Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik stel voor dat jij een weekend proefzit in een gevangenis en dan hier even meldt of het echt zo luxe en gezellig is daar ![]() Verder sluit ik me aan bij nare ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laten we ons dan ook niet verzuchten in 'het wordt steeds erger tegenwoordig' en het bijbehorende verlangen naar de valse verlichting van herstel van ouderwetse normen en waarden en liever concentreren op en het in de toekomst voorkomen van zo een onbevattelijk absurd voorval als deze. |
![]() |
|
Lindansje schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat iemand die langer dan drie jaar van zijn vrijheid beroofd is, onherstelbaar beschadigd is. ja en? als die persoon dan iemand uit koele bloeden heeft dood geslagen vanwege een opmerking, dan kan die niet beschadigd genoeg worden. Ik stel voor dat jij een weekend proefzit in een gevangenis en dan hier even meldt of het echt zo luxe en gezellig is daar ![]() ik ben een paar keer wezen kijken in de gevangenis en zo vreselijk is het ook weer niet in verhouding. en volgens mij is het niet echt de bedoeling dat het er leuk en gezellig is, het is namelijk een gevangenis. ik vind het ook echt onzin als mensen zitten te zeiken dat het zo vreselijk is in de gevangenis, ze zitten er niet voor niks dan hadden ze zich maar eerder moeten bedenken voordat ze iets debiels ging doen. en over het zinloos geweld, het doet er niet toe hoe het vroeger was, we leven nu en nu is het gewoon ook niet normaal. als je iemand op zijn/haar gedrag aan spreekt slaan ze je dood als je pech hebt. totale waanzin gewoon. het is ook echt schandalig dat als er gewoon 20+ mensen staan te kijken dat er niemand iets doet, dan behalve 112 bellen wat ook weinig nut heeft op het moment zelf. ik zou me echt dood schamen als ik erbij had gestaan en niks zou hebben gedaan.. en je hoeft echt niet perse fysiek iets te doen als je gewoon al stennis gaat maken tegen de "daders" maakt het meestal al een verschil uit, helemaal als je het met een paar man doet. die mensen die er trouwens bij stonden te kijken zijn medeverantwoordelijk voor zijn dood, je bent volgens de wet namelijk verplicht een medeburger in noot te helpen. leuk om op je geweten te hebben!
||
Citaat:
![]() Het moet juist niet luxe en gezellig zijn in de gevangenis, het moet een hel zijn op aarde, zodat ze hun hele verdere leven lang het gevoel spijt kunnen gaan onderzoeken. maar ongetwijfeld zul jij wel anders gaan praten zodra je zelf verkracht word of in elkaar geslagen. dat je bloedt aan de onderzijde en een gapende open wond de plek des onheil verraad.
|
![]() |
ja iedereen vind het erg....
maaruh waarom moet dat marokanen erbij?? als het nederlanders waren geweest had er alleen : 2 jongeren gestaan waarschijnlijk... net als met die opgepakte sluipschutters zeiden ze ook: 2 afro-amerikanen. altijd het ras erbij, behalve als het het eigen ras is... en nee we discrimineren niet hoor... we doen alleen aan rassenscheiding ![]()
||
Citaat:
Als het een Nederlander is, wordt dat er meestal niet bijgezegd, omdat het (aangezien we in Nederland wonen) voor de hand ligt dat het een Nederlander is. Maar je hebt wel gelijk, het is jammer ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ja misschien is dat wel zo, maar heel vaak als de afkomst er niet bij genoemd word, gaat echt niemand er vanuit dat het nederlander is, maar dat zal vast wel weer een buitenlander zijn geweest.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ga er overigens vanuit dat de rechter wel een hogere straf oplegt, aangezien de aanklacht waarschijnlijk doodslag wordt.
|
Ik zou bijna noodgedwongen een wapen dragen, wat eigenlijk te gek voor woorden is.. gewoon overdag op straat een wapen moeten dragen voor je veiligheid, ik heb het best vaak als ik over straat loop dat er weer ergens zo'n groepje staat en die kijken je dan weer lekker leip aan, tjah.. niet terugkijken dan maar... maar je hebt toch weer zo'n kutgevoel...
Die hele jeugd word steeds geweldadiger, nouja een gedeelte ervan in ieder geval.. gelukkig ken ik nog genoeg mensen die er niks van moeten hebben en ook bij het uitgaan heb ik nauwelijks problemen... Ik hoorde laatst ook van een "uitsmijter" van een discotheek dat ze gemiddeld zo'n 50 messen op een avond afpakken, dat is toch al belachelijk veel.. Tjah.. we kunnen er weinig aan doen, het is inderdaad vooral de ouders.. die moeten de kiddos wat strenger aanpakken.. mijn ouders zijn behoorlijk streng, soms vind ik dat hoogst irritant maar bij dit soort dingen weet je toch wel dat ze het goed doen. |
![]() |
||
Citaat:
Moet iemand die spijt heeft en veranderd is de rest van zijn leven boeten? Imho niet en als dat wel zo is, dat weet ik niet of ik wel in een land wil wonen met een dergelijk beleid.
||
Citaat:
en ja je kan al die lieve dadertjes fijne therapietjes geven enzo, maar het is eigenlijk een beetje belachelijk dat de daders zoveel aandacht krijgen en de slachtoffers meestal in de kou blijven staan.. het moet juist andersom, eerst veel aandacht voor de slachtoffers en dan pas eens een keer naar de dader gaan kijken. en in sommige gevallen vind ik inderdaad dat iemand wel de rest van zijn leven mag boeten, ook al is hij veranderd en heeft hij spijt.. heel veel daders zijn namelijk wel bij hun volle verstand als ze iets doen en dan vind ik een spijtbetuiging geen reden voor een strafvermindering..
||
![]() |
Citaat:
Uit onderzoek is gebleken dat iemand die langer dan drie jaar van zijn vrijheid beroofd is, onherstelbaar beschadigd is. |
![]() |
||
Citaat:
Al 'mijn lieve dadertjes' moeten inderdaad therapie krijgen, mensen die zo met emoties omgaan, moeten hulp krijgen. En al mijn lieve slachtoffertjes moeten ook hulp krijgen, maar aangezien iedereen in bovenstaande reacties meteen op de daders begon te hakken, heb ik even mijn mening gegeven over de daders ja. En nog even over de slachtoffers, ik heb van dichtbij meegemaakt hoe het werkt en Slachtofferhulp zelf zal misschien niet altijd iets voor je kunnen betekenen, maar ze kunnen je wel doorverwijzen naar andere hulpverleners. Dit wordt overigens allemaal vergoed door de staat. Slachtoffers (zelfs slachtoffers die eigenlijk meer directbetrokkenen zijn) kunnen nog jaren na het gebeurde aanspraak maken op een schadevergoeding. Het slaat nergens op om de dader of het slachtoffer voorrang te geven. Het slachtoffer niet, omdat hij/zij er dan (ernstige) schade van kan oplopen; de dader niet, omdat mensen die niet te handhaven zijn in onze maatschappij zo snel mogelijk 'heropgevoed' moeten worden. Gelukkig kan niemand in Nederland zijn hele leven boeten voor een misdaad (tenzij hij binnen 20 jaar overlijdt). Omdat je bij je volle verstand bent als je een misdaad pleegt, weegt een (oprechte) spijtbetuiging minder? Overigens (iirc) zal de strafmaat neit drastisch verlagen als iemand spijt betuigd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en waarom moet een dader zo snelmogelijk worden heropgevoed? als hij/zij 20 jaar heeft gekregen hebben ze genoeg de tijd daarvoor. kunnen ze eerst eens goed bedenken wat ze hebben gedaan. en ik ben het met je eens dat ze wel moeten worden heropgevoed maar ik vind strafvermindering in veel gevallen onzinnig, ik vind dat je gewoon moet boeten voor wat je hebt gedaan, helemaal als je het misdrijf bij je volle verstand hebt gepleegd. voor de duidelijkheid levenslang in nederland is ook levenslang, ze maken er alleen in bijna alle gevallen 20 jaar van.. en nee ik vind een spijtbetuiging geen reden voor een strafvermindering, wat hoe weet je 100% zeker dat die dader het echt meent? als ik iemand bij mijn volle verstand vermoord en ik weet dat ik door mijn spijt te betuigen een strafvermindering krijg, dan is het toch logisch dat ik mijn spijt betuig, en wie weet meen ik het dan niet eens, maar ik krijg dan toch minder straf. daarom vind ik het geen goede reden voor strafvermindering..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Psychologie |
Staat jouw begravenis/crematie al op papier? Verwijderd | 56 | 30-07-2007 14:33 | |
Lifestyle |
Kleding bij een begravenis Daan | 68 | 14-09-2003 11:05 | |
Psychologie |
omgaan met vriend die een 'masker' opheeft Fly-girl | 11 | 10-06-2003 16:07 | |
Psychologie |
enge ged8en magicflower | 20 | 07-06-2003 14:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De begravenis. Quiana | 13 | 05-11-2002 20:15 |