Heb je wel eens van die dingen waar mensen heel stom en bevooroordeeld op reageren?
Ik ben van plan om als ik m'n auto-rijbewijs en m'n trailer-rijbewijs heb (duurt hopelijk niet lang meer) te beginnen met motorrij lessen. Ik vind moterrijden leuk, neem liever een auto als een motor, en ik denk dat het me goed zou bevallen.
Waarom krijg ik nou zoveel achterlijke reacties als ik, als meisje, van plan ben te gaan motorrijden? Alles van "vind je vriend dat wel goed?" (wat heeft dat ermee te maken?) tot domme grinnikjes (alsof de gedachte alleen al lachwekkend is) tot "nou, ik vind het niets voor jou" en "ga je 'm dan ook de hele dag op de oprit staan poetsen?" en "Zit je in je midlife-crisis ofzo?"
Zelfs m'n ouders doen mee.
Waarom? Als m'n broer het over autos en motoren heeft vind niemand dat raar, hij word er zelfs een beetje in aangemoedigd. Waarom krijg ik er dan van die domme reacties op? Omdat een meisje niet word geacht dat soort dingen te willen?
't is niet alsof ik wil gaan races ofzo, of zo'n kruisraket wil. Gewoon een leuke middenklasse motor, een vervoersmiddel. 't is niet alsof ik met 's ding ga trouwen, ik vind het gewoon een leuke en handige vorm van vervoer.
Mja. Ben er nog steeds een beetje kwaad over. Hoe denken jullie over mensen die motorrijden? (en dan niet de stereotype 'bikers' maar gewoon mensen die met het ding naar hun werk rijden enzo.) en waar denk je aan als je hoort dat een vrouw een motor heeft?