Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 18:54
Verwijderd
Ik heb al vaker topics gezien met 'vanavond komt dit-en-dit programma op tv', misschien is het handig om dit in één topic te zetten, dan weten mensen waar ze moeten kijken.

Op dit moment is op Nederland 2 het programma Jong bezig.
Het gaat dit keer over Gilles de la Tourette.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2003, 20:12
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2003 @ 19:54:
Ik heb al vaker topics gezien met 'vanavond komt dit-en-dit programma op tv', misschien is het handig om dit in één topic te zetten, dan weten mensen waar ze moeten kijken.

Op dit moment is op Nederland 2 het programma Jong bezig.
Het gaat dit keer over Gilles de la Tourette.
en dat lees ik NU pas...... *grr, wendy kan zichzelf wel voor dr kop slaan* Leonoor, heb je gekeken? hoe was het?
Oud 27-03-2003, 18:15
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 26-03-2003 @ 21:12:
Leonoor, heb je gekeken? hoe was het?
Het is een goed programma, ook deze keer. Het was voor mij alleen geen 'verrijking'. 't was wel interessant enzo, maar als je er al iets over weet voegde het niet echt heel veel toe ed, vond ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:14
Fantôme
Fantôme is offline
ohh okay,

mja, ik weet er niet echt veel van af, en vind het dusz jammer dat ik het programma niet heb gezien
mja... volgende keer beter

xxxiezz wendy
Oud 29-03-2003, 11:07
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Vanmiddag
Ned 1 - 16:00
Bij Ons Thuis,

Gaat over nieuwetijdkinderen,
jah voor de geintresseerden,
is van teleac/not maar wel interessant misschien.
Oud 29-03-2003, 13:36
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 29-03-2003 @ 12:07:

Nieuwetijdkinderen?

(heb geen tvgids, kan niet op teletekst)
Oud 29-03-2003, 13:47
saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef op 29-03-2003 @ 12:07:
Vanmiddag
Ned 1 - 16:00
Bij Ons Thuis,

jah voor de geintresseerden,
is van teleac/not maar wel interessant misschien.
Oh. Ja, hebben wij thuis n boekje van. Ga ik es kijken. Ik ken alle series wel, en k spits ook meestal de tvgids door en plan voor mezelf een week lang tv kijkeh, maar dit was ik nog nie tegen gekomen, maar ga ik wel ff kijken. Thanx.

Maareh boeit t eigenlijk ook wat voor programma's t zijn, want dr past veel in t onderwerp psychologie, toch?
Oud 29-03-2003, 16:24
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 29-03-2003 @ 14:36:
(heb geen tvgids, kan niet op teletekst)
Misschien is dit iets voor je: http://www.tvgids.nl/
Ik zag overigens dat vanavond om 8 uur op Net 5 de film Nell, met in de hoofdrol Jodie Foster, wordt uitgezonden. Ik heb de film zelf nog nooit gezien, maar heb er wel eens van gehoord. Ik ga hem vanavond in ieder geval kijken. Hieronder even de inhoud van de film zoals deze op die site wordt omschreven:

Nell is opgegroeid in een gebied waar nooit iemand komt en ze heeft nog nooit iemand anders ontmoet dan haar moeder. Wanneer haar moeder overlijdt, wordt ze blootgesteld aan de buitenwereld. Doordat haar moeder al eerder getroffen is door een beroerte heeft ze haar dochter nooit goed Engels kunnen leren. Nell heeft daardoor haar eigen taal ontwikkeld waar niemand iets van begrijpt. De aardige dorpsarts Jerome helpt haar te overleven in haar eigen omgeving. De psychologe Paula zet echter alles op alles om Nell te bestuderen in het laboratorium. Ze ziet Nell als een zeldzaam persoon die in het wild is opgegroeid.

Voor diegenen die deze film ook gaan kijken: alvast veel kijkplezier toegewenst.

Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:05
kleinedraak
En waar moet je heen dan met je psychologische boeken aanraad topics? want daar heb ik er nog wel een paar van!
*kuzz* Es
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 20:47
M@rco
M@rco is offline
Ik raad iedereen aan een avondje naar Veronica te kijken. Die programma's zijn zó slecht, dat je vanzelf gaat denken: "Zó erg is het dus ook weer niet met me gesteld."
Oud 30-03-2003, 22:29
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Straks begint Reportage op sbs 6 (begint rond half 12)
Het gaat over het leven in een psychiatrische instelling
K ben misschien een beetje laat met aankondigen, maar beter laat dan niet he
Oud 30-03-2003, 23:38
Sven
Sven is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef op 30-03-2003 @ 23:29:
Ik zat daar net naar te kijken, jezus.. ik denk dat als je daar een gezond persoon neer zet dat die binnen notime ook gestoord is Die kille omgeving + onpersoonlijkheid lijkt me niet echt bevordelijk voor zo iemand.. en de hele dag confrontaties met andere patienten.. pff..

Mja.. wel respect voor de mensen die dat werk doen trouwens..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 23:44
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Sven schreef op 31-03-2003 @ 00:38:
Ik zat daar net naar te kijken, jezus.. ik denk dat als je daar een gezond persoon neer zet dat die binnen notime ook gestoord is Die kille omgeving + onpersoonlijkheid lijkt me niet echt bevordelijk voor zo iemand.. en de hele dag confrontaties met andere patienten.. pff..

verdorie gemist,
Oud 31-03-2003, 08:21
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Sven schreef op 31-03-2003 @ 00:38:

ja zoiets had ik nou ook
kon me absoluut niet voorstellen dat mensen er daar op een gegeven moment beter aan toe zouden zijn, dan op het moment dat ze binnen kwamen. Als je tussen zulke mensen wordt geplaatst en niet naar buiten mag, als je bij het minste of geringste wordt vastgebonden of in een isoleercel wordt gezet, en als je elke keer weer een nieuwe lading medicijnen in moet nemen.. Ik heb niet het idee dat mensen daarmee geholpen worden.
Oud 31-03-2003, 08:50
Eend
Eend is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef op 30-03-2003 @ 23:29:
nouuuuuwwwww Gemist
Oud 31-03-2003, 08:54
Eend
Eend is offline
Citaat:
Ciskaatje schreef op 31-03-2003 @ 09:21:
ja zoiets had ik nou ook
kon me absoluut niet voorstellen dat mensen er daar op een gegeven moment beter aan toe zouden zijn, dan op het moment dat ze binnen kwamen. Als je tussen zulke mensen wordt geplaatst en niet naar buiten mag, als je bij het minste of geringste wordt vastgebonden of in een isoleercel wordt gezet, en als je elke keer weer een nieuwe lading medicijnen in moet nemen.. Ik heb niet het idee dat mensen daarmee geholpen worden.
`Het kan toch echt Volgens mij leren die mensen juist van elkaar! Ze zien hoe de ander reageert en snappen zelf dan dat ze zo niet moeten reageren, terwijl ze onbewust zelf wel telkens zo reageerden. Zo werkt dat ongeveer.
tuurlijk zal het waar zijn, dat als je 1 zo patient tussen 7 'normale' mensen neer zou zetten en dan dezelfde therapie zou geven, dat ze het sneller oppaken, maar wel gezond type gaat nou in zo'n instelling zitten? Dat vinden ze dan weer achterlijk.
Maar ik heb ook op een gesloten afdeling gezeten en dara viel het reuze mee allemaal. Er was echt goeie begeleiding. Tuurlijk flipte er wel eens iemand door, maar dat gebeurd ook op open afdelingen. Heb ik vaak genoeg zelf meegemaakt. Maar van elke keer leer je weer een beetje meer.
En na zo'n opname barst je van de levenservaringen!
Oud 31-03-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 29-03-2003 @ 17:24:
Ik zag overigens dat vanavond om 8 uur op Net 5 de film Nell, met in de hoofdrol Jodie Foster, wordt uitgezonden. Ik heb de film zelf nog nooit gezien, maar heb er wel eens van gehoord. Ik ga hem vanavond in ieder geval kijken. Hieronder even de inhoud van de film zoals deze op die site wordt omschreven:

Nell is opgegroeid in een gebied waar nooit iemand komt en ze heeft nog nooit iemand anders ontmoet dan haar moeder. Wanneer haar moeder overlijdt, wordt ze blootgesteld aan de buitenwereld. Doordat haar moeder al eerder getroffen is door een beroerte heeft ze haar dochter nooit goed Engels kunnen leren. Nell heeft daardoor haar eigen taal ontwikkeld waar niemand iets van begrijpt. De aardige dorpsarts Jerome helpt haar te overleven in haar eigen omgeving. De psychologe Paula zet echter alles op alles om Nell te bestuderen in het laboratorium. Ze ziet Nell als een zeldzaam persoon die in het wild is opgegroeid.

Voor diegenen die deze film ook gaan kijken: alvast veel kijkplezier toegewenst.
Die film heb ik al twee keer eerder gezien inderdaad, kvond het een mooie film. Waar ik over ging nadenken was het feit dat Nell zich helemaal niet bewust is van uiterlijke schoonheid.

Dat was al eens bij een ander programma waarbij mensen een paar dagen bij een stam ergens in de Jungle verbleven. Uiterlijke schoonheid speelt zo een andere rol en zulke andere dingen zijn belangrijk.

Ik vind het een interessant onderwerp.. Hoe in deze maatschappij schoonheid iets is wat aan bepaalde kenmerken moet voldoen en wat voor een rol het speelt in het dagelijks leven.. heel zonde eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 20:57
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Eend schreef op 31-03-2003 @ 09:54:
`Het kan toch echt Volgens mij leren die mensen juist van elkaar! Ze zien hoe de ander reageert en snappen zelf dan dat ze zo niet moeten reageren, terwijl ze onbewust zelf wel telkens zo reageerden. Zo werkt dat ongeveer.
tuurlijk zal het waar zijn, dat als je 1 zo patient tussen 7 'normale' mensen neer zou zetten en dan dezelfde therapie zou geven, dat ze het sneller oppaken, maar wel gezond type gaat nou in zo'n instelling zitten? Dat vinden ze dan weer achterlijk.
Maar ik heb ook op een gesloten afdeling gezeten en dara viel het reuze mee allemaal. Er was echt goeie begeleiding. Tuurlijk flipte er wel eens iemand door, maar dat gebeurd ook op open afdelingen. Heb ik vaak genoeg zelf meegemaakt. Maar van elke keer leer je weer een beetje meer.
En na zo'n opname barst je van de levenservaringen!
Ja misschien wel. Ik ben zelf ook nooit in zo'n instelling geweest, dus ik weet eigenlijk absoluut niet hoe het er daar aan toe gaat. Maar ik had het wel anders verwacht dan hoe ze het daar lieten zien, rustiger ofzo. Het leek alsof mensen daar bij het minste of geringste vast werden gebonden, ze hoefde maar iets te zeggen wat de psych's nergens op vonden slaan en ze werden in de isoleercel gezet enz enz. Nou ben ik geen psych, dus ja ik kan moeilijk zeggen hoe je zulke mensen het beste kunt behandelen. Maar voor mijn gevoel is een isoleercel, en vastbinden, niet meteen de beste oplossing. Soms kan het niet anders, maar zolang het nog wel anders kan..

Maar zoals het er daar aan toe ging, ik vond het echt extreem. Het kan ook komen doordat ze juist de extreme gevallen op tv laten zien. Want het leek alsof er alléén maar mensen aan het flippen waren, niet af en toe, maar de hele tijd.
En tuurlijk, zulke mensen kunnen van elkaar leren. Maar daar waren de mensen niet met elkaar aan het praten, ze waren elkaar meer aan het 'klieren', lastigvallen en uitlachen.
Maar goed, het lijkt me inderdaad ook wel dat ze eerder zulke gebeurtenissen op tv laten zien (van mensen die weer 'doordraaien')
Oud 31-03-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:

die film heb ik gezien.. hij s echt heel mooi!!
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:04
Gwinnie
Gwinnie is offline
zeker wel John doe!!!

elke dinsdagavond. kijk maar in je tv gids welke zender en tijd...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2003, 21:12
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 31-03-2003 @ 22:04:
zeker wel John doe!!!

elke dinsdagavond. yorin, half 9

erg psychologisch ook
Oud 01-04-2003, 12:58
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 29-03-2003 @ 19:05:
En waar moet je heen dan met je psychologische boeken aanraad topics? want daar heb ik er nog wel een paar van!
*kuzz* Es
ja, dat vroeg ik me ook af *forumbazen?! *
Oud 01-04-2003, 14:52
Big Brother
Big Brother is offline
en elke zaterdag avond komt op rtl4 crime scene investigation, beetje nep maar wel leuk om te kijken
en vrijdag komt blair witch project!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 15:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
elke dag op ned1 om 18:00 en vrijdag op BBC1 om 21:30 :
MY FAMILY! Absoluut brute serie met een heel kikke oudste zoon.(Nick is lieeef )
Elke maandag 22:00 op BBC2: Nevermind the Buzzcocks
muziekquiz waarbij je (ik) zowat in je broek piest van 't lachen.
Oud 01-04-2003, 15:13
Miracle
Miracle is offline
Hmm, het moet wel psychologisch blijven hé mensen.. Want Csi is wel heel leuk, maar of je dat perse hier moet melden
(en ja er zit misschien wel een psychologisch aspect aan, maar dat zit overal wel aan/in)
Oud 01-04-2003, 15:44
Big Brother
Big Brother is offline
laats wel iig, toen was er zo een kogel in iemand zo hoofd en toen ging zo een camaera vanuit de ruggegraat de hersens in en dat was heel tof enzo, en heel psychologisch
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 18:48
Verwijderd
Idd wel een beetje psychologisch houden ajb.

(csi is idd wel heel errug leuk en interessant ) Everwood is ook erg leuk en ook wel psychologisch, komt vanavond om 20.30 uur op Net 5.

En open gerust een zelfde topic voor boeken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 21:57
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-04-2003 @ 19:48:

En open gerust een zelfde topic voor boeken.
is al gedaan merk ik net
Oud 02-04-2003, 07:14
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
******** schreef op 31-03-2003 @ 22:00:
die film heb ik gezien.. hij s echt heel mooi!!
Jah, ik heb um gister ff gezien want mn moeder heeft um voor me opgenomen omdat ze cker wist dat ik um heel mooi zou vinden!
Ben nu echt heel blij dat ik um over een tijdje weer kan zien!
Oud 02-04-2003, 08:08
Verwijderd
Forensic Detectives
Medical Detectives
The FBI Files

Discovery Channel

De eerste 2 zijn bijzonder interessant. Vaak gaat het dan om een moord en iemand's motieven. De grote vraag is eerst altijd "wie heeft het gedaan?" en vervolgens "waarom heeft hij / zij het gedaan?". Aan de ene kant zie je allerlei opsporingstechnieken, aan de andere kant duiken ze in de psyche van de moordenaar.

En The FBI Files zijn nog leuker qua psychologisch / criminologisch inzicht. Hier gaat het vaak om seriemoordenaars. Hoe ze hun slachtoffers uitkiezen, wat er (misschien) voor gezorgd heeft dat ze er ooit mee begonnen, enzovoorts.

Zo begon ik me voor psychologie te interesseren
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:47
Verwijderd
Citaat:

die had ik al gezien .. echt GEWELDIG!!! jammer genoeg heb ik m gemist.. wat vond je er van?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 31-03-2003 @ 22:04:
zeker wel John doe!!!

elke dinsdagavond. kijk maar in je tv gids welke zender en tijd...
ja, net onder everwood
het leek me wel een leuke serie, maarja.. ben verslaafd..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:46
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-04-2003 @ 09:47:
die had ik al gezien .. echt GEWELDIG!!! jammer genoeg heb ik m gemist.. wat vond je er van?
Ik vond hem heel mooi om te zien. Het is wat dat betreft de moeite waard om hem nog een keer te zien, al was het alleen maar vanwege het uitstekende acteertalent van Jodie Foster.
Reageren

Regels voor berichten