Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Behalve als je minimaal één uur op de fiets zit, of minstens één uur met het openbaar vervoer moet, terwijl je er op je scootertje maar 25-30 minuten over doet.. ![]()
|
Van scooters weet ik niets, maar op auto's werkt Commandant auto polish.
Anders vraag je het even bij de Halfords ofzo? Die hebben dat soort rotzooi wel. Misschien, en dit klinkt gek, kun je het ook met tandpasta herstellen. Dat werkt voor kleine krasjes.
|
Oke, ik begrijp dat het een redelijke schade is? Ik bedoel zo erg dat je het er niet uit poetst, anders zat er waarschijnlijk ook geen scheur in de kap.
Past de kap nog mooi op elkaar waar de scheur zit? Doe dat zo goed mogelij, en leg er een plamuurmatje achterlangs of hoe je dat ook wil noemen. Dat is een soort stug matje wat je achter de kap plakt tegen de scheur aan, zodat dat bij elkaar blijft. Voor de stevigheid moet je hier nu wat plamuur overheen smeren. Hoeft niet zo precies, het is immers toch de achterkant. De voorkant is nu als het goed is enigszins effen, doordat de scheur weer beetje aansluit. Plamuur nu in hele dunne lagen (beter 25 dunne lagen dan 3 dikke) het oppervlak glad. Na elke keer plamuren uitstekende stukjes wegschuren, totdat het geheel mooi vlak is. Voor een zo glad mogelijk resultaat spuit je er nu spuitplamuur over heen, weer in zo dun mogelijke lagen. Weer elke keer schuren, maar nu met zgn 'waterproof' schuurpapier wat je af en toe in water nat maakt alvorens te schuren. Herhaal dit net zo lang totdat het oppervlak supermooi glad is. (moet echt goed glad zijn, straks zie je ELK klein krasje/deukje) Nu kan je de kap (laten) spuiten. Dat kan je bij een autobedrijf laten doen, maar misschien kan je het zelf ook wel.. uit een spuitbus lukt het je nooit zo mooi als met compressor maar dat moet je zelf maar bekijken. vergeet niet voor elke keer dat je gaat plamuren goed te ontvetten met bijvoorbeeld wasbenzine. Dat is al helemaal belangrijk als je zelf gaat spuiten!!! oh ja: bumperpoets werkt niet op gespoten kunstof. Genesis |
![]() |
|
waar woon je ?
Ik doe het voor 40 euro Dan Schuur . plamuur, Spuit hem (1 kap) en dan komt alles goed Maar je kan ook zelf even maken Of plamuren of Silicone ...... Dat werkt ook goed en is makkelijk te spuiten je kan de ruimte om het te spuiten onderdeel afplakken en dan het beste 2x spuiten en ik 1 x de gehele kras spuiten dus niet de ene helft en dan de andere helft : )
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
stel gerust meer vragen Genesis |
![]() |
|
![]() |
Ok, bedankt allemaal ik denk dat ik het nu wel zo ongeveer weet.... Alleen nog een vraagje: Die kap kan je er toch niet afhalen? De dealer zei dat hij er een uur mee bezig was om de ene kap eraf te halen en er een nieuwe op te zetten.... Dan zijn wij er minstens tien uur mee bezig...... Oh ja en waar moet je mee plamuren??
|
![]() |
||
Citaat:
Voor het soort plamuur moet je maar gewoon even langs de doe-het-zelf handel ofzoow, die kunnen je dat wel vertellen ![]() Genesis |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Genesis |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat hier wél hoort: - Computerproblemen die hardware betreffen. - Vragen over je GSM, Scooter / Brommer / Auto, enz. - Al het andere wat met hardware van doen heeft. |
![]() |
|
http://www.scootertuning.net/Leftmen.../2/atelier.asp
http://www.scootertuning.net/Leftmen.../3/atelier.asp
||
Citaat:
Zelf schuld. Ze zouden ze moeten verbieden. Of een wet invoeren dat als ze langs je komen dat je ze eraf mag trappen..... Dit heeft wel niets met je vragen te maken dat moest ik even kwijt......
|
Hebben ze bij je dealer geen adresjes waar ze die lak kunnen krijgen? Desnoods doe je er niks aan, plastic roest immers niet weg
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
"Wat saai zeg." "Bron?" #174 Verwijderd | 500 | 10-04-2008 17:23 | |
Werk, Geld & Recht |
scooter soort van ongeval-->schade/verzekering? kalinho | 10 | 18-10-2005 18:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Vrouw raakte tasjesdief opzettelijk" Levitating Nun | 313 | 18-02-2005 14:42 | |
De Kantine |
weleens achtervolgd/gepakt door politie ? kitesurfertje | 120 | 06-01-2005 17:57 | |
De Kantine |
Opgevoerde scooter Upke | 252 | 24-05-2003 11:33 | |
De Kantine |
verzekering... **thuggirl** | 14 | 13-08-2002 17:22 |