Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2003, 12:19
Verwijderd
Wat zijn volgens jullie de dingen die het leven moeilijk maken, de dingen waardoor het lijkt alsof het leven zwaar zuigt.

Iedereen kan schreeuwen dat het leven zuigt, maar waarom??
Het mogen ook toekomstverwachtingen e.d. zijn.

Laatst gewijzigd op 07-04-2003 om 12:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2003, 12:34
Isa
Isa is offline
Citaat:
azaziël schreef op 07-04-2003 @ 13:19:
Wat zijn volgens jullie de dingen die het leven moeilijk maken, de dingen waardoor het lijkt alsof het leven zwaar zuigt.

Iedereen kan schreeuwen dat het leven zuigt, maar waarom??
Onzinprobleemjes die er eigenlijk niet toe doen, maar helaas zijn wij westerlingen gepropageerd om te denken dat die dingen er wel toe doen.
Zoals geen opleiding weten te vinden.
En ruzietjes met je werknemer.
Er is onderzocht dat de mensen in de zogenaamd slechte omgevingen, zoals oorlog en stalinisme, aan minder stress leden dan ons wegens een gemeenschappelijk doel, zodat je aandfacht afgeleid van onzin zoals carriere maken enzo.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 12:38
Verwijderd
dank voor je reactie, maar wat ik eigenlijk bedoelde was meer inde persoonlijke sfeer...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:32
Isa
Isa is offline
Citaat:
azaziël schreef op 07-04-2003 @ 13:38:
dank voor je reactie, maar wat ik eigenlijk bedoelde was meer inde persoonlijke sfeer...
Is daar vershcil tussen dan?

Ik ben nogal een geval apart met mijn zogenaamde psychose, wat voor mij het leven moeilijk maakt is geen emoties voelen en constant delen van hetzelfde leven leven. of dat denken/voelen iig. deja-vus.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 17:51
Miss Helena
Miss Helena is offline
Voor mij zijn de dingen die het leven moeilijk maken, het afscheid nemen... Ben al behoorlijk wat mensen verloren door de dood, en de afscheid die daarbij komt, kan bijna ondraaglijk zijn...
Oud 08-04-2003, 12:02
*Burning water*
*Burning water* is offline
Het alleen-zijn-gevoel.
Oud 08-04-2003, 14:33
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
- eenzaamheid
- ziekte
- dood
- afscheid
- verdriet...

Naja er zijn heel veel dingen die het leven minder prettig maken. Het verschilt denk ik ook wel van persoon tot persoon...

maargoed
Oud 08-04-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
dromerig elfje schreef op 08-04-2003 @ 15:33:
- eenzaamheid
- ziekte
- dood
- afscheid
- verdriet...

Naja er zijn heel veel dingen die het leven minder prettig maken. Het verschilt denk ik ook wel van persoon tot persoon...

maargoed
en daarom moet je ook de andere replies ff lezen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:52
dromerig elfje
dromerig elfje is offline
Citaat:
azaziël schreef op 08-04-2003 @ 16:41:
en daarom moet je ook de andere replies ff lezen...
(doos ben ik ook..., normaal lees ik de andere replies wel, maar nu net niet)

Naja...

- dat ik heel vaak alles fout doe, en alles fout gaat
- afscheid
Oud 08-04-2003, 18:02
Verwijderd
Slechte dingen: relatief begrip: voor ons kan een oorlog in Irak goed overkomen (relatief goed dan) maar ook slecht. etc. Slechte dingen zijn dingen die niet goed zijn en dus inderdaad heel persoonlijk. Vind zelf de negatieve houding van veel mensen t.o.v. anderen slecht. van autochtonen t.o.v. allochtonen en andersom bijvoorbeeld. en van de verschillende geloven t.o.v. elkaar! en de afkeurende houding van veel atheisten e.d. t.o.v. religies in het algemeen. Jammer: acceptatie en respect zijn zo belangrijk maar zo ver te zoeken...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 18:15
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
azaziël schreef op 07-04-2003 @ 13:19:

Eerder een gebrek daaraan.
Oud 08-04-2003, 20:40
Ninja_Nina
Ninja_Nina is offline
Ik vind dat het leven totaal niet zuigt. Ik vind het leven het mooiste wat er is.

Wat dat betreft ben ik echt een verwend kind: alles zit altijd mee, ik heb nooit echte tegenslagen gehad en ben dolgelukkig.
Als ik dan toch verdrietig ben is het vaak om anderen:

bijvoorbeeld een vriend die 3 van zijn beste vrienden is verloren, daarom moet ik wel eens huilen. Of andere problemen van vrienden, vriendinnen of familie. Dat kan ik me heel erg aantrekken. Soms zelfs al om omstandigheden in de wereld, dan kan ik janken als ik het nieuws aan het kijken ben
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:21
lovetear
lovetear is offline
Er zijn meer dingen die me gelukkig maken dan dat er dingen zijn die me ongelukkig maken, maar goed. Ik wordt ongelukkig als ik er aan denk dat ik met 4 vijven het eindexamen in ga. Als ik eraan denk dat sommige mensen onbereikbaar zijn, kan ik doodongelukkig worden. Als ik me voorstel hoe andermans leven is, krijg ik soms medelijden en wordt ik ook ongelukkig. En afscheid nemen en teleurgesteld worden, tegen die twee dingen kan ik totaal niet. Daarom verheug ik mij ook nooit ergens op.
Oud 09-04-2003, 18:17
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Ruzie hebben
Alleen zijn
Afgewezen worden voor wat dan ook
Oud 10-04-2003, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Nomen-nescio schreef op 09-04-2003 @ 19:17:
Ruzie hebben
Alleen zijn
Afgewezen worden voor wat dan ook
Op alleen zijn na kan ik me hier ook wel weer in vinden (kan best goed alleen zijn, maar houd ook van mensen om me heen, komt goed uit )
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 07-04-2003 @ 13:34:
Onzinprobleemjes die er eigenlijk niet toe doen, maar helaas zijn wij westerlingen gepropageerd om te denken dat die dingen er wel toe doen.
Zoals geen opleiding weten te vinden.
En ruzietjes met je werknemer.
Er is onderzocht dat de mensen in de zogenaamd slechte omgevingen, zoals oorlog en stalinisme, aan minder stress leden dan ons wegens een gemeenschappelijk doel, zodat je aandfacht afgeleid van onzin zoals carriere maken enzo.
precies!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten