Advertentie | |
|
![]() |
|
Goede vrijdag is voor mij slechte vrijdag:
2001 er werd bij ons ingebroken, video weg! ![]() 2002 de jongen waar ik gek op was, liet me zitten ![]() ![]() 2003 mijn mama heeft kanker, deze dag kreeg ik te horen dat het erger was geworden, deze dag ging ik niet naar arnhem en deze dag moest ik werken terwijl andere mensen op de bloemenmarkt waren.... voor mij is dit officieel een slechte dag, elk jaar weer, ben benieuwd wat volgend jaar brengt... loes |
![]() |
||
Citaat:
Het wijn _wordt_ Jezus bloed als het ingewijd wordt enzo. Dat betekent niet dat Jezus bloed van wijn is, maar dat wijn zijn bloed wordt (het smaakt alleen nog naar wijn ![]() Je kunt dit niet letterlijk opvatten, maar ook niet symbolisch, want dan ga je het feit voorbij dat wijn Jezus' bloed wordt.
|
Dat wijn letterlijk bloed wordt geloof ik zelf ook niet. Deze viering is om Jezus te gedenken en stil te staan bij wat Hij voor de Wereld heeft gedaan. Ik persoonlijk geloof dat Jezus die dag de duivel versloeg door onschuldig aan het kruis te sterven en daarmee alle zonden op zich te nemen. Hij is de eerste mens geweest waarop de dood geen grip kon krijgen, drie dagen later stond Hij weer op. Jezus heeft laten Zien hoeveel God van ons houdt, hoe erg zonden zijn en hoe wij weer met God om kunnen gaan. Op het moment dat Jezus stierf, scheurde het gordijn, dat voor het Heilige der Heilige hing(de plek waar priesters bij God konden komen), van BOVEN NAAR BENEDEN DOOR .
|
![]() |
|
![]() |
goede vrijdag dit jaar betekende voor mij teveel geld te hebben uitgegeven om naar een band te gaan waar teveel, nit goed genoeg, voorprogramma was en waar door de hoofdact te ongemotiveerd werd gespeeld
![]() vrij heb ik toch wel ![]()
||
Citaat:
B. Je hebt honger. Je bent het gewend, klaar C. ( Je bent wel bekend met dat je geen snoep/koek en vlees mag op Goede Vrijdag? ) Zijn ouders zullen waarschijnlijk katholiek zijn en zodoende geen vlees serveren die dag. Opzich zielig dat je geen dag zonder vlees kan ![]() Naja, afgezien van het feit dat ik zelf niet katholiek aanhang, maar gewoon honger heeft ![]() Verder betekend deze dag niks voor me, zoals gezegd, ik geloof niet erg enzo, maja das een andere discussie. Lekker daggie vrij ( om te werken ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
goede vrijdag Nuci | 6 | 02-01-2011 17:38 | |
Algemene schoolzaken |
Les op goede vrijdag hafc | 53 | 16-04-2006 17:27 | |
Verhalen & Gedichten |
Goede Vrijdag (open brief) Valentijn | 20 | 28-03-2005 18:29 | |