Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2003, 21:42
hippie jesse
hippie jesse is offline
Ik heb gister paddo's gegeten in het bos samen met 3 anderen. Het was echt supervet, ik heb de hele natuur als een geheel gezien, en ik heb sparren met elkaar zien dansen. Eerlijk gezecht was dit de sterkste visuele trip die ooit heb gehad.
Ik had de paddo's om 12.00 uur opgegeten met het idee dat de trip om 17.00 uur ongeveer over zou zijn. Het was de bedoeling dat de trip om 17.00 uur over was omdat er op dat moment 14 mensen bij zouden komen om de nacht in het bos vervolgens met ons allen door te brengen. Alleen toen zij allemaal aankwamen voelde ik niet meer aan hoe ik me moest gedragen. De visiuele trip was reeds over, en ik kon ook weer helder denken, maar verder was er helemaal niks; Gewoon echt niks; noppes; me hele hoofd was leeg. En toen mensen met mij begonnen te praten kon ik ook in het geheel niet voelen hoe ik op ze zou moeten reageren, dit was echt verschrikkelijk genant. Het was alsof er een muur tussen mijn denken en de rest van mij stond, en dat de rest van mij was compleet van mij afgesloten, ik was onvoledig, eigenlijk was ik er niet, er was alleen een soort rationeel denken over waar je helemaal niks mee kan als je een gesprek wilt voeren. Eigenlijk voelde ik helemaal niks meer, geen enkelek emotie, en ik voelde niks aan. Ik voel mij gevoel nu pas (24 uur later) beetje bij beegje terugkomen na 24 enorme lange uren.

Ik heb al vrij vaak paddo's gegeten in mij leven, maar ik heb voor deze trip een jaar geen drug gebruikt (zelfs geen coffie gedronken). Ik dacht dat ik wel wat ervaring had met drug, maar in zo'n leegte heb ik nooit eerder gezeten.

Nu vraag ik mij af: Zijn er meer mensen die deze emotieloostheid wel eens is overkomen, hoe lang duurde het voordat jij jezelf weer had teruggevonden. Hoort deze leegheid bij een trip en heb ik geluk gehad dat ik dit nooit eerder heb meegemaakt? En ten slotte, als deze leegte iets vrij vaak voorkomends is, was is jouw leegste moment geweest?

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 21:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2003, 22:06
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Naja ik gebruik het niet, het enige wat ik doe en ik zal nooit verder gaan dan een jointje.

Ik ken het gevoel een beetje, maar zo voel ik me als ik n paniekaanval gehad heb, gewoon de controle over jezelf kwijt, leeg noem maar op.

(omdat ik dat heb zal ik ook nooit andere drugs gebruiken dan hasj of weed).
Oud 28-04-2003, 23:07
aap777
aap777 is offline
je kunt beter geen paddo's eten. het is niet gezond voor je brains en zult er zeker iets aan overhouden na langdurig gebruik.
doe dus rustig aan met dat spul.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 23:26
substantial
substantial is offline
Citaat:
webjunk schreef op 29-04-2003 @ 00:07:
je kunt beter geen paddo's eten. het is niet gezond voor je brains en zult er zeker iets aan overhouden na langdurig gebruik.
Oud 29-04-2003, 00:31
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
Alleen toen zij allemaal aankwamen voelde ik niet meer aan hoe ik me moest gedragen. De visiuele trip was reeds over, en ik kon ook weer helder denken, maar verder was er helemaal niks; Gewoon echt niks; noppes; me hele hoofd was leeg. En toen mensen met mij begonnen te praten kon ik ook in het geheel niet voelen hoe ik op ze zou moeten reageren, dit was echt verschrikkelijk genant. Het was alsof er een muur tussen mijn denken en de rest van mij stond, en dat de rest van mij was compleet van mij afgesloten, ik was onvoledig, eigenlijk was ik er niet, er was alleen een soort rationeel denken over waar je helemaal niks mee kan als je een gesprek wilt voeren. Eigenlijk voelde ik helemaal niks meer, geen enkelek emotie, en ik voelde niks aan. Ik voel mij gevoel nu pas (24 uur later) beetje bij beegje terugkomen na 24 enorme lange uren.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Vaak heb ik ook na een paddotrip een "leeg" gevoel. Ik ervaar het meestal positief eigenlijk. Wat je in ieder geval eens kan proberen is over de positieve kant van de ervaring na te denken.
Maar heb dat lege gevoel nog nooit meegemaakt in een groep, dus ik kan niet echt zeggen hoe ik het dan zou ervaren. Paddotrips vind ik ook heel persoonlijk daardoor is het inderdaad moeilijk om ze met iemand te delen, vooral als diegene het zelf nooit mee heeft gemaakt. Dat merk je ook wel als je met iemand samen hebt getript.
En 24 uur vind ik wel erg lang, bij mij was het tot nu toe ook altijd de volgende ochtend over, terwijl ik savonds pas eet dan.

Laatst gewijzigd op 29-04-2003 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 09:29
Günther
Günther is offline
jah ik ken het gevoel, maar ik moet zeggen dat ik dat juist een super fijn gevoel vind.. niet zozeer leeg maar meer zoiets als vrij. net alsof alle emoties uitgeschakeld worden en je eindelijk helemaal helder naar dingen kan kijken. juist dat hoort erbij vind ik. heelemaal onbezorgd is toch juist fijn
Oud 29-04-2003, 11:30
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
black angel schreef op 29-04-2003 @ 10:29:
niet zozeer leeg maar meer zoiets als vrij.
Precies, dat is het !
Oud 29-04-2003, 15:08
Psychedelic
Psychedelic is offline
Ik heb het alleen nog maar gehoord van xtc-gebruikers dat ze 24 uur na de trip emotieloos zijn. Ik ben het zelf nog nooit tegen gekomen op een psychedelische trip.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 17:27
Verwijderd
Citaat:

jij hebt zeker nog nooit paddo`s gegeten..dan zou je dergelijke uitspraken wel voor je houden...maar goed waar hou je nou tegenwoordig niet iets aan over na langdurig gebruik. wat een gezeik zeg...

*ontopic*
Maar ik denk dat je (misschien hoor) dat gevoel kreeg omdat je de hele tijd (bewust of onbewust) dacht aan dat het 17:00 uur zou worden en je dan weer "normaal" moest doen....als je zo gaat pushen dan gaat het mis. dan lukt het juist niet...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 19:26
megas
megas is offline
ik heb et ook idd, alleen voel ik et ook als iets aangenaams dr moet alleen niet echt iets gebeuren, of ik moet niet onder druk worden gezet ofzo. Niet dat ik dan gek wordt, maar wel agresseif zo nu en dan. Dus ook niet paddo's eten voor een drukke dag. Of juist wel, zodat mn hoofd mooi uit kan op emotioneel gebied. eurrrr naja, zolang ik maar niet te veel en tew logisch hoef na te denken oid. Dat ervaar ik dan als onaangenaam. (ook als k niks heb gehad trouwens.) GOED, volg je me? het gevoel is dus niet onbekend, maar het ligt aan de situatie hoe ik het ervaar...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 02:00
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:

Ik gebruik het dus ongeveer eens per jaar, dat lijkt mij zeker rustig aan genoeg.

Vandaag (2 dagen later) is al mijn gevoel aan het terugkomen, dat is wel erg oke, wat ik begon me toch een beetje zorgen te maken. Maar ik heb nogsteeds wel momenten dat ik denk dat het nog niet helemaal oke zit, dat zal ook wel weer overgaan gezien het bij de meeste mensen (van wat ik hier leest) zo is dat het uiteindelijk gewoon weer overging. Dus bedankt voor de hoopvolle respons.

Ik denk dat ik over een jaar pas weer zin in trippen heb, wat op zich vrij gezond is. En als ik het dan weer doe, dan ga ik daarna gewoon 3 dagen in mijn eente op een weiland zitten of zo en dan hoef ik mij niet de hele tijd bij allemaal mensen sociaal te gedragen terwijl dat helemaal niet lukt. En messchien is het ook erg fijn om gelijk na je trip te gaan slapen omdat je dan gezond wakker word, en dat je niet hebt dat je steeds twijffelt: ben ik al gezond of niet? Maar ik ga nu lekker weer een tijdje drugloos tot ik weer helemaal in evenwicht ben, en dan ik wel weer eens iets vreemds uitproberen
Oud 30-04-2003, 09:52
Mafheid
Mafheid is offline
Mja, ik heb wel ns na een trip compleet geheugenverlies gehad, datk nie meer wist wie ik was, waar ik was en wie de mensen waren waarmee ik was.. Duurde enkele uurtjes, daarna begon ik t weer te snappen. Volgende dag was ik nog wel een beetje paranoia en zo, maar dat ging ook wel weer snel over..
Heb ook wel vaak zo'n lichte buzz de dag na een paddotrip, waarbij alles nog een beetje vaag is ofzo..

Verder heb ik na verscheidene drugs ook wel dat mijn hersens niet echt meer lijken te functioneren op welk gebied dan ook de dagen erna.. Complete leegte... nie handig met school.
Oud 30-04-2003, 10:29
harrie the 5th
harrie the 5th is offline
Ik had het gevoel dat ik terug was gekomen van een vakantie...
In het engels; I have the feeling I came back from a trip
Oud 30-04-2003, 19:05
Verwijderd
Zelf had ik er geen last van na paddo's. Ik riep de hele tijd van hoe vet het wel was en de rest ook.
Alleen bij XTC had ik wel jah dat ik de volgende dag emotieloos was ja. Maar dat komt gewoon omdat X een brain damager is. En daarom ook niet slim om vaak te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:19
Verwijderd
Een gevoel van leegte is voor mij persoonlijk een gebruikelijk gevoel na een paddo-trip. De uren na een trip is de zin om iets te doen miniem, ik ben dan futloos en voel me redelijk brak (niet lichamelijk, maar geestelijk).
Als je een paar uur hebt getript met een bepaald groepje mensen en er komt ineens een heel gezelschap bij die niet onder invloed zijn of uberhaupt niet weten/begrijpen wat jij net hebt gedaan, kan dat een negatief effect hebben. Je concentratie is al ver te zoeken (je bent in je hoofd ongetwijfeld nog steeds bezig met de trip) terwijl je je bewust bent van het feit dat anderen wel die concentratie verwachten in een gesprek. Resultaat -> een ongemakkelijk gevoel.

Voor mij persoonlijk is de ideale situatie dat je, zodra de trip is afgelopen, je je nasleur direct uit kan slapen zodat je de volgende dag weer normaal wakker word.

[edit]

@webjunk: Alsjeblieft zeg, loop niet zo te bazelen. Ik hoop dat daar enige vorm van sarcasme in zit, zo niet, zorg dan dat je even de feiten komt te weten over de gevolgen van paddo's.

Laatst gewijzigd op 30-04-2003 om 20:22.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2003, 20:30
Thought Alive
Thought Alive is offline
Citaat:
Peperkorrel schreef op 30-04-2003 @ 21:19:
De uren na een trip is de zin om iets te doen miniem, ik ben dan futloos en voel me redelijk brak (niet lichamelijk, maar geestelijk).
Ik zou wel kunnen vliegen dan
Oud 02-05-2003, 11:35
Muizzz
Muizzz is offline
ik kan niets doen, maar ben wel vreselijk emotioneel na het trippen.
Ik ga helemaal dneken aan allemaal dingen enzo, en daar heb ik een hekel aan.
(ik heb geen hekel aan denken maar wel als ik helemaal ga door dneken over alles enzo dat je er helemaal emotioneel van word)
Oud 02-05-2003, 22:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
je moet het sowieso niet op tijd aan laten komen.... doe het op je dooie gemak en plan zo weinig mogelijk, behalve dingen die je trip ten goede komen....( van te voren joint draaien e.d)
Oud 02-05-2003, 23:19
Günther
Günther is offline
Citaat:
birthmark schreef op 02-05-2003 @ 23:37:
je moet het sowieso niet op tijd aan laten komen.... doe het op je dooie gemak en plan zo weinig mogelijk, behalve dingen die je trip ten goede komen....( van te voren joint draaien e.d)
idd
Oud 03-05-2003, 00:28
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
Muizzz schreef op 02-05-2003 @ 12:35:
ik kan niets doen, maar ben wel vreselijk emotioneel na het trippen.
Ik ga helemaal dneken aan allemaal dingen enzo, en daar heb ik een hekel aan.
(ik heb geen hekel aan denken maar wel als ik helemaal ga door dneken over alles enzo dat je er helemaal emotioneel van word)
vind ik wel mooi eigenlijk..tragiek.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2003, 11:10
Muizzz
Muizzz is offline
Citaat:
empyrian schreef op 03-05-2003 @ 01:28:
vind ik wel mooi eigenlijk..tragiek.
ik niet.
ik haat het.
Oud 03-05-2003, 15:36
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik was gister pas uit het tripgevoel, en daar was ik echt superblij mee: ooefffffff *dacht ik* want ik was mooi wel even zondag,maandag, dinsdag woensdag en donderdag in een tripgevoel blijven hangen en daar wordt je in het geheel niet vrolijk van. Maar vandaag kan ik de hele wereld weer aan

Laatst gewijzigd op 03-05-2003 om 15:39.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 12:20
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 03-05-2003 @ 16:36:
ik was gister pas uit het tripgevoel, en daar was ik echt superblij mee: ooefffffff *dacht ik* want ik was mooi wel even zondag,maandag, dinsdag woensdag en donderdag in een tripgevoel blijven hangen en daar wordt je in het geheel niet vrolijk van. Maar vandaag kan ik de hele wereld weer aan
mooi niet dus

zoheeeeeeee gister was ik aan het werk, ben vet aan het kletsen met een colega. BEGIN IK OPEENS WEER TE TRIPPEN jezus, ik werd er helemaal paranoia van. Echt super a relax. En ik weet niet zeker of ik nu wel weer helemaal ok ben. Ik heb geen trip gevoel, maar ik voel me niet als normaal
maaaaaarja, het zal wel weer overgaan (hoop ik). Het is in elk geval nogal freakie
Oud 04-05-2003, 17:19
Muizzz
Muizzz is offline
jesse toch.
Oud 04-05-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
hippie jesse schreef op 04-05-2003 @ 13:20:
mooi niet dus

zoheeeeeeee gister was ik aan het werk, ben vet aan het kletsen met een colega. BEGIN IK OPEENS WEER TE TRIPPEN jezus, ik werd er helemaal paranoia van. Echt super a relax. En ik weet niet zeker of ik nu wel weer helemaal ok ben. Ik heb geen trip gevoel, maar ik voel me niet als normaal
maaaaaarja, het zal wel weer overgaan (hoop ik). Het is in elk geval nogal freakie

Ik herken 't. Na m'n trip van donderdag ben ik op alle fronten uitgeput. Ik heb zin in niks, maar wil zoveel. Dat lege begint nu wel weg te gaan, maar mondjesmaat. Sociaal contact doet nog steeds vreemd aan en de lusteloosheid die 'rmee gepaard gaat is vreselijk. Ironisch is dat ik 'r toch niks tegen doe, omdat ik 'r geen zin in heb.

Hmm ik had eigenlijk ook het idee dat ik mezelf tijdens die trip, die overigens al met al heel geslaagd was, teveel van een bad trip weg moest sturen, waardoor soms toch een dubbel gevoel ontstond.

Voorzover ik weet gaan onze post-cybinale verschijnselen wel weg. Ik hoop 't althans voor jou en mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2003, 18:09
Verwijderd
Uhm, moest nog even kwijt dat Muizzz in het fototopic ergens op scholieren 'r enorm geil uitziet
Goed voor mijn revalidatie zeg maar
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 23:21
empyrian
empyrian is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 04-05-2003 @ 13:20:
mooi niet dus

dat heet een flashback, en het feit dat ik dit post bewijst volgens mij maar weer dat je niet goed voorbereid je trip in bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:18
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Phreshness schreef op 04-05-2003 @ 19:09:
Uhm, moest nog even kwijt dat Muizzz in het fototopic ergens op scholieren 'r enorm geil uitziet
Goed voor mijn revalidatie zeg maar
hoi lotgenoot veel succes met je komende week van maaltriphang-hoofdigheid ik zal de komende vage dagen soms er aan denken dat ik deze week niet de enigste ben

en over de muizz, die woont schuin tegenover mij dus daarvoor hoef ik niet naar het fototopic
Oud 05-05-2003, 09:19
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
empyrian schreef op 05-05-2003 @ 00:21:
dat heet een flashback, en het feit dat ik dit post bewijst volgens mij maar weer dat je niet goed voorbereid je trip in bent gegaan.
klopt

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 09:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten