Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2002, 17:18
Verwijderd
Hmmmmz..Lang geleden dat ik hier geweest ben..

Neej met deze Topic naam wil ik gewoon iets weten.. Ik zie hier op dit forum dat heel erg veel mensen Depressief zijn of iets in die richting
Ik kan mezelf niet depressief noemen omdat ik niet weet wat ik heb, maar dat terzijde..

Gedragen julile je ook zo? Zijn jullie ook meestal chagrijnig en nie vrolijk? Of zijn jullie juist heel erg vrolijk om je verdriet te verbergen? Of kunnen jullie je niet meer vrolijk gedragen om dat je je zo shit voelt?

Ik ben heel benieuwd.. Kijk, jullie zeggen dat jullie depressief zijn maar hoe zijn jullie in real life? Hoe is jullie gedrag etc..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2002, 17:24
Verwijderd
In realiteit gedraag ik me meestal neutraal. Niet echt pissed, maar ook niet super vrolijk. Gewoon

Moet je eigenlijk aan anderen vragen die mij in realiteit gezien hebben
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:28
Verwijderd
Ja oke..

Maar al ben je op school of zo
Of je bent bij vrienden of op stap..
Voel je jezelf dan Non-stop klote? Ben je dan echt no way vrolijk te krijgen? Of ben je zo van: Bij vriednen enz ben je vrolijk en goedgezind en veel lol, maar alleen thuis voel je je eigen depri?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:34
Verwijderd
Citaat:
LoveGirl schreef:
Voel je jezelf dan Non-stop klote? Ben je dan echt no way vrolijk te krijgen? Of ben je zo van: Bij vriednen enz ben je vrolijk en goedgezind en veel lol, maar alleen thuis voel je je eigen depri?
Ik leef in verschillende gevoelswerelden

Hierdoor voel ik mij zowiezo niet non-stop klote, in tegendeel: het grootste deel van de dag heb ik lol. Voornamelijk omdat ik de hele dag diverse dingen aan het uitzoeken ben voor mezelf die ik leuk vind. Ik hou mezelf dus bijna continu bezig.

Als ik me een keer echt klote voel, dat zijn dan zulke momenten van bezinning, waar ik erachter kom dat ik eigenlijk nogal eenzaam ben, ben ik zeer moeilijk vrolijk te krijgen en dan 'verdwijn' ik. Oftewel: heb geen zin meer om te praten of wat dan ook en zoek de stilte op (door naar mijn kamer te gaan of juist de natuur in, vaak met de hond)..

Meestal kan ik het echter 'meespelen' (als ik het belangrijk genoeg acht) .. ik had het al een keer dat ik in elkaar zakte van het rotgevoel en een uurtje later vrolijk met mijn ouders praatte alsof er niks aan de hand was..

Laatst gewijzigd op 04-04-2002 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
*psycho-babbel* .. maar nu hoeft dat gelukkig niet meer
nu nog geile chicks he?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Ik kom ze elk weekend als ik uitga weer tegen... Maar ik durf d'r nog steeds niks tegen te zeggen... MWAHHAHAHAH
ach, dat komt nog wel gewoon proberen

Hmpf, zou eigenlijk ook weer eens moeten gaan, maar had er verleden weekend geen behoefte aan (terwijl ik wel was uitgenodigd)

Na ja, ik draai wel weer bij ik moet het waarschijnlijk ook gewoon van andere gelegenheden hebben, ach..

Binnenkort ander werk zoeken, dat is ook al wat
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:19
Verwijderd
Ehmmm..Ik zeg niet dat je depri bent! Heyyy dat heb je mij niet horen zeggen! Ik heb he tegen de mensen die depri zijn En alsj ij reageert dan neem ik aan dat jij je eigen aangesproken voelt..
Maar sorry als ik je iets verkeerd heb laten begrijpen

Ja ik ben niet depri! Zoals ik al heb gezegd. Ik WEIGER het om die term te gebruiken voor mijn 'dipjes'!!Maar ik heb de laatste tijd ook gewoon dak me mega klote voel, als ik alleen ben!! Maar als ik dan emt vrienden ben, op school of op de tennisbaan dan voel ik me gewoon hartstikke goed..Of ja dan benk ik gewoon mega vrolijk! maar zodra ik weer alleen ben voel ik me weer mega eenzaam..

Maar dat is niet echt wat ik bedoel..
Kijk ik ken iemand en dies blijkbaar echt mega depri! maar daar merk je helemaal niets van omdat ze zo'n mega goed masker op heeft..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:22
Zaza123
Zaza123 is offline
Ik ga helemaal in de posts van ******** en Cryptic Winterstorm mee.
Nou ja de eersten dan.
Oud 04-04-2002, 18:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

nu nog geile chicks he?
Marc toch, wat zeg je nou

Oh ja als je niet weet wie ik ben moet je maar ff mail kijken
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Hoor je mij trouwens zeggen dat ik depressief ben? Volgens mij ben ik dat ook niet, en nu zeker niet, vroeger wel, toen zat ik in een behoorlijke dip, en was ik sowieso al "anders". Ik heb me in het laatste jaar zo ontzettend sterk ontwikkeld, dat geloof je gewoon niet als ik dat allemaal uit moet leggen...

Een paar maanden geleden kwam ik hier ook met mijn psycho-topics, van ik zie het niet meer zitten en blablabla, ik heb zelfs een zelfmoordtopic geopoend etc, maar nu hoeft dat gelukkig niet meer... Maar als ik het toch niet meer zou zien zitten, maak ik d'r toch wel een eind aan, maar zover is het nog niet, dus geniet ik van de dagen die me wel mee zitten.

Check allereerste zin..Ik werd er bang van! hihi geintje..
Ik vind het sweet zat dat je reageert hoor..En van de rest ook Ik ben gewoon benieuwd.. Omdat bijna iedereen hier zegt dat ze zo depri zijn.. Snappieeeeee? Maar ik ga nu naar een vriendin

Dusse..
Ik zie je nog wel..Blijf reagere! h eb ik vanavond wa te lezen hihihhi..
L8er!
Liefs
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Little Sun schreef:
Oh ja als je niet weet wie ik ben moet je maar ff mail kijken
Zag ik zo ook al je geboortedatum en dat je aan tae-bo doet ik zie zulke dingen erg snel

*gaat nu mail checken*
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 20:50
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Ik heb een mooi masker. Een masker dat meestal wel vrolijk is. Een masker dat niks laat zien. Maar er zijn wel mensen die wel soms erdoorheen kunnen kijken, en dat laat ik dan soms ook toe. Maar meestal vlucht ik dan.
Oud 04-04-2002, 20:58
Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Ik gedraag me altijd vrolijk en maak veel grapjes enzo en als het echt niet meer gaat, zonder ik me af, maar 'k ben meestal "vrolijk".
Oud 04-04-2002, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:
Ik heb een mooi masker. Een masker dat meestal wel vrolijk is. Een masker dat niks laat zien. Maar er zijn wel mensen die wel soms erdoorheen kunnen kijken, en dat laat ik dan soms ook toe. Maar meestal vlucht ik dan.
Dat bdoel ik ja..
Hmmmz..
Ik kan me hier wel in inleven ofzo...
Naja..
Nie veel meer te zeggen eigelijk..
Sorry
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 21:04
Andora
Andora is offline
iemand noemde mij altijd vrolijk, echt ut toppunt van vrolijkheid.
Kheb dus wel aardig een masker op.
Maar alleen voor de mensen die niks van mun depressie weten en wie ik ut owk niej wil zeggen. Of mensen die ik nog maar kort ken.
Maar soms owk gewoon om de sfeer niet te verpesten enzow.

Blackdolfin
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 21:48
Nighttime Bird
Citaat:
LoveGirl schreef:

Dat bdoel ik ja..
Hmmmz..
Ik kan me hier wel in inleven ofzo...
Naja..
Nie veel meer te zeggen eigelijk..
Sorry
Je hoeft geen sorry te zeggen joh...
Stilte zegt soms meer dan woorden ooit kunnen zeggen.
Oud 04-04-2002, 23:22
Nena21
Nena21 is offline
Hmm....ik laat het juist nooit merken.
Ik zeg niet dat ik altijd super vrolijk ben,als ik me erg rot voel niet iig,maar ik zorg wel altijd dat het zo min mogelijk opvalt...
Ik kan wel heel zielig gaan doen,en proberen aandacht te vragen,maar ten 1e haat ik dat,en ten 2e kan het mensen toch niks schelen .
Dus nee,ik doe me altijd maar voor alsof ik me goed voel,terwijl ik soms binnen half loop te janken.
(Goh wat klinkt dat raar )
Maar soms word het me wel n beetje teveel,ben best 'n gevoelensmens,dat ik half zit te janken ( ) maar dan zorg ik dat ik zo gauw mogelijk weg ben,schaam me al gauw
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 23:58
lithium
lithium is offline
Ik heb een masker, ik lijk voor de meesten die me zien een gevoelloze jongen, een jongen die gewoon zijn gangetje gaat en die er wel alleen uit komt.

Maar ik wil niet zo zijn
Het masker begint steeds meer 'mezelf' te worden, terwijl het eerst een verschil van dag en nacht was, wat ik echt ben, en hoe mijn masker is
Oud 05-04-2002, 07:09
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat dat masker weg moet.. Of ja dat masker moet zoveel mogelijk in overeenstemming komen met je 'real' jou.. Je word hier moe van van altijd dat vrolijke gedoe terwijl jeje eigen diep van binnen eigelijk heel rot voelt..

Maar aan de andere kant.. Je hoeft niet aan iedereen je gevoelens te tonen.. Maar ik denk dat je moet proberen dat masker meer je zelf te laten zijn.. Daar mee bedoeli k dus:
Zoek dingen die je echt gelukkig maken. Geloof me, die zijn er. Het zullen de kleinste dingen zijn! Maar ze zijn er
Of een tijdje in de zon zitten, Of iets in die richting, de kleinste dingen kunnen je gelukkig maken..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 09:37
Nighttime Bird
Citaat:
LoveGirl schreef:

Maar aan de andere kant.. Je hoeft niet aan iedereen je gevoelens te tonen.. Maar ik denk dat je moet proberen dat masker meer je zelf te laten zijn.. Daar mee bedoeli k dus:
Zoek dingen die je echt gelukkig maken. Geloof me, die zijn er. Het zullen de kleinste dingen zijn! Maar ze zijn er
Of een tijdje in de zon zitten, Of iets in die richting, de kleinste dingen kunnen je gelukkig maken..
Je hebt helemaal gelijk. Het probleem echter is dat als je heel erg depressief bent, vaak zo erg in jezelf gekeerd bent in je depressiviteit, dat je dat soort dingen niet eens opmerkt.
Je moet leren open te staan voor die kleine momenten van geluk, voor de mooie dingen van het leven.
Oud 05-04-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Little Sun schreef:
Marc toch, wat zeg je nou
Oh ja, dit is een prima voorbeeld van hoe gemeen het internet wel niet is in realiteit speel ik meestal op mensen in en gebruik dan hun terminologie .. als anderen het dan lezen kijken ze wel eens vreemd op
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 11:02
Verwijderd
Ik heb niet zo heel vaak emotionele buien, zodanig dat ik ze moet verbergen. Als ik me een keertje kut voel laat ik dat niet merken. Veel mensen die mij niet zo heel goed kennen denken ook dat ik me nooit kut voel, maar dat is natuurlijk niet zo. Dat is soms wel eens vervelend want ik zit ook niet altijd op de problemen van iedereen te wachten, maar mensen vertellen altijd graag hun problemen aan mij dus.. Maar ik vind dat verder ook niet zo heel erg want ik sta wel altijd voor iedereen klaar.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 12:22
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:
Ja oke..

ben meestal of echt vrolijk of iig ik doe alsof als er vrienden in de buurt zijn en thuis kan ik gewoon mezelf zijn en dus ook depressief als ik dat ben, wel soms echt deprie buien met vrienden erbij en dat is wel moeilijk te verbergen.
Oud 05-04-2002, 15:16
Verwijderd
Maar je bent toch niet Nonstop depri? Je voelt je toch wel ooit gelukkig? Als iemand heel lief tegen je is ofzo? Of als je gewoon een goede prestatie hebt geleverd? Dan voel jeje toch wel effe zo van heyyyy..

En zeg je nu van: Nee dat heb ik nooit dan..
Dan..Nou ja dan weet ik het niet Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen..
Of je zet je niet open voor die mooie dingen in het leven..
(Sjees wat een nette taal)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 00:06
miep
miep is offline
hee,
leuke vraag, en ook interessant omdat van andere forummers te lezen
ik lach echt never nooit.... maar dat komt door dit land, want ze hebben echt geen humor hier, al ligt de hele klas vlak, ik begin dan zowat te janken omdat ik ze allemaal zo dom/sneu/zielig vind..
maargoed,
ik ben niet depressief, want zodra ik in nederland ben ben ik wel blij en gedraag ik me ook zo
ik ga me hier niet vrolijk voor doen, het boeit me toch niet wat ze van me denken. als ik me in nl eens niet zo vrolijk voel, dan doe ik me wel vrolijk voor. als ik nu mensen uit nl op internet spreek ofzo, of aan de telefoon zeg ik ook gewoon dat alles perfect gaat...
Oud 07-04-2002, 01:11
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Hoe verdrietiger ik ben hoe vrolijker ik me voor doe...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 09:15
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:
hee,
leuke vraag, en ook interessant omdat van andere forummers te lezen
ik lach echt never nooit.... maar dat komt door dit land, want ze hebben echt geen humor hier, al ligt de hele klas vlak, ik begin dan zowat te janken omdat ik ze allemaal zo dom/sneu/zielig vind..
maargoed,
ik ben niet depressief, want zodra ik in nederland ben ben ik wel blij en gedraag ik me ook zo
ik ga me hier niet vrolijk voor doen, het boeit me toch niet wat ze van me denken. als ik me in nl eens niet zo vrolijk voel, dan doe ik me wel vrolijk voor. als ik nu mensen uit nl op internet spreek ofzo, of aan de telefoon zeg ik ook gewoon dat alles perfect gaat...
I'm glad you like the topic Maar da's ff offtopic

Als eerste een (domme?) vraag..Waar woon je nu dan?
Ik ben hier maar weer sinds kort ofzo en ik heb nooit posts over je gelezen dus ik ken je verder niet enz..Dusse..?

Het gaat dus niet allemaal perfect..? Wat vooral niet? Dat ze je humor niet hebben of...? Want dat kan ik niet echt uit je post opmaken, geloof ik..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Sleep 2 Dream schreef:
Wow..
Dat is heel knap!
Dat kunnen niet veel mensen, geloof ik
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 09:21
diane
diane is offline
Sleep 2 Dream

Dat dat ging bij mij ook altijd zo maar op het moment lukt dat niet zo
Oud 07-04-2002, 09:27
Verwijderd
Nee dat kan ik me heel goed voorstellen
Volgens mij word je er hartstikke moe van,
Dat toneelspel
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 11:27
Genesis
Genesis is offline
Voor de buitenwereld ben ik vaak die in zichzelf gekeerde, ijskoude persoon die alles aankan, die nergens bang voor is en zo velen begrijpt..
In dat opzicht doe ik me niet ANDERS voor dan dat ik ben, ik doe me gewoon NIET voor als je begrijpt wat ik bedoel..

Soms heb ik echter ook wel dat ik me juist heel anders voordoe in de vorm van overdreven vrolijkheid en heel nonchalant doen..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 13:56
Sleep 2 Dream
Sleep 2 Dream is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Wow..
Dat is heel knap!
Dat kunnen niet veel mensen, geloof ik
't Is alleen niet goed, 't breekt je...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 14:34
Nighttime Bird
Citaat:
LoveGirl schreef:
Nee dat kan ik me heel goed voorstellen
Volgens mij word je er hartstikke moe van,
Dat toneelspel
Citaat:
Sleep 2 Dream schreef:

't Is alleen niet goed, 't breekt je...
Oud 07-04-2002, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

Precies!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 22:47
Nighttime Bird
Citaat:
LoveGirl schreef:

Precies!
?

Ja
Oud 08-04-2002, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef:

?

Ja
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:47
flowerpower
flowerpower is offline
hmmmm

heb ik toevallig ooit een gedichie over geschreven

ff zoeken.......

jep komtie:

Masker

Met een masker
versteend en hard
gevoel verborgen
even verward

Gezicht van het makser
vrolijk en blij
verborgen gevoel even vrij

maar snel weer het masker
gevoel niet meer vrij
gezicht van het masker
vrolijk en blij
Oud 08-04-2002, 13:06
Verwijderd
Citaat:
flowerpower schreef:
hmmmm

heb ik toevallig ooit een gedichie over geschreven

ff zoeken.......

jep komtie:

Masker

Met een masker
versteend en hard
gevoel verborgen
even verward

Gezicht van het makser
vrolijk en blij
verborgen gevoel even vrij

maar snel weer het masker
gevoel niet meer vrij
gezicht van het masker
vrolijk en blij
Precies wat k bedoel..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:25
PiNoW
PiNoW is offline
ik kan niet echt zeggen dat ik altijd een masker draag eigelijk
op school of met vrienden ben ik meestal vrolijk, voel ik me goed.
thuis gaat het opt moment wat minder, ik reageer veel dingen af op mijn ouders en mezelf en daardoor krijgen we weer ruzie enz..
meestal als ik me klote voel heb ik wel een masker op, ik probeer vrolijk te doen maar als ik dan thuis ben en men moeder loopt weer te zeiken dan komt alles eruit tegen haar
Oud 09-04-2002, 01:41
bronvanleegte
bronvanleegte is offline
fucking depressief, maar dat is mijn probleem ... daarom verberg ik het door vrolijk te doen als er anderen in de buurt zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 06:16
Verwijderd
Citaat:
bronvanleegte schreef:
fucking depressief, maar dat is mijn probleem ... daarom verberg ik het door vrolijk te doen als er anderen in de buurt zijn.
wil je je vrienden er niet mee lastig vallen of wil je je zelf er niet mee lastig vallen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten