Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 18:41
Bambino
Bambino is offline
Ik zit nu in 4 vwo en wilde eigenlijk vorig jaar naar de havo, niet dat ik vwo niet kan, maar voor de reden dat ik eerder klaar was en dingen kon doen waar ik zin in had
Vinden jullie dat je je talent moet benutten en doorgaan met vwo wat je kunt of eigenlijk min of meer de makkelijke weg moet kiezen en doen waar je zin in hebt?

Groetjes Bambino
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 18:45
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
ligt eraan of je naar de universiteit wil of naar hbo,
ik zit ook in 4vwo maar ik wil naar de hbo...
dus dat is eigenlijk het domste wat je kunt doen!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
CrazyIkke schreef op 27-03-2003 @ 19:45:
dus dat is eigenlijk het domste wat je kunt doen!
Waarom? Sommige hbo-opleidingen kun je iets verkort doen als je vwo hebt gedaan. En stel dat je van gedachten veranderd en toch een universitaire studie wilt gaan volgen...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 18:53
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
ja maar kijk, ik ben altijd maar net over gegaan, maar omdat ik dus zo'n goede inzet heb, hadden alle leraren het volste vertrouwen erin.
En toen gebeurde het haha ik ging naar vwo4. Nu sta ik 5 onvoldoendes! En ik doe er toch echt wel goed mijn best voor hoor!! Dus als ik mazzel heb ga ik toch over (als ik het ophaal) en dan? dan kom ik in vwo5 en da's dan weer hetzelfde verhaal! Dat haal ik dan toch nooit met de examens! En de universiteit is dan al helemaal ver gegrepen (of hoe je dat ook mag noemen)
Jammer is alleen dat degene die op vwo zitten geen voorlichtingsavonden voor hbo-opleidingen krijgen, altijd maar universiteit unitversiteit aaaaah

Juist ja (boeiend he )
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:03
m'neer
m'neer is offline
Het is belangrijk om je gegeven talent toe te passen op je toekomstplannen.

Zo heb ik op de havo het ALLERMAKKELIJKSTE vakkenpakket gekozen, omdat ik tóch met alle vakken op de universiteit terecht kom
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
CrazyIkke schreef op 27-03-2003 @ 19:53:
Jammer is alleen dat degene die op vwo zitten geen voorlichtingsavonden voor hbo-opleidingen krijgen, altijd maar universiteit unitversiteit aaaaah

Je kunt toch zelf naar open dagen gaan ed?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:09
Verwijderd
je kan je talent later altijd nog benutten.. en nu kan je het okoa l vast benutten door op cursussen enzo te gaan enzo.. dan ben je beter voorbereid voor later.. en het scheelt toch maar 1 jaartje. starks wil je iets anders doen en dan kan je met vwo veel meer
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 19:51
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het wel belangrijk om te weten welke opleiding je hierna wil gaan doen?

Als dat iets op HBO niveau is dan kan je misschien wel beter naar de HAVO gaan, anders moet je gewoon op het VWO blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 00:39
Verwijderd
Doe altijd het hoogst mogelijke niveau wat je aankunt op de middelbare school, dat is eigenlijk het enige wat je in het oog moet houden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 08:25
Verwijderd
Vriendin van me zit nu in 6 VWO, gaat bij haar wel super goed, maar ze gaat naar een HBO opleiding, omdat ze de universiteit niet wil... ze kan niet super goed zelfstandig werken en ze wil gewoon een meer praktijk gerichte opleiding. Ik denk dat je met Havo een goede basis hebt voor het HBO, maar met VWO een betere... 't Natuurlijk gewoon je eigen keuze, als jij denk dat je te veel moet gaan doen voor het VWO en je wil toch zeker weten naar het HBO later, dan zou ik gewoon naar de Havo gaan, spaart je een jaar en je hebt een goede basis...
Maar als je VWO gewoon zou kunnen halen, zonder te veel moeite, zou ik dat in ieder geval proberen... dan heb je iig meer dan je nodig hebt qua scholing, en dat lijkt me wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 09:14
Iwein
Iwein is offline
5+6VWO in 1 doen ben je evensnel klaar, en kun je nog naar de uni ook

Offtopic: met 2e fase geeft dat superveel frustratie en gezeik, het is heel veel werk dat je moet doen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 13:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bambino schreef op 27-03-2003 @ 19:41:
Ik zit nu in 4 vwo en wilde eigenlijk vorig jaar naar de havo, niet dat ik vwo niet kan, maar voor de reden dat ik eerder klaar was en dingen kon doen waar ik zin in had
Vinden jullie dat je je talent moet benutten en doorgaan met vwo wat je kunt of eigenlijk min of meer de makkelijke weg moet kiezen en doen waar je zin in hebt?

Groetjes Bambino
als je vwo doet heb je nóg meer de kans om alles te kunnen doen waar je zin in hebt (de reden dat jij voor de havo kiest).
je kan namelijk zowel naar het hbo als de universiteit.
ikzelf doe ook vwo en ga naar een hbo, maar vind het echt zonde als ik nou naar de havo ga.
bovendien heb je toch wel een voordeel denk ik als je het tempo en het niveau van vwo gewend bent.
Oud 28-03-2003, 13:30
The0
The0 is offline
Dat van die universiteit in V4 is ook van toepassing op mij.
In V4 (nu V5) dacht ik het zeker te weten: ik wilde naar de HBO. Echter, na lang denken heb ik besloten 'voor mijn talent te kiezen' en toch Uni te gaan doen. Als ik terug was gegaan, had ik dus nu spijt gehad..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2003, 18:23
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
en als je VWO hebt gedaan..wordt je waarschijnlijk sneller aangenomen dan iemand die op de HAVO zit (zit zelf ook op de HAVO)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 12:33
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Bambino schreef op 27-03-2003 @ 19:41:

Groetjes Bambino
Als je nu al hard werkt, en je staat veel onvoldoendes; denk er over na.

Als je nu niet hard werkt en je staat veel onvoldoendes, maar je kan het wel; WERKEN!!! en gewoon doen.

Als je nu niet hard werkt, het kan en matige cijfers haalt (ikke dus..): werken! (ok, nu meot ik mezelf nog moed in gaan praten..)

Aan VWO heb je altijd meer dan aan Havo, al was het maar omdat je op een hoger denkniveau werkt.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:56
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-03-2003 @ 01:39:
Doe altijd het hoogst mogelijke niveau wat je aankunt op de middelbare school, dat is eigenlijk het enige wat je in het oog moet houden.
Is het niet belangrijker om in het oog te houden dat je je goed voelt?
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:56
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
E.v.a schreef op 10-04-2003 @ 00:38:
Want?
Dan heb je meer mogelijkheden na je middelbare school. Dat geldt niet alleen voor je vervolgopleiding, maar ook voor je kansen later op de arbeidsmarkt.
Bovendien: baat het niet, dan schaadt het niet. Natuurlijk is het makkelijker om met twee vingers in je neus het havo te halen, als je hard zou moeten werken voor het vwo. Maar daar heb je maar tegen te kunnen. Het leven is niet zo moeilijk, maar je hoeft het niet makkelijker te maken dan nodig. En als dan later blijkt dat jij met je hbo-opleiding gepasseerd wordt in een sollicitatie door iemand met dezelfde opleiding, maar met 'atheneum' op zijn of haar cv (hypothetische, maar niet onmogelijke situatie), sta je toch even te kijken.

[edit]Hee, u wijzigt uw berichten. [/edit]
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 14:49
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 10-04-2003 @ 13:56:
Dan heb je meer mogelijkheden na je middelbare school. Dat geldt niet alleen voor je vervolgopleiding, maar ook voor je kansen later op de arbeidsmarkt.
Bovendien: baat het niet, dan schaadt het niet. Natuurlijk is het makkelijker om met twee vingers in je neus het havo te halen, als je hard zou moeten werken voor het vwo. Maar daar heb je maar tegen te kunnen. Het leven is niet zo moeilijk, maar je hoeft het niet makkelijker te maken dan nodig. En als dan later blijkt dat jij met je hbo-opleiding gepasseerd wordt in een sollicitatie door iemand met dezelfde opleiding, maar met 'atheneum' op zijn of haar cv (hypothetische, maar niet onmogelijke situatie), sta je toch even te kijken.
Je leeft nu.

Natuurlijk wordt een opleiding gevolgd om er in de toekomst een baan mee te kunnen vinden, maar dat betekent niet dat je jezelf het leven in het heden zuur moet maken.
De situatie die jij beschreef zou balen zijn, maar er zijn zoveel dingen die je kunt gaan proberen te voorkomen, daar is geen beginnen aan.

Citaat:
Conan the Librarian schreef:
[edit]Hee, u wijzigt uw berichten. [/edit]
U quote te snel.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 16:34
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
E.v.a schreef op 10-04-2003 @ 13:56:
Is het niet belangrijker om in het oog te houden dat je je goed voelt?
Als je je niet goed voelt kun je het niet aan (en is het dus te hoog gegrepen) en dan kun je beter een stapje omlaag doen, vind ik tenminste.

Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 21:06
Fantôme
Fantôme is offline
vraagje; is het ook niet zo dat als je vwo doet en je gaat een hbo opleiding doen waar een loting voor is, je er automatisch bijzit?!
Oud 12-04-2003, 09:40
CrazyIkke
CrazyIkke is offline
i hope so
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 13:20
Veenbes
Veenbes is offline
Ik zou doorgaan met VWO, het scheelt maar een jaar en je kunt er meer mee, benut je talent zou ik zeggen.
Oud 12-04-2003, 17:51
sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
... schreef op 10-04-2003 @ 22:06:
vraagje; is het ook niet zo dat als je vwo doet en je gaat een hbo opleiding doen waar een loting voor is, je er automatisch bijzit?!
Volgens mij is dat niet zo, maar ik geloof dat je wel voordeel hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten