Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar tegenwoordig moet het toch niet heel moeilijk zijn om 'ergens' ![]() -de postbode- verder, heeft je kennis die computer nu al gekocht of niet ![]()
|
Windows 98 heeft zeer brakke geheugenmanagement. Meer dan 512MB is pure verspilling als je enkel met Win98 werkt. Verder had Windows 98 een limiet van 512MB, daarboven gebruikte het het al helemaal niet, ik weet niet precies meer hoe dat zat. Kan zijn dat Win98SE al beter hiermee omgaat, maar Windows 2000 of XP is echt stukken beter. Vooral wat betreft geheugenmanagement.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wèl is het zo dat de vcache van Windows 98 niet berekend is op meer dan 512MB RAM. Je zult Windows 98 eerst aan moeten passen* wil je überhaupt kunnen booten met Windows 98. *= SYSTEM.INI [VCACHE] MAXFILECACHE=50000 MINFILECACHE=50000 CHUNKSIZE=512 Oughta do the trick. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als dat zo is: stuur mij een PM. Ik ben niet zo'n fan van XP (van wat ik tot nu toe bij anderen gezien heb), maar heb een computer over en wil het eens goed testen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn pa heeft ook eens zijn PC met toen nog Windows 98SE en 768MB RAM gestart; 't ding crashed hopeloos. Dus geheugen d'r uit, kleine aanpassing in de [vcache], en gaan met die banaan. |
![]() |
||
@alle mensen die replyen in dit topic en 512MB zeggen, eerst ff alles lezen
![]() Citaat:
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 05-04-2003 om 17:06. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://support.microsoft.com/default...b;en-us;253912 |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
(wat overigens niet het geval is)
|||
![]() |
Zo als ik het nu zie weet microsoft het zelf ook niet of willen ze het niet bekend maken.
Zoals uit de eerste quote te zien is geven ze aan dat windows op 4GB aan ram moet kunnen draaien. En uit de 2de quote kun je halen dat het zelfs om 8GB aan ram zou gaan. Natuurlijk weet ik ook wel dat het onmogelijk is om op windows98 met 4GB ram te draaien.(laat staan 8GB) Maar verder is het nergens terug te vinden wat de hoeveelheid dan wel is. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 11:54. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
2GB kan Windows 9x aan (32 bit memory address pointer). Het probleem zit hem in de cache.
Links: http://support.microsoft.com/search/...;en-us;Q253912 http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/r1040292159 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|