Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2002, 17:49
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
sinds vandaag zit ik samen met een vriendinnetje in de "redactie"....verleden jaar zat ik ook al, maar toen had de baas van de school mijn stuk eruit gehaald, omdat ie zogenaamd voor haar "te grof" was , maar nu zitten 2 goede vrienden van mij hoog in de redactie, dus die zullen hopelijk wel een goed woordje doen

zitten jullie ook bij de schoolkrant, zoja wat schrijf je daar dan zoal in?
Oud 11-09-2002, 17:56
Boogie
Boogie is offline
---> Schoolkrant
Oud 11-09-2002, 18:14
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ik heb eens de voorkant onwerpt
nu hebbe we geen schoolkrant vanwege het feit dat ik niet op school zit.
Oud 11-09-2002, 19:11
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
we gaan nu voor de tweede keer een schoolkrant maken, vorige keer een super vaag verhaal geschreven, en nu ga ik een vage leraar intervieuwen ( en misschien nog een verhaal schrijven ik zie nog wel).
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 19:16
NN
NN is offline
Ik zat afgelopen jaar in de hoofdredactie van onze schoolkrant. Wij hebben ook een keer een leuke roddel die een docent van ons over een collega van hem vertelde geplaatst en dat mocht niet van de schoolleiding. Toen hebben we nietjes uit 600 kranten moeten halen, 600 roddelpagina's vervangen door gecensureerde versie en weer 600 keer vastnieten.

In het laatste nummer van dat schooljaar, na de examens, hebben we deze zaak gepubliceerd.;-)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:11
alpha
alpha is offline
Doe ik niet, ik heb er wel eens in gestaan, met een gedicht. De hele klas van 'ooooo jij staat in de schoolkrant' bij ons op school wordt de scholkrant meestal gevult door leraren of door leerlingen in opdracht van leraren. En we hebben een bus op school waar je stukken in kunt gooien en die kunnen dan in de krant komen. Maar zekerheid heb je niet.
Oud 11-09-2002, 20:52
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
alpha schreef:
Doe ik niet, ik heb er wel eens in gestaan, met een gedicht. De hele klas van 'ooooo jij staat in de schoolkrant' bij ons op school wordt de scholkrant meestal gevult door leraren of door leerlingen in opdracht van leraren. En we hebben een bus op school waar je stukken in kunt gooien en die kunnen dan in de krant komen. Maar zekerheid heb je niet.
Oef! Fout!
Bij ons hebben we 1 leraar die begeleid en wat er in komt hangt van ons af. Tja en als wij niet met duidelijkheid komen snap ik ook nog best dat hij dan een keuze moet maken, maar goed
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 20:59
Severus
Severus is offline
Ik heb 3 jaar in de schoolkrant gezeten en het was hartstikke ruk! Vonden mijn collega's ook blijkbaar, want toen hieven we de schoolkrant op en is de school 2 jaar schoolkrantloos geweest (nu ik van school af ben is men weer begonnen).

Ik vraag me nou nog steeds af waarom ik in godsnaam toch 3 jaar lang mijn tijd hebben zitten te verspillen.....

Ripper
Oud 12-09-2002, 15:47
Verwijderd
Ik hoor altijd van die verhalen dat het heel wat is op sommige scholen om in de redactie te zitten, maar bij ons zitten we te springen om mensen....
We hebben ook bestwel censuur, soms worden stukken uit ons roddelrubriekje, waarvan iedereen weet dat het bullshit is, veranderd of weggelaten, en één keer is een stukje waarin ik een conrector vergeleek met Videla omdat er examenwerk van me gedeeltelijk was kwijtgeraakt (thank god, twas maar 3/10 punt maar toch mag het niet kunnen, vandaar...) er niet in gezet en toen werd de rector een tikkeltje boos op me.... ik had trwns een goed excuus dus ik kwam er wel onderuit maar toch...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:03
Esmée
Esmée is offline
Ja ik ben hoofdredacteur sinds dit jaar... wel leuk werk, beetje organiseren en zo.. de inhoud wordt door zowel de redactie als gewoon scholieren geschreven (die kunnen eigen werk bij ons inleveren en dan kijken wij of we er wat mee kunnen)
Wij hebben btw ook een leraar die begeleidt, maar wat er uiteindelijk wel en niet in komt is aan ons.
Oud 12-09-2002, 16:55
Verwijderd
heb drie jaar in de schoolkrant gezeten, waarvan 1 jaar zowel hoofd- als eindredacteur. Ik ben er nu helaas weg (examen gehaald), maar ik schrijf nog een column...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 19:28
heavinly
heavinly is offline
Ik ga dit jaar in de schoolkrant. Ik heb vorig jaar wel een heel groot stuk geschreven (verslag van klasreis naar Italie), maar nu ga ik er echt bij Bij ons is er 1 leraar die bij de redactie zit, die qua meningen over andere leraren net een leerling is. Ben erg benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 13:35
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...lkrant#newpost

http://forum.scholieren.com/showthre...lkrant#newpost

ik ga me niet herhalen,

bij osn op school, is het niet super de bomb om in de redactie te zitten, maar de schoolkrant is wel superrrr mooi en heel leuk vergaderen enz
Oud 06-04-2003, 17:16
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Esmée schreef op 12-09-2002 @ 17:03:
Ja ik ben hoofdredacteur sinds dit jaar... wel leuk werk, beetje organiseren en zo.. de inhoud wordt door zowel de redactie als gewoon scholieren geschreven (die kunnen eigen werk bij ons inleveren en dan kijken wij of we er wat mee kunnen)
Wij hebben btw ook een leraar die begeleidt, maar wat er uiteindelijk wel en niet in komt is aan ons.
Ik zit ook in de redactie, en bij ons gaat het er precies hetzelfde aan toe. De docent die ons begeleidt heeft echt helemaal niets te zeggen; dat is het leuke. Maar wij hadden een stuk over ANW geplaatst, dat het zo'n vervelend vak is en dat het ronduit slecht gegeven wordt. Hebben we de conrector over ons heen gekregen, maar omdat niemand ons censureert, hoeven we alleen de anwsectie een tegenstukje te laten schrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten