Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2003, 09:23
Miss. Tandenborstel
Miss. Tandenborstel is offline
Hoi
de laatste tijd slaap ik vaak met oordopjes.
Ik slaap namelijk erg licht en nu het weer lente wordt en de vogeltjes weer fluiten, wordt ik hier echt heel snel wakker van.
Ook heb ik een vriend die snurkt, waardoor ik echt niet kan slapen zonder oordopjes (soms hoor je het er zelfs dwarsdoorheen )
Nou is mijn vraag! Denken jullie dat het kwaad kan om zovaak te slapen hiermee? Dat je minder goed gaat horen of iets?
xx
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 10:01
Qimm
Qimm is offline
waarom zou je er minder van gaan hore (oke als je ze IN hebt wel natuurlijk) je hoort alleen maar slechter door hard geluid, niet door geen geluid.
Oud 01-04-2003, 10:48
Roos
Roos is offline
NEe, dat maakt echt niet uit. Het enige gevaar is watten in je oren doen. Dan kan er namelijk een beetje watten achterblijven in je oor, en zo kunnen je oren verstopt raken. Dus geen watten gebruiken
Oud 01-04-2003, 13:03
Martin
Martin is offline
Het lijkt mij ook nog eens erg gevaarlijk. Denk eens na over mogelijke "rampen" in huis. Jij ligt te slapen met de oordopjes in, in de keuken breekt er brand uit, een vaas valt en klapt kapot. Een normaal mens kan zich in veiligheid brengen omdat hij dat heeft gehoord en zal overleven. Jij hoort het niet, blijft slapen en wordt verstikt door de rook. Einde leven.

Het klinkt hard, maar je moet ook deze mogelijkheid serieus bekijken.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2003, 22:15
Suqeunse
Suqeunse is offline
Ik krijg pijn als ik met oordopjes slaap!
Oud 10-04-2003, 19:17
thisisfun
thisisfun is offline
ooit gehoord van brandalarm?

Citaat:
Martin schreef op 01-04-2003 @ 14:03:
Het lijkt mij ook nog eens erg gevaarlijk. Denk eens na over mogelijke "rampen" in huis. Jij ligt te slapen met de oordopjes in, in de keuken breekt er brand uit, een vaas valt en klapt kapot. Een normaal mens kan zich in veiligheid brengen omdat hij dat heeft gehoord en zal overleven. Jij hoort het niet, blijft slapen en wordt verstikt door de rook. Einde leven.

Het klinkt hard, maar je moet ook deze mogelijkheid serieus bekijken.
Oud 10-04-2003, 19:57
Miss. Tandenborstel
Zo goed helpen ze ook nog nieteens hoor! Je hoort een brandalarm er echt wel doorheen dus..
Oud 10-04-2003, 20:03
G.T.C.
G.T.C. is offline
neeh, het kan echt geen kwaad. Je moet idd wel gewoon 'echte' oordopjes gebruiken. Die zijn van mooi kunstof en kunnen niet zoals die watten stukjes in je oor achter laten.

Bovendien hoor je vaak alles nog wel, maar hoor je alles op 1 toon. NEt alsof je in de interliner zit . Echt zo'n 1 tonige brom toon waar je heerlijk mee in slaap kan vallen.

Dus als er iets gebeurd in huis dan hoor je dat echt wel. Je moet alleen effe je oordoppen uit doen om te horen wat je nou eigenlijjk gehoord had
Oud 11-04-2003, 15:21
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ach ik probeer t wel es, maar de volgende ochtend liggen ze onder mijn bed..
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 22:05
Verwijderd
Niet bij die vriend slapen

Ik heb zelf ook wel 'ns bij een studiegenootje op de kamer getukt wat vreselijk snurkte...wat een ramp (
Met citaat reageren
Oud 11-04-2003, 23:19
poesiefox
poesiefox is offline
Ohropax is het prettigst. Dat zijn wasbolletjes die zacht worden door je lichaamswarmte. Ze zitten dus altijd heerlijk en sluiten perfect af.

Ik gebruik ze als extra bescherming naast mijn koptelefoon met schieten. .45 knallen zijn zo prima afgedempt. Die voel je meer dan je ze hoort.
Oud 12-04-2003, 14:09
Miss. Tandenborstel
Citaat:
poesiefox schreef op 12-04-2003 @ 00:19:
Ohropax is het prettigst. Dat zijn wasbolletjes die zacht worden door je lichaamswarmte. Ze zitten dus altijd heerlijk en sluiten perfect af.

Ik gebruik ze als extra bescherming naast mijn koptelefoon met schieten. .45 knallen zijn zo prima afgedempt. Die voel je meer dan je ze hoort.
Ohropax?? Nooit van gehoord!!
Waar kun je dat kopen dan?
of zijn dat gewoon van die oordopjes die je zeg maar in model kunt drukken en die dan in je oor verder uitzetten? Want die vind ik opzich niet echt helpen...
Oud 12-04-2003, 14:34
Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
Qimm schreef op 01-04-2003 @ 11:01:
waarom zou je er minder van gaan hore (oke als je ze IN hebt wel natuurlijk) je hoort alleen maar slechter door hard geluid, niet door geen geluid.
t kan idd geen kwaad en zolang je je huilende baby, wekkers, brandallarm maar blijft horen is t allemaal ok
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Miss. Tandenborstel schreef op 01-04-2003 @ 10:23:
Hoi
de laatste tijd slaap ik vaak met oordopjes.
Ik slaap namelijk erg licht en nu het weer lente wordt en de vogeltjes weer fluiten, wordt ik hier echt heel snel wakker van.
Ook heb ik een vriend die snurkt, waardoor ik echt niet kan slapen zonder oordopjes (soms hoor je het er zelfs dwarsdoorheen )
Nou is mijn vraag! Denken jullie dat het kwaad kan om zovaak te slapen hiermee? Dat je minder goed gaat horen of iets?
xx
Ik heb een hele lange tijd met oordopjes geslapen op laatst gingen m'n oren ontsteken enzo. niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 15:15
Miss. Tandenborstel
Citaat:
Jadie schreef op 12-04-2003 @ 16:13:
Ik heb een hele lange tijd met oordopjes geslapen op laatst gingen m'n oren ontsteken enzo. niet leuk.
Jah echt fijn vind ik het ook niet neej.. maja wat moet je dan
Oud 12-04-2003, 23:52
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:

Jou sig is van butch, uit pulp fiction
Oud 13-04-2003, 12:04
Verwijderd
Ik heb oordopjes die herriestoppers heten, van een soort schuimrubber, je kunt ze in elkaar knijpen en dan in je oren stoppen, en dan zetten ze uit tot ze de goede vorm hebben. Ik gebruik ze zelden, maar 'k geloof niet dat het slecht is ze te gebruiken.
Op werkweek in Rome zaten we op een camping met onder andere pauwen, en pauwen gaan geluid maken als de zon op komt. In Rome eind mei komt ze zon op om halfzes, ongeveer. We sliepen zelden vóór twaalf uur. Wel eens een pauw horen gillen? Dan zijn ze erg handig...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 06:37
Verwijderd
Citaat:

Waar koop je die dingen? Ik gebruik nogal wel eens oordopjes voor enige bescherming bij concerten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten