Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ik onder invloed muziek ga schrijven, dan is meestal mijn effectenapparaat de klos. De chorus, reverbs en ringmodulators zijn dan niet aan te slepen, met als gevolg dat ik uiteindelijk overblijf met een soort continue geluidsloop waar ik de volgende paar uur niet meer vanaf kom omdat ik steeds wat nieuws lijk te ontdekken. Niet goed voor compacte songs dus.
|
![]() |
als k onder invloed ben dan schrijf k echt lijpe dingen...meestal 3 akkoorden of een riff die helemaal niet klopt...maar op t moment zelf lijkt t dan echt fantastisch...dat komt dan meestal ook omdat k teveel distortion gebruik
maar meestal begin k gewoon een beetje te spelen...en na een paar dagen dan ben k eindelijk tevreden en dan komt er iets achter aan en zo bouw k t op...maar k moet t wel opschrijven, anders blijf k t veranderen ![]() maar k ga in ieder geval een profielwerkstuk over wiskundige toepassingen in de muziekleer doen, dus misschien ga k volgend jaar doen via de wiskundige methode...ook leuk...
|
Verwijderd
|
Ik speel basgitaar in een band. Als je met zijn allen aan het jammen bent rolt er meestal vanzelf wel iets uit dat je ooit zou kunnen gebruiken. Sommige middagen mislukt alles, maar dat maakt niet uit, gewoon dooroefenen.
Verder is het belangrijk als je een gitaarstuk verzint dat je dan niet te moeilijk gaat denken, maar vooral iets pakkends probeert te maken. Je kan willekeurig wel wat noten/akkoorden aanslaan, maar daar heb je geen reet aan. Echt goede gitaristen verzinnen een gitaarstuk zonder gitaar, ze bedenken in hun hoofd iets en spelen dat na. Voor goede inspiratie helpt bij iedereen wat anders. Sommige mensen zoeken hun toevlucht in drank en drugs enzo. anderen kunnen doordat ze iets heel erg kloterigs meegemaakt hebben iets schrijven. |
![]() |
||
![]() |
iemand kan er niet tegen dat mensen muziek maken???
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Je kan ook gewoon ontzettend boos zijn op je papa en mama, daar komen alle Death en Black Metal bandjes vandaan ![]() Soms verzint trouwens onze basgitarist een paar basrifjes, en dan speel ik daar gitaarrifjes overheen. En soms heeft de zanger wat ideeen die ik dan kan spelen. Bij ons in de band is het niet alleen de gitarist die de (gitaar)muziek verzint.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ik verzin riffs meestal voor gewoon een beetje aan te kloten en dan komt er vanzelf wel wat aardigs uit... solo's bedenk ik niet van tevoren, die improviseer ik altijd, alleen meestal komt er na dat nummer vaak te hebben gespeeld wel een soort van gelijkenis in te zitten met elke volgende keer dat ik die solo weer speel
![]()
|
|