Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
net als "turk" en "marokkaan" zeker? ![]() kom op zeg ze noemen zichzelf ook "nigga" en tegen mij zouden ze "whiteman" zeggen dan ga ik toch ook niet huilen? |
![]() |
|
Tegenwoordig wordt iets al discriminatie genoemd als het nog maar lijkt dat het woord discriminerend gebruikt zou kunnen worden. Is het begrip 'blanke' dan ook discriminerend?
|
Verwijderd
|
Wat een gelul zeg.
Als je iemand aanspreekt met Turk of Marokkaan, was is dan het verschil met iemand aanspreken met Nederlander? Is dat niet discriminerend? Het woord 'neger' is gewoon een neutrale aanduiding voor iemand van het negroïde ras, niets meer en niets minder. Woorden als 'nikker', 'roetmop' of 'zwartje' zijn discriminerend. Een woord als 'blanke' wordt toch ook niet als beledigend ervaren? Mensen zijn altijd zo panisch. |
![]() |
||
Citaat:
Negerzoenen moeten overigens gewoon negerzoenen blijven heten. Het zijn geen dingen die mensen vies vinden of verafschuwen, en dus is het imo niet discriminerend. Hetzelfde geldt voor jodenkoeken e.d |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
eten is ondergeschikt aan de mens, door eten naar een bepaalde groep mensen te vernoemen zou je kunnen denken dat die bepaalde groep mensen ondergeschikt is aan degene die dat voedsel comsumeren tjah ik vind het ook bull, maar men zou het zo wle op kunnen vatten... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() "Chocolade-koekjes-met-slagroom-schuim erin!" Hoe gaan we de jodekoeken dan noemen?? ![]() ![]() Greets Gerard
||
Citaat:
![]()
|
Er zijn toch ook van die "aksiegroepen" geweest die de zwarte pieten rond 5 december racistisch vonden omdat die de hulpjes van de grote blanke man waren? Ze hadden als oplossing dat de pieten in alle kleuren van de regenboog geschminkt dienden te worden (lekker realistisch, hoe leg je dat uit aan een kind van 4: die meneer heeft hele vieze pepernoten gegeten en daarom is zijn gezicht zo groen).
Maar misschien wel een goed idee ter vervanging van de negerzoenen: een doos met lekkere regenboogzoenen. Of zullen de smurfen dan weer gaan klagen over de blauwe exemplaren?? |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Negerzoenen Zwimber | 10 | 08-11-2009 16:38 | |
Eten & Drinken |
Negerzoen Madeleen Buth | 33 | 18-12-2007 23:25 | |
De Kantine |
Welke producten moeten er na de negerzoenen nog meer van naam veranderen? Uice | 150 | 25-04-2006 21:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Negerzoenen DEADLOCKED | 9 | 25-03-2006 23:28 | |
Negerzoenen catootje | 39 | 23-03-2006 12:55 | |
Negerzoenen racistisch? BrunetJuh | 103 | 30-12-2005 20:19 |