en dan is het er nog druk.
Oud 21-08-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
treingelul
He, wat jammer dat FA er nu net niet is
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 03:43
wabbit
wabbit is offline
Citaat:
jellerd schreef:
en alstjeblieft fleet admiral ga niet gelijk 1-1-2 bellen, omdat jij denkt dat de treinen allemaal in de randstad stoppen en eindigen

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

ROFLMAOPIMP!!
Oud 23-08-2002, 21:11
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
ze staan toch ook weleens links?
In elk geval ging er wel een keer eentje (k geloof Erwin Kroll) snel aan de linkerkant ervoor staan omdat er ergens -13 graden in plaats van 13 graden stond
Oud 24-08-2002, 16:52
Wijze vrouw
Wijze vrouw is offline
Misschien omdat ze de linkerkant leuker vinden?
Oud 24-08-2002, 17:05
Verwijderd
Citaat:
wabbit schreef:

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

ROFLMAOPIMP!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten