Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maareh boeit t eigenlijk ook wat voor programma's t zijn, want dr past veel in t onderwerp psychologie, toch?
||
Citaat:
Ik zag overigens dat vanavond om 8 uur op Net 5 de film Nell, met in de hoofdrol Jodie Foster, wordt uitgezonden. Ik heb de film zelf nog nooit gezien, maar heb er wel eens van gehoord. Ik ga hem vanavond in ieder geval kijken. Hieronder even de inhoud van de film zoals deze op die site wordt omschreven: Nell is opgegroeid in een gebied waar nooit iemand komt en ze heeft nog nooit iemand anders ontmoet dan haar moeder. Wanneer haar moeder overlijdt, wordt ze blootgesteld aan de buitenwereld. Doordat haar moeder al eerder getroffen is door een beroerte heeft ze haar dochter nooit goed Engels kunnen leren. Nell heeft daardoor haar eigen taal ontwikkeld waar niemand iets van begrijpt. De aardige dorpsarts Jerome helpt haar te overleven in haar eigen omgeving. De psychologe Paula zet echter alles op alles om Nell te bestuderen in het laboratorium. Ze ziet Nell als een zeldzaam persoon die in het wild is opgegroeid. Voor diegenen die deze film ook gaan kijken: alvast veel kijkplezier toegewenst.
Laatst gewijzigd op 29-03-2003 om 16:28. |
![]() |
|
Ik raad iedereen aan een avondje naar Veronica te kijken. Die programma's zijn zó slecht, dat je vanzelf gaat denken: "Zó erg is het dus ook weer niet met me gesteld."
![]()
||
Citaat:
![]() Mja.. wel respect voor de mensen die dat werk doen trouwens.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
kon me absoluut niet voorstellen dat mensen er daar op een gegeven moment beter aan toe zouden zijn, dan op het moment dat ze binnen kwamen. Als je tussen zulke mensen wordt geplaatst en niet naar buiten mag, als je bij het minste of geringste wordt vastgebonden of in een isoleercel wordt gezet, en als je elke keer weer een nieuwe lading medicijnen in moet nemen.. Ik heb niet het idee dat mensen daarmee geholpen worden.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() tuurlijk zal het waar zijn, dat als je 1 zo patient tussen 7 'normale' mensen neer zou zetten en dan dezelfde therapie zou geven, dat ze het sneller oppaken, maar wel gezond type gaat nou in zo'n instelling zitten? Dat vinden ze dan weer achterlijk. Maar ik heb ook op een gesloten afdeling gezeten en dara viel het reuze mee allemaal. Er was echt goeie begeleiding. Tuurlijk flipte er wel eens iemand door, maar dat gebeurd ook op open afdelingen. Heb ik vaak genoeg zelf meegemaakt. Maar van elke keer leer je weer een beetje meer. En na zo'n opname barst je van de levenservaringen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat was al eens bij een ander programma waarbij mensen een paar dagen bij een stam ergens in de Jungle verbleven. Uiterlijke schoonheid speelt zo een andere rol en zulke andere dingen zijn belangrijk. Ik vind het een interessant onderwerp.. Hoe in deze maatschappij schoonheid iets is wat aan bepaalde kenmerken moet voldoen en wat voor een rol het speelt in het dagelijks leven.. heel zonde eigenlijk |
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals het er daar aan toe ging, ik vond het echt extreem. Het kan ook komen doordat ze juist de extreme gevallen op tv laten zien. Want het leek alsof er alléén maar mensen aan het flippen waren, niet af en toe, maar de hele tijd. En tuurlijk, zulke mensen kunnen van elkaar leren. Maar daar waren de mensen niet met elkaar aan het praten, ze waren elkaar meer aan het 'klieren', lastigvallen en uitlachen. Maar goed, het lijkt me inderdaad ook wel dat ze eerder zulke gebeurtenissen op tv laten zien (van mensen die weer 'doordraaien')
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
elke dag op ned1 om 18:00 en vrijdag op BBC1 om 21:30 :
MY FAMILY! Absoluut brute serie met een heel kikke oudste zoon.(Nick is lieeef ![]() Elke maandag 22:00 op BBC2: Nevermind the Buzzcocks muziekquiz waarbij je (ik) zowat in je broek piest van 't lachen.
||
Citaat:
Ben nu echt heel blij dat ik um over een tijdje weer kan zien! ![]()
|
Verwijderd
|
Forensic Detectives
Medical Detectives The FBI Files Discovery Channel ![]() ![]() De eerste 2 zijn bijzonder interessant. Vaak gaat het dan om een moord en iemand's motieven. De grote vraag is eerst altijd "wie heeft het gedaan?" en vervolgens "waarom heeft hij / zij het gedaan?". Aan de ene kant zie je allerlei opsporingstechnieken, aan de andere kant duiken ze in de psyche van de moordenaar. En The FBI Files zijn nog leuker qua psychologisch / criminologisch inzicht. Hier gaat het vaak om seriemoordenaars. Hoe ze hun slachtoffers uitkiezen, wat er (misschien) voor gezorgd heeft dat ze er ooit mee begonnen, enzovoorts. Zo begon ik me voor psychologie te interesseren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|