Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 08:20
Q
Q is offline
Het is mij opgevallen dat velen van jullie de verkeersregels niet meer weten daarom wil ik dit nog even kwijt:

Mistlicht: Het woord zegt het al, mislicht voer je bij mist waarbij zicht slecht tot zeer slecht is en niet zomaar voor de lol.
Parkeerlicht: Hier hetzelfde verhaal, parkeerlicht gebruik je wanneer je op een donkere weg parkeert en daar mag je ook dus niet mee rijden ZEKER NIET 'S AVONDS.
Grootlicht: Dat is gelukkig duidelijk... hiermee kom ik maar zeer weinig mensen tegen.
Knipperlicht: Wanneer men van baan verwisseld gebruik je om het verkeer om je heen te waarschuwen je knipperlicht, dat moest bij het examen en dat leer je niet voor niets. Wanneer je afslaat is het verplicht deze te gebruiken niet alleen voor de lol maar ook omdat het verkeer om je heen dan ook doorheeft wat jij allemaal van plan bent, het is een van de enige manieren om met elkaar te communiseren.
Bumperkleven: De boetes hiervoor zijn enorm hoog en dat is niet voor niets natuurlijk, een mens heeft geen reactievermogen van 0,001 seconden en een auto heeft ook geen remweg van 2 cm. Hou voldoende afstand om overzicht en veiligheid te bewaren.

BOETES

Voor mensen die het allemaal niet intresseert een paar voorbeelden:

Mistlicht: € 56,-
Parkeerlicht: € 56,-
Grootlicht: € 56,-

Geen knipperlicht: € 26,-
Bumperkleven: Tussen de € 100,- en € 300,-

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 08:22
Lionx84
Lionx84 is offline
he bedankt he

remko
Oud 07-01-2003, 08:24
Q
Q is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
D'r zijn een hoop van die patsers die mistlicht aan zetten omdat dat er stoerder uitziet :/
Ja maar ik had een tijdje iemand aangehouden daarvoor... en ze zei gewoon dat ze dat niet wist ze vond het er leuk uitzien was het commetaar...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 08:26
Lionx84
Lionx84 is offline
Citaat:
Q schreef:
Ja maar ik had een tijdje iemand aangehouden daarvoor... en ze zei gewoon dat ze dat niet wist ze vond het er leuk uitzien was het commetaar...

ben je een wout????

remko
Oud 07-01-2003, 08:41
Q
Q is offline
Citaat:
Lionx84 schreef:
ben je een wout????

remko
Nope... maar gewoon iemand die mensen probeert te waarschuwen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 10:09
beuk
beuk is offline
weinig dingen zijn zo irritant als mensen die geen richting aangeven, vooral bij rotondes :/

trouwens: dat geldt ook voor fietsers hoeveel moeite is het om je hand even uit te steken als je ziet dat een auto voor je wacht?
Oud 07-01-2003, 10:14
Unexplained
Unexplained is offline
Bumperklevers zijn erg irritant ja.

Soms geef ik de bumperklevers een remtest (tip: rem op je handrem, dan branden je remlichten niet op)

Rijden ze vaak langs met hun middelvinger omhoog. Erg hilarisch.
Oud 07-01-2003, 10:19
beuk
beuk is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Soms geef ik de bumperklevers een remtest (tip: rem op je handrem, dan branden je remlichten niet op)
zou ik wel mee uitkijken, dalijk rem je te hard. als je laatst de wetenschapsquiz gekeken hebt, weet je dat je achterwielen dan de minste weerstand hebben waardoor je 180 graden spint

sowieso als iemand jou van achter aantikt, raak jij uit de koers (op tv bij van die domme realityprogramma's zie je toch ook altijd dat de politie bij achtervolgingen auto's aan de achterkant een tikje geeft?)..
Oud 07-01-2003, 10:51
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
beuk schreef:
trouwens: dat geldt ook voor fietsers hoeveel moeite is het om je hand even uit te steken als je ziet dat een auto voor je wacht?
Alleen is dat in Belgie (en ik dacht ook in Nederland) niet meer verplicht. Het zou in sommige situatie's gevaarlijk zijn dat de fietser zijn stuur niet met 2 handen vasthoud, blablabla. Ik vind het onzin, maar het moet dus niet meer.
Oud 07-01-2003, 10:56
poki
poki is offline
Aangezien ik altijd erg netjes rij was dit vor mij niet nodig geweest.. Maar.. voor velen is het wel nodig.. Als je ziet hoe mijn medeweggebruikers soms rijden...
Oud 07-01-2003, 11:27
Talon
Talon is offline
gewoon alle lampen uit, zit je altijd goed
Oud 07-01-2003, 11:39
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
OK bedankt, heb wel mijn rijbewijs maar geen auto
Oud 07-01-2003, 12:06
Thomas
Thomas is offline
Van die mistlampen wist ik ook niet, maar toch eigenlijk wel. Heb er eerlijk gezegt nooit bij stil gestaan, omdat de politie dit volgens mij wel oogluikend toestaat.

Bedankt, iig.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:30
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
beuk schreef:
zou ik wel mee uitkijken, dalijk rem je te hard. als je laatst de wetenschapsquiz gekeken hebt, weet je dat je achterwielen dan de minste weerstand hebben waardoor je 180 graden spint

sowieso als iemand jou van achter aantikt, raak jij uit de koers (op tv bij van die domme realityprogramma's zie je toch ook altijd dat de politie bij achtervolgingen auto's aan de achterkant een tikje geeft?)..
Dat maakt niet zoveel uit, de persoon die achterop rijdt is altijd aansprakelijk.
Daarnaast zit de auto helemaal vol met truukjes als traction control en abs, dus dat spinnen zal wel meevallen.
Oud 07-01-2003, 12:46
Q
Q is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat maakt niet zoveel uit, de persoon die achterop rijdt is altijd aansprakelijk.
Daarnaast zit de auto helemaal vol met truukjes als traction control en abs, dus dat spinnen zal wel meevallen.
ABS = geweldig en inderdaad een vervelende regel, wie achterop knalt is fout. ALTIJD.

Voor de mensen die dus wel eens rijden, moet je eens opletten hoeveel mensen er met mislichten rijden overdag.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:47
Q
Q is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Van die mistlampen wist ik ook niet, maar toch eigenlijk wel. Heb er eerlijk gezegt nooit bij stil gestaan, omdat de politie dit volgens mij wel oogluikend toestaat.

Bedankt, iig.
Als je dr een chagarijn bij hebt ben je echt de klos. Ze mogen je er voor bekeuren dus als ze niets te doen hebben en een rothumeur hebben krijg je een bekeuring.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 12:52
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Q schreef:
Als je dr een chagarijn bij hebt ben je echt de klos. Ze mogen je er voor bekeuren dus als ze niets te doen hebben en een rothumeur hebben krijg je een bekeuring.
Ja idd, maar wij hebben thuis geen mistlampen voor dus het is niet echt een probleem!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:05
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
Alleen is dat in Belgie (en ik dacht ook in Nederland) niet meer verplicht. Het zou in sommige situatie's gevaarlijk zijn dat de fietser zijn stuur niet met 2 handen vasthoud, blablabla. Ik vind het onzin, maar het moet dus niet meer.
ik doe 't iig altijd als er 'n auto achter mij rijdt...
Oud 07-01-2003, 16:26
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
beuk schreef:

ja maar dat is een tikje aan de zijkant van de achterkan en niet direct een voorwaarde kracht tegen de achterkant aan.
Oud 07-01-2003, 16:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Q schreef:

Voor de mensen die dus wel eens rijden, moet je eens opletten hoeveel mensen er met mislichten rijden overdag.
dat is echt zooooooo iritant!
Oud 07-01-2003, 17:06
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Qimm schreef:
En ook nog eens nutteloos.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:33
Onbekende
Onbekende is offline
Dank je wel voor deze leerzame topic.
Het meeste wist ik nog wel omdat het nog niet zo lang geleden is dat ik mijn theorie en praktijk examen gedaan heb.

In onze eigen auto heb ik alleen niet het minste idee waar het parkeerlicht en het achterlicht zit.
Oud 07-01-2003, 19:52
Tom
Tom is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Valt reuze mee.. als je daardoor al verblind wordt dan snap ik sowieso niet wat je op de weg doet. Vind dat er nix mis is met mistlicht.. maarja zal niemand begrijpen. Ze mogen liever die idiote vrachtwagens eens aanpakken.. dat is echt een rijdende kermis van lampjes en dingetjes.. en dan lopen zeuren over 2 mistlampjes (en de meeste die met mistlicht rijden hebben hun gewone lichten op stadslicht staan ipv dimlicht).. terwijl zo'n beetje elke grote vrachtwagen volhangt met licht van boven naar onder.

Met de rest van de punten ben ik het wel eens.
Oud 07-01-2003, 20:32
Quiana
Quiana is offline
Rijbewijs.zal.wel.nooit.komen.voor.mij..
Heb.niet.eens.mn.fietsexamen.gehaald.
(het.was.niet.mijn.schuld,die.mensen.
maakten.me.zenuwachtig.:\)
Oud 07-01-2003, 20:44
snoopy
snoopy is offline
dat van die lichten heb ik nooit zo'n last van, maar ik vind het dus zooo irritant als mensen geen richting aangeven! Kom op zeg, zo moeilijk is dat toch niet?!
Oud 07-01-2003, 21:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Tom schreef:
Valt reuze mee.. als je daardoor al verblind wordt dan snap ik sowieso niet wat je op de weg doet. Vind dat er nix mis is met mistlicht.. maarja zal niemand begrijpen. Ze mogen liever die idiote vrachtwagens eens aanpakken.. dat is echt een rijdende kermis van lampjes en dingetjes.. en dan lopen zeuren over 2 mistlampjes (en de meeste die met mistlicht rijden hebben hun gewone lichten op stadslicht staan ipv dimlicht).. terwijl zo'n beetje elke grote vrachtwagen volhangt met licht van boven naar onder.

Met de rest van de punten ben ik het wel eens.
Ik wordt er niet door verblind hoor het is gewoon super irirtant! Het heeft nun komma nul nut!
Oud 07-01-2003, 22:22
beuk
beuk is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Citaat:
BBEM schreef:
ja maar dat is een tikje aan de zijkant van de achterkan en niet direct een voorwaarde kracht tegen de achterkant aan.
Dat hij aansprakelijk is weet ik wel, en de kans dat er wat gebeurt is niet zo groot. Ik wijs je er alleen op dat jij meer kans loopt om uit je baan te vliegen dan hij. En op de snelweg kan dat vervelend zijn

Overigens; bumperklevers zijn irritant juist omdat ze niet alleen zichzelf, maar tevens jou in gevaar brengen. Ik zie dan ook geen reden om dat gevaar nog eens te gaan vergroten :/
Oud 08-01-2003, 00:20
maar
maar is offline
Citaat:
Q schreef:

Parkeerlicht: Hier hetzelfde verhaal, parkeerlicht gebruik je wanneer je op een donkere weg parkeert en daar mag je ook dus niet mee rijden ZEKER NIET 'S AVONDS.
Ik heb de eerste keer dat ik 's nachts reed een kilometer of 8 met alleen parkeerlichten aan gereden . Pff ja, dat tekentje ziet er in die auto bijna hetzelfde uit als het tekentje voor gewoon licht in de auto die ik gewend was . Gelukkig heeft een attente medeweggebruiker mij er na die 8 km op gewezen.. (Ik dacht al, ik zie helemaal geen licht op het stuk weg voor me )
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:45
Verwijderd
Ik heb trouwens net een paar uur geleden mijn rijbewijs gehaald, YEAH en over je topic: doe niet zo betweterig, heilig boontje, sorry hoor........
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:47
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Ik heb trouwens net een paar uur geleden mijn rijbewijs gehaald, YEAH en over je topic: doe niet zo betweterig, heilig boontje, sorry hoor........
gefeliciteerd enne... hij doet niet zozeer betweterig... er zijn gewoon te veel mensen die normale regels en gedragscodes aan hun laars lappen on dat het te veel werk is om even een heldeltje om te zetten of omdat het zo 'cool' staat
Oud 08-01-2003, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef:
gefeliciteerd enne... hij doet niet zozeer betweterig... er zijn gewoon te veel mensen die normale regels en gedragscodes aan hun laars lappen on dat het te veel werk is om even een heldeltje om te zetten of omdat het zo 'cool' staat
ik begrijp ook wel wat ie bedoeld, maar om daar nou een hele topic over te openen......Kan je overal wel een topic over gaan openen en aan iedereen vertellen hoe het moet..........vind ik dus wel betweterig.....als je alles denkt beter te weten, ook al heb je het goed, hoeft hij mijn gewoon niet te vertellen.......
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 10:59
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Q schreef:
Nope... maar gewoon iemand die mensen probeert te waarschuwen.
mister niceguy

bumperkleven is erg irritant, maar veel mensen die het irritant vinden doen het zelf net zo goed. Maar de afstand die ZIJ achter iemand anders rijden is dan opeens WEL veilig. Wat dat betreft is het nog best lastig, want iedereen bumperkleeft meer dan ie denkt.

Genesis
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Voor iedereen moet de 2 seconde regel toch in de gaten te houden zijn lijkt me (aangenomen dat iedereen die geleerd heeft...).

Verder: vooral geen richting is uiterst frustrerend ja (bumperkleven trouwens ook... )
Oud 08-01-2003, 11:33
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Voor iedereen moet de 2 seconde regel toch in de gaten te houden zijn lijkt me (aangenomen dat iedereen die geleerd heeft...).
Laten we die nog eens uitleggen:

als je voorganger langs een boom of lantaarnpaal/boom of iets dergelijks rijdt, moet jij heel rustig "een en twintig, twee en twintig" kunnen zeggen alvorens jij zelf dat object passeert. Als je dat niet kunt, hou je veel te weinig afstand.

let op: de 2 seconden regel is een absoluut minimum.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:39
Talon
Talon is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Laten we die nog eens uitleggen:

als je voorganger langs een boom of lantaarnpaal/boom of iets dergelijks rijdt, moet jij heel rustig "een en twintig, twee en twintig" kunnen zeggen alvorens jij zelf dat object passeert. Als je dat niet kunt, hou je veel te weinig afstand.

let op: de 2 seconden regel is een absoluut minimum.
en als er geen boom of lantaarnpaal of iets dergelijks staat?
Oud 08-01-2003, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
en als er geen boom of lantaarnpaal of iets dergelijks staat?
Heej er zijn niet alleen smilie-babes
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:41
Talon
Talon is offline
Citaat:
jellerd schreef:
Heej er zijn niet alleen smilie-babes
lol
Oud 08-01-2003, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
lol
begrijp je nu een beetje hoe stom jou opmerking was???????
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 12:03
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
ik ben nog in opleiding, ik doe dit dus nog allemaal goed
Oud 08-01-2003, 12:44
Talon
Talon is offline
Citaat:
jellerd schreef:
begrijp je nu een beetje hoe stom jou opmerking was???????
nee
Oud 08-01-2003, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Talon schreef:
nee
dan ben jij hier volgens mij degene die nog veel moet leren......maar laten we hier over ophouden, want ik vind t een beetje nutteloos.....
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 13:01
Talon
Talon is offline
Citaat:
jellerd schreef:
dan ben jij hier volgens mij degene die nog veel moet leren......maar laten we hier over ophouden, want ik vind t een beetje nutteloos.....
mij best
Reageren

Regels voor berichten