Advertentie | |
|
![]() |
|
ja maar kijk, ik ben altijd maar net over gegaan, maar omdat ik dus zo'n goede inzet heb, hadden alle leraren het volste vertrouwen erin.
En toen gebeurde het haha ik ging naar vwo4. Nu sta ik 5 onvoldoendes! En ik doe er toch echt wel goed mijn best voor hoor!! Dus als ik mazzel heb ga ik toch over (als ik het ophaal) en dan? dan kom ik in vwo5 en da's dan weer hetzelfde verhaal! Dat haal ik dan toch nooit met de examens! En de universiteit is dan al helemaal ver gegrepen (of hoe je dat ook mag noemen) Jammer is alleen dat degene die op vwo zitten geen voorlichtingsavonden voor hbo-opleidingen krijgen, altijd maar universiteit unitversiteit aaaaah Juist ja (boeiend he ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vriendin van me zit nu in 6 VWO, gaat bij haar wel super goed, maar ze gaat naar een HBO opleiding, omdat ze de universiteit niet wil... ze kan niet super goed zelfstandig werken en ze wil gewoon een meer praktijk gerichte opleiding. Ik denk dat je met Havo een goede basis hebt voor het HBO, maar met VWO een betere... 't Natuurlijk gewoon je eigen keuze, als jij denk dat je te veel moet gaan doen voor het VWO en je wil toch zeker weten naar het HBO later, dan zou ik gewoon naar de Havo gaan, spaart je een jaar en je hebt een goede basis...
Maar als je VWO gewoon zou kunnen halen, zonder te veel moeite, zou ik dat in ieder geval proberen... dan heb je iig meer dan je nodig hebt qua scholing, en dat lijkt me wel lekker... |
![]() |
||
Citaat:
je kan namelijk zowel naar het hbo als de universiteit. ikzelf doe ook vwo en ga naar een hbo, maar vind het echt zonde als ik nou naar de havo ga. bovendien heb je toch wel een voordeel denk ik als je het tempo en het niveau van vwo gewend bent.
||
Citaat:
Als je nu niet hard werkt en je staat veel onvoldoendes, maar je kan het wel; WERKEN!!! en gewoon doen. Als je nu niet hard werkt, het kan en matige cijfers haalt (ikke dus..): werken! (ok, nu meot ik mezelf nog moed in gaan praten..) Aan VWO heb je altijd meer dan aan Havo, al was het maar omdat je op een hoger denkniveau werkt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bovendien: baat het niet, dan schaadt het niet. Natuurlijk is het makkelijker om met twee vingers in je neus het havo te halen, als je hard zou moeten werken voor het vwo. Maar daar heb je maar tegen te kunnen. Het leven is niet zo moeilijk, maar je hoeft het niet makkelijker te maken dan nodig. En als dan later blijkt dat jij met je hbo-opleiding gepasseerd wordt in een sollicitatie door iemand met dezelfde opleiding, maar met 'atheneum' op zijn of haar cv (hypothetische, maar niet onmogelijke situatie), sta je toch even te kijken. [edit]Hee, u wijzigt uw berichten. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Natuurlijk wordt een opleiding gevolgd om er in de toekomst een baan mee te kunnen vinden, maar dat betekent niet dat je jezelf het leven in het heden zuur moet maken. De situatie die jij beschreef zou balen zijn, maar er zijn zoveel dingen die je kunt gaan proberen te voorkomen, daar is geen beginnen aan. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-04-2003 om 16:37. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Literatuurprijs Arabisch talent naar Tuvit Shlomi Gatara | 15 | 18-05-2009 15:02 | |
Muziek |
America's Got Talent: 11 jarig meisje verovert de wereld! Love_Fulfilled | 3 | 29-07-2006 15:06 | |
Verhalen & Gedichten |
[column]Spelen en talent Reynaert | 5 | 27-04-2005 14:58 | |
De Kantine |
Wat i s jouw talent? sjoeltie | 128 | 02-10-2004 17:59 | |
De Kantine |
Wat is jouw verborgen talent? Judelientje | 79 | 01-05-2003 21:40 |