Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 19:30
snoopy17
snoopy17 is offline
Mijn opdracht voor deze po is:

Voor de invoering van de euro bleken de meeste artikelen in de meeste winkels geprijsd te zijn op zgn mooie prijzen: ofwel hele guldens, ofwel eindigend op -99, -49 en ook de duurdere artikelen waren dan vaak geprijsd op bijv F19,- of 499,-
In deze practische opdracht ga je uitzoeken in hoeverre deze toestand nu ook gelt en wat hiervan de eventuele consequenties zijn.
Dan moet ik een onderzoeksvraag formuleren op basis van 2 verschillende winkels, ik heb dus:
Wordt er bij duurdere materialen meer gelet op psychologische bedragen dan bij goedkopere materialen? En zijn we hierdoor ook duurder uit?
Nu ben ik naar een aantal winkels geweest, blokker, correct albert heijn en heb ik een lijst van zo'n 300 artikelen..hoe maak ik hier een mooie tabel van??
Ik dacht dat het slim was om een indeling te nemen van bijv 0-<5, 5-<25, 20-<100, 100-<500, >=500, maar wat moet je aan beide kanten zetten?? psychologisch en niet-psychologisch?
Is het slim om een diagram te presenteren met niet-psychologische bedragen en psychologisch?

Ik ben een beetje de draad kwijt, kan iemand me helpen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 15:55
Denkie
Denkie is offline
Hee

Ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen op Wisfaq.nl... Maar dan moet je wel wat gerichte vragen stellen... heb je denk sneller en meer kans op een goed antwoord...

Gr. Denkie
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
snoopy17 schreef op 14-04-2003 @ 20:30:
hoe maak ik hier een mooie tabel van??
Ik dacht dat het slim was om een indeling te nemen van bijv 0-<5, 5-<25, 20-<100, 100-<500, >=500, maar wat moet je aan beide kanten zetten?? psychologisch en niet-psychologisch?
Is het slim om een diagram te presenteren met niet-psychologische bedragen en psychologisch?
Ik zou het persoonlijk zo doen:
Een tabel maken met drie kolommen horizontaal gezien. In de eerste kolom zet je dan de prijsklassen, daarbij kun je het doen op de manier die jij net aangaf.
In de kolom ernaast zet je dan of en hoe vaak je zgn. 'psychologische' prijzen hebt gezien.
In de derde kolom zet je hoe vaak je 'niet-psychologische' prijzen hebt gezien.

Zo kun je goed zien in welke prijsklasse nu het meest gewerkt wordt met psychologische bedragen.
Eventueel kun je er nog twee staafdiagrammen/historogrammen bij tekenen, dan kun je het nóg duidelijker weergeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten