als ik dit verhaaltje zo lees, is het niet echt duidelijk of dit uberhaupt wel jouw verantwoordelijkheid is. (als het wel jouw schuld is, dan is je verplichtte WA-verzekering er om de schade te dekken, en die zal dat in de meeste gevallen ook doen.)
die kerel rijdt niet rechts op zijn weghelft, en jij ook niet. strikt genomen dien je zoveel mogelijk rechts te houden, maar als jullie allebei links op je 'eigen' weghelft reed, (en je raakt elkaar niet), is het niet per definitie zo dat jij dan schuldig bent.
reed jij op 'zijn' weghelft, dan nog is het niet per-se zo dat jij schuldig bent, maar wel een stuk waarschijnlijker. echter, het lijkt me sterk dat jij (nogmaals, enkel aan de hand van je verhaal) alleen schuldig bent, een deling van de schade is eerlijker.
het wordt een wat ander verhaal als de wegbelijning duidelijk aangaf dat je op je eigen weghelft zou moeten blijven. dat kan een ononderbroken streep zijn, maar ook strepen die in en/of voor de bocht dichter bij elkaar liggen dan de lengte van de streep (dus dicht op elkaar) geven ook aan dat je op je eigen weghelft hoort te blijven (hoewel dat slechts een adviesmarkering is).
als er helemaal geen belijning op de weg aangebracht was (afgezien van kantmerkeringen), is het vrij duidelijk (m.i., maar ik ben geen rechter) dat jij niet schuldig bent.