Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() bah |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat is natuurlijk complete onzin! en waarom scheren jullie alle friesen over 1 kam>>???? ik kom zelf uit friesland en ik spreek zelf gewoon nederlands dus hou je alstjeblieft stil als je neit weet waar je het over hebt. sommige limburgers versta je toch ook voor geen meter? en dan praten ze niet hun eigen taal maar gewoon nederlands en dat vin ik persoonlijk een stuk minder |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het grote verschil met Limburg is dat ze niet hoeven erkent te krijgen dat Limburgs een taal is, en ze hoeven de provincie naam niet veranderd te hebben.. Ze dwingen andere ook niet tot het leren van limburgs.. En meer limburgers spreken NLdan friezen NL spreken |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind dat ze hun taal in stand moeten houden, hoor, maar ze moeten ons er verder niet mee lastig vallen... Ik vind het wel leuk dat ze zo hun eigen cultuurtje hebben en al, maar dat hebben wij Brabanders ook.
Je moet iedereen gewoon in zijn waarde laten, maar je moet ook niet mensen je cultuur gaan opdringen, toch? Leve Noord-Brabant!
|
Verwijderd
|
Ik ken zat Friezen die goed Nederlands spreken, ik ken er ook die het niet doen...tja, zo heb je ook Amsterdammers die plat Amsterdams praten en Rotterdammers die plat Rotterdams praten...
Wat bedoel je met: 'Nu willen ze weer dat mensen uit het OV maar even Fries gaan leren..'? Wat is OV (openbaar vervoer, maar wat nog meer, ik neem aan dat het hier geen openbaar vervoer betekend). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik weet het niet precies, maar één of andere busmaatschappij wilde dat de buschauffeurs fries leerden spreken als service naar de klant toe ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dat gejengel richting de Friezen vind ik nogal flauw. De andere provincies zijn waarschijnlijk simpelweg jaloers dat het Fries een status aparte heeft. kinderachtig....
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Friesland ik vind er niks aan ik ben er een keer geweest alleen maar gras paar huizen niks aan.
Ze zijn ook zo fel tegen asielzoekers, altijd die asielzoekers over dat gedoe met dat meisje dat vermoord was en verkracht. Als ze een eigen land willen zijn best hoeven ze ook niet meer te zeiken over buitenlanders.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Over dat je die friezen niet kunt verstaan, ik kan sommige mensen uit de Randstad niet eens verstaan (nee niet omdat ik doof ben ofzo), ik bedoel een echte Hagenees (iemand uit Den Haag dus) is bijna net zo verstaanbaar als een Fries. En die friezen leren net als alle andere Nederlanders gewoon normaal Nederlands..
En het slaat nergens op dat ze zeikerds zijn ofzo, ze zijn gewoon trots op hun eigen taal, laat ze lekker.. iedereen blij en wie heeft er last van? ze wonen toch in een andere provincie dan jou/jij |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
christ man.. ik kom zelf ook uit friesland.. en ja er lopen nogal wat lui rond die alleen maar fries willen praten en een mooi boerderijtje hebben.. maar alsof ik en met mij 90 % van friesland wil dat we onafhankelijk worden ofzo
![]() ik ben hier geboren.. toch spreek ik amper een woord fries.. er is niks met wonen in friesland.. het is wat minder druk als de randstad, en je kunt er schaatsen ![]() dus generaliseer niet zo ![]() mm ik voel me nu net een niet begrepen marokkaan
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
![]()
|
Zolang ze zich niet beter gaan voelen dan de rest van Nederland en ook gewoon in staat zijn ABN te spreken is er toch niks aan de hand? Dat vind ik bij iedereen van toepassing, of het nu om Limbo's, Friezen of allochtonen gaat
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik vind het belachelijk dat Fries wel een taal is en Twents of Sallands of Utregs of Limburgs niet. Het is niet alsof iedereen in Friesland hetzelfde spreekt, dat verschilt net zo goed van plaats naar plaats. Dat je trots bent op je provincie en Fries kan spreken, goed, maar om nou zo belachelijk te doen met een eigen taal en een andere naam... Je kan je ook aanstellen, hoor. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Oja, nu we het toch over dit onderwerp hebben. Ik vind dat we Limburg en Brabant wel aan België kunnen schenken ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 09:54 | |
Flora & Fauna |
Jacht op vos in Friesland weer geopent kees17 | 105 | 30-05-2005 16:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
De Kantine |
Allochtonen over autochtonen Beloved | 53 | 04-06-2003 23:36 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |