Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
en op basis van deze 3 dingen vind je jezelf slim, neem ik aan? Ik vind ook niet dat slimheid hier mee te maken, maar de definitie van slim (volgens van Dale)=
slim (bn.) 1 snel van gedachten, van begrip of daarvan blijk geven => schrander, pienter, uitgeslapen, bijdehand, kien, goochem, vlot van begrip, vlug van begrip, goed bij, niet op zijn achterhoofd gevallen onder slim kan je dus verschillende dingen verstaan
|||
![]() |
Citaat:
Verder ben ik het ergens ook eens met de reactie van ******** dat de tekenen die ik opschreef, eerder te maken hadden met begrip en acceptatie dan intelligentie.. Citaat:
Ik ben overtuigd van mijn ongelijk, dankje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Denk ook dat dit geen slimheid aangeeft, eerder dat je dingen goed aan kan voelen.. Mensenkennis misschien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Slim kan je zijn met je handen en met je hoofd. Iemand die een kast kan maken met allemaal taferelen erop geschilderd/ in het hout gesneden, vind ik slim. Aan de andere kant heb je ook mensen die taalgevoel hebben of een wiskunde knobbel. Of mensen die goed met hun eigen emoties en de emoties van anderen om kunnen gaan. Een hoog EQ, zoals dat heet. Ach, je kunt op zoveel manieren slim zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Het observeren van een situatie en daar naar handelen kan volgens mij wel degelijk met slimheid te maken hebben. Het juiste handelen en het op tijd handelen kan hier ook wel mee te maken hebben.
De slimheid/intelligentie van de andere personen waar jij je tussen bevind speelt ook wel een rol. Volgens mij word het steeds moeilijker om in te schatten wanneer je niet welkom bent naarmate de intelligentie van de betrokkenen hoger wordt. maar da's weer iets anders...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
geheugen en leerprestaties best_lover | 29 | 06-08-2007 16:17 | |
Games |
Geen Thief 3 editor bij Thief 3. teken petitie! freyk | 9 | 13-05-2004 14:33 | |
De Kantine |
karakter voorspeller I love stars | 264 | 15-04-2004 16:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
CDA wil woningkraak verbieden Gatara | 152 | 09-11-2003 12:14 | |
Vrije tijd |
Nederland - Oostenrijk/Tsjechië Verwijderd | 170 | 17-09-2003 16:31 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |