Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 22:00
Verwijderd
Lieve mensen,

Even lapidair: ik ben op zoek naar studenten die ofwel het toelatingsexamen voor deze opleiding hebben gedaan ofwel daadwerkelijk deze opleiding volgen. Zo' n site als die van de NFTA leert mij eigenlijk vrij weinig en heb daarom behoefte om op deze manier wijzer te worden. Wat is nu precies concreet nodig om "'t" te halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 23:27
Sithan
Sithan is offline
Een aantoonbaar talent voor filmmaken...

Voor toelating van regisseuropleiding zul je je eigen film van een paar minuten moeten inleveren ter keuring.
Voor scriptschrijver een script...etc etc.
Oud 11-04-2003, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 11-04-2003 @ 00:27:
Een aantoonbaar talent voor filmmaken...

Voor toelating van regisseuropleiding zul je je eigen film van een paar minuten moeten inleveren ter keuring.
Voor scriptschrijver een script...etc etc.
Nee goed, dat weet ik. Maar je zegt 'een aantoonbaar talent voor filmmaken' en nu ben ik gewoon benieuwd WAT dat is.
Met andere woorden: ik ben op zoek naar (vergelijkings)materiaal van filmacademici.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 10:06
Thomas
Thomas is offline
Daar zit volgens mij absoluut geen toekomst in.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 12:25
mickael
mickael is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 10-04-2003 @ 23:00:
Lieve mensen,

Even lapidair: ik ben op zoek naar studenten die ofwel het toelatingsexamen voor deze opleiding hebben gedaan ofwel daadwerkelijk deze opleiding volgen. Zo' n site als die van de NFTA leert mij eigenlijk vrij weinig en heb daarom behoefte om op deze manier wijzer te worden. Wat is nu precies concreet nodig om "'t" te halen?
He Philip ik kan je wel in contact brengen met een oud-collega die er nu rondhangt...

mail me ff : Mickaelvw@wanadoo.nl
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 16:00
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 11-04-2003 @ 08:45:
ik ben op zoek naar (vergelijkings)materiaal van filmacademici.
Je moet niet vergelijken, je moet iets maken wat je hart je ingeeft en als je daar er niet mee doorheen komt...zul je de rest van de tijd nooit je eigen stijl kunnen handhaven en dat kan zeer frustrerend worden.
Oud 12-04-2003, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 11-04-2003 @ 17:00:
Je moet niet vergelijken, je moet iets maken wat je hart je ingeeft en als je daar er niet mee doorheen komt...zul je de rest van de tijd nooit je eigen stijl kunnen handhaven en dat kan zeer frustrerend worden.
Heb je ook gelijk in. Maar ik hou ervan om zekerheden in te bouwen. Goed, misschien is het inderdaad beter om 't volgend jaar gewoon te proberen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:56
Verwijderd
Er worden echt heel heel heel erg weinig mensen per jaar toegelaten, dus weet zeker waar je aan begint. En ik denk dat je moet aantonen dat je iig wel ervaring hebt (of je moet ontzettend getalenteerd zijn).
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef op 13-04-2003 @ 19:56:
(of je moet ontzettend getalenteerd zijn).
Wat denk je?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:31
Severus
Severus is offline
Vraagje: is een opleiding tot regisseur of scenarioschrijver aan de filmacademie haalbaar voor een slechthorende (die gewoon normaal onderwijs heeft gevolgd)? Ik ben dat namelijk, en ben er altijd razend geïnteresseerd in geweest. Ik vraag me alleen af of er niet te veel luisterwerk in zit, zoals luistertoetsen over muziekjes ofzo.

Kan iemand me a.u.b. helpen?

Groetjes,

Ripper
Oud 14-04-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef op 13-04-2003 @ 22:31:
Vraagje: is een opleiding tot regisseur of scenarioschrijver aan de filmacademie haalbaar voor een slechthorende (die gewoon normaal onderwijs heeft gevolgd)? Ik ben dat namelijk, en ben er altijd razend geïnteresseerd in geweest. Ik vraag me alleen af of er niet te veel luisterwerk in zit, zoals luistertoetsen over muziekjes ofzo.

Kan iemand me a.u.b. helpen?

Groetjes,

Ripper
Ik kan, denk ik, ook zonder ervaring wel zeggen dat dat niet een must is. Zeker niet als scenarist. Als regisseur kan het wel wat problematisch zijn, maar dan nog moet het mogelijk zijn.
Het lijkt me vreemd als al die creatieve geestjes de hele dag luistertoetsen moeten doen
Misschien tot over een jaar of 1 / 2
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten