Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 17:38
KELLY777
KELLY777 is offline
Een leuke goeie gozer van 22 vermoord.. doodgeschopt door twee jonge marokanen.. denk je als ouder je kind succesvol te hebben opgevoed, hij gaat lekker studeren en op een avondje boodschappen doen, komen dr twee jongens op een scooter bijna een oudere vrouw omver rijden.. Als je dr wat van zegt wordt je gewoon VERMOORD.. en dan ook nog het lef hebben om jezelf in diezelfde winkel te vertonen.. Waar gaat het heen met deze wereld joh??? Dit slaat toch nergens op?? je kunt niet meer fatsoenlijk uit of je word al uitgescholden, aangerand of half verkracht ( serieus) door die gozers..
Ons leven wordt aangepast aan het gedrag van tegenwoordig.. Je kunt toch niet voor de rest van je leven op een krukje blijven zitten?? Er is gewoon meer kans dat er wat met je gebeurd dan dat je veilig bent.. Ik haat dit en ik voel me elke keer zooo kwetsbaar als ik savonds een keer over straat moet.. de kans is zo groot dat er wat gebeurd.. Net als die jonge.. Die wordt nu begraven en WAAROM???? Nergens om, totaal geen rede voor... Zo nutteloos..
Oud 24-10-2002, 17:43
~Golvend Badeendje~
~Golvend Badeendje~ is offline
Ja het is heel erg, de boel wordt onderhand beetje bij beetje verziekt...

Maar jij kan niks doen, het is de invloed van de ouders, die niet optreden en het gefok van vrienden onder elkaar...

Ze moeten al die mensen die aan zinloos geweld doen naar zo'n dril-kamp sturen,wat ze ook in Amerika hebben. Dan leren ze wel manieren.
Oud 24-10-2002, 20:24
angel_undercover
angel_undercover is offline
Ik schrok er ook van.. niet meer menselijk tegenwoordig.. hoe moet dat over 20 jaar?
Oud 24-10-2002, 20:32
Verwijderd
Het begint nu wel heel erg te worden ja. Ik ondervind het zelf ook steeds vaker, bijvoorbeeld in het uitgaan. De sfeer is aggressiever, zowel jongens als meisjes kijken arroganter dan ooit, en een verkeerd woord en je word... ik wil het niet eens weten

Maarja, wat doe je eraan? Het Nederlandse rechtsysteem is ook ruk. Want wat zullen deze jongen krijgen? Ik verwacht hoogstens dat ze een paar jaar cel krijgen, om dan nog maar niet eens over de inrichting van de cel te spreken...

Te gek voor woorden gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 20:39
Verwijderd
Citaat:
angel_undercover schreef:
Ik schrok er ook van.. niet meer menselijk tegenwoordig.. hoe moet dat over 20 jaar?
Eh...just for the record, het is altijd al zo geweest...

Mensen denken tegenwoordig veel te vaak 'vroeger was alles anders', 'mensen tegenwoordig zijn niet menselijk meer', 'de wereld gaat naar de klote' en allemaal van dat soort loze kreten.

Eigenlijk zijn we in Nederland gewoon verwend. We hebben in de jaren '60 en '70 een relatief rustige periode gehad (niet op de laatste plaats door het feit dat iedereen toen stoned was) maar voor het overige zijn mensen altijd al onbeschoft tegen elkaar geweest. Vechtende mensen zijn van alle tijden. Ook zeventig jaar geleden was dit al. Mijn opa kreeg vroeger al klappen omdat hij te lang naar bepaalde jongens keek 'he'k wat van dei an?' (hij was een Fries).

Mensen hebben altijd al de behoefte gevoeld zich te wreken op mensen waarvan zij denken dat ze een inbreuk maken op hun persoonlijke waardigheid. Ook vroeger was er al zinloos geweld. En als je naar de landen om ons heen kijkt, zijn wij juist één van de landen waar het het rustigst is.

Let wel: ik probeer dit voorval absoluut niet te bagatelliseren. In tegendeel, ik ben geschokt en vind dat de daders hard gestraft moeten worden. Ik wil alleen even duidelijk maken dat het heus niet zo is dat over 20 jaar 'er geen samenleving meer is' of andere doemdenkerij. Zinloos geweld heeft altijd bestaan.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 22:10
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
henri schreef:
Het begint nu wel heel erg te worden ja. Ik ondervind het zelf ook steeds vaker, bijvoorbeeld in het uitgaan. De sfeer is aggressiever, zowel jongens als meisjes kijken arroganter dan ooit, en een verkeerd woord en je word... ik wil het niet eens weten

Maarja, wat doe je eraan? Het Nederlandse rechtsysteem is ook ruk. Want wat zullen deze jongen krijgen? Ik verwacht hoogstens dat ze een paar jaar cel krijgen, om dan nog maar niet eens over de inrichting van de cel te spreken...

Te gek voor woorden gewoon.
Uit onderzoek is gebleken dat iemand die langer dan drie jaar van zijn vrijheid beroofd is, onherstelbaar beschadigd is.

Ik stel voor dat jij een weekend proefzit in een gevangenis en dan hier even meldt of het echt zo luxe en gezellig is daar

Verder sluit ik me aan bij nare
Oud 24-10-2002, 22:38
PV
PV is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat iemand die langer dan drie jaar van zijn vrijheid beroofd is, onherstelbaar beschadigd is.

Ik stel voor dat jij een weekend proefzit in een gevangenis en dan hier even meldt of het echt zo luxe en gezellig is daar

En iemand die dood is is DOOD. En in dit geval vermóórd.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 22:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Eh...just for the record, het is altijd al zo geweest...

plus vervolgverhaal
Nare man heeft het helemaal bij het juiste eind.

Laten we ons dan ook niet verzuchten in 'het wordt steeds erger tegenwoordig' en het bijbehorende verlangen naar de valse verlichting van herstel van ouderwetse normen en waarden en liever concentreren op en het in de toekomst voorkomen van zo een onbevattelijk absurd voorval als deze.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 00:07
Diablos
Diablos is offline
Lindansje schreef:

ja en? als die persoon dan iemand uit koele bloeden heeft dood geslagen vanwege een opmerking, dan kan die niet beschadigd genoeg worden.

ik ben een paar keer wezen kijken in de gevangenis en zo vreselijk is het ook weer niet in verhouding. en volgens mij is het niet echt de bedoeling dat het er leuk en gezellig is, het is namelijk een gevangenis.

ik vind het ook echt onzin als mensen zitten te zeiken dat het zo vreselijk is in de gevangenis, ze zitten er niet voor niks dan hadden ze zich maar eerder moeten bedenken voordat ze iets debiels ging doen.

en over het zinloos geweld, het doet er niet toe hoe het vroeger was, we leven nu en nu is het gewoon ook niet normaal. als je iemand op zijn/haar gedrag aan spreekt slaan ze je dood als je pech hebt. totale waanzin gewoon. het is ook echt schandalig dat als er gewoon 20+ mensen staan te kijken dat er niemand iets doet, dan behalve 112 bellen wat ook weinig nut heeft op het moment zelf. ik zou me echt dood schamen als ik erbij had gestaan en niks zou hebben gedaan.. en je hoeft echt niet perse fysiek iets te doen als je gewoon al stennis gaat maken tegen de "daders" maakt het meestal al een verschil uit, helemaal als je het met een paar man doet. die mensen die er trouwens bij stonden te kijken zijn medeverantwoordelijk voor zijn dood, je bent volgens de wet namelijk verplicht een medeburger in noot te helpen. leuk om op je geweten te hebben!
Oud 25-10-2002, 06:48
Talon
Talon is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

volgens mij ben jij dan ook 3 jaar of langer van je vrijheid beroofd, want erg helder denk je nu niet na.

Het moet juist niet luxe en gezellig zijn in de gevangenis, het moet een hel zijn op aarde, zodat ze hun hele verdere leven lang het gevoel spijt kunnen gaan onderzoeken.

maar ongetwijfeld zul jij wel anders gaan praten zodra je zelf verkracht word of in elkaar geslagen.
dat je bloedt aan de onderzijde en een gapende open wond de plek des onheil verraad.
Oud 25-10-2002, 09:57
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
PV schreef:
En iemand die dood is is DOOD. En in dit geval vermóórd.
Zullen we de doodstraf dan maar weer invoeren?
Oud 25-10-2002, 10:39
DikkieDik
DikkieDik is offline
ja iedereen vind het erg....

maaruh waarom moet dat marokanen erbij?? als het nederlanders waren geweest had er alleen : 2 jongeren gestaan waarschijnlijk...

net als met die opgepakte sluipschutters zeiden ze ook: 2 afro-amerikanen.

altijd het ras erbij, behalve als het het eigen ras is... en nee we discrimineren niet hoor... we doen alleen aan rassenscheiding
Oud 25-10-2002, 10:43
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
DikkieDik schreef:
ja iedereen vind het erg....

maaruh waarom moet dat marokanen erbij?? als het nederlanders waren geweest had er alleen : 2 jongeren gestaan waarschijnlijk...

net als met die opgepakte sluipschutters zeiden ze ook: 2 afro-amerikanen.

altijd het ras erbij, behalve als het het eigen ras is... en nee we discrimineren niet hoor... we doen alleen aan rassenscheiding
Het zijn Marokkanen.
Als het een Nederlander is, wordt dat er meestal niet bijgezegd, omdat het (aangezien we in Nederland wonen) voor de hand ligt dat het een Nederlander is.

Maar je hebt wel gelijk, het is jammer
Oud 25-10-2002, 10:55
DikkieDik
DikkieDik is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Het zijn Marokkanen.
Als het een Nederlander is, wordt dat er meestal niet bijgezegd, omdat het (aangezien we in Nederland wonen) voor de hand ligt dat het een Nederlander is.

Maar je hebt wel gelijk, het is jammer

Ja misschien is dat wel zo, maar heel vaak als de afkomst er niet bij genoemd word, gaat echt niemand er vanuit dat het nederlander is, maar dat zal vast wel weer een buitenlander zijn geweest.
Oud 25-10-2002, 10:58
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
DikkieDik schreef:
Ja misschien is dat wel zo, maar heel vaak als de afkomst er niet bij genoemd word, gaat echt niemand er vanuit dat het nederlander is, maar dat zal vast wel weer een buitenlander zijn geweest.
Maar daar kan de krant niets aan doen. Dat ligt aan de mensen. Je kunt het de krant niet kwalijk nemen dat zer de waarheid opschrijven.
Oud 25-10-2002, 11:40
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Talon schreef:
Het moet juist niet luxe en gezellig zijn in de gevangenis, het moet een hel zijn op aarde
Zodat ze als duivels de maatschappij weer betreden, errug helder nagedacht
Oud 25-10-2002, 12:05
PV
PV is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Zullen we de doodstraf dan maar weer invoeren?
zullen we ze met een jaartje gevangenis maar weer vrijlaten, anders is t zo zielig voor ze
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 12:43
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
PV schreef:
zullen we ze met een jaartje gevangenis maar weer vrijlaten, anders is t zo zielig voor ze
Waar heb ik gezegd dat ik 1 jaar genoeg vind?

Ik ga er overigens vanuit dat de rechter wel een hogere straf oplegt, aangezien de aanklacht waarschijnlijk doodslag wordt.
Oud 25-10-2002, 12:53
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Sithan schreef:
Zodat ze als duivels de maatschappij weer betreden, errug helder nagedacht
beter lijkt me dat zulke debielen helemaal niet meer de maatschappij betreden.
Oud 25-10-2002, 12:55
Demiurge
Demiurge is offline
Ik zou bijna noodgedwongen een wapen dragen, wat eigenlijk te gek voor woorden is.. gewoon overdag op straat een wapen moeten dragen voor je veiligheid, ik heb het best vaak als ik over straat loop dat er weer ergens zo'n groepje staat en die kijken je dan weer lekker leip aan, tjah.. niet terugkijken dan maar... maar je hebt toch weer zo'n kutgevoel...

Die hele jeugd word steeds geweldadiger, nouja een gedeelte ervan in ieder geval.. gelukkig ken ik nog genoeg mensen die er niks van moeten hebben en ook bij het uitgaan heb ik nauwelijks problemen...
Ik hoorde laatst ook van een "uitsmijter" van een discotheek dat ze gemiddeld zo'n 50 messen op een avond afpakken, dat is toch al belachelijk veel..
Tjah.. we kunnen er weinig aan doen, het is inderdaad vooral de ouders.. die moeten de kiddos wat strenger aanpakken.. mijn ouders zijn behoorlijk streng, soms vind ik dat hoogst irritant maar bij dit soort dingen weet je toch wel dat ze het goed doen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 12:56
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Diablos schreef:
beter lijkt me dat zulke debielen helemaal niet meer de maatschappij betreden.
Mensen kunnen veranderen. Weet jij veel waarom die jongens in Venlo door het lint zijn gegaan, misschien hadden ze wel een psychose, of wisten ze niet wat ze moeten doen als ze extreme driftbuien krijgen. Het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het kan wel. Zulke mensen kun je helpen, je kunt ze therapie geven.

Moet iemand die spijt heeft en veranderd is de rest van zijn leven boeten?

Imho niet en als dat wel zo is, dat weet ik niet of ik wel in een land wil wonen met een dergelijk beleid.
Oud 25-10-2002, 13:13
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Mensen kunnen veranderen. Weet jij veel waarom die jongens in Venlo door het lint zijn gegaan, misschien hadden ze wel een psychose, of wisten ze niet wat ze moeten doen als ze extreme driftbuien krijgen. Het hoeft geen oorzaak te zijn, maar het kan wel. Zulke mensen kun je helpen, je kunt ze therapie geven.

Moet iemand die spijt heeft en veranderd is de rest van zijn leven boeten?

Imho niet en als dat wel zo is, dat weet ik niet of ik wel in een land wil wonen met een dergelijk beleid.
ja kan, maar heb je de strafbladen van die daders gezien gister op tv? hebben al in opvoedkampen en alles gezeten.. deze jongens zijn dus blijkbaar niet echt te veranderen, dan is het denk ik beter als ze maar niet meer in de maatschappij komen.

en ja je kan al die lieve dadertjes fijne therapietjes geven enzo, maar het is eigenlijk een beetje belachelijk dat de daders zoveel aandacht krijgen en de slachtoffers meestal in de kou blijven staan.. het moet juist andersom, eerst veel aandacht voor de slachtoffers en dan pas eens een keer naar de dader gaan kijken.

en in sommige gevallen vind ik inderdaad dat iemand wel de rest van zijn leven mag boeten, ook al is hij veranderd en heeft hij spijt.. heel veel daders zijn namelijk wel bij hun volle verstand als ze iets doen en dan vind ik een spijtbetuiging geen reden voor een strafvermindering..
Oud 25-10-2002, 13:20
PV
PV is offline
Citaat:
Lindansje schreef:
Waar heb ik gezegd dat ik 1 jaar genoeg vind?

Ik ga er overigens vanuit dat de rechter wel een hogere straf oplegt, aangezien de aanklacht waarschijnlijk doodslag wordt.
Dat heb je niet gezegd nee, dat zeg ik, omdat jij 3 jaar blijkbaar te lang vind.

Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 13:27
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Diablos schreef:
ja kan, maar heb je de strafbladen van die daders gezien gister op tv? hebben al in opvoedkampen en alles gezeten.. deze jongens zijn dus blijkbaar niet echt te veranderen, dan is het denk ik beter als ze maar niet meer in de maatschappij komen.

en ja je kan al die lieve dadertjes fijne therapietjes geven enzo, maar het is eigenlijk een beetje belachelijk dat de daders zoveel aandacht krijgen en de slachtoffers meestal in de kou blijven staan.. het moet juist andersom, eerst veel aandacht voor de slachtoffers en dan pas eens een keer naar de dader gaan kijken.

en in sommige gevallen vind ik inderdaad dat iemand wel de rest van zijn leven mag boeten, ook al is hij veranderd en heeft hij spijt.. heel veel daders zijn namelijk wel bij hun volle verstand als ze iets doen en dan vind ik een spijtbetuiging geen reden voor een strafvermindering..
Ik weet niet precies hoe bekend jij bent met Slachtofferhulp, maar er zeer veel voorzieningen voor slachtoffers.
Al 'mijn lieve dadertjes' moeten inderdaad therapie krijgen, mensen die zo met emoties omgaan, moeten hulp krijgen. En al mijn lieve slachtoffertjes moeten ook hulp krijgen, maar aangezien iedereen in bovenstaande reacties meteen op de daders begon te hakken, heb ik even mijn mening gegeven over de daders ja.
En nog even over de slachtoffers, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het werkt en Slachtofferhulp zelf zal misschien niet altijd iets voor je kunnen betekenen, maar ze kunnen je wel doorverwijzen naar andere hulpverleners. Dit wordt overigens allemaal vergoed door de staat. Slachtoffers (zelfs slachtoffers die eigenlijk meer directbetrokkenen zijn) kunnen nog jaren na het gebeurde aanspraak maken op een schadevergoeding.

Het slaat nergens op om de dader of het slachtoffer voorrang te geven. Het slachtoffer niet, omdat hij/zij er dan (ernstige) schade van kan oplopen; de dader niet, omdat mensen die niet te handhaven zijn in onze maatschappij zo snel mogelijk 'heropgevoed' moeten worden.

Gelukkig kan niemand in Nederland zijn hele leven boeten voor een misdaad (tenzij hij binnen 20 jaar overlijdt). Omdat je bij je volle verstand bent als je een misdaad pleegt, weegt een (oprechte) spijtbetuiging minder?

Overigens (iirc) zal de strafmaat neit drastisch verlagen als iemand spijt betuigd.
Oud 25-10-2002, 13:28
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
PV schreef:
Dat heb je niet gezegd nee, dat zeg ik, omdat jij 3 jaar blijkbaar te lang vind.

Ik bedoelde daarmee niet dat ik 3 jaar wel weer dan genoeg vind. Ik wilde daar alleen maar mee aangeven dat een vrijheidsstraf geen feest is en schadelijker is dan je zou verwachten.
Oud 25-10-2002, 13:37
Lightlady
Lightlady is offline
niet 2 marrokanen een marrokaan en een nederlander
Oud 25-10-2002, 14:08
Diablos
Diablos is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

Ik weet niet precies hoe bekend jij bent met Slachtofferhulp, maar er zeer veel voorzieningen voor slachtoffers.
Al 'mijn lieve dadertjes' moeten inderdaad therapie krijgen, mensen die zo met emoties omgaan, moeten hulp krijgen. En al mijn lieve slachtoffertjes moeten ook hulp krijgen, maar aangezien iedereen in bovenstaande reacties meteen op de daders begon te hakken, heb ik even mijn mening gegeven over de daders ja.
En nog even over de slachtoffers, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het werkt en Slachtofferhulp zelf zal misschien niet altijd iets voor je kunnen betekenen, maar ze kunnen je wel doorverwijzen naar andere hulpverleners. Dit wordt overigens allemaal vergoed door de staat. Slachtoffers (zelfs slachtoffers die eigenlijk meer directbetrokkenen zijn) kunnen nog jaren na het gebeurde aanspraak maken op een schadevergoeding.

Het slaat nergens op om de dader of het slachtoffer voorrang te geven. Het slachtoffer niet, omdat hij/zij er dan (ernstige) schade van kan oplopen; de dader niet, omdat mensen die niet te handhaven zijn in onze maatschappij zo snel mogelijk 'heropgevoed' moeten worden.

Gelukkig kan niemand in Nederland zijn hele leven boeten voor een misdaad (tenzij hij binnen 20 jaar overlijdt). Omdat je bij je volle verstand bent als je een misdaad pleegt, weegt een (oprechte) spijtbetuiging minder?

Overigens (iirc) zal de strafmaat neit drastisch verlagen als iemand spijt betuigd.
dat is mooi dat alles word vergoed door de staat, aangezien de therapie en al het andere voor de dader ook word betaald door de staat.

en waarom moet een dader zo snelmogelijk worden heropgevoed? als hij/zij 20 jaar heeft gekregen hebben ze genoeg de tijd daarvoor. kunnen ze eerst eens goed bedenken wat ze hebben gedaan. en ik ben het met je eens dat ze wel moeten worden heropgevoed maar ik vind strafvermindering in veel gevallen onzinnig, ik vind dat je gewoon moet boeten voor wat je hebt gedaan, helemaal als je het misdrijf bij je volle verstand hebt gepleegd.

voor de duidelijkheid levenslang in nederland is ook levenslang, ze maken er alleen in bijna alle gevallen 20 jaar van..

en nee ik vind een spijtbetuiging geen reden voor een strafvermindering, wat hoe weet je 100% zeker dat die dader het echt meent? als ik iemand bij mijn volle verstand vermoord en ik weet dat ik door mijn spijt te betuigen een strafvermindering krijg, dan is het toch logisch dat ik mijn spijt betuig, en wie weet meen ik het dan niet eens, maar ik krijg dan toch minder straf. daarom vind ik het geen goede reden voor strafvermindering..
Reageren

Regels voor berichten