Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2003, 15:44
Mariek
Mariek is offline
Ok, het zit zo:

Sinds bijna een maand heb ik een vriend. Ik ben echt heel blij met hem, we kunnen het goed met elkaar vinden en hij is heel lief voor me. Enige nadeel is dat hij nogal weinig tijd heeft, en ik daardoor een beetje weinig aandacht krijg. Af en toe heb ik het gevoel dat we gewoon niets hebben.

Nu ben ik gister bij het uitgaan een hele leuke jongen tegen gekomen, en aan het eind van de avond hebben we staan zoenen. Er is geen sprake van dat wij verder gaan, hij kwam namelijk niet uit dezelfde stad als ik.

Mijn vriend weet niets van wat er gebeurt is, en mijn vriendinnen hanteren het idee van: "wat niet weet, wat niet deert". En eigenlijk doe ik dat ook. Ik ben dus niet van plan het hem te vertellen. Verder heb ik ook helemaal geen schuldgevoel.

Wat ik me nu afvraag: Is het nog wel de moeite waard om bij mijn huidige vriend te blijven?? Aangezien hij weinig tijd voor me heeft en ook omdat ik het gisteren makkelijk tegen had kunnen houden, zó leuk was die jongen ook weer niet. Maar ik wilde hem gewoon uitproberen. Das toch niet helemaal goed als je een relatie hebt??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 15:50
Verwijderd
Ik zou 't in elk geval óf wel tegen hem zeggen, óf het uitmaken. Een relatie met iemand hebben terwijl je een geheim voor diegene hebt dat met de relatie te maken heeft, is erg hypocriet, naar mijn mening. Misschien vergeeft hij je wel.

Denk je dat je met deze relatie gelukkiger bent dan zonder relatie?
Ben je verliefd op je vriend?

Als je op allebei de vragen 'nee' hebt gezegd, heb je goede redenen om het uit te maken en zou ik 't maar zeker doen, en als je op één vraag nee hebt gezegd, dan eigenlijk ook, dus dan is 't ook een serieuze optie.

Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:29
broodrooster
broodrooster is offline
wat niet eerd wat niet deert?? maak het uit wat is het dan nog voor een relatie??? als ik een relatie heb, basseer ik dat op vertrouwen en lief hebben, lekker sexe met elkaar etc. als ik degene niet vertrouw hoef ik ook geen relatie. wil ik wel iets met de persoon dan hou ik ht op een duidelijk vrienschap relatie of een sex relatie. maar als je een vriend hebt waarvan hij vindt dat het gebasseerd is op vertrouwen dan moet je het vertellen, dat is eerlijk in een relatie. en eerlijkheid is goed.
maar het is ook wat jij wilt. wat wil je?? wil je lekker kunnen zoenen in het wiekent met 1 en dezelfde jongen dan moet je daarvoor kiezen wil je de spanningen voelen van meerdere jongens en die elke keer weer op nieuw versieren nou, maak het dan uit en ga lekker met jongens kussen totdat je toe bent aan een relatie.
maar nu heb je een relatie. waarvan je misschien hebt afgesproken om niet met andere te gaan. nu heb je dat wel gedaan dan moet je dat zeggen anders is de relatie op iets gebasseert wat jij hebt 'verbroken' en dat vind ik lullig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:30
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Mariek schreef op 13-04-2003 @ 16:44:
Er is geen sprake van dat wij verder gaan, hij kwam namelijk niet uit dezelfde stad als ik.
Ik snap je redenering niet helemaal, net alsof je alleen met iemand kan hebben die uit dezelfde stad als jou komt

Maargoed ontopic. Ik vind dat je het niet kan maken met hem door te gaan en net te doen alsof er niks gebeurt is. Dat is achterbaks. Hij heeft het recht te weten dat jij bent vreemdgegaan. Verder denk ik dat zo'n 'geheim' nou niet echt de basis kan zijn voor een goede verdere relatie, vooral ook omdat dit al gebeurd is na 1 maand... ik denk dus dat je toch niet gek genoeg op hem bent, maarja, dat kan jij uiteindelijk alleen zelf bepalen natuurlijk.
Oud 13-04-2003, 16:36
Verwijderd
Als je met je vriend verder wilt is het voor jou gewoon een afweging of je eerlijk wilt zijn koste wat het kost (wat ik zelf niet zou doen, ik zou de weg van de minste pijn kiezen, dus verzwijgen. Doe dit alleen als je iemand in de ogen kan kijken en glashard kunt liegen) of dat je het gewoon laat rusten en er verder geen aandacht meer aan schenkt.

Jet hoeft geen belemmering te zijn om goed met je huidige vriend verder te gaan, maar verder is het natuurlijk wel heel stom.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:46
lieve
lieve is offline
Ik ben sinds gisteren thuis van een verre reis met een fantastische groep! De groep bestond voornamelijk uit meisjes maar er waren ook 4jongens! Met 1 van die jongens klikte het al van op de luchthaven. Ik denk dat het daar vooral begonnen is!
Vanaf den eersten dag was het echt al duidelijk voor iedereen dat er iets aan het bloeien was!
Ook sinds die nacht is hij niet meer in zijn eigen kamer gaan slapen, hij heeft steeds bij mij in bed geslapen.. en natuurlijk niet altijd 'gewoon slapen'! Van donderdag op vrijdag was het dan DE NACHT! Ik heb gewoon m'n eerste keer gevreëen met een gast die ik nog maar enkele maanden kende! Terwijl ik thuis een vriend had die me miste! Ik was me er heel goed van bewust dat ik m'n vriend aan het bedriegen was, maar er was maar 1iemand die me kan gaan verraden en die zal het niet doen! Ik voelde me echt 100% mezelf en op m'n gemak bij hem,hij was zacht en lief tegen mij!
Hij heeft me heel die vakantie 'zoet' genoemd en wou gewoon heel de tijd bij mij zijn!
Hij woont tamelijk ver van me en heeft door zijn studies zowiezo al niet veel tijd! Dus had hij gewoon al besloten dat we best gewoon de moeite niet zouden doen om een relatie te beginnen. Terwijl ik eigenlijk m'n relatie met m'n vriend nog wel had durven opgeven voor hem.Omdat m'n vriend ik en ik zijn nog maar 3weken samen en hebben een nog vrij prille relatie! Maar ik heb hem gelijk gegeven,dit was het beste! We komen elkaar nog tegen als we met de hele groep afspreken en we zijn gewoon vrienden zoals elk ander persoon van de groep ,alleen hebben wij intiemere dingen gedaan! Ik ben er eigenlijk nooit uitgeraakt of hij eigenlijk verliefd was op mij?!Gevoelens JA,maar verliefd?
Ik had wel sterke gevoelens voor hem,maar was zeker niet verliefd!!!
Maar nu ik thuis ben mis ik hem toch, ik wil gewoon hem ergens in m'n buurt hebben! Hoewel ik mijn vriend ook gemist heb,en dicht bij hem wou zijn!
Ik ben blij dat ik m'n vriend nog heb, en dat we besloten hebben geen relatie te beginnen!

Mijn beste vriendinnen weten dat ik hel bedrogen heb, en zeggen dat zij het niet gaan vertellen dat ik dat maar moet als ik er klaar voor ben!! Maar ik ga het hem niet vertellen! Ik ben gewoon vertrokken met de gedachte ik ga me daar amuseren NO MATTER WHAT, en dat heb ik gedaan!
Oud 13-04-2003, 16:48
Verwijderd
Weet je, lieve, een uitroepteken betekent dat je een zin roept of schreeuwt. Jij hebt dus zojuist een heel verhaal in m'n oor geschreeuwd. Wil je dat niet meer doen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:49
Verwijderd
En dan ben je 21....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 16:55
lieve
lieve is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-04-2003 @ 17:48:
Weet je, lieve, een uitroepteken betekent dat je een zin roept of schreeuwt. Jij hebt dus zojuist een heel verhaal in m'n oor geschreeuwd. Wil je dat niet meer doen?
Zo kinderachtig om zo een reactie te geven, wat is nu het verschil tussen het lezen van een punt of een uitroepteken?????????? Als je het leest ga je het toch niet voor heel de kamer lezen hé? Ofwel?

So SHUT THE FUCK UP!!!!!!!!(nu roep ik.)
Oud 13-04-2003, 17:01
Miss Helena
Miss Helena is offline
Citaat:
lieve schreef op 13-04-2003 @ 17:55:
Zo kinderachtig om zo een reactie te geven, wat is nu het verschil tussen het lezen van een punt of een uitroepteken?????????? Als je het leest ga je het toch niet voor heel de kamer lezen hé? Ofwel?

offtopic: ben t anders wel met sarahbressers eens, je bent vreselijk irritant aant typen met die !!!!

ontopic: dit lijkt me nou niet bepaald een goede basis voor n relatie. Maak t uit of zeg t m, vind t behoorlijk hypocriet als je er nix aan zou doen. Nogal makkelijk gezegd: wat niet weet, wat niet deert...
Oud 13-04-2003, 18:28
Billy_bob
Billy_bob is offline
Vreemdgaan SU*KS SCHAAM JE!!! Hoe dan ook! Maak het dan lekker uit zeg Pffffffff
Oud 13-04-2003, 20:35
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Als je meer interesse hebt voor andere jongens dan voor je eigen vriend wat doe je dan nog bij hem?

uitmaken, direct. punt.
Oud 13-04-2003, 20:45
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Ben het met iedereen hier eens, verplaats je eens in je vriend...

Hoe hij zich moet voelen. Als ie dr ooit achterkomt dat je hem hebt bedrogen en dat nooit gezegd hebt. Hoe zou jij je voelen?
Oud 13-04-2003, 21:47
paco de taco
paco de taco is offline
ik zou zeggen maak het uit want jij verdient hem niet
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:56
Thomas
Thomas is offline
Na een maand al vreemdgaan getuigt van relatie van niets. Vertel het hem..
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:59
Sithan
Sithan is offline
...en weer een nieuw slachtoffer in de reeks van daden die voortvloeien uit asocialiteit, gevoelloosheid en onverantwoord gedragen jegens liefde en andersmans gevoelens...

Ga je diep, maar dan ook heel diep schamen dat je vriend zoiets door jou toedoen moet meemaken.

En dat je geen schuldgevoelens hebt, geeft aan dat je óf een klomp ijs bent óf hem alleen maar gebruikt hebt
Oud 13-04-2003, 22:07
Verwijderd
Als je na een maandje al zin hebt om tijdens het uitgaan zomaar met een andere jongen te zoenen dan vind je je vriend denk ik niet leuk genoeg meer om als vriend te hebben.
Ik zou het uitmaken; zo leuk vind je hem volgens mij niet meer...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:10
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-04-2003 @ 23:07:
Ik zou het uitmaken; zo leuk vind je hem volgens mij niet meer...
Alsof ze t aan moet laten, als dat wel t geval was ...
Oud 13-04-2003, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 13-04-2003 @ 23:10:
Alsof ze t aan moet laten, als dat wel t geval was ...
Mwah kan toch wel?! Ik weet niet of ik het gelijk uit zo maken als mijn vriend 1 keertje met een ander meisje zoende; als je er gewoon goed over hebt gepraat... Niet dat het me dan niks zou doen of dat ik er niet verdrietig over zou zijn; maar volgens mij zou ik dat wel kunnen vergeven. maar ja ik heb geen ervaring met deze situatie, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:15
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-04-2003 @ 23:12:
Mwah kan toch wel?!
Ze heeft niet eens schuldgevoel, dat lijkt me al wat zeggen over het feit dat die jongen t niet echt getroffen heeft met 'r
Oud 13-04-2003, 22:16
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
paco de taco schreef op 13-04-2003 @ 22:47:
ik zou zeggen maak het uit want jij verdient hem niet
of hij verdient haar niet... zij is degene die vreemdgaat... en hij heeft weinig tijd maar dat kan komen door drukke baan/school etc. dus. en in de laatste zin van je post (Das toch niet helemaal goed als je een relatie hebt?? ) geef je zelf al t antwoord op de vraag wat je nu moet doen...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 22:17
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 13-04-2003 @ 23:15:
Ze heeft niet eens schuldgevoel, dat lijkt me al wat zeggen over het feit dat die jongen t niet echt getroffen heeft met 'r
kan er weinig aan toevoegen idd.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 08:56
Verwijderd
ik vind dit echt niet kunnen... schaam je
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 20:04
The Charmed One
The Charmed One is offline
kep nu meer als een jaar met mn vriend, en heb soms echt heeel erg de neiging tot..
Ik doe het niet, ik weet hoe kut ut is. maar toch de verleiding is er wel..

Ik vin het gewoon een test, vroeg of laat komt die neiging, en als ie er is, en overwonnen is, dan kan je pas trots zijn en zeggen,
IK HOU VAN MN VRIEND!!

jah, zo denk ik er over
Oud 14-04-2003, 21:38
Verwijderd
uitmaken, een relatie is gebasseerd op vertrouwen, en dat heb je beschaamd.

dat je het nu nog niet verteld hebt....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2003, 11:27
Ellennnn
Ellennnn is offline
ik krijg niet echt het idee dat je echt verliefd op hem bent. Ik weet wel dat ik daar niet over mag oordelen maar als je echt om iemand geeft dan heb je niet eens de behoefte om vreemd te gaan ook al zie je elkaar niet echt veel. ik zou het uitmaken, lijkt me niet dat je dit echt ziet zitten.
Oud 15-04-2003, 11:49
AtHell
AtHell is offline
Je hebt even de slet uitgehangen, so what ?

Wat niet weet deert ook niet nee. Gewoon lekker je bek dicht houden en 'm even extra verwennen, da's wel zo eerlijk.
Oud 15-04-2003, 12:13
Mark
Mark is offline
Ik ben die gozer waarmee ze heeft staan zoenen..
Oud 15-04-2003, 15:37
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Ok, het zit zo:

Sinds bijna een maand heb ik een vriend. Ik ben echt heel blij met hem, we kunnen het goed met elkaar vinden en hij is heel lief voor me. Enige nadeel is dat hij nogal weinig tijd heeft, en ik daardoor een beetje weinig aandacht krijg. Af en toe heb ik het gevoel dat we gewoon niets hebben.

Nu ben ik gister bij het uitgaan een hele leuke jongen tegen gekomen, en aan het eind van de avond hebben we staan zoenen. Er is geen sprake van dat wij verder gaan, hij kwam namelijk niet uit dezelfde stad als ik.

Mijn vriend weet niets van wat er gebeurt is, en mijn vriendinnen hanteren het idee van: "wat niet weet, wat niet deert". En eigenlijk doe ik dat ook. Ik ben dus niet van plan het hem te vertellen. Verder heb ik ook helemaal geen schuldgevoel.

Wat ik me nu afvraag: Is het nog wel de moeite waard om bij mijn huidige vriend te blijven?? Aangezien hij weinig tijd voor me heeft en ook omdat ik het gisteren makkelijk tegen had kunnen houden, zó leuk was die jongen ook weer niet. Maar ik wilde hem gewoon uitproberen. Das toch niet helemaal goed als je een relatie hebt??
dat je geen geduld hebt met de jongen met wie je samen bent bewijst dat wat je voelt voor hem niet is wat je zou voelen voor 'de ware' voor jou.. dus nee..
Oud 15-04-2003, 16:05
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
lieve schreef op 13-04-2003 @ 17:55:

Nee.Jij reageert kinderachig.
En dat is je verhaal ook , zeker met al die fucking uitroeptekens.
Oud 15-04-2003, 18:31
pitje
pitje is offline
Mensen, waarom allemaal zo negatief? Waarom krijgt zíj alleen maar de schuld? Volgens mij moet een relatie van 2 kanten komen, anders werkt het niet. Hij heeft totaal geen aandacht voor haar: geen wonder dat ze wel eens iemand anders probeert die haar wél aandacht wil geven. Ok, het is niet goed voor je relatie, maar als er behalve zoenen verder niks gebeurt is en er verder ook niks gaat gebeuren zijn er toch geen grote problemen???

De enige oplossing voor je probleem: maak je vriend HEEEEEL erg goed duidelijk dat je HEEEEEL VEEEEEL aandacht nodig hebt. En als hij dat niet voor je overheeft moet je misschien nog maar een keertje nadenken over jullie relatie samen. Ook al is hij nog zo leuk: iedereen verdient een beetje aandacht, en jij zeker!

En voor de andere lezers van dit bericht: WAAROM heeft iedereen meteen van die vooroordelen over vreemdgaan? luister eerst eens naar iemands verhaal voordat je meteen je oordeel geeft.

Zo, dat wou ik ff kwijt
Oud 15-04-2003, 20:16
Verwijderd
'Vooroordelen', m'n reet...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 16:14
pitje
pitje is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-04-2003 @ 21:16:
'Vooroordelen', m'n reet...
Wat nou??? Uit onderzoek is gebleken dat 1 op de 3 mensen vreemdgaat. Maar (bijna) iedereen die je er naar vraagt is tegen vreemdgaan.

Raar toch????

Dus heb maar niet meteen je oordeel klaar: grote kans dat je zelf ook wel eens vreemd bent gegaan of dat in de toekomst nog gaat doen.
Oud 16-04-2003, 17:17
Loezzel
Loezzel is offline
Als hij je niet genoeg aandacht geeft, is dat natuurlijk geen excuus om je aandacht op zo'n manier bij andere jongens te gaan zoeken. Maar het geeft wel aan dat er iets niet goed zit in je relatie. En omdat jullie pas een maand hebben, zou ik zeggen: deze relatie heeft toch geen zin... Maak het uit, als je zelf al zo twijfelt en zelfs met een jongen hebt gezoend die je niet eens zo heel erg leuk vond, dan is het wel duidelijk, toch?
Oud 16-04-2003, 17:31
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
annemarietjuhhh schreef op 15-04-2003 @ 19:31:
*verhaal*
Zo, dat wou ik ff kwijt
Het gaat helemaal niet om wat voor relatie men heeft, het gaat er niet om hoeveel aandacht ze krijgt, en het gaat al helemaal niet over vooroordelen...
Het gaat over iemand opzettelijk pijn doen...
En ja dat doen heel veel mensen ja, maar dat betekent niet dat dat geoorloofd is of dat men zich niet mag verzetten om in dat stereotype terug te vallen...
En ik hoef geen enkele achtergrond van een verhaal over vreemdgaan te weten, aangezien niks, maar dan ook helemaal niks zo'n ongelooflijk trieste actie rechtvaardigt...
Dat je het uitmaakt OK...maar dat je zelfs daarvoor te lui of te labiel bent, geeft al aan om wat voor type persoon het gaat...

AMEN
Oud 17-04-2003, 09:08
Optima
Optima is offline
1) zoenen = vreemdgaan? wat is seks dan? een van de zeven hoofdzonden?
2) verlaat hem, een plantje heeft ook water nodig, kan hij dat niet geven, ga dan naar een ander.
Oud 17-04-2003, 09:13
miro
miro is offline
Vreemdgaan getuigt toch wel van erg weinig respect voor je vriend. Maak het uit zou ik zeggen. Of zeg het gewoon eerlijk, beetje zwak om het niet te zeggen. Nu heb je zoiets gedaan, heb dan ook t lef om het te zeggen. Maar ja, maak t uit want blijkbaar geef je niet genoeg om hem.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 17-04-2003 @ 10:08:
zoenen = vreemdgaan? wat is seks dan? een van de zeven hoofdzonden?
zou jij het niet erg vinden moest je vriend met een ander meisje staan zoenen (met bijbehorende handbewegingen, zoals bijvoorbeeld strelen door het haar, hand op achterwerk etc)? nou ik anders wel hoor!

xxx
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 11:47
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 17-04-2003 @ 10:56:
zou jij het niet erg vinden moest je vriend met een ander meisje staan zoenen (met bijbehorende handbewegingen, zoals bijvoorbeeld strelen door het haar, hand op achterwerk etc)? nou ik anders wel hoor!
Een meisje in Helmond vond dat ook hoorde ik vanmorgen op het nieuws

Laatst gewijzigd op 17-04-2003 om 11:51.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
annemarietjuhhh schreef op 16-04-2003 @ 17:14:

Dus heb maar niet meteen je oordeel klaar: grote kans dat je zelf ook wel eens vreemd bent gegaan of dat in de toekomst nog gaat doen.
Als jij het zegt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wilde hem gewoon uitproberen. Das toch niet helemaal goed als je een relatie hebt??
LOL. Dit lees ik nu pas.

Wát een logica.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 17-04-2003 @ 10:08:
1) zoenen = vreemdgaan? wat is seks dan? een van de zeven hoofdzonden?
ja, als het seks-uit-lust is, dan is het één van de zeven hoofdzonden
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:42
Verwijderd
Corresponderen die ook nog op enige manier met de zeven schoonheden?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 17:58
Verwijderd
volgens mij niet echt...

en ook niet met de zeven daden van barmhartigheid... hoewel je 'vraatzucht' kunt combineren met 'voed de hongerigen' en 'laaf de dorstigen', met een beetje fantasie... en als je toch creatief bezig bent, kun je 'lust' combineren met 'kleed de naakten'...
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 18:26
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-04-2003 @ 18:58:
volgens mij niet echt...

en ook niet met de zeven daden van barmhartigheid... hoewel je 'vraatzucht' kunt combineren met 'voed de hongerigen' en 'laaf de dorstigen', met een beetje fantasie... en als je toch creatief bezig bent, kun je 'lust' combineren met 'kleed de naakten'...
En met de zieken bezoeken, dat is ook in een bed.
Reageren

Regels voor berichten