Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2003, 12:48
leonkorn
leonkorn is offline
Ervan uitgaande dat je gelooft dat God onze Schepper en onze Vader is, is volgens mij het hoogste doel om Hem te leren kennen (door Jezus Christus) en werkelijk te veranderen (wedergeboren worden) naar Zijn evenbeeld (Liefde, Heilig, Rechtvaardig).
Ik geloof namelijk dat je alleen zo echt gelukkig kunt worden en blijven en dat de mens voorgeprogrammeerd is om gelukkig te zijn. Het is niet zo dat een mens dit voor 100% kan bereiken (de Bijbel zegt dat elk mens zonde heeft, waarvoor je bij Jezus vergeving kunt ontvangen)
Er zijn heel veel plaatsvervangende afgoden die tijdelijk "geluk" kunnen brengen zoals geld, sex, drugs etc. etc.

Ik denk wel dat mensen allemaal verschillende persoonlijke doelen kunnen hebben, maar ik geloof dat elk mens bovenstaande hoofddoelstelling heeft.

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken en wat jullie belangrijkste doel is...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2003, 13:34
faith666
faith666 is offline
Ik geloof wel in God maar heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan om hem te leren kennen of om zijn evenbeeld te worden. Dat je je leven zo goed mogelijk moet inrichten okeej, maar een doel voor mij is om gewoon het beste uit mijn leven te halen.
Oud 10-04-2003, 14:19
Verwijderd
mijn doel is gelukkig zijn en voor eeuwig leven.. maar helaas.. dat feest gaat mooi niet door
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 17:47
Verwijderd
nee, al zou God onze schepper zijn, ik zou echt niet m'n leven gaan wijden aan hem te leren kennen en m'n leven te verbeteren... wie denkt ie wel niet dat ie is?

mijn belangrijkste doel in het leven?
moeilijk.
ik leef er zo'n beetje op los, en ik heb natuurlijk zonden. ik heb me op de meest maffe manieren misdragen, zowel grappige dingen als hardere dingen, maar ik heb tot nu toe nooit ergens echt superveel spijt van gehad want ik vind de ervaringen die je opdoet gewoon de moeite waard

het leven gaat niet over rozen, en wat mij betreft hoeft dat ook niet. ik zie zo vaak mensen zeggen dat ze niet gelukkig zijn etc. maar ik weet niet, noem me sadistisch, maar als ik alleen maar gelukkig zou zijn zou ik het ook saai gaan vinden altijd maar die gelukkigheid

mijn doel in het leven?
leven
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 18:20
Isa
Isa is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 10-04-2003 @ 18:47:
het leven gaat niet over rozen, en wat mij betreft hoeft dat ook niet. ik zie zo vaak mensen zeggen dat ze niet gelukkig zijn etc. maar ik weet niet, noem me sadistisch, maar als ik alleen maar gelukkig zou zijn zou ik het ook saai gaan vinden altijd maar die gelukkigheid

mijn doel in het leven?
leven
Geluk Is Leven en Leven IS Geluk.
Geluk zorgt ervoor dat mensen alle verfijndere emoties kunnen ervaren. dus totaal niet saai. depressie=gebrek aan alle emoties, altijd hetzelfde, dat is pas saai.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-04-2003 @ 19:20:
Geluk zorgt ervoor dat mensen alle verfijndere emoties kunnen ervaren. dus totaal niet saai. depressie=gebrek aan alle emoties, altijd hetzelfde, dat is pas saai.
could be, maar doe mij maar een leven met up & downs liever dan alleen ups
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:42
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
faith666 schreef op 10-04-2003 @ 14:34:
Ik geloof wel in God maar heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan om hem te leren kennen of om zijn evenbeeld te worden. Dat je je leven zo goed mogelijk moet inrichten okeej, maar een doel voor mij is om gewoon het beste uit mijn leven te halen.
WAAROM noem jij jezelf faith666 ?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:46
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-04-2003 @ 19:20:
Ik ben het niet helemaal met jou eens:
Leven KAN geluk zijn...
Gelukkig zijn is een fijne emotie.
Depressie is een vervelende emotie, maar zeker NIET emotieloos!
Ik kan geen genoeg van geluk (liefde) krijgen.. hoe meer hoe beter !!!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 20:50
Isa
Isa is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 10-04-2003 @ 20:00:
could be, maar doe mij maar een leven met up & downs liever dan alleen ups
Het is wel zo dat je om up te kennen ook down moet ervaren en dat je door veel ups te hebben eraan gaat wennen zodat je gemoedstoestand automatisch down word, maar toch...
liever eeuwig geluk en liefde en mededogen voor mij
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 18:16
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-04-2003 @ 21:50:
Het is wel zo dat je om up te kennen ook down moet ervaren en dat je door veel ups te hebben eraan gaat wennen zodat je gemoedstoestand automatisch down word, maar toch...
liever eeuwig geluk en liefde en mededogen voor mij
Ik denk dat je wel altijd gelukkig kan zijn lichamelijk, maar mensen zijn na een tijdje niet meer tevreden met wat ze hebben en dan willen ze meer. Geluk is meer dan tevredenheid, het is een emotie, net als woede en liefde. Technisch gezien is het denk ik wel mogelijk gelukkig te blijven, maar de knop wordt automatisch door je hersenen omgezet.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet per se downs hoeft te hebben om gelukkig te zijn. Een "down" kan de knop omzetten, maar dat hoeft niet. Je moet alleen een manier vinden om gelukkig te blijven met wat je hebt. Maar dat zit niet in de menselijke aard...

Laatst gewijzigd op 11-04-2003 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 19:16
Verwijderd
Er is geen doel
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 19:21
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-04-2003 @ 20:16:
Er is geen doel
Oud 11-04-2003, 20:18
lovetear
lovetear is offline
Ik geloof niet dat er geen doel is. Ik heb al in een ander topiv gezegd dat ik geloof dat zo gelukkig mogelijk worden het enige doel is, alle andere doelen zijn daar uitvloeisels van. het slechte is inderdaad nodig om het goede te kunnen waarderen, maar ik denk dat de meeste mensen dit al wel weten.

Ik denk trouwens nog steeds dat iedereen gelukkig worden als doel in zijn leven heeft.
Citaat:
Morgan schreef op 11-04-2003 @ 20:16:
Er is geen doel
Als je echt geen doel hebt, dan ben je volgens mij praktisch dood. Haast alles wat je doet heeft een doel. Posten op dit forum heeft een doel, bijvoorbeeld je mening uitten of je verveling verminderen. Als je het zo ziet, kan je niet EN posten EN zeggen dat je geen doel hebt, toch?

Of zie ik het weer eens allemaal verkeerd?
Oud 11-04-2003, 23:39
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 11-04-2003 @ 21:18:
Ik denk trouwens nog steeds dat iedereen gelukkig worden als doel in zijn leven heeft.
Als je echt geen doel hebt, dan ben je volgens mij praktisch dood. Haast alles wat je doet heeft een doel. Posten op dit forum heeft een doel, bijvoorbeeld je mening uitten of je verveling verminderen. Als je het zo ziet, kan je niet EN posten EN zeggen dat je geen doel hebt, toch?

Of zie ik het weer eens allemaal verkeerd?
Ligt aan je manier van kijken Op korte termijn heeft het een doel, ja. Het vermaakt je. Maar wat voor nut heeft het voor de wereld dat jij vermaakt bent? Wat voor nut heeft het sowieso dat er een wereld is?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:25
Lyra
Lyra is offline
Vechten voor jou plekje in de wereld,
leven en overleven, tot je erbij neervalt.

Denk je niet dat wanneer je god tracht na te streven, je in de fout gaat? ( iedereen is een individu enzo..)
maar was dat ook niet het doel van lucifer?? de duivel dus??

okeej, 'k heb niet zo een grote kennis van de bijbel.. dus dat kan ook wel grandioos fout zijn, als dat zo is, pls verbeter me.
Oud 12-04-2003, 14:25
leerling2549
leerling2549 is offline
Al je handelen heeft als doel gelukkig worden. Het gaat daarbij niet om mondiaal belang, maar om je eigen belang. Ook als je mensen helpt gaat het om jou belang. Jij wordt gelukkig van het andere mensen helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 16:04
Joël
Joël is offline
De werkelijkheid is contingent. Daarom heeft het geen doel of nut. Daarom heeft alles binnen de werkelijkheid ook geen doel.
Oud 13-04-2003, 09:48
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-04-2003 @ 00:39:
Ligt aan je manier van kijken Op korte termijn heeft het een doel, ja. Het vermaakt je. Maar wat voor nut heeft het voor de wereld dat jij vermaakt bent? Wat voor nut heeft het sowieso dat er een wereld is?
Ik denk dat het enige nut dat jij voor de wereld kunt hebben, is hem een betere plaats maken om op te leven, juist door jezelf te vermaken, door gelukkig proberen te zijn.

dus:
Jou nut voor de wereld: hem een betere plek maken om te leven, door gelukkig te zijn.
Nut van computeren: jezelf vermaken en op een bepaalde manier gelukkiger te maken.
Computeren staat dan in verband met jou nut voor de wereld.

Ik hoop dat je begrijpt hoe jou geluk de wereld een betere plaats om te leven maakt, als dat niet zo is, wil ik het nog wel uitleggen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor Dat stukje is volgens mij nog iets te onduidelijk namelijk.

Als je me vraagt wat het nut van de wereld is, kun je me net zo goed vragen wat de zin van al het bestaan is. Dat kan ik niet beantwoorden en dat zal ik waarschijnlijk ook nooit kunnen. Een reden daarvoor is dat ik niet al het bestaan ken. Ik weet niet precies wat en hoe alles is op de wereld. Als ik dat allemaal weet, dan heeft het pas nut om me af te vragen waarom alles is, toch?

Ik denk zo:
Als iets geen doel heeft, kan het er net zo goed niet zijn.Dat jij blijft leven, dat je niet niets doet of dood wil of zoiets, betekent dat je een doel hebt(misschien een korte termijn doel, maar dat maakt niets uit). Wat het doel van het doel van het doel van jou of mijn doel is, weet ik niet, maar dat maakt ook niet uit. Het doel dat we vervullen blijft hetzelfde, toch?
Oud 13-04-2003, 11:27
Joël
Joël is offline
Citaat:
lovetear schreef op 13-04-2003 @ 10:48:
Ik denk zo:
Als iets geen doel heeft, kan het er net zo goed niet zijn.
Ik zou het willen omdraaien. Als iets er net zo goed niet had kunnen zijn, is het zinloos.

Citaat:
Dat jij blijft leven, dat je niet niets doet of dood wil of zoiets,
betekent dat je een doel hebt
Je blijft helemaal niet leven. Gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren.

En dat je niet dood wil, wil alleen zeggen dat je genen zijn voorgeprogrammeerd om te overleven.
Oud 13-04-2003, 12:05
leerling2549
leerling2549 is offline
Citaat:
En dat je niet dood wil, wil alleen zeggen dat je genen zijn voorgeprogrammeerd om te overleven.
Maar wat je doet is niet voorgeprogrammeerd door je genen, want niet alles wat je doet is bedoeld om te overleven.

Maar waarom doe je dan die dingen? Waarom computer je? Dit is niet ter overleving. Maar voor je geluk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 12:26
Joël
Joël is offline
Citaat:
leerling2549 schreef op 13-04-2003 @ 13:05:
Maar wat je doet is niet voorgeprogrammeerd door je genen, want niet alles wat je doet is bedoeld om te overleven.
Gedrag kan ook genetisch bepaald zijn.

Citaat:
leerling2549 schreef op 13-04-2003 @ 13:05:
Dit is niet ter overleving. Maar voor je geluk.
Dat is een interessante discussie, maar voor de vraag naar de zin of het nut van het leven lijkt het mij niet relevant. Dat we sommige dingen niet doen om te overleven (los van of ik het daar mee eens ben), maar om 'gelukkig' te worden, is niet in strijd met iets wat ik in dit topic heb gezegd.
Oud 13-04-2003, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het enige nut dat jij voor de wereld kunt hebben, is hem een betere plaats maken om op te leven, juist door jezelf te vermaken, door gelukkig proberen te zijn.

dus:
Jou nut voor de wereld: hem een betere plek maken om te leven, door gelukkig te zijn.
Nut van computeren: jezelf vermaken en op een bepaalde manier gelukkiger te maken.
Computeren staat dan in verband met jou nut voor de wereld.

Ik hoop dat je begrijpt hoe jou geluk de wereld een betere plaats om te leven maakt, als dat niet zo is, wil ik het nog wel uitleggen, maar daar heb ik nu even geen tijd voor Dat stukje is volgens mij nog iets te onduidelijk namelijk.

Als je me vraagt wat het nut van de wereld is, kun je me net zo goed vragen wat de zin van al het bestaan is. Dat kan ik niet beantwoorden en dat zal ik waarschijnlijk ook nooit kunnen. Een reden daarvoor is dat ik niet al het bestaan ken. Ik weet niet precies wat en hoe alles is op de wereld. Als ik dat allemaal weet, dan heeft het pas nut om me af te vragen waarom alles is, toch?

Ik denk zo:
Als iets geen doel heeft, kan het er net zo goed niet zijn.Dat jij blijft leven, dat je niet niets doet of dood wil of zoiets, betekent dat je een doel hebt(misschien een korte termijn doel, maar dat maakt niets uit). Wat het doel van het doel van het doel van jou of mijn doel is, weet ik niet, maar dat maakt ook niet uit. Het doel dat we vervullen blijft hetzelfde, toch?
Ik begrijp je, maar dat is zeg maar op kleine schaal. Op gróte schaal echter maakt het niks uit. Uiteindelijk heeft niets dus echt nut. Maar dat wil niet zeggen dat je er maar een potje van moet maken...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:42
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 12-04-2003 @ 17:04:
De werkelijkheid is contingent. Daarom heeft het geen doel of nut. Daarom heeft alles binnen de werkelijkheid ook geen doel.
Alles is doelloos.... ? Beetje triest vind je ook niet ?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:20
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 13-04-2003 @ 22:42:
Alles is doelloos.... ? Beetje triest vind je ook niet ?
Ja ach... 't is maar wat je triest noemt. Je moet er mee om kunnen gaan...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:27
poesiefox
poesiefox is offline
Er is geen doel, geen groter plan. Je leeft doordat het genetisch materiaal van je ouders is doorgegeven en jouw doel is dat genetisch materiaal ook weer door te geven. Voortplanting, instandhouding van de soort.
Oud 14-04-2003, 02:00
86dagreed
86dagreed is offline
mijn psychologieleraar zei:

'Doel van de mens: De mens doet de hele dag zoveel mogelijk (elke handeling) om zichzelf zoveel mogelijk orgasmes te bezorgen'.

En dan niet alleen seksueel. Maar bijvoorbeeld

Boterham eten - hogere waarde- genot.
Oud 14-04-2003, 12:20
Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 13-04-2003 @ 22:42:
1. Alles is doelloos.... ? 2. Beetje triest vind je ook niet ?
1. Ja, dat denk ik wel.

2. Ach... Je moet gewoon even aan het idee wennen, denk ik . (Hoewel ik me voor kan stellen dat het voor iemand die vaak minder prettige dingen meemaakt inderdaad niet zo'n leuke gedachte is).
Oud 14-04-2003, 22:45
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 14-04-2003 @ 13:20:
1. Ja, dat denk ik wel.

2. Ach... Je moet gewoon even aan het idee wennen, denk ik . (Hoewel ik me voor kan stellen dat het voor iemand die vaak minder prettige dingen meemaakt inderdaad niet zo'n leuke gedachte is).
1. Dat denk je alleen maar
2. Alles is vergankelijk en tijdelijk in DIT leven en je mag er zeker wel van genieten als je maar beseft dat je ooit verantwoording zult moeten afleggen bij God op de dag des oordeels.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:32
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 14-04-2003 @ 23:45:
2. Alles is vergankelijk en tijdelijk in DIT leven en je mag er zeker wel van genieten als je maar beseft dat je ooit verantwoording zult moeten afleggen bij God op de dag des oordeels.
Dat denk jíj
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:03
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Morgan schreef op 15-04-2003 @ 11:32:
Dat denk jíj
Wat denk jij ?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 15-04-2003 @ 12:03:
Wat denk jij ?
Dat hij gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 11:39
Mardrax
Mardrax is offline
Citaat:
en dat is nou de fout van elke godsdienst, het willen opleggen van hun geloof en leefregels.

hoevaak er al niet termen als "je zal branden in de hel" worden geroepen als ik in mn Cradle tshirtje door de stad huppel, en hoevaak er niet wordt gereageerd als daarop "ik geloof niet in hemel en hel" gezegd wordt is gewoon depressiverend op zich

verder is het doel het gebied ingesloten door die 2 palen en die lat *zich verder aansluit bij de niet-doelers*
Oud 15-04-2003, 11:53
Kazanka
Kazanka is offline
Mijn doel...leven enzow tot ik uiteindelijk us doodga. Hoelang het nog duurt boeit me niet zoveel. Moet alleen nog keer 10 pizza's in 2 uur opeten

{en tuurlijk hebben de mensen een 'hoger' doel, zij die sterk staan zullen de hele wereld 0wnen. Zij zullen elkaar bevechten om hun machtpositie te versterken. Een leefbaar klimaat creeren waarin zij heerschen. Geweld, vrees en agressie zijn de sleutelwoorden die de mens drijven zijn eigen terrein af te schermen met alle moleculen die hij in zich draagt.

kortom: De mens moet achter zijn egoistische aard komen door zichzelf waarschijnlijk op een dag zwaar te verminken of te vernietigen. So it is written, so shall it be done ofzow
e v o l humanoidz}
Oud 15-04-2003, 12:03
Mardrax
Mardrax is offline
0wn4g3
Oud 15-04-2003, 15:53
Joël
Joël is offline
Citaat:
1. Kun jij dan onderbouwen dat het leven zin heeft? Heeft het bestaan van God zin? Zo ja, wat heeft het dan voor zin?
2. Ik heb prediker gelezen.
Oud 15-04-2003, 19:13
lovetear
lovetear is offline
Citaat:
Morgan schreef op 13-04-2003 @ 21:14:
Ik begrijp je, maar dat is zeg maar op kleine schaal. Op gróte schaal echter maakt het niks uit. Uiteindelijk heeft niets dus echt nut. Maar dat wil niet zeggen dat je er maar een potje van moet maken...
Dat ben ik niet met je eens. Ik weet niet of het op grote schaal allemaal niks uitmaakt. Ik kan de wereld niet bekijken van zo'n grote afstand. Daarom kan ik ook niet zeggen dat het geen nut heeft. Ik zie het nut ook niet, maar dat is dus omdat ik niet alles kan overzien. Dat betekent niet dat dat het nut er niet is. Toch?
Oud 15-04-2003, 19:54
Mardrax
Mardrax is offline
voor de een wel en voor de ander niet, net zoals dat het geloof in een godheid voor sommigen een "eerst zien, dan geloven" kwestie is
Oud 15-04-2003, 21:01
Verwijderd
Citaat:
lovetear schreef op 15-04-2003 @ 20:13:
Dat ben ik niet met je eens. Ik weet niet of het op grote schaal allemaal niks uitmaakt. Ik kan de wereld niet bekijken van zo'n grote afstand. Daarom kan ik ook niet zeggen dat het geen nut heeft. Ik zie het nut ook niet, maar dat is dus omdat ik niet alles kan overzien. Dat betekent niet dat dat het nut er niet is. Toch?
Mja, maar je moet het nóg groter bekijken. Stel dat jij de wereld zou redden, dan zou je kunnen zeggen dat jouw bestaan zin heeft. Maar wat voor zin heeft het voor het heelal dat de aarde bestaat? Nou, stel je voor dat het heelal vernietigd zou worden zonder de aarde (beetje crea ). En? Wat voor nut heeft het heelal nou eigenlijk? Uiteindelijk maakt het allemaal niks uit.

Maar deze valt niet echt uit te leggen. Mensen zijn het er mee eens of niet, en als iemand vind van niet dan is het onmogelijk om te laten zien wáárom het nou nutteloos is.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 10:18
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 15-04-2003 @ 16:53:
1. Kun jij dan onderbouwen dat het leven zin heeft? Heeft het bestaan van God zin? Zo ja, wat heeft het dan voor zin?
2. Ik heb prediker gelezen.
1. Ben je blij met je leven ?? Ik ook heus niet altijd, maar ik vind het wel een geschenk. Of het zin heeft ?? Het is zo.
2. Mooi boek he ?? lees eens 2 Petrus 1 :20,21 ik denk dat hierin een groot geheim voor jou schuilgaat.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 12:45
Mardrax
Mardrax is offline
de sokken diek van mn zusje heb gekregen voor mn verjaardag vind ik ook een geschenk 0_o
Oud 16-04-2003, 14:07
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 10-04-2003 @ 13:48:
Ervan uitgaande dat je gelooft dat God onze Schepper en onze Vader is, is volgens mij het hoogste doel om Hem te leren kennen (door Jezus Christus) en werkelijk te veranderen (wedergeboren worden) naar Zijn evenbeeld (Liefde, Heilig, Rechtvaardig).
Hoewel ik normaal gesproken allergisch ben voor Christelijke retoriek ben ik het hier bijzonder mee eens.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 14:15
Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 16-04-2003 @ 11:18:
1. Ben je blij met je leven ??
Niet altijd, maar dat lijkt me offtopic.

Citaat:
Of het zin heeft ?? Het is zo.
Wat voor zin heeft het dan? Wat voor zin heeft het om na je leven naar de hemel te gaan en daar tot in de eeuwigheid te leven? Wat denk jij daarmee te bereiken?

Citaat:
2. Mooi boek he ?? lees eens 2 Petrus 1 :20,21 ik denk dat hierin een groot geheim voor jou schuilgaat.
De Koran staat ook vol van dat soort teksten. Waarom zouden die minder waar zijn dan de tekst die jij aandraagt?
Oud 16-04-2003, 14:22
ZwaarMetaal
ZwaarMetaal is offline
De mens heeft geen doel.. het is geboren om dood te gaan
Oud 16-04-2003, 15:23
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
ZwaarMetaal schreef op 16-04-2003 @ 15:22:
De mens heeft geen doel.. het is geboren om dood te gaan
de wet van de natuur schrijft voor dat men zich eerst dient voort te planten ofzow en dan pas feest gaat vieren in de pizzaria 'Hemel'
Oud 16-04-2003, 16:03
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 16-04-2003 @ 15:15:
Niet altijd, maar dat lijkt me offtopic.

Wat voor zin heeft het dan? Wat voor zin heeft het om na je leven naar de hemel te gaan en daar tot in de eeuwigheid te leven? Wat denk jij daarmee te bereiken?

De Koran staat ook vol van dat soort teksten. Waarom zouden die minder waar zijn dan de tekst die jij aandraagt?
De zin is dat LICHT (God) ergens op moet schijnen en het wat mij betreft heel fijn is om van alles (liefde) te DELEN. En gelukkig zijn kan ik geen genoeg van krijgen, dat wil ik inderdaad graag eeuwig.
Heb je die tekst nou gelezen of niet, de discussie verleggen naar de Koran is wat mij betreft een zijspoor.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:37
ZwaarMetaal
ZwaarMetaal is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 16-04-2003 @ 16:23:
de wet van de natuur schrijft voor dat men zich eerst dient voort te planten ofzow en dan pas feest gaat vieren in de pizzaria 'Hemel'
pff, ik zal me niet voortplanten, en in de hemel kom ik al helemaal niet
Oud 17-04-2003, 08:53
Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 16-04-2003 @ 17:03:
De zin is dat LICHT (God) ergens op moet schijnen en het wat mij betreft heel fijn is om van alles (liefde) te DELEN. En gelukkig zijn kan ik geen genoeg van krijgen, dat wil ik inderdaad graag eeuwig.
Ik zie alleen niet in waar dat nuttig voor kan zijn. Ik wil graag dat 't leven zin heeft, hoor, ik zou het echt heel erg fijn vinden.

Citaat:
leonkorn schreef op 16-04-2003 @ 17:03:
Heb je die tekst nou gelezen of niet, de discussie verleggen naar de Koran is wat mij betreft een zijspoor.
Je kan toch gewoon antwoord geven op de vraag?
Oud 17-04-2003, 09:37
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 17-04-2003 @ 09:53:
Ik zie alleen niet in waar dat nuttig voor kan zijn. Ik wil graag dat 't leven zin heeft, hoor, ik zou het echt heel erg fijn vinden.

Eigenlijk is het heel simpel als je denkt als een kind en dat je ook nog een hemelse Vader hebt.. maar ja, we hebben zoveel "aardse wijsheid" en wetenschappelijkheid dat dat voor sommigen wel heel moeilijk zo niet onmogelijk is geworden. Toch heeft nog nooit iemand mij een serieus concurrerend (met de Bijbel) wereldbeeld gegeven die uitgaat van toeval en zinloosheid...

Je kan toch gewoon antwoord geven op de vraag?
Ik heb weinig kennis vd Koran, maar ik weet wel dat Jezus voor mij Perfect is en ik ook niemand anders ken die ook maar in Zijn buurt komt qua boodschap, redding verlossing liefde barmhartigheid vrede gerechtigheid waarheid leven
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 10:13
Joël
Joël is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 17-04-2003 @ 10:37:
Ik heb weinig kennis vd Koran, maar ik weet wel dat Jezus voor mij Perfect is en ik ook niemand anders ken die ook maar in Zijn buurt komt qua boodschap, redding verlossing liefde barmhartigheid vrede gerechtigheid waarheid leven
Hoe weet je dat?
Oud 17-04-2003, 14:36
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Joël schreef op 17-04-2003 @ 11:13:
Hoe weet je dat?
Hoe kun JIJ dat nou niet weten?? Je kent het Woord, je weet wie Jezus is en wat Hij gedaan heeft en nog...
Je kunt er alleen van overtuigd raken door het zelf aan HEM te gaan vragen Joel, of Hij zich aan jou wil tonen..
Mijn woorden zijn maar woorden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten