Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 17:31
miss sunshine1986
miss sunshine1986 is offline
Ben gister me me scooter onderuit gegaan. Het valt allemaal nog wel mee, alleen wat krassen en zit een scheurtje (5cm) in de zijplaat. Nou zegt de dealer dat hij er niets aan kan doen, alleen nieuwe plaat voor 262 euro. Aangezien dat wel een beetje teveel is wil het een beetje bijlakken. Maar hebben er nog mensen tips hoe ik dat het beste kan doen? Met wat voor lak?

p.s.: Van wat voor plastic zijn die platen gemaakt?

Bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2002, 17:33
Tox
Tox is offline
Stoppen met scooter rijden
(scooters = NOT)
(fietsen = HOT)
Oud 08-10-2002, 17:39
miss sunshine1986
Citaat:
Tox schreef:
(scooters = NOT)
(fietsen = HOT)
Jaja, vindt jij dat nou maar lkkr!! Maar dat was helemaal niet mijn vraag......... En bovendien daar gaat het helemaal niet om is gewoon lkkr makkelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:53
Tox
Tox is offline
Citaat:
miss sunshine1986 schreef:
Jaja, vindt jij dat nou maar lkkr!! Maar dat was helemaal niet mijn vraag......... En bovendien daar gaat het helemaal niet om is gewoon lkkr makkelijk.
sorry heb helaas geen verstand van scooters of zoiets dergelijks dus kank je nie verder helpen.
Oud 08-10-2002, 17:57
miss sunshine1986
OK, maakt ook niet uit ;-) maar ja....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:00
SCiENTiST
SCiENTiST is offline
Citaat:
Ben gister me me scooter onderuit gegaan. Het valt allemaal nog wel mee, alleen wat krassen en zit een scheurtje (5cm) in de zijplaat. Nou zegt de dealer dat hij er niets aan kan doen, alleen nieuwe plaat voor 262 euro. Aangezien dat wel een beetje teveel is wil het een beetje bijlakken. Maar hebben er nog mensen tips hoe ik dat het beste kan doen? Met wat voor lak?

Bedankt!!
Watvoor merk/model/type scooter is het?
Oud 08-10-2002, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Tox schreef:
(scooters = NOT)
(fietsen = HOT)
Offtopic:
Behalve als je minimaal één uur op de fiets zit, of minstens één uur met het openbaar vervoer moet, terwijl je er op je scootertje maar 25-30 minuten over doet..

Oud 08-10-2002, 18:05
miss sunshine1986
Paiggio Zip kat. (kleur zwart)
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:07
miss sunshine1986
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Offtopic:
Behalve als je minimaal één uur op de fiets zit, of minstens één uur met het openbaar vervoer moet, terwijl je er op je scootertje maar 25-30 minuten over doet..

Idd, mits je overeind blijft hehe
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:27
Unexplained
Unexplained is offline
Van scooters weet ik niets, maar op auto's werkt Commandant auto polish.

Anders vraag je het even bij de Halfords ofzo? Die hebben dat soort rotzooi wel.

Misschien, en dit klinkt gek, kun je het ook met tandpasta herstellen. Dat werkt voor kleine krasjes.
Oud 08-10-2002, 18:33
miss sunshine1986
Hmm klinkt idd gek maar ok, alleen zitten ook een paar krasjes op die niet zo klein zijn. morgen dan toch maar ergens vragen, bij een andere dealer ofzo.....
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:33
Verwijderd
Ga eens naar een garage, daar hebben ze er misschien wel iets voor (kunststof bumpers van auto's hebben vast ook wel eens een krasje).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:35
miss sunshine1986
Citaat:
perseus schreef:
Ga eens naar een garage, daar hebben ze er misschien wel iets voor (kunststof bumpers van auto's hebben vast ook wel eens een krasje).
Een bumper van een auto is er voor gemaakt en een scooter niet, is een heel ander materiaal denk ik......
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Een bumper van een auto is er voor gemaakt en een scooter niet, is een heel ander materiaal denk ik......
Dat denk jij, maar dat denken ze bij de professionele garage misschien niet Zij hebben er verstand van.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 18:41
miss sunshine1986
Citaat:
perseus schreef:
Dat denk jij, maar dat denken ze bij de professionele garage misschien niet Zij hebben er verstand van.
een bumper lak je toch ook niet? Ze zien me al aankomen bij de garage
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 23:18
Klapaucius
Klapaucius is offline
Je hebt gewoon pech, kappen zijn het duurste van een hele scooter. Voortaan moet je op een LELIJKE scooter naar school als je niet wilt dokken
Oud 09-10-2002, 13:30
Genesis
Genesis is offline
Oke, ik begrijp dat het een redelijke schade is? Ik bedoel zo erg dat je het er niet uit poetst, anders zat er waarschijnlijk ook geen scheur in de kap.

Past de kap nog mooi op elkaar waar de scheur zit? Doe dat zo goed mogelij, en leg er een plamuurmatje achterlangs of hoe je dat ook wil noemen. Dat is een soort stug matje wat je achter de kap plakt tegen de scheur aan, zodat dat bij elkaar blijft. Voor de stevigheid moet je hier nu wat plamuur overheen smeren. Hoeft niet zo precies, het is immers toch de achterkant.
De voorkant is nu als het goed is enigszins effen, doordat de scheur weer beetje aansluit. Plamuur nu in hele dunne lagen (beter 25 dunne lagen dan 3 dikke) het oppervlak glad. Na elke keer plamuren uitstekende stukjes wegschuren, totdat het geheel mooi vlak is. Voor een zo glad mogelijk resultaat spuit je er nu spuitplamuur over heen, weer in zo dun mogelijke lagen. Weer elke keer schuren, maar nu met zgn 'waterproof' schuurpapier wat je af en toe in water nat maakt alvorens te schuren. Herhaal dit net zo lang totdat het oppervlak supermooi glad is. (moet echt goed glad zijn, straks zie je ELK klein krasje/deukje)
Nu kan je de kap (laten) spuiten. Dat kan je bij een autobedrijf laten doen, maar misschien kan je het zelf ook wel.. uit een spuitbus lukt het je nooit zo mooi als met compressor maar dat moet je zelf maar bekijken.

vergeet niet voor elke keer dat je gaat plamuren goed te ontvetten met bijvoorbeeld wasbenzine. Dat is al helemaal belangrijk als je zelf gaat spuiten!!!

oh ja: bumperpoets werkt niet op gespoten kunstof.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:12
miss sunshine1986
Heel erg bedankt Genesis!!! Maar die plaat is wel gespoten moet je op de plek waar je gaat plamuren eerst de lak wegschuren?? En moet de plaat dan helemaal opnieuw gespoten worden, want piaggio is zo slim geweest om de achterkant en zijkanten in een plaat te laten verwerken??
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 16:30
tijgje
tijgje is offline
waar woon je ?
Ik doe het voor 40 euro
Dan Schuur . plamuur, Spuit hem (1 kap) en dan komt alles goed
Maar je kan ook zelf even maken
Of plamuren of Silicone ...... Dat werkt ook goed
en is makkelijk te spuiten
je kan de ruimte om het te spuiten onderdeel afplakken en dan het beste 2x spuiten
en ik 1 x de gehele kras spuiten
dus niet de ene helft en dan de andere helft
: )
Oud 09-10-2002, 17:20
miss sunshine1986
Citaat:
tijgje schreef:
waar woon je ?
Ik doe het voor 40 euro
Dan Schuur . plamuur, Spuit hem (1 kap) en dan komt alles goed
Maar je kan ook zelf even maken
Of plamuren of Silicone ...... Dat werkt ook goed
en is makkelijk te spuiten
je kan de ruimte om het te spuiten onderdeel afplakken en dan het beste 2x spuiten
en ik 1 x de gehele kras spuiten
dus niet de ene helft en dan de andere helft
: )
Rotterdam, wel een stukje van utrecht af dus... En die een kap m'n hele scooter bestaat uit twee kappen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:14
tijgje
tijgje is offline
Ja een zippie heb je toch
Dat is een helemakkelijke scooter om te herstellen
Je kan alles laten zitten en plamuren en daarna spuitplamuur.
maar idd een end weg ja
jammer.........
Oud 09-10-2002, 21:23
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Heel erg bedankt Genesis!!! Maar die plaat is wel gespoten moet je op de plek waar je gaat plamuren eerst de lak wegschuren?? En moet de plaat dan helemaal opnieuw gespoten worden, want piaggio is zo slim geweest om de achterkant en zijkanten in een plaat te laten verwerken??
de lak hoeft niet per se weg, wat je eigenlijk wel hoort te doen, is de hele kap schuren voordat je begint met plamuren. Zodat die helemaal dof wordt zeg maar. (neem niet te grof schuurpapier) doe dan de bovenstaande procedure, en op het eind doe je de hele kap met nat, waterproof schuurpapier, totdat hij weer helemaal glad is. Nadat de hele kap weer goed ontvet is (kijk dus uit met vingervlekken) kan je hem helemaal spuiten. Doe niet een deel, dan zie je kleurverschil. Als ik jou was, haalde ik die kap eraf en deed ik hem helemaal. Oh ja: ga je zelf spuiten of plamuren, doe dat rond deze tijd liever niet buiten! Vochtig weer en een temperatuur van beneden de 7 graden is erg nadelig voor het resultaat

stel gerust meer vragen

Genesis
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 18:21
miss sunshine1986
Ok, bedankt allemaal ik denk dat ik het nu wel zo ongeveer weet.... Alleen nog een vraagje: Die kap kan je er toch niet afhalen? De dealer zei dat hij er een uur mee bezig was om de ene kap eraf te halen en er een nieuwe op te zetten.... Dan zijn wij er minstens tien uur mee bezig...... Oh ja en waar moet je mee plamuren??
Met citaat reageren
Oud 10-10-2002, 19:12
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Ok, bedankt allemaal ik denk dat ik het nu wel zo ongeveer weet.... Alleen nog een vraagje: Die kap kan je er toch niet afhalen? De dealer zei dat hij er een uur mee bezig was om de ene kap eraf te halen en er een nieuwe op te zetten.... Dan zijn wij er minstens tien uur mee bezig...... Oh ja en waar moet je mee plamuren??
die kap moet er zeker wel af kunnen, moet je ook zeker doen voor het mooiste resultaat... Je moet het wel mooi kunnen spuiten natuurlijk, en de kleine hoekjes lukken anders gewoon niet. Ik denk dat wat je dealer zegt domweg overdreven is..

Voor het soort plamuur moet je maar gewoon even langs de doe-het-zelf handel ofzoow, die kunnen je dat wel vertellen

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-10-2002, 17:41
miss sunshine1986
Ok, ga morgen wel wat proberen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2002, 23:22
Southraider
Southraider is offline
de dealer krijgt per uur betaald...en werken niet snel
Oud 13-10-2002, 15:36
miss sunshine1986
Citaat:
Southraider schreef:
de dealer krijgt per uur betaald...en werken niet snel
Haha geloof het ook. De plaat is eraf alleen staat er aan de binnenkant pp wat dus betekent dat het propyethyleen is. En dta is volgens alle doe-het-zelf zaken onlijmbaar.... Schiet ook op.. Niets houdt daarop.. lkkr handig dus maar weer.. :-(
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:23
Copelanl)ia
Copelanl)ia is offline
je moet gewoon niet op je bek gaan, simpel zat
Oud 13-10-2002, 18:54
miss sunshine1986
Citaat:
Copelanl)ia schreef:
Wat denk je nou? Dat ik het expres deed? lkkr bijdehand.... IS al erg genoeg.....
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Copelanl)ia schreef:
Gewoon helemaal geen scooter kopen en je geld op de bank zetten, krijg je nog rente ook
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 10:23
Razzle
Razzle is offline
Citaat:
perseus schreef:
Gewoon helemaal geen scooter kopen en je geld op de bank zetten, krijg je nog rente ook
Sinds de tijd dat jij 16 bent ben jij misschien zo gek van scooters geworden dat als je over 2 jaar deze post terugziet je denkt: 'heb IK dat gezegd?'
Oud 14-10-2002, 12:56
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Haha geloof het ook. De plaat is eraf alleen staat er aan de binnenkant pp wat dus betekent dat het propyethyleen is. En dta is volgens alle doe-het-zelf zaken onlijmbaar.... Schiet ook op.. Niets houdt daarop.. lkkr handig dus maar weer.. :-(
En dat wil niet met gewoon kunstofplamuur of iets dergelijks? Ik ontken niet dat ze dat gezegd hebben hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord.. Volgens mij moet het best willen..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 13:23
miss sunshine1986
Heb ook op internet lopen zoeken en overal zeggen ze dat het niet kan... Ga nu denk is gewoon een sticker of iets van plakplastic eroverheen plakken... En idd perseus spreek je over twee jaartjes wel ;-)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 16:24
Genesis
Genesis is offline
zoek eens op wat zo'n kap in grondkleur kost.. scheelt vaak nogal op de prijs als ie niet gespoten is.. Dan doe je dat gewoon zelf.. het overwegn wellicht waard

Genesis
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:41
miss sunshine1986
Is misschien wel een goed idee jah... Zal wel op zoek gaan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 13:20
Preaper
Preaper is offline
Je kutn je cillinder ook mooi bruin kleuren! Kilo suiker in je tank doen ! Flink roeren, en dan gassen !

Hoop niet dat je het serieus wilt doen...
Oud 27-10-2002, 13:40
qghp
qghp is offline
Citaat:
Copelanl)ia schreef:
idd , je moet met je scooter rijden , niet met je scooter glijden
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:26
Psychlo
Psychlo is offline
--> Hardware
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Psychlo schreef:
--> Hardware
Het gaat om een scooter hoor, die zit bij mij niet in me pc?!
Oud 27-10-2002, 14:48
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Psychlo schreef:
--> Hardware
http://forum.scholieren.com/announce...?s=&forumid=57
Oud 27-10-2002, 14:58
Psychlo
Psychlo is offline
http://forum.scholieren.com/announcement.php?forumid=41

Wat hier wél hoort:
- Computerproblemen die hardware betreffen.
- Vragen over je GSM, Scooter / Brommer / Auto, enz.
- Al het andere wat met hardware van doen heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 14:59
Psychlo
Psychlo is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Het gaat om een scooter hoor, die zit bij mij niet in me pc?!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 15:12
Maradinus
Maradinus is offline
verzekering
Oud 27-10-2002, 16:12
`CrazY G
`CrazY G is offline
http://www.scootertuning.net/Leftmen.../2/atelier.asp
http://www.scootertuning.net/Leftmen.../3/atelier.asp
Oud 27-10-2002, 17:40
DoubleCheck
DoubleCheck is offline
Citaat:

Bedankt!!

Zelf schuld. Ze zouden ze moeten verbieden. Of een wet invoeren dat als ze langs je komen dat je ze eraf mag trappen.....
Dit heeft wel niets met je vragen te maken dat moest ik even kwijt......
Oud 27-10-2002, 17:43
Shock
Shock is offline
Hebben ze bij je dealer geen adresjes waar ze die lak kunnen krijgen? Desnoods doe je er niks aan, plastic roest immers niet weg
Oud 28-10-2002, 07:02
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Psychlo schreef:
http://forum.scholieren.com/announcement.php?forumid=41

Wat hier wél hoort:
- Computerproblemen die hardware betreffen.
- Vragen over je GSM, Scooter / Brommer / Auto, enz.
- Al het andere wat met hardware van doen heeft.
"Topics over alleen het uiterlijk van bijvoorbeeld auto’s zijn niet langer toegestaan. Dit soort topics zijn niet wetenschappelijk en kunnen op De Kantine. Ook de praktische vragen over bijvoorbeeld gsm’s en scooters kunnen daar gesteld worden."
Oud 29-10-2002, 18:14
miss sunshine1986
Citaat:
Maradinus schreef:
verzekering
hahaha, jaja als je je scooter voor schade wil laten verzekering betaal je onwijs veel das helemaal niet te doen zowat, aangezien het van te voren helemaal niet vaststaat dat je uberhaupt onderuit gaat.....
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:17
miss sunshine1986
Citaat:
DoubleCheck schreef:
Zelf schuld. Ze zouden ze moeten verbieden. Of een wet invoeren dat als ze langs je komen dat je ze eraf mag trappen.....
Dit heeft wel niets met je vragen te maken dat moest ik even kwijt......
Waarom dat????? ik rij zelf ook liever op de weg maar ja dat mag niet overal heh?! En als ik me scooter ben dan erger ik me juist aan fietsers, aangezien je vaak moet toeteren voordat mensen erover na gaan denken om aan de kant te gaan..... Maar idd dit had helemaal niets met me vraag te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:21
miss sunshine1986
Citaat:
mat-ice schreef:
idd , je moet met je scooter rijden , niet met je scooter glijden
Nee, dat moet je mij vertellen shit hey..... Ach ja, is schijnbaar moeilijk te begrijpen dat je daar zelf ook verder niets aan kan doen..... pffffffff
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten