Een week voor de kwartfinale in de Champions League tussen Juventus en Barcelona lijkt een aanstaande transferidylle openbaar te worden. De Italiaanse kranten maken vandaag melding van een op handen zijnde transfer van Patrick Kluivert naar de Italiaanse kampioen.
De Amsterdammer weigert om zijn contract bij de Catalaanse club te verlengen, omdat dit een drastische salarisverlaging inhoudt. Kluivert mag aan het einde van dit seizoen voor 1,8 miljoen euro Barcelona verlaten en lijkt van deze clausule gebruik te gaan maken. Hij heeft zelf al laten weten dat hij in dat geval graag naar
Turijn verhuist om daar onder andere samen te spelen met Edgar Davids en Pavel Nedved. Juventus is de belangrijkste gegadigde om de spits in dienst te nemen.
Juventus zou tegelijkertijd de Franse topscorer David Trezeguet aan Arsenal verkopen, waar de spits weer aan zijn maatje Thierry Henry kan worden gekoppeld. Trainer Marcello Lippi, die binnenkort zelf zijn contract
bij Juventus zal verlengen, zou al hebben ingestemd met deze transfers.
Ik hoop dat Saviola en Riquelme ook gelijk meegaan en Cocu verdiend ook wel een betere club dan Barca in deze vorm. Ik hoop nu echt zoooo dat dit door zou gaan. Kluivert is denk ik toe aan een nieuw avontuur. Engeland leek me eigenlijk beter voor deze drie (in mijn ogen) beste spelers van Barcelona.
|